Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE din 03.10.2019

 

Ca urmare a notificării adresate de PĂTRU CONSTANTIN cu domiciliul în mun. Târgu Secuiesc, str. Constructorului, nr. 1, bl. 5, sc. B, ap. 6, județul Covasna, privind Elaborare PUZ – Zonă locuințe individuale”, propus a fi amplasat în mun. Târgu Secuiesc, str. Pășunii, FN, județul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 6415/23.09.2019, în baza:

  • Art. 14 din OUG nr. 1/2017, privind înființarea Ministerului Mediului prin reorganizarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor; HG nr. 19 din 12 ianuarie 2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi pentru modificarea unor acte normative;
  • HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
  • HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ord. nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;
  • Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România.
  • Ord. 1052/2014 (*actualizat*) privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare şi custodie a ariilor naturale protejate;

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

Având în vedere următoarele:

- consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 03.10.2019, desfăşurată la sediul APM Covasna (proces-verbal ședință nr. 26/03.10.2019);

- Avizul de oportunitate nr. 28 din 09.08.2019 emis de Consiliul Județean Covasna;

 

în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). corelat cu pct. c) şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

-în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

D e c i d e:

 

PUZ – ”Zonă locuințe individuale”, propus a fi amplasat în mun. Târgu Secuiesc, str. Pășunii, FN, județul Covasna, nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

 

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Conform PUG aprobat terenul cu suprafața de 5.315 mp este situat în extravilan, la limita intravilanului aprobat, cuprins intre str. Pasunii și terenuri agricole în extravilan. Pe strada, în vecinatate exista un depozit de haine, vis-a vis exista case de locuit individuale construite recent. Terenul este relativ plan și este liber de construcții. Conform extrasului CF 30299 imobilul apartine initiatorului acestui PUZ - domnul Pătru Constantin.

Terenul este accesibil de pe strada Pasunii, care are o latime de 10m intre loturi opuse. Nu se intervine la latimea strazii. Din strada Pasunii se propune un drum privat care asigura accesul la casele propuse și la terenul agricol amplasat în spatele loturilor. Acesta va avea o latime de 5.5m. În zona de acces la cele doua loturi, la o distanța de 25m fata de strada se prevede o supralargire, zona libera pentru întoarcere. Aceasta este dimensionata pentru autoturisme și camioane pana la 8m (mașini de salubritate, pompieri, camioane). Supralargirea asigura un carosabil de 11.50m pe o latime de peste 6m.

Bilant teritorial comparativ:

 

existent

propus

 

mp

%

mp

%

Teren arabil în intravilan

5 315

100.00

-

-

Zona aferenta case de locuit individuale

-

-

4 773.67

93.58

Zona aferenta circulatii

-

-

341 .33

6.42

total

5 315

100.00

5 315

100.00

 

Regimul maxim de inaltime  al cladirilor:  P+1, cu sau fără subsol pentru locuinte și alte functiuni admise (servicii, sediu firma, comert), P pentru anexe

Indici urbanistici propuși : POT max. 35%, CUT max.= 0.7.

Se propune lotizarea terenului pentru construirea a sapte locuinte unifamiliale cu acces direct sau indirect de pe strada. Lotizarea se va face pe doua randuri, loturile vor avea o adancime de aprox. 28m. Loturile adiacente strazii vor avea o deschidere de aprox. 22m, cu suprafete cuprinse între 586mp –616mp. Se propune un singur lot cu o suprafata mai mare (1.388 mp) amplasat in zona din spate, cu un acces direct din strada pe o alee carosabila interioara cu o latime de 3.5m care duce de la poarta pana la zona edificabila.

In jumatateta de nord-est a terenului se propun patru loturi, din care doua accesibile direct din strada, doua accesibile de pe o alee carosabila cu o latime de 5.5m. Această alee carosabilă este prevazută cu o zona de intoarcerere in zona de acces in curti. Aleea se continua pana la capatul terenului pentru a asigura accesul la terenul arabil amplasat in spate.

Loturile se pot comasa, cu respectarea reglemetarilor propuse (POT, CUT, regim de inaltime, retrageri)

Alimentarea cu apă se va realiza prin racord la reteaua de alimentare de pe strada Pășunii.

Canalizare menajeră: pe strada Pasuniui exista retea de canalizare menajera  PVC-KG 200 mm, cu deversare la colectorul menajer din str. Fortyogo.

Canalizare pluvială: pe strada Pasunii exista un canal pluvial  PVC-KG 315mm cu deversare la colectorul pluvial din str. Fortyogo.

Pentru asigurarea alimentarii cu energie electrica se va realiza racordul la reteaua existenă în apropierea amplasamentului.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: în imediata vecinătate a acestei zone se află alte zone de locuinţe.

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

- planul prevede realizarea de spații verzi; Spatiile verzi vor fi realizate in incinte,  ele vor reprezenta min. 30% din totalul fiecarui lot.

Adiacent aleii carosabile comune se amenajeaza spatii verzi, în proprietatea comuna a detinatorilor loturilor.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program: nu este cazul;

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: nu este cazul;

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: nu vor fi efecte semnificative;

b) natura cumulativă a efectelor: în zonă nu sunt alte planuri sau proiecte noi în curs de implementare;

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): nu este cazul;

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Impactul este local, nesemnificativ pe amplasament şi în imediata vecinătate a acestuia.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: nu este cazul;

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: în faza de implementare şi funcţionare se vor respecta standardele şi normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu este cazul;

Obligaţiile titularului:

- solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 074/01.04.2019 emis de Primăria Municipiului Târgu Secuiesc, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;

- în şedinţa Comitetului Special Constituit desfăşurată la sediul APM Covasna în data 03.10.2019 (proces-verbal nr. 26/03.10.2019) Direcția de Sănătate Publică Covasna a solicitat depunerea documentației în vederea obținerii unui punct de vedere / act de reglementare;

- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- respectarea prevederilor OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;

- respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;

- respectarea prevederilor HG nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică;

- respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor HG nr. 188/2002, modificată şi completată prin HG nr. 352/2005 şi HG nr. 210/2007 pentru aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;

- respectarea prevederilor Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor cu modificările şi completările ulterioare; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;

- respectarea OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

- scoaterea din circuitul agricol se realizează conform Legii nr. 50/1991 cu modificările şi completările ulterioare, privind autorizarea executării construcţiilor şi unele măsuri pentru realizarea locuinţelor.

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile titularului planului privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în ziarul Observatorul de Covasna din datele de 04.09.2019 și 06.09.2019;

- Proiectul Deciziei etapei de încadrare a fost publicat pe pagina proprie de internet a APM Covasna http://apmcv.anpm.ro în data de 03.10.2019;

- Anunţul titularului planului privind decizia etapei de încadrare, publicat în .... din data de ....2019.

 

Autoritatea competentă  pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie  a  publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

 

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu –APM Covasna.

Înaintea demarării investiţiei privind lucrările propuse în prezentul PUZ se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentuluii aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna.

Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. Neagu Gheorghe

 

 

 

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                                         Întocmit,

        Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                         Ing. Farkas János