Back

Proiect Decizia etapei de încadrare

Proiect Decizia etapei de încadrare din 28.01.2020

 

Ca urmare a notificării adresate de MUNICIPIUL SFÂNTU GHEORGHE cu sediul în mun. Sfântu Gheorghe, str. 1 Decembrie 1918, nr. 2, judeţul Covasna, privind ”Plan Urbanistic Zonal – Zona Câmpul Frumos”, propus a fi amplasat în mun. Sfântu Gheorghe, str. Câmpul Frumos, FN, judeţul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 74/08.01.2020, în baza:

  • în baza Hotărârii nr. 43 din 16 ianuarie 2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor;
  • HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
  • HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ord. nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;
  • Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România.
  • Ord. 1052/2014 (*actualizat*) privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare şi custodie a ariilor naturale protejate;

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

Având în vedere următoarele:

- consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 23.01.2020 desfăşurat la sediul APM Covasna (proces-verbal ședință nr. 2/23.01.2020);

- planul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;

- în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- Aviz de oportunitate nr. 7/15.05.2018 eliberat de Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe;

- Hotărâre CL nr. 182/2018 privind aprobarea Avizului de oportunitate nr. 7/15.05.2018;

- Aviz din partea Operatorului Regional Jud Covasna Gospodărie Comunală SA Sfântu Gheorghe nr. 13391/18.09.2018;

- Aviz de amplasament favorabil nr. 70601907778/29.01.2019 din partea SDEE Transilvania Sud;

- Aviz favorabil nr. 314634822/13.12.2019 din partea Distrigaz Sud Retele;

- Aviz condiționat nr. 113CV/17.12.2019 din partea SC Telekom Romania Communications SA;

- Adresa privind PUZ Zona Câmpul Frumos nr. 2508353/23.11.2018 din partea ISU Covasna;

- Aviz favorabil nr. 14597/15.11.2018 din partea Serviciul de Telecomunicații Speciale Unitatea Militară 0500 București;

- Aviz nr. DT/7838/27.11.2018 din partea Ministerului Apărării Naționale;

- Aviz nr. 332258/15.11.2019 din partea SRI România - Unitatea Militară 0362 București;

- Aviz nr. 40/08.11.2018 din partea ANIF – Unitatea de Administrare Covasna și Prelungire Aviz pentru PUZ nr. 29/08.11.2019;

- Adresa punct de vedere PUZ nr. 7102/20.01.2020 din partea SGA Covasna;

-în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

D e c i d e:

Plan Urbanistic Zonal – Zona Câmpul Frumos”, propus a fi amplasat în mun. Sf. Gheorghe, str. Câmpul Frumos, FN, judeţul Covasna, nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

 

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Amplasamentul planului propus este situat în municipiul Sfantu Gheorghe,Trupul A8 Câmpul Frumos, pe partea dreaptă a drumului national DN13 E, direcția dinspre Sfântu Gheorghe spre Târgu Secuiesc. Zona studiata se află pe terasa râului Olt, fiind o zonă plată , de tip " câmpie".

Terenul se află partial în intravilanul Municipiului Sfântu Gheorghe, în Unitatea Teritoriala de Referință nr.49, parțial în extravilan (17.600mp).

Zona studiata se afla într-o zonă funcțională, cu constructii pentru servicii, industrie IT și zonă agro-industrială, care cuprinde și o zonă cu locuințe de serviciu.

În cadrul Truplui A8 au fost întocmite trei documentații de urbanism, ce au refuncționalizat și extins intravilanul și anume:

- P.U.Z. ZONA CAMPUL FRUMOS EST, pr.nr.1159/1999, elaborat de S.C. "V&K" S.R.L, aprobat cu H.C.L. 86/2000;

- P.U.Z. PARC INDUSTRIAL MIXT - proiect nr. 78/2009 intocmit de B.I.A. Florea Stela, aprobat cu H.C.L. 252/2009;

- P.U.Z. PARC INDUSTRIAL MIXT II  - proiect nr. 321/2012, intocmit de B.I.A. Florea Stela, aprobat cu H.C.L. 168/2017.

Vecinătățile amplasamentului sunt:

Nord – Drum național DN13E

Vest – terenuri agricole aflate in proprietatea persoanelor fizice sau juridice

Sud – terenuri cuprinzând construcții industriale și agricole aflate în proprietatea Primăriei Municipiului Sfântu Gheorghe

Est – terenuri agricole aflate în proprietatea persoanelor fizice sau juridice.

Elaborarea Plan Urbanistic Zonal ”Câmpul Frumos”, însumează analiza complexă și în perspectivă a problemelor urbanistice ale subzonei, având în vedere prevederile Temei de proiectare întocmite cu beneficiarul lucrării și planurile de dezvoltare aferente, conform punctelor de vedere ale autorității locale. Planul propune soluții tehnice privind rezolvarea problemelor funcționale, tehnice și estetice ale subzonei.

Planul prevede refuncționalizarea zonei din zona funcțională pentru unități agricole, în zonă mixtă - locuințe, servicii (unități sanitare, unități pentru învățământ, unități socioculturale), sport și agrement, respectiv refuncționalizarea zonei cuprinse în zona funcțională industrie IT și agro-industrială în zonă mixtă – industrie, servicii și birouri. În cadrul zonei reglementate se propun și zone funcționale pentru construcții aferente lucrărilor tehnico-edilitare.

Planul Urbanistic Zonal stabilește amplasamentele viitoarelor construcții din această zonă, urmărindu-se rezolvarea optimă a refuncționalizării în fapt a unei zone unități agricole, respectiv industrie IT și agro-industrială în zonă funcțională pentru locuințe, sport și agrement respectiv industrie, servicii și birouri, având în vedere interesul realizării unor investiții de anvergură pe aceste parcele.

 

 

Terenul care face obiectul prezentului Plan Urbanistic Zonal se zonifică în 6 unități teritoriale de referință:

- UTR 49/1: Zona funcțională mixtă - industrie, servicii și birouri “ISB” și zona funcțională construcții aferente lucrărilor tehnico-edilitare “TE”

- UTR 49/2: Zona funcțională mixtă - industrie, servicii si birouri “ISB”

- UTR 49/3: Zona funcțională mixtă - industrie, servicii și birouri “ISB” și zona funcțională construcții aferente lucrărilor tehnico-edilitare “TE”

- UTR 49/4: Zona funcțională mixtă – locuinte, servicii, sport si agrement “LSSPA”

- UTR 49/5: Zona funcțională sport și agrement “SPA”

- UTR 49/6: Zona funcțională mixta – locuințe, servicii, sport și agrement “LSSPA”.

 

  • ZONA FUNCȚIONALĂ MIXTĂ – INDUSTRIE, SERVICII ȘI BIROURI, UTR nr.49/1; UTR 49/3 (notată pe planșa de reglementări cu “ISB”) cuprinzând:

- Loturi construibile de la cca. 4.000 mp până la 45.000mp, pentru realizarea de spații pentru industrie, servicii și birouri, cu funcțiunile complementare (anexe sociale aferente, zone tehnice, etc.)

- Semnalistică de reclamă: turn publicitar, panouri publicitare, steaguri , etc.

- Alei carosabile și pietonale de incintă, parcaje

- Străzi și alei carosabile modernizate pentru accesibilitatea zonei funcționale

- Perdele verzi și spatii verzi amenajate urban, plantații de aliniament

- Spații verzi de agrementare a zonei

- Rețele tehnico-edilitare aferente (alimentare cu apă, canalizare menajeră, canalizare pluvială, alimentare cu gaz metan, energie electrică și telefonizare).

 

  • ZONA FUNCȚIONALĂ MIXTĂ – LOCUINȚE, SERVICII, SPORT ȘI AGREMENT, UTR nr. 49/4; UTR 49/6 (notata pe plansa de reglementari cu “LSSPA”) cuprinzând:

- Loturi construibile de la cca. 200mp până la 5.000mp pentru realizarea de locuințe, construcții pentru servicii (unități sanitare, unități pentru învățământ, unități socio-culturale, etc.), sport și agrement, cu funcțiunile complementare (anexe sociale aferente, zone tehnice, etc.)

- Semnalistică de reclamă: panouri publicitare, etc.

- Alei carosabile și pietonale de incintă, parcaje

- Străzi și alei carosabile modernizate pentru accesibilitatea zonei funcționale

- Perdele verzi și spații verzi amenajate urban, plantații de aliniament

- Spații verzi de agrementare a zonei

- Rețele tehnico-edilitare aferente (alimentare cu apă, canalizare menajeră, canalizare pluvială, alimentare cu gaz metan, energie electrică și telefonizare).

 

  • ZONA FUNCȚIONALĂ SPORT ȘI AGREMENT, UTR nr. 49/5 (notata pe plansa de reglementari cu “SPA”) cuprinzand:

- Lot construibil de cca. 6.000 mp pentru realizarea de construcții și amenajări pentru sport și agrement, cu funcțiunile complementare (anexe sociale aferente, zone tehnice, etc.)

- Semnalistică de reclamă: panouri publicitare, etc.

- Alei carosabile și pietonale de incintă, parcaje

- Străzi și alei carosabile modernizate pentru accesibilitatea zonei funcționale

- Perdele verzi și spații verzi amenajate urban, plantații de aliniament

- Spații verzi de agrementare a zonei

- Rețele tehnico-edilitare aferente (alimentare cu apă, canalizare menajeră, canalizare pluvială, alimentare cu gaz metan, energie electrică și telefonizare).

 

  • ZONA FUNCȚIONALĂ CONSTRUCȚII AFERENTE LUCRĂRILOR TEHNICO-EDILITARE UTR nr. 49/1; UTR 49/3 (notata pe plansa de reglementari cu “TE”) cuprinzând:

- Loturi construibile de la cca. 600mp până la 3.500mp, pentru realizarea de construcții aferente lucrărilor tehnico-edilitare

- Alei carosabile și pietonale de incintă, parcaje

- Străzi și alei carosabile modernizate pentru accesibilitatea zonei funcționale

- Perdele verzi și spații verzi amenajate urban, plantații de aliniament

- Spații verzi de agrementare a zonei.

 

Bilanțul teritorial al zonei se prezintă astfel:

 

 

EXISTENT

PROPUS

Suprafata de teren aferenta zonei studiate

268.000,00 mp

-

268.000,00 mp

 

Suprafata de teren aferenta P.U.Z.

208.224,38 mp

100 %

208.224,38 mp

100 %

Suprafata cai de comunicatie rutiera

23.253,37 mp

11,17 %

-

17,64 %

Suprafata zona industrie, depozitare si servicii

13.371,65 mp

6,42 %

-

-

Suprafata zona agro-industriala

29.707,38 mp

14,27 %

-

-

Suprafata zona industrie IT

62.221,83 mp

29,88 %

-

--

Suprafata zona servicii

7.473,29 mp

3,59 %

-

-

Suprafata zona unitati agricole

54.596,92 mp

26,22 %

-

-

Suprafata teren agricol extravilan

17.599,94 mp

8,45 %

-

-

Suprafata zona mixta – industrie, servicii, birouri

-

-

121.620,88 mp

58,41 %

Suprafata zona constructii aferente lucrarilor tehnico-edilitare

-

-

4.437,90 mp

2,14 %

Suprafata zona mixta – locuinte, servicii, sport si agrement

-

-

39.318,34 mp

18,88 %

Suprafata zona sport si agrement

-

-

6.108,54 mp

2,93 %

Procent minim spatii verzi:

- zona industrie, depozitare si servicii

- zona agro-industriala

- zona industruie IT

- zona servicii

-

 

10%

8,54%

20%

20%

-

-

Procent de ocupare al terenului P.O.T. maxim:      

- zona industrie, depozitare si servicii

- zona agro-industriala

- zona industruie IT

- zona servicii

-

 

61,38%

40%

40%

40%

-

-

Coeficient de utilizare al terenului C.U.T. maxim:

- zona industrie, depozitare si servicii

- zona agro-industriala

- zona industruie IT

- zona servicii

 

1,23

0,8

1

0,8

-

-

-

Regim de inaltime maxim:

- zona industrie, depozitare si servicii

- zona agro-industriala

- zona industruie IT

- zona servicii

 

P+3

P+1

P+3

P+1

-

-

-

ZONA MIXTA - INDUSTRIE, SERVICII, BIROURI

-

-

121.620,88 mp

100 %

Suprafata estimata aferenta drumuri, platforme si parcaje de incinta

-

-

24.324,18 mp

20%

Suprafata minima spatii verzi

-

-

24.324,18 mp

20%

Suprafata construita maxima

-

-

72.972,52 mp

60%

Suprafata desfasurata maxima:

- UTR 49/1; UTR 49/3;

- UTR 49/2

-

-

 

223.826,16 mp

113.439,92 mp

-

Procent de ocupare al terenului P.O.T. maxim

-

-

-

60 %

Coeficient de ocupare al terenului C.U.T. maxim:

- UTR 49/1; UTR 49/3

- UTR 49/2

-

-

 

2,4

4,0

-

Regim de inaltime maxim:

- UTR 49/1; UTR 49/3

- UTR 49/2

-

-

 

P+3

P+6

-

ZONA CONSTRUCTII AFERENTE LUCRARILOR TEHNICO-EDILITARE

-

-

4.437,90

100 %

Suprafata estimata aferenta drumuri, platforme si parcaje de incinta

-

-

887,58 mp

20%

Suprafata minima spatii verzi

-

-

887,58 mp

20%

Suprafata construita maxima

-

-

2.662,74

60%

Suprafata desfasurata maxima:

-

-

2.662,74 mp

-

Procent de ocupare al terenului P.O.T. maxim

-

-

-

60 %

Coeficient de ocupare al terenului C.U.T. maxim

-

-

0,6

-

Regim de inaltime maxim

-

-

P

-

ZONA MIXTA - LOCUINTE, SERVICII, SPORT SI AGREMENT

-

-

39.318,34 mp

100 %

Suprafata estimata aferenta drumuri, platforme si parcaje de incinta

-

-

11.795,50 mp

30%

Suprafata minima spatii verzi

-

-

11.795,50 mp

30%

Suprafata construita maxima

-

-

15.727,34 mp

40%

Suprafata desfasurata maxima:

-

-

47.182,02 mp

 

Procent de ocupare al terenului P.O.T. maxim

-

-

-

40 %

Coeficient de ocupare al terenului C.U.T. maxim

-

-

1,2

-

Regim de inaltime maxim

-

-

P+2

-

ZONA SPORT SI AGREMENT

-

-

6.108,54 mp

100 %

Suprafata estimata aferenta drumuri, platforme si parcaje de incinta

-

-

2.443,42 mp

40%

Suprafata minima spatii verzi

-

-

1.832,56 mp

30%

Suprafata construita maxima

-

-

1.832,56 mp

30%

Suprafata desfasurata maxima:

-

-

1.221,14 mp

-

Procent de ocupare al terenului P.O.T. maxim

-

-

-

30 %

Coeficient de ocupare al terenului C.U.T. maxim

-

-

0,3

-

Regim de inaltime maxim

-

-

P

-

 

Echiparea edilitară a zonei – situația existentă

Alimentare cu apă

În zonă există conducte publice de distribuție apă potabilă, cu diametre de la Dn 32mm, Dn 40mm, Dn 110mm până la Dn 160mm (PEID). Construcțiile existente au branșament de apă potabilă.

Canalizare menajeră și pluvială

În zona studiată există rețele de canalizare menajeră cu diametru de Dn 250mm (PVC Ms) sau 200mm (B). Construcțiile existente sunt racordate la canalizarea menajeră. În zona studiată există rețele de canalizare pluvială cu diametru Dn 315mm (PVC Ms), la care sunt racordate construcțiile existente pe amplasament.

Alimentare cu energie electrică

În zona studiată există două linii electrice subterane de 20 kV și de 0,4 kV, și o linie electrică aeriană de 20kV, la care sunt racordate construcțiile exsitente. Zona de protecție și de siguranță se stabileste conform NTE 007/08/00 și legislatiei specifice în vigoare.

Alimentarea cu gaz

În zona studiată există rețea de gaz metan cu diametru de 90mm, 63mm, respectiv OL 3”. Construcțiile existente pe acestea sunt racordate la rețeaua de gaz metan. Zona de protecție și de siguranță se stabilește conform NTPEE-2008 și legislației specifice în vigoare.

 

Dezvoltarea echipării edilitare – situația propusă

Zona studiată dispune de toate rețelele tehnico-edilitare necesare funcționării zonei funcționale propuse, construcțiile existente fiind branșate la utilități. In cazul investitilor noi vor fi necesare lucrari de extindere a retelelor tehnico-edilitare. In functie de investițiile concrete ce se vor realiza, se va analiza capacitatea de suport a rețelelor tehnico-edilitare.

In cazul in care constructiile propuse vor afecta traseul retelelor tehnico-edilitare, respectiv zonele de protectie si de securitate, investitorii vor lua masurile necesare pentru protejare sau deviere, pentru a nu fi afectate.

Alimentarea cu apă

În vederea asigurării alimentării cu apă pentru noile investiții, pe străzile propuse se vor extinde conductele de distribuție apă potabilă.

Necesarul de apă rece calculat conform “Breviarului de calcul” este de:

Zonă locuințe, servicii, sport și agrement

Qmed zi1 = (307 x 170):1000 = 52,36 m³/zi, din care apa calda 15,68 m3/zi

Qmax zi1 = 60,20 m3/zi, in care apa calda 15,71 m3/zi     kzi = 1,15

Qmax orar1= 6,3 m³/h, din care apa calda = 1,89 m3/h (0,08l/s)       ko = 2

Zona industrie, servicii și birouri

Qmed zi2 =79,7 m3/zi

Qmax zi2 = 91,65 m3/zi

Qmax orar2= 11,39 m³/h.

Canalizare menajeră

Se propune extinderea rețelei de canalizare menajeră pentru deservirea noilor investiții.

Debitul de ape menajere calculat conform “Breviarului de calcul” este de:

Zona locuințe, servicii, sport și agrement

Qmed zi1 = (307 x 170):1000 = 52,36 m³/zi, din care apă caldă 15,68 m3/zi

Qmax zi1 = 60,20 m3/zi, in care apa calda 15,71 m3/zi     kzi = 1,15

Qmax orar1= 6,3 m³/h, din care apa calda = 1,89 m3/h (0,08l/s)       ko = 2

Zona industrie, servicii și birouri

Qmed zi2 =79,7 m3/zi

Qmax zi2 = 91,65 m3/zi

Qmax orar2= 11,39 m³/h.

Canalizare pluvială

Apele meteorice din zona studiată se vor colecta prin guri de scurgere și canale colectoare pentru trafic greu, amplasate sub străzile de categoria a III-a, prin extinderea rețelei de canalizare pluvială existenta în zonă. Apele pluviale vor fi colectate separat (acoperisuri, respectiv drumuri si platforme) si epurate pentru indeplinirea indicatorilor NTPA-001-2002.

Alimentare cu energie electrica

Alimentarea cu energie electrica a noilor constructii propuse se va realiza print racord la reteaua stradala existenta. Alimentarea cu energie electrica a noilor consumatori se va face in baza unui studiu de solutie de specialitate realizat de Electrica, in functie de tipul investitiilor care se vor realiza, necesarul de putere al fiecareia.

Acest studiu  va stabili si modul de amplasare a eventualelor posturi de transformare ale zonei, in conformitate cu prevederile din prezentul Plan Urbanistic Zonal, fără a deranja soluțiile urbanistice propuse.

Alimentarea cu gaz

Constructiile existente pe acestea sunt racordate la reteaua de gaz metan existentă.

Incalzirea cladirilor, respectiv prepararea apei calde se va face cu centrale termice proprii, functionând pe combustibil solid sau cu gaz metan, pentru varianta cu gaz metan fiind necesara extinderea rețelei existente.

Accesul și circulația din zonă

Zona este deservită de drumul național DN13E, drum cu îmbrăcăminte asfaltică în stare bună, cu câte o bandă de circulație pe sens, și de străzi de categoria a III-a din cadrul Trupului A8 Câmpul Frumos.

Accesul se va realiza din drumul național DN13E, nefiind necesare decât lucrări de extindere pentru realizarea benzilor suplimentare pentru accelerare, respectiv decelerare pentru cele două accese noi propuse.

Numărul locurilor de parcare se va stabili în funcție de specificul activităților ce vor fi desfășurate și cu respectarea prevederilor din H.G. nr. 525/1996 – Regulamentul General de urbanism.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele În cadrul trupului A8 din zona Câmpul Frumos până în momentul de față au fost întocmite 3 documentații de urbanism care au vizat refuncționalizarea și extinderea intravilanului. Prezentul plan propune refuncționalizarea zonei și reorganizarea căilor de comunicație, luând în considerare cele trei planuri aprobate în anii 2000, 2009 și 2017, și în concordanță cu planurile de dezvoltare viitoare a municipiului. Prevederile prezentului plan vor fi integrate în Planul de Urbanism General al municipiului la momentul actualizării acesteia.

