Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

PROIECT

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

din 23.08.2019

 

 

Ca urmare a notificării adresate de SC IFPA EVENTS SRL prin administrator PAPUC DAN ȘTEFAN, cu sediul orașul Covasna, str. Mitropolit Andrei Șaguna, nr. 38/A, județul Covasna, privind Planul Urbanistic Zonal „ELABORARE PUZ-CONSTRUIRE CORT EVENIMENTE, ANEXĂ TIP „P„ PARCARE ȘI ÎMPREJMUIRE TEREN” amplasat în orașul Covasna, str. Pava de Sus, nr. FN, jud. Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 5423/09.08.2019,

În baza:

- Art. 14 din OUG nr. 1/2017, privind înființarea Ministerului Mediului prin reorganizarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor; HG nr. 19 din 12 ianuarie 2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi pentru modificarea unor acte normative;

- HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;

- O.U.G. 195/2005 privind protecția mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările utlerioare;

- H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe, cu modificările și completările ulterioare;

- prevederile Ord. nr. 995/2006 pentru aprobarea listei planurilor şi programelor care intră sub incidenţa H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările și completările ulterioare;

- Ord. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;

- Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România;

- decizia luată în urma ședinței CSC din data de 23.08.2019;

 

Agenţia de Protecţie a Mediului Covasna

- ca urmare a consultării autorităților participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de  23.08.2019;

- în conformitate cu prevederile art. 5. alin (3) pct. a) și a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potențiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe;

- în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

 

D e c i d e:

 

Planul Urbanistic Zonal „ELABORARE PUZ-CONSTRUIRE CORT EVENIMENTE, ANEXĂ TIP „P„ PARCARE ȘI ÎMPREJMUIRE TEREN”, amplasat în orașul Covasna, str. Pava de Sus, nr. FN jud. Covasna, identificat prin Extras de C.F. Nr. 29894 Covasna, titular SC IFPA EVENTS SRL prin administrator PAPUC DAN ȘTEFAN, nu necesită evaluare de mediu și nu necesită evaluare adecvată și se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

 

Descrierea planului:

Obiectul lucrarii :

Proiectul de fata propune reglementarea unui teren aflat in orasul Covasna, in intravilan,  in partea de nord a orasului, adiacent unei strazi din intravilan ( strada Pava de Sus ), de pe care se poate accede direct la teren. In momentul de fata, pe amplasament nu exista constructii sau amenajari importante, terenul este ocupat de vegetatie agricola in timpul verii ( teren arabil ). Zona face parte din U.T,R, nr. 41  care are functiunea dominanta industrie mica si servicii, spatii si dotari aferente acestora si care conditioneaza constribilitatea de elaborarea unor planuri urbanistice de reglementare. P.U.G. prevede retragerea minima fata de axul strazii Pava de Sus la 6,00 m si prezinta Indici de control P.O.T. 30 %, C.U.T. 0,85.

In acest context, P.U.Z. propus stabileste retragerea fata de axul strazii la  13,81 m, P.O.T. maxim la 31 % si C.U.T. maxim la 0,62, cu respectarea prevederilor Regulamentului General de Urbanism. Parcarea se va face numai pe lot, in afara domeniului public.

Terenul reglementat are o suprafata de 5.883 mp si este notat in Cartea Funciara  nr. 29894.

Solicitări ale temei program:

Tema program definita de proprietarii terenului, se refera la urmatoarele elemente :

Se solicita reglementarea incintei astfel incat sa se poata realiza un conrt de evenimente si un copr care sa cuprinda spatiile functionale necesare ( vestiare, grupuri sanitare, spatii de preparare a meniurilor, depozite, administratie, alte anexe ).

Accesul auto se va face intr-un spatiu de parcare, care va adaposti autoturisme, autocare pentru client si vizitatori, precum si spatii de parcare pentru personal, in total cca 100 de spatii de parcare.

Retragerile fata de caile de acces ale constructiilor ( edificabilului ) se vor defini avand in vedere caracteristicile amplasamentului.

Utilitatile se vor asigura local sau centralizat, in masura in care este posibil un racord la retea centralizata. Se va asigura alimentarea cu energie electrica, alimentarea cu apa, canalizarea menajera, alte utilitati. Spatiile neocupate cu constructii si amenajari vor fi configurate ca spatii verzi. Se vor realiza plantatii de arbori si arbusti pentru fixarea solului si pentru protectie. In zona de est a terenului se va configura un parc pentru plimbare, amenajat si dotat cu sistem de iluminat cu stalpi fotovoltaici sau alte sisteme de iluminare.

