Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

PROIECT  DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

din 20.02.2020

 

Ca urmare a notificării adresate de COMUNA BĂȚANI PRIN PRIMAR SIMON ANDRÁS, cu sediul în comuna Bățani, satul Bățanii Mari, str. Principală, nr. 474, județul Covasna, în scopul „ELABORAREA PLAN URBANISTIC ZONAL – ZONĂ EDILITARĂ (BAZIN APĂ)”, amplasat în comuna Bățani, satul Bățanii Mari, jud. Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 667/10.02.2020,

În baza:

- OUG nr. 68/2019, Art. 6. al. (1) privind înfiinţarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor prin reorganizarea Ministerului Mediului şi prin comasarea cu Ministerul Apelor şi Pădurilor, prin preluarea activităţilor şi structurilor acestuia, precum şi a unităţilor aflate în subordinea, coordonarea şi sub autoritatea celor două ministere, Hotărâre de Guvern nr. 43/16.01.2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor;

- HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;

- O.U.G. 195/2005 privind protecția mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările utlerioare;

- H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe, cu modificările și completările ulterioare;

- prevederile Ord. nr. 995/2006 pentru aprobarea listei planurilor şi programelor care intră sub incidenţa H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările și completările ulterioare;

- Ord. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;

- Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România;

- Ord. nr. 1.447 din 24 noiembrie 2017 privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare şi custodie a ariilor naturale protejate;

- decizia luată în urma ședinței CSC din data de 20.02.2020;

 

Agenţia de Protecţie a Mediului Covasna

- ca urmare a consultării autorităților participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 20.02.2020 la APM Covasna;

- în conformitate cu prevederile art. 5. alin (3) pct. a) și a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potențiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe;

- în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

 

D e c i d e:

 

Planul „ELABORAREA PLAN URBANISTIC ZONAL – ZONĂ EDILITARĂ (BAZIN APĂ)”, amplasat în comuna Bățani, satul Bățanii Mari, jud. Covasna, titular COMUNA BĂȚANI PRIN PRIMAR SIMON ANDRÁS, cu sediul în comuna Bățani, satul Bățanii Mari, str. Principală, nr. 474, județul Covasna nu necesită evaluare de mediu și nu necesită evaluare adecvată și se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

 

Descrierea planului:

 

ÎNCADRAREA ÎN ZONĂ A TERENULUI

Zona studiată este compusă dintr- un teren cu suprafața de 0,630 ha.

TOTAL SUPRAFAȚĂ REGLEMENTATĂ: 0,630 ha

Terenul se situează în extravilanul satului Bățanii Mari, în partea de NORD a acestuia, având categoