Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

din 28.06.2019

 

Ca urmare a notificării adresate de KELEMEN ANDRÁS, KELEMEN LIVIA, FINTA ZSOLT, FINTA ILDIKÓ cu domiciliul în municipiul Târgu Secuiesc, str. Ruseni. nr. 14A, județul Covasna, privind Planul Urbanistic Zonal „ELABORARE PLAN URBANISTIC ZONAL – ZONĂ MIXTĂ REZIDENȚIALĂ ȘI SERVICII”, amplasat în Municipiul Târgu Secuiesc, str. Bem Jozsef, nr. FN, jud. Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 4325/20.06.2019,

În baza:

- Art. 14 din OUG nr. 1/2017, privind înființarea Ministerului Mediului prin reorganizarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor; HG nr. 19 din 12 ianuarie 2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi pentru modificarea unor acte normative;

- HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;

- O.U.G. 195/2005 privind protecția mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările utlerioare;

- H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe, cu modificările și completările ulterioare;

- prevederile Ord. nr. 995/2006 pentru aprobarea listei planurilor şi programelor care intră sub incidenţa H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările și completările ulterioare;

- Ord. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;

- Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România;

- decizia luată în urma ședinței CSC din data de 27.06.2019;

 

Agenţia de Protecţie a Mediului Covasna

- ca urmare a consultării autorităților participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 27.06.2019 la APM Covasna;

- în conformitate cu prevederile art. 5. alin (3) pct. a) și a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potențiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe;

- în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

 

D e c i d e:

 

Planul Urbanistic Zonal, „ELABORARE PLAN URBANISTIC ZONAL – ZONĂ MIXTĂ REZIDENȚIALĂ ȘI SERVICII”, amplasat în Municipiul Târgu Secuiesc, str. Bem Jozsef, nr. FN, jud. Covasna, titular KELEMEN ANDRÁS, KELEMEN LIVIA, FINTA ZSOLT, FINTA ILDIKÓ, nu necesită evaluare de mediu și nu necesită evaluare adecvată și se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Descrierea planului:

Proiectul de fata propune reglementarea unui teren aflat in municipiul Targu Secuiesc in partea de est a orasului, adiacent unei strazi din intravilan de pe care se poate accede direct la teren. Terenul este liber de constructii si amenajari. In apropiere exista spatii de servicii diverse. Zona face parte din U.T,R, nr. 3 – zona de locuinte individuale, dotari administrative – industriale, cu restrictie de construire pana la elaborarea si aprobarea unui P.U.Z.  Zona este situata in intravilanul municipiului Targu Secuiesc, terenul are folosinta arabil si partia, faneata.

Solicitari ale temei program:

Tema program definita de proprietarii terenului, se refera la urmatoarele elemente :

Se solicita lotizarea terenului in suprafata de 3.200 mp in vederea construirii de locuinte individuale pe loturi private. Se solicita amplasarea pe lotul estic a unei cladiri de locuit si a unei constructii pentru servicii auto. Accesul se va asigura din strada existenta la nord de amplasament, care se afla la cca. 90 m sud fata de DN 11, fara nici o legatura catre acesta. Se propune largirea amprizei strazii la 7,00 m si asigurarea unui trotuar public pentru doua fluxuri de 1,25 m latime. Pana la limita de proprietate se va prevedea spatiu verde. Loturile vor fi definite cu perimetrele lor edificabil in care se vor putea construi locuinte individuale si anexele functionale ale acestora, spatiul pentru servicii. Parcarea autoturismelor personele precum si ale vizitatorilor se vor asigura numai pe loturi, in afara domeniului public. Incintele vor fi imprejmuite. Retragerile fata de caile de acces ale construtilor ( edificabilului ) se vor defini avand in vedere confortul locuirii.

Utilitatile se vor asigura prin racord la retelele de utilitati existente pe strazile apropiate.   Loturile vor avea zona de curte cu cladirile de locuit independente, zona de gradina sau livada, accese la fiecare lot. Spatiile neocupate cu constructii si amenajari vor fi configurate ca spatii verzi. Se vor realiza plantatii de arbori si arbusti pentru fixarea solului si pentru protectie. Se vor configura loturi independente pentru case de locuit cu inaltimea maxima  P+M nivele.

Suprafata totala de teren studiata este de 4.845 mp, teren aflat in prorietatea privata a unor persoane fizice. Terenul figureaza in Cartea Funciara nr.: 26477 si 29952.

Bilant teritorial – situatia propusa

Specificatie

Ha

%

suprafata totala studiata

0,49

100,00

suprafata ocupata de constructii

0,10

20,41

suprafata ocupata de circulatii carosabile

0,09

18,36

suprafata ocupata de circulatii pietonale

0,01

2,04

suprafata ocupata de echipare edilitara

0,01

2,04

suprafata ocupata de curti, gradini, livezi

0,28

57,15

Suprafata ocupata de edificabil

0,16

32,65

Suprafata oupata de alte functiuni

0,00

0,00

SUPRAFATA TOTALA OCUPATA

0,49

100,00

Indici de ocupare a terenului :

Procent de ocupare a terenului POT maxim  = 35,00  %

Coeficient de ocupare a terenului CUT maxim = 0,70

Dezvoltarea echiparii edilitare

Alimentare cu apa :      

Alimentarea cu apa se va realiza prin racord la reteaua centralizata existenta in zona.

Canalizare menajera

Apele uzate menajere se vor conduce catre reteaua centralizata de canalizare existenta in zona.

Canalizare pluviala

Apele meterorice si de suprafata se vor conduce spre cea mai apropiata retea de canalizare pluviala.

Incalzire

Incalzirea va fi in sistem local, cu centrala termica pe combustibil solid sau electric.

Alimentare cu energie electrica :

Pentru asigurarea alimentarii cu energie electrica necesara circuitelor de iluminat si prize se va realiza racord la reteaua existenta in imediata apropiere a terenului, spre vest.

Telecomunicatii :

   Este posibil racordul la reteaua de telefonie fixa cu acordul detinatorilor de retele si operatorilor respectivi. Retelele de telefonie mobila au semnal in zona.

Gospodarie comunala :

In incinta se va rezolva in mod corespunzator colectarea si depozitarea temporara a deseurilor menajere . Toate acestea se vor colecta conteinerizat, si se vor depune la depozite agrementate conform legii, prin grija proprietarilor.  Materialele refolosibile, PET-uri, textile, metal, sticla, se vor colecta separat si se vor preda la unitati specializate de colectare.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele:

Zona de amplasament vizata se intinde pe un teren in suprafata totala de 4.845 mp. In prezent suprafata destinata amenajarii este acoperita de vegetatie spontana sau culturi agricole.  In zonele apropiate ale intravilanului se afla constructii de locuit , constructii de servicii, constructii mai vechi si mai noi, cu functiuni diverse;

Planul Urbanistic General al mun. Tg.Scuiesc, completat prevede pentru aceasta zona de locuinte individuale, dotari adminstrative – industriale, cu restrictie de construire pana la elaborarea si aprobarea PUZ, in UTR 3.

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

Planul propune reglementarea terenului astfel încât să se poată construi locuințe individuale. Spațiile neocupate cu construcții și amenajări vor fi configurate ca spații verzi. Se va asigura acces carosabil corespunzător pentru utilitare în condițiile impuse de reglementările în vigoare(poliție, salvări, pompieri, autoutilitarele gospodărești ).

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program:

In interiorul zonei se vor realiza spatii verzi amenajate cu rol de protectie, rol decorativ si de agrementare vizuala si fizica. Acestea vor ramane in mare parte acoperite cu plante perene. Se vor planta arbori si arbusti cu vegetatie bogata la limita amplasamentului, cu rol de absorbtie, fixare a suspensiilor de pulberi si praf, rol de paravan in calea curentilor de aer, a viscolelor, cu  rol de fixare a solului si rol decorativ. Spatiile verzi amenajate vor constitui o bariera de protectie vizuala, fonica, absorbanta. Refacerea peisagistica si reabilitarea urbana:

Nu se pune problema reabilitarii urbane in aceasta zona a orasului. Evident ca dupa terminarea lucrarilor este obligatorie refacerea cadrului natural afectat de lucrari.

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu:

Nu este cazul.

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: Efecte nesemnificative.

După terminarea lucrărilor este obligatorie refacerea cadrului natural afectat de lucrări.

b) natura cumulativă a efectelor: Nu este cazul

c) natura transfrontieră a efectelor: Nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): Construcțiile prevăzute vor respecta reglementările propuse prin plan.

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate):

Imobil în suprafață de 4845 mp. este situat în intravilanul municipiului Târgu Secuiesc. Conform documentațiilor de urbanism imobilul se află UTR 3 zonă de locuințe individuale, dotări administrative – industriale, cu restricție de construire până la elaborare PUZ. Folosința actuală arabil și fâneață conform extras CF nr. 29952, respectiv nr. 26477.

Indici de ocupare a terenului propus:

Procent de ocupare a terenului POT maxim  = 35,00  %

Coeficient de ocupare a terenului CUT maxim = 0,70

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: distanţa faţă de obiectivele de interes cultural sunt mari, nu pot fi afectate.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: Atât în faza de construcție, cât și în faza de funcționare a obiectivelor propuse se vor respecta standardele și normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: Prin grija beneficiarilor se va asigura o bună gospodărire și folosire a incintei.

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: planul în sine nu are un efect asupra acestor zone.

Obligațiile titularului:

  • Solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 011 din 16.01.2019, emis de Primăria Municipiului Târgu Secuiesc, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acesta;
  • Respectarea legislației de mediu în vigoare.
  • Să respecte în integralitate prevederile următoarelor acte normative:
    • O.U.G. 195/2005 (*actualizată*) privind protecția mediului;
    • O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice;
    • Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
    • Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
    • Legea nr. 211 din 15 noiembrie 2011 privind regimul deşeurilor
    • Ordinul Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;
    • se vor respecta prevederile HG nr. 188 / 2002, modificată prin HG 352 / 2005, privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;
    • Legea nr. 47/2012 pentru modificarea și completarea Legii nr. 24/2007, privind reglementarea și administrarea spațiilor verzi din intravilanul localităților.
  • În perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii; Nu se vor folosi materiale poluante, periculoase și nocive;
  • În cadrul ședinței CSC, care a avut loc la sediul APM Covasna în data de 27.06.2019 s-a stabilit necesitatea depunerii documentației la DSP Covasna și ISU Covasna în vederea avizării.

 

Informarea și participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile privind inițierea PUZ, publicate în ziarul Szekely Hirmondo în data de  21.05.2019 și 27.05.2019;

- Convocatorul transmis către membrii CSC privind participarea la ședința din data de 27.06.2019;

- Procesul verbal al şedinţei CSC nr. 17/27.06.2019;

- Anunț public privind decizia etapei de încadrare și proiectul deciziei afișat pe site-ul APM Covasna (http://apmcv.anpm.ro) din data de 28.06.2019;

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

 

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări sau este revizuit, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentuluii aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările și completările ulterioare.

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU Gheorghe

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizații,                                                 Întocmit,

Ing. SIMINICEANU Gabriel Nicolae                                                Ing. FARKAS Berta