 

Zonificare functionala – reglementari, bilant teritorial, indici urbanistici:

 

Se va realize pe amplasament un cort pentru evenimente pe structura metalica cu invelitoare folie poliplan, suprafata de 600 mp,  adiacent acesteia se va realize o constructive care va cuprinde spatiile functionale anexe necesare functionarii salii de evenimente. Se va realiza un parcaj amplu pentru clienti, vizitatori si personal. Spatiile libere vor fi amenajate ca spatii verzi. Se propune realizarea de plantatii compacte de arbori cu vegetatie bogata, paravan in calea curentilor de aer si pentru fixarea solului, precum si pentru realizarea unei microclime umede si curate si paravan fonic, catre partea de est a terenului. Pe zona de protectie a conductei de gaz nu se vor planta arbori si arbusti. Nu se va travesta zona conductei cu autovehicule nici in etapa de realizare a constructiei, nici in exploatare. Pe traseul conductei si in zona de protectie nu se vor depozita materiale. Se vor planta pe amplasament cat mai multi arbori cu radacini adanci si vegetatie bogata, cu rol de fixare a solului si de paravan anti-vant si zapada si in calea curentilor de aer, la distanta minima de 1 / 2 din diametrul coroanei la maturitate fata de limitele sud, est si vest ale lotului, cu exceptiile si conditiile prevazute mai sus.

Spre traseul drumului de acces ( strada ), nu se vor planta arbori pentru a nu deranja vizibilitatea pe drum.

In baza amenajarilor propuse se stabilesc urmatorii indici de ocupare si utilizare a terenului:

Bilant teritorial – situatia propusa

Specificatie

Ha

%

suprafata totala reglementata

0,59

100,00

suprafata ocupata de constructii

0,09

15,25

suprafata ocupata de terase

0,02

3,39

suprafata ocupata de circulatii carosabile si parcaje

0,19

32,20

suprafata ocupata de echipare edilitara

0,03

5,08

suprafata ocupata de spatii verzi amenajate

0,26

44,08

Suprafata ocupata de edificabil

0,18

30,51

Suprafata oupata de alte functiuni

0,00

0,00

SUPRAFATA TOTALA OCUPATA

0,59

100,00

Indici de ocupare a terenului :

Procent de ocupare a terenului POT maxim  = 31,00  %

Coeficient de ocupare a terenului CUT maxim 0,62

 

Dezvoltarea echiparii edilitare

Alimentare cu apa :    

Alimentarea cu apa se va realiza prin racord la reteaua centralizata de furnizare a apei, existenta.

Canalizare menajera

Calanizarea apelor uzate menajere se va realiza in prima etapa in bazin vidanjabil impermeabilizat, urmand ca atunci cand va devein posibil, sa se faca racordul obligatoriu la reteaua centralizata de colectare a apelor uzate menajere.

Canalizare pluviala

Apele meterorice si de suprafata se vor conduce spre cea mai apropiata retea de canalizare pluviala, sau, daca nu este posibil, spre rigolele drumurilor adiacente si spre spatiile verzi.

Incalzirea spatiilor construite se va face in sistem local.

Alimentare cu energie electrica :

Pentru asigurarea alimentarii cu energie electrica necesara circuitelor de iluminat si prize se va realiza racordul pe baza de proiect de specialitate.

Telecomunicatii :

 Retelele de telefonie mobila au semnal in zona.

Gospodarie comunala :

In incinta se va rezolva in mod corespunzator colectarea si depozitarea temporara a deseurilor menajere . Toate acestea se vor colecta conteinerizat, si se vor depune la depozite agrementate conform legii, prin grija proprietarilor.  Materialele refolosibile, PET-uri, textile, metal, sticla, se vor colecta separat si se vor preda la unitati specializate de colectare.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele:

Intervenția va fi cât mai puțin agresantă pentru mediu și se va înscrie în mod firesc și armonios în cadrul natural și construit existent.

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

Valorificarea potentialului turistic si balnear : Incinta se adreseaza vizitatorilor si clientilor care sunt interesati in organizarea de evenimente la care participa multi oameni ( cca. 350 – 400 de persoane), respectiv nunti, botezuri, zile onomastice speciale, evenimente comemorative, evenimente festive ample, altele asemenea.

