Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

din 25.07.2019

 

Ca urmare a notificării adresate de COMUNA GHIDFALAU,  prin primar, cu sediul în comuna Ghidfalău, sat Ghidfalău, str. Principală, nr. 108, județul Covasna, privind Planul „ELABORARE PUD ”CASĂ MORTUARĂ”, amplasat în sat ZOLTAN, comuna GHIDFALĂU,  jud. COVASNA, C.F. Nr. 23430 Ghidfalău, înregistrată la APM Covasna cu nr. 4852/11.07.2019,

În baza:

- Art. 14 din OUG nr. 1/2017, privind înființarea Ministerului Mediului prin reorganizarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor; HG nr. 19 din 12 ianuarie 2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi pentru modificarea unor acte normative;

- HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;

- O.U.G. 195/2005 privind protecția mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările utlerioare;

- H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe, cu modificările și completările ulterioare;

- prevederile Ord. nr. 995/2006 pentru aprobarea listei planurilor şi programelor care intră sub incidenţa H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările și completările ulterioare;

- Ord. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;

- Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România;

- decizia luată în urma ședinței CSC din data de 25.07.7019;

 

Agenţia de Protecţie a Mediului Covasna

- ca urmare a consultării autorităților participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de  25.07.2019;

- în conformitate cu prevederile art. 5. alin (3) pct. a) și a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potențiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe;

- în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

 

D e c i d e:

 

Planul „ELABORARE PUD ”CASĂ MORTUARĂ”, amplasat în sat ZOLTAN, comuna GHIDFALĂU, jud. COVASNA, identificat prin Extras de C.F. Nr. 23430 Ghidfalău, titular COMUNA GHIDFALAU, nu necesită evaluare de mediu și nu necesită evaluare adecvată și se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

 

Descrierea planului:

 

ÎNCADRAREA ÎN ZONĂ

ÎNCADRAREA ÎN TERITORIUL LOCALITĂŢII- EVOLUŢIA ZONEI

Imobilul (teren) este situat în intravilan, zona centrala a satului Zoltan, sat aflat la nord de resedinta de comună Ghidfalau.

SUPORTUL CADASTRAL;

Terenul cu numarul cadastral 23430, are o suprafaţă de 944 mp din măsuratori.

PREVEDERILE DOCUMENTAŢIILOR DE URBANISM ANTERIOARE:

nr. 14/1999 faza P.U.G., aprobat prin H.C.L. nr.7/2000, prelungit cu HCL nr. 65/2018, terenul se află în  zonă pentru locuinte si funcțiuni complementare.

SITUAȚIE EXISTENTĂ:

Terenul ce face obiectul prezentei documentaţii are următoarele vecinătăţi:

- La nord, sud si est : teren propietate privata pentru locuinte, iar la vest : strada principala DC 28, nr.cad 24984; Cea mai apropiata casa de locuit se afla la 20 m in partea de SE. Se poate considera că din punct de vedere al conformării formelor de relief, terenul are o inclinare usoara spre vest, se poate considera relativ plat. Din punct de vedere al reţelei  hidrografice: pâraiele zonei sunt tributare râului Olt, ele sunt puţine la număr, au debite reduse şi au direcţia de curgere dinspre Est spre Vest. Două dintre pâraie au curs permanent: pârâul Fotoş şi pârâul Mărtănuş. Zona studiată nu prezintă riscuri naturale conform studiilor geotehnice din zonă.

ACCESIBILITATEA LA CĂILE DE COMUNICAŢIE:

Accesul la amplasament se realizează de pe strada rurală principala la Vest de amplasament, racordată la reteaua publică a străzilor comunei si implicit la reteaua de drumuri ce traversează zona, având clasa tehnică   a IV-a, categoria de folosintă: străzi de categoria a IV-a - de folosință locală, conform Normă tehnică privind proiectarea, construirea şi modernizarea drumurilor din 27/01/1998.

OCUPAREA ACTUALĂ A TERENULUI

Terenul studiat are suprafata de 944 mp, este in intravilan si are categoria de folosintă “altele” conf. CF 23430 Ghidfalău. Terenul în suprafaţa specificată anterior are formă de poligon, este liber de constructii.

REGIMUL JURIDIC AL TERENULUI:

Terenul ce a generat  P.U.D. este în proprietatea privata a beneficiarului conform extras C.F. 23430, U.A.T. Ghidfalau, sat Zoltan, jud. Covasna.

