Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE din 12.09.2019

 

Ca urmare a notificării adresate de GALBÁCS PÁL și SCHAFFHAUSER ILDIKÓ cu domiciliul în comuna Ilieni, satul Ilieni, nr. 515, județul Covasna, privind Elaborare PUZ modificator – Zonă de locuințe”, propus a fi amplasat în comuna Ilieni, satul Sâncraiu, județul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 5930/02.09.2019, în baza:

  • Art. 14 din OUG nr. 1/2017, privind înființarea Ministerului Mediului prin reorganizarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor; HG nr. 19 din 12 ianuarie 2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi pentru modificarea unor acte normative;
  • HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
  • HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ord. nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;
  • Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România.
  • Ord. 1052/2014 (*actualizat*) privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare şi custodie a ariilor naturale protejate;

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

Având în vedere următoarele:

- consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 12.09.2019, desfăşurată la sediul APM Covasna (proces-verbal ședință nr. 24/14.09.2019);

 

în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). corelat cu pct. c) şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

-în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

D e c i d e:

 

PUZ modificator – Zonă de locuințe”, propus a fi amplasat în comuna Ilieni, satul Sâncraiu, județul Covasna, nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

 

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Planul de față propune rezolvarea si reglementarea urbanistică a unei zone situate în intravilanul satului Sâncraiu, comuna Ilieni, pe baza unui Plan Urbanistic Zonal aprobat, destinatia zonei fiind pentru locuinte.  Ulterior, acest P.U.Z. a fost modificat si adăugit cu alte Planuri Urbanistice Zonale, acestea au fost figurate pe planurile desenate. In timp, au survenit și modificări pe teren, s-au vandut si s-au cumparat terenuri, s-au comasat loturi, a fost construit drumul principal de acces, alte modificari, astfel situatia din P.U.Z. aprobat in anul 2010 si cele ulterioare nu mai corespunde intru totul cu situatia de pe teren. Ansamblul întreg se contureaza ca o zonă de locuit, cu cladiri de locuit individuale pe loturi personale, cadrul natural oferind conditii deosebit de avantajoase prin relief, microclima, conditii de amplasare.

Zona studiată se află în partea de Nord a localităţii Sâncraiu şi cuprinde o suprafaţă de 1.969 mp de teren liber de construcţii şi amenajări. În imediata vecinătate a acestei zone se află alte zone de locuinţe, reglementate prin P.U.Z. –uri succesive. Terenul studiat se afla in partea de su-est a cartierului Szalomer, cu acces de pe un drum local derivat spre vest din DJ 112 Sfantu Gheorghe – Ilieni – Brasov.

Se vor amplasasa clădiri specifice programului de locuire,  P+M nivele, în asa fel incat toate sa beneficiaze de confort fizic si psihic, accesibilitate auto si pietonala, expunere optima la insorire, respectiv reglementarea urbanistica corespunzatoare. Propunerile de modificare nu impietează asupra rezolvărilor existente in Planurile Urbanistice Zonale, ele vin sa completeze o viziune de ansamblu care respecta confortul locuirii si asigura un habitat civilizat.

Obiectivele ansamblului in totalitate vor beneficia de amenajari de teren pentru agrementarea cadrului amenajat, parcaje pentru autoturisme pe loturi, parcaje publice pentru vizitatori, trotuare de acces, orientare optima fata de punctele cardinale. Toate cladirile se vor amplasa astfel incat sa beneficieze de insorire maxima, se vor asigura fata de riscuri si hazard natural, se va asigura posibilitatea delimitarii functionale a loturilor individuale, se va realiza ocuparea eficienta a terenurilor si un coeficient de utilizare corespunzator. Spatiile libere de constructii si amenajari vor fi configurate ca spatii verzi.

În momentul de faţă terenul este neviabilizat, există doar un drum local, amenajat, cu ampriza de 4,80 m, insuficienta pentru derularea circulatiei viitoare spre celelalte zone de locuinte propuse in PUZ-urile din zona. Astfel, se propune extinderea amprizei drumului la 7,00 m si bordarea traseului cu trotuar pietonal de 1,20 m,  drumul trece adiacent pe lângă amplasamentul studiat. Utilitatile se afla in zona drumului judetean DJ 112, respectiv, retea alimentare cu energie electrica, alimentare cu apa.