Este important sa gaseasca in orasul lor spatii suficient de incapatoare, comfortabile, moderne, dotate corespunzator, in care astfel de evenimente sa se desfasoare in siguranta.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program:

Aspectele de protectia mediului se rezuma la rezolvarea utilitatilor de asa maniera incat sa nu impieteze asupra integritatii factorilor de mediu, conform celor propuse la capitolele respective, folosind instalatii, echipamente si utilaje ale caror caracteristici sunt compatibile cu normele de protectia mediului, precum si la corecta exploatare a constructiilor si amenajarilor exterioare. De asemenea, prin grija beneficiarilor se va asigura o buna gospodarire si folosire a incintei, conform celor mai bune practici. Orice  interventie umana in cadrul natural este datoare sa aiba in vedere prezervarea conditiilor de integritate si nealterare a factorilor de mediu. In acest sens beneficiarul va intreprinde toate masurile pentru asigurarea unei functionalitati nepoluante a investitiei, prin tehnologiile si materialele de constructii utilizate, prin modul de exploatare a constructiilor si amenajarilor exterioare.

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu:

Nu este cazul.

 

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: Efecte nesemnificative.

După terminarea lucrărilor este obligatorie refacerea cadrului natural afectat de lucrări.

b) natura cumulativă a efectelor: Nu este cazul

c) natura transfrontieră a efectelor: Nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): Construcțiile prevăzute vor respecta reglementările propuse prin plan.

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Terenul se află în intravilanul localității conform PUG aprobat prin HCL nr. 10/2000 fiind în proprietatea lui Papuc Elena, Papuc Gheorghe cu intabulare drept de superficie în favoarea SC IFPA SRL conform extras CF 29894 Covasna. Zona de amplasament vizată se întinde pe un teren ăn suprafața totală de 5883 mp. Planul propune un grad maxim de ocupare a terenului de 31%, coeficient maxim de ocupare a terenului 0,62. Se vor respecta prevederile Ord. Nr. 994/2018 care modifică Ord. nr. 119/2014 privind Normele de igienă și sănătate publică privind mediul de viață al populației;

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: conform Certificatului de Urbanism nr. 336/21.06.2019 emis de Consiliul Județean Covasna, imobilul nu este inclus pe lista monumentelor istorice și nu se află în zonă de protecție monumente istorice și/sau ale naturii.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: Atât în faza de construcție, cât și în faza de funcționare a obiectivelor propuse se vor respecta standardele și normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: Prin grija beneficiarului se va asigura o bună gospodărire și folosire a incintei.

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: proiectul în sine nu are un efect asupra acestor zone.

Obligațiile titularului:

  • Solicitarea şi obținerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 336/21.06.2019 emis de Consiliul Județean Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acesta;
  • Conform procesului-verbal nr. 22 al ședinței CSC din data de 23.08.2019, desfășurat la sediul APM Covasna s-a comunicat că a fost emis avizul favorabil de către DSP Covasna.
  • Respectarea legislației de mediu în vigoare.
  • Să respecte în integralitate prevederile următoarelor acte normative:
    • O.U.G. 195/2005 (*actualizată*) privind protecția mediului;
    • O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice;
    • Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
    • Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
    • Legea nr. 211 din 15 noiembrie 2011 privind regimul deşeurilor
    • Ordinul Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;
    • prevederile HG nr. 188 / 2002, modificată prin HG 352 / 2005, privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;
    • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;
    • Legea nr. 47/2012 pentru modificarea și completarea Legii nr. 24/2007, privind reglementarea și administrarea spațiilor verzi din intravilanul localităților.
  • În perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii; Nu se vor folosi materiale poluante, periculoase și nocive;

Informarea și participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile privind inițierea PUZ, publicate în ziarul Oservatorul de Covasna în data de 05.08.2019 şi 08.08.2019;

- Procesul verbal al şedinţei CSC nr. 22/23.08.2019;

- Anunț public privind decizia etapei de încadrare și proiectul deciziei afișat pe site-ul APM Covasna (http://apmcv.anpm.ro) din data de 23.08.2019;

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia este accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu – APM Covasna.

Înaintea demarării investiţiei privind lucrările propuse în prezentul PUZ se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentului aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna. Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

 

 

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU Gheorghe

 

 

 

 

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizații,                                                       Întocmit,

Ing. SIMINICEANU Gabriel Nicolae                                                Ing. FARKAS Berta