Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE din 06.09.2019

 

Ca urmare a notificării adresate de SC PCS TIMATE SRL și SC BIOPLANT SRL cu sediul în comuna Cernat, satul Cernat, nr. 1/C, județul Covasna, privind Modificare PUZZonă agro-industrială – proiect nr. 12/2008”, propus a fi amplasat în comuna Cernat, satul Cernat, nr. 1/C, județul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 5772/26.08.2019, în baza:

  • Art. 14 din OUG nr. 1/2017, privind înființarea Ministerului Mediului prin reorganizarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor; HG nr. 19 din 12 ianuarie 2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi pentru modificarea unor acte normative;
  • HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
  • HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ord. nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;
  • Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România.
  • Ord. 1052/2014 (*actualizat*) privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare şi custodie a ariilor naturale protejate;

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

Având în vedere următoarele:

- consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 05.09.2019, desfăşurată la sediul APM Covasna (proces-verbal ședință nr. 22/05.09.2019);

 

în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). corelat cu pct. c) şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

-în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

D e c i d e:

 

Modificare PUZZonă agro-industrială – proiect nr. 12/2008”, propus a fi amplasat în comuna Cernat, satul Cernat, nr. 1/C, județul Covasna, nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

 

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Proiectul de fata propune modificarea uni Plan Urbanistic Zonal aprobat in anul 2008, referitor la realizarea unei zone agricole si de servicii de depozitare in comuna Cernat. Prin prezentul plan se doreste modificarea indicilor de ocupare la sol si actualizarea situatiei reale existente care s-a conturat in ultimii 11 ani.

Amplasamentul studiat se afla situat în intravilanul comunei Cernat, in apropierea zonei fostului CAP Cernat, trupul Fenek, in partea de sud-est a teritoriului administrativ in apropierea teritoriului administrativ al comunei Catalina, spre satul Marcusa. Terenul se desfasoara adiacent drumului judetean care face legatura intre Marcusa si Cernat, DJ 121 F. Vecinatatile sunt : la nord terenuri agricole in proprietate privata, la sud terenuri agricole in proprietate privata, la est si la vest drumuri. Suprafata totala de teren studiata este de 41.185 mp, aflat in totalitate in prorietate privata a persoanelor fizice si juridice.

Se vor amenaja incinte private separate pentru fiecare proprietar, care vor cuprinde constructii si amenajari necesare descarcarii, depozitarii, incarcarii cartofilor si altor legume si fructe, in conditii optime, cantaririi, prelucrarii primare, ambalarii, etichetarii, pregatirii pentru livrare in retelele comercializate specializate. De asemenea se vor asigura spatii de remize, silozuri, alte depozite, spatii administrative, conexe si auxiliare. Serviciile de depozitare si prelucrare se adreseaza producatorilor agricoli din zona.

Sunt necesare spatii de parcare pentru parcarea autovehiculelor de transport si a autoturismelor, cai de circulatie corespunzatoare, platforme de manevra, cai pietonale, cantare agricole, amenajari de spatii verzi, imprejmuiri.

Bilant teritorial – situatia existenta

specificatie

ha

%

suprafata totala studiata

4,12

100,00

suprafata ocupata de constructii

0,87

21,12

suprafata ocupata de circulatii

0,21

5,10

suprafata ocupata de platforme

0,88

21,36

suprafata ocupata de echipare edilitara

0,02

0,48

Suprafata ocupata de destinatii speciale

0,00

0,00

suprafata ocupata de spatii verzi perene

2,14

51,94

suprafata ocupata de alte functiuni

0,00

0,00

suprafata totala ocupata

4,12

100,00

 

Bilant teritorial – situatia propusa

specificatie

ha

%

suprafata totala studiata

4,12

100,00

suprafata ocupata de constructii

1,86

45,15

suprafata ocupata de circulatii

0,34

8,25

suprafata ocupata de platforme

1.04

25,25

suprafata ocupata de echipare edilitara

0,05

1,21

suprafata ocupata de spatii verzi amenajate

0,83

20,14

suprafata ocupata de alte functiuni

0,00

0,00

suprafata totala ocupata

4,12

100,00

 

Zone funcționale: Zona agroindustrială A: suprafața 13.616. mp; Zona agroindustrială B: suprafața 15.000 mp; Zona agroindustrială C: suprafața 12.569 mp

 

Indici de ocupare a terenului :

Procent de ocupare a terenului: POT maxim ZONA A  = 60,00 %, ZONA B  = 60,00 %, ZONA C = 28,00 %,

Coeficient de ocupare a terenului CUT maxim ZONA A = 0,64, ZONA B = 0,60, ZONA C = 0,28.

Alimentare cu apă: se va realiza din doua puturi forate, unul existent si unul propus. Acestea vor fi dotate cu pompa pentru a se putea utiliza apa la punctele de consum.

Canalizare menajeră: apele uzate menajere se vor evacua in doua bazine vidanjabile subterane, unul existent si unul propus.

Canalizare pluvială: apele meterorice si de suprafata se vor conduce prin rigole deschise spre spatiile verzi amenajate.

Alimentare cu energie electrică: se va realiza racord la reteaua existenta de-a lungul drumului adiacent amplasamentului studiat.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele:

Prin funcţiunile sale, planul propus se integrează în zona preponderent agricolă din vecinătate.

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

- planul prevede realizarea de spații verzi;

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program: nu este cazul;

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: nu este cazul;

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: nu vor fi efecte semnificative;

b) natura cumulativă a efectelor: în zonă nu sunt alte planuri sau proiecte noi în curs de implementare;

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): nu este cazul;

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Impactul este local, nesemnificativ pe amplasament şi în imediata vecinătate a acestuia.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: nu este cazul;

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: în faza de implementare şi funcţionare se vor respecta standardele şi normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu este cazul;

Obligaţiile titularului:

- solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 371/31.07.2019 emis de Consiliuil Județean Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;

- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- respectarea prevederilor OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;

- respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;

- respectarea prevederilor HG nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică;

- respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor HG nr. 188/2002, modificată şi completată prin HG nr. 352/2005 şi HG nr. 210/2007 pentru aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;

- respectarea prevederilor Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor cu modificările şi completările ulterioare; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;

- respectarea OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

- scoaterea din circuitul agricol se realizează conform Legii nr. 50/1991 cu modificările şi completările ulterioare, privind autorizarea executării construcţiilor şi unele măsuri pentru realizarea locuinţelor.

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile titularului planului privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în ziarul Székely Hírmondó din datele de 21.08.2019 și 26.08.2019;

- Proiectul Deciziei etapei de încadrare a fost publicat pe pagina proprie de internet a APM Covasna http://apmcv.anpm.ro în data de 06.09.2019;

- Anunţul titularului planului privind decizia etapei de încadrare, publicat în .... din data de ....2019.

 

Autoritatea competentă  pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie  a  publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

 

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu –APM Covasna.

Înaintea demarării investiţiei privind lucrările propuse în prezentul PUZ se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentuluii aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna.

Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. Neagu Gheorghe

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                                         Întocmit,

        Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                         Ing. Farkas