Bilant teritorial – situatia propusă

specificatie

ha

%

suprafata totala reglementata

0,20

100,000

suprafata ocupata de constructii

0,07

35,00

suprafata ocupata de circulatii carosabile

0,07

35,00

suprafata ocupata de circulatii pietonale

0,01

5,00

Suprafata ocupata de dotari edilitare

0,01

5,00

suprafata ocupata de curti si gradini private

0,04

20,00

suprafata ocupata de functiuni speciale

0,00

0,00

suprafata ocupata de edificabil

0,67

35,00

suprafata totala ocupata

0,20

100,000

 

 

Indici de ocupare a terenului  pentru zonele rezidentiale :

Procent maxim de ocupare a terenului POT = 35%

Coeficient  maxim de utilizare a terenului CUT = 0,64

Alimentarea cu apă se va realiza prin racord la reteaua de alimentare din apropierea amplasamentului, din zona drumului judetean. Apa va fi condusa la punctele de consum prin bransament la conducta de alimentare si retea de distribute interioara.

Apele uzate menajere se vor conduce printr-o retea de canalizare menajera subterana la conducta colectoare propusa in zona drumului interior principal.  Apele vor fi colectate gravitational si conduse spre canalizarea menajera centralizata spre o statie de epurare din apropiere. Până cand aceasta extindere a retelei centralizate existente se va realiza, se propun  pentru etapa I fose septice vidanjabile impermeabilizate, care se vor dezafecta ulterior. Utilizatorii se vor obliga sa se racordeze la reteaua centralizata de canalizare.

Canalizare pluvială: apele meteorice si de suprafata nu se pot conduce prin racord la un sistem de canalizare pluviala centralizat. Apele pluviale vor fi conduse prin rigole deschise si acoperite partial de-a lungul cailor principale carosabile de pe amplasamentul reglementat. Ele se vor conduce spre spatiile verzi din zona. Parte din apele de suprafata vor fi absorbite de amplele zone verzi ale gradinilor private, si de zonele libere acoperite cu vegetatie spontana.

Pentru asigurarea alimentarii cu energie electrica necesara circuitelor de iluminat si prize si iluminatului exterior, se va realiza racordul la reteaua existenta in apropierea amplasamentului studiat, in zona drumului judetean, prin racord subteran.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: în imediata vecinătate a acestei zone se află alte zone de locuinţe.

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

- planul prevede realizarea de spații verzi;

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program: nu este cazul;

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: nu este cazul;

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: nu vor fi efecte semnificative;

b) natura cumulativă a efectelor: în zonă nu sunt alte planuri sau proiecte noi în curs de implementare;

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): nu este cazul;

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Impactul este local, nesemnificativ pe amplasament şi în imediata vecinătate a acestuia.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: nu este cazul;

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: în faza de implementare şi funcţionare se vor respecta standardele şi normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu este cazul;

Obligaţiile titularului:

- solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 395/08.08.2019 emis de Consiliuil Județean Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;

- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- respectarea prevederilor OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;

- respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;

- respectarea prevederilor HG nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică;

- respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor HG nr. 188/2002, modificată şi completată prin HG nr. 352/2005 şi HG nr. 210/2007 pentru aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;

- respectarea prevederilor Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor cu modificările şi completările ulterioare; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;

- respectarea OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

- scoaterea din circuitul agricol se realizează conform Legii nr. 50/1991 cu modificările şi completările ulterioare, privind autorizarea executării construcţiilor şi unele măsuri pentru realizarea locuinţelor.

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile titularului planului privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în ziarul Mesagerul de Covasna din datele de 26.08.2019 și 29.08.2019;

- Proiectul Deciziei etapei de încadrare a fost publicat pe pagina proprie de internet a APM Covasna http://apmcv.anpm.ro în data de 12.09.2019;

- Anunţul titularului planului privind decizia etapei de încadrare, publicat în .... din data de ....2019.

 

Autoritatea competentă  pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie  a  publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

 

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu –APM Covasna.

Înaintea demarării investiţiei privind lucrările propuse în prezentul PUZ se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentuluii aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna.

Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. Neagu Gheorghe

 

 

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                                         Întocmit,

        Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                         Ing. Farkas János