ANALIZA FONDULUI CONSTRUIT EXISTENT;

Terenul este în momentul de fată liber de construcții. P.O.T. existent = 0,0%; C.U.T.existent = 0,0;

ECHIPAREA EDILITARĂ EXISTENTĂ

Zona analizată în P.U.D. este echipată edilitar, existând reţelele tehnico-edilitare de alimentare cu energie electrică, apa si canalizare.

DESCRIEREA SOLUŢIEI DE ORGANIZARE ARHITECTURAL- URBANISTICĂ;

Se propune în incintă o constructie pentru casa mortuara cu regim de inaltime Parter ; Ac. = Ad. cca. 150 mp, amenajari exterioare: alei pietonale, plantatii decorative, pergole, pavilion cu zona de odihna S~50mp. Constructiile se vor detalia la faza D.T.A.C. Se vor executa finisajele interioare si exterioare corespunzătoare exigentelor contemporane.

În jurul constructiei se vor executa trotuare de garda din beton simplu pentru îndepărtarea apelor meteorice din apropierea fundatiilor.

La execuţia lucrărilor, investitorul are obligaţia de a utilizea numai materiale de construcţii certificate, în vederea realizării nivelului minim de calitate si confort, aşa cum prevede Legea 10/1995, art. 23, lit. f şi H.G. 622/2004 cu modificările si completările ulterioare.                                                                                                                   Construcţiile din incinta pot avea un regim de înălţime maxim Parter, conform P.U.G. cu sau fără spaţii la subsol; materialele de construcţii folosite vor fi cele de tip durabil: cărămidă, beton, b.a., metal, material lemnos; sarpantă de lemn cu învelitoare din tiglă ceramică.

Din punct de vedere a cromaticii se va utiliza culoarea naturală a materialelor folosite, (la tencuieli se va folosi culoare alba, la tamplarie culoare natur).

Executarea constructiilor care prin conformare, volumetrie si aspect exterior intră în contradictie cu aspectul general al zonei si depreciază valorile general acceptate ale urbanismului si arhitecturii, este interzisă.

Se impune ca elementele compozitionale ale volumetriei si fatadelor să fie în armonie cu limbajul arhitectural al contextului construit existent.

CIRCULAŢIA CAROSABILĂ ŞI PIETONALĂ

Accesul la amplasament se realizează de pe strada principala (DC28) situată la vest de amplasament.

REGIMUL DE CONSTRUIRE

Regimul maxim de înălţime pentru construcţiile propuse va fi de : Parter, cu o înălţime maximă  la cornişă de 5,00 m si de max.10,00 m la coama. Retragerile pentru zona edificabila vor fi de 2,00 m fată de laturile Nord, Est, iar fata de aliniament (limita spatiului public - la strada) va fi de minim 5 m.

P.O.T. propus = 30%; C.U.T. propus = 0,3;

BILANŢUL TERITORIAL:

 

     ZONE FUNCȚIONALE

              EXISTENT

             PROPUS

Suprafată (mp)

Procent (%)

Suprafată (mp)

Procent (%)

ZONA DE LOCUIT

       944

       100

         -

        -

ZONA  SOCIAL CULTURALA:

casa mortuara si amenajari specifice (pavilion de gradina, pergole, alei pietonale, amenajari peisagere)

         -

        -

      716

       76

Circulatii carosabile, pietonale  si spatiu verde de protectie si aliniament,

        -

        -

      228

     24

TOTAL SUPRAFATĂ REGLEMENTATĂ

    944,00

     100

     944,00

     100

ASIGURAREA CU UTILITATI

 

           

Alimentarea cu apă potabilă si canalizare menajera va fi din sistemul centralizat al comunei Ghidfalau. Alimentarea cu energie electrica prin racordare la reteaua din zona.                                                                      Incalzirea se va realiza prin panouri electrice sau surse alternative

CONCLUZII

CONSECINŢELE REALIZĂRII OBIECTIVELOR PROPUSE:

Având în vedere prevederile din  P.U.D. corespunzătoare nevoilor actuale şi viitoare ale utilizatorilor, se consideră că această documentaţie este un punct de pornire pentru o dezvoltare din punct de vedere urbanistic şi economic al zonei.

MĂSURILE CE DECURG ÎN CONTINUAREA P.U.D.:

La elaborarea documentaţiei pentru P.U.D. s-a ţinut seama de încadrarea construcţiei propuse în mediul construit existent şi folosirea judicioasă  a terenului liber destinat construcţiilor.

- Regimul de înălţime (parter : H. max.cornisa 5 m ; H. Max. coama  10 m) ;

- Coeficienţii urbanistici propuşi pentru construcţie (P.O.T. propus = 30%; C.U.T. propus = 0,3)

- Retragerile minime pentru edificabil conform plansa A3  (5 m fata de latura de Vest si 2 m fata de laturile Nord si Est)

 respectă prevederile din H.G. 525/1996 cu modificarile si completarile ulterioare.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele:

Intervenția va fi cât mai puțin agresantă pentru mediu și se va înscrie în mod firesc și armonios în cadrul natural.

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

Prin dezvoltarea propusă nu se produc deteriorări ale cadrului existent şi nu se produc incompatibilităţi  cu vecinatăţile. Se impune ca elementele compozitionale ale volumetriei si fatadelor să fie în armonie cu limbajul arhitectural al contextului construit existent.

 

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program:

Rezolvarea utilităților de așa manieră încât să nu impieteze asupra integrității factorilor de mediu, folosind instalații, echipamente și utilaje ale căror caracteristici sunt compatibile cu normele de protecția mediului, rezolvarea utilizării deșeurilor rezultate și evident, o utilizare, o explotare corespunzătoare a tuturor construcțiilor, amenajărilor și dotărilor.

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu:

Nu este cazul.

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: Efecte nesemnificative.

După terminarea lucrărilor este obligatorie refacerea cadrului natural afectat de lucrări.

b) natura cumulativă a efectelor: Nu este cazul

c) natura transfrontieră a efectelor: Nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): Construcțiile prevăzute vor respecta reglementările propuse prin plan.

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Terenul studiat are suprafata de 944 mp, este in intravilan si are categoria de folosintă “altele” conf. CF 23430, în suprafaţa specificată anterior are formă de poligon, este liber de constructii.

. Planul propune un grad maxim de ocupare a terenului de 30%, coeficient maxim de utilizare a terenului 0,30. Clădirile vor avea regim maxim de înălțime parter.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: cu ocazia ședinței CSC care a avut loc la sediul APM Covasna, în data de 25.07.2019, s-a stabilit necesitatea evaluării arheologice;

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: Atât în faza de construcție, cât și în faza de funcționare a obiectivelor propuse se vor respecta standardele și normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: Prin grija beneficiarului se va asigura o bună gospodărire și folosire a incintei.

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu este cazul;

Obligațiile titularului:

  • Solicitarea şi obținerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 196 din 18.04.2019, emis de Consiliul Județean Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acesta;
  • Conform procesului-verbal nr. 20 al ședinței CSC din data de 25.07.2019, desfășurat la sediul APM Covasna s-a stabilit obligația de a solicita și de a obține următoarele:

- aviz de la  Direcția de Sănătate Publică Covasna;

- evaluarea arheologică de la Direcția Județeană de Cultură Covasna;

- aviz/punct de vedere de la Consiliul Județean Covasna;

  • Respectarea legislației de mediu în vigoare.
  • Să respecte în integralitate prevederile următoarelor acte normative:
    • O.U.G. 195/2005 (*actualizată*) privind protecția mediului;
    • O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice;
    • Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
    • Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
    • Legea nr. 211 din 15 noiembrie 2011 privind regimul deşeurilor
    • Ordinul Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;
    • prevederile HG nr. 188 / 2002, modificată prin HG 352 / 2005, privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;
    • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;
    • Legea nr. 47/2012 pentru modificarea și completarea Legii nr. 24/2007, privind reglementarea și administrarea spațiilor verzi din intravilanul localităților.
  • În perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii; Nu se vor folosi materiale poluante, periculoase și nocive;

Informarea și participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile privind inițierea PUZ, publicate în ziarul Observatorul de Covasna în data de 11.07.2019 şi 15.07.2019;

- Procesul verbal al şedinţei CSC nr. 20/25.07.2019;

- Anunț public privind decizia etapei de încadrare și proiectul deciziei afișat pe site-ul APM Covasna (http://apmcv.anpm.ro) din data de 25.07.2019;

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia este accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

 

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări sau este revizuit, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentuluii aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

 

Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările și completările ulterioare.

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU Gheorghe

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizații,                                                 Întocmit,

Ing. SIMINICEANU Gabriel Nicolae                                                Ing. FARKAS Berta