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: Obiectivul planului este aprofundarea/detalierea și rezolvarea complexă a problemelor functionale, tehnice si estetice ale amplasamentului, având în vedere dezvoltarea în perspectivă a zonei și contribuind astfel la dezvoltarea durabilă a municipiului Sfântu Gheorghe.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program: Problemele care urmează să fie rezolvate prin prezentul plan au relevanță și din punct de vedere al protecției mediului cum ar fi: problemele tehnice și estetice ale zonei (dimensionarea, funcționalitatea, aspectul arhitectural, rezolvarea circulației carosabile și pietonale, circulația juridică a terenurilor, echiparea cu utilități edilitare).

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: Incadrarea planului a fost efectuată în baza etapelor procedurale din evaluarea strategică de mediu (SEA).

 

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: refuncționalizarea și reorganizarea trupului A8 de la Câmpul va contribui la realizarea unei zone cu perspective în dezvoltări viitoare, dar care nu reprezintă un risc pentru factorii de mediu apă, aer, sol, subsol și așezări umane, în limitele utilizării corecte, cu respectarea prevederilor legale în vigoare;

b) natura cumulativă a efectelor: zona fiind de funcționalitate mixtă (agro-industrială, servicii, industrie IT) pe terenul identificat există mai multe construcții pentru unități industriale și depozitare, locuințe de serviciu. Planul se integrează în dezvoltarea în perspectivă a municipiului, fiind în concordanță cu alte proiecte/planuri de dezvoltare din zonă.

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): amplasamentul planului se situează în Trupul A8 Câmpul Frumos, în intravilanul municipiului, parțial în extravilan (17.600 mp). Realizarea lui va contribui la amenajarea urbanistică a zonei Câmpul Frumos prin stabilirea amplasamentelor viitoarelor constructii, funcționalității terenurilor, dezvoltarea echipării edilitare, reorganizarea căilor de circulație, etc. Astfel prezentul plan nu prezintă risc pentru sănătatea umană sau pentru mediu și se poate preconiza un efect benefic în viitor.

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): planul se referă la refuncționalizarea și reorganizarea unei suprafețe de aprox. 20 ha de teren situat atât în intravilanul cât și în extravilanul mun. Sf. Gheorghe, impactul va fi local, cu probabilitate redusă.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: nu este cazul;

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: în faza de implementare şi funcţionare se vor respecta standardele şi normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu este cazul.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Obligaţiile titularului:

- solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 514/18.10.2019, emis de Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;

- Prezentul PUZ ”Zona Câmpul Frumos” va fi inclus în Planul Urbanistic General Sfântu Gheorghe la momentul reactualizării acesteia;

- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- să ia măsuri prealabile executării construcţiei obiectivelor, de decopertare a stratului de sol fertil de pe suprafeţele amplasamentelor aprobate, pe care sa-l depoziteze şi să-l niveleze pe terenuri neproductive sau slab productive, indicate de organele agricole sau silvice, in vederea punerii in valoare sau a ameliorarii acestora, conform art. 100 din Legea nr. 18 din 19 februarie 1991 (*actualizată*) Legea fondului funciar;

- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- respectarea OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;

- respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;

- respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor HG nr. 188/2002 aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate (*actualizată*);

- respectarea prevederilor Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor cu modificările şi completările ulterioare; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;

- respectarea OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile titularilor planului privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în ziarul Mesagerul de Covasna din datele de 03.12.2018 şi 06.12.2018;

-Convocatorul nr.7045/11.12.2018 transmis către membrii CSC privind participarea la ședinta din data de 13.12.2018 și procesul verbal al ședinței nr. 38/13.12.2018;

- Proiectul Deciziei etapei de incadrare și anunțul public privind decizia de incadrare va fi afișat pe pagina proprie de internet a APM Covasna, http://apmcv.anpm.ro

- Anunțul titularului privind decizia etapei de incadrare, publicat în ziaul Mesagerul de Covasna în data de 13.09.2019;

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

 

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu –APM Covasna.

 

Înaintea demarării investiţiei privind lucrările propuse în prezentul PUZ se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu.

 

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

 

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia.

Nerespectarea condiţiilor prezentului aviz se sancționează conform prevederilor legale în vigoare.

 

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna. Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                                   Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                   ecol. Balázsi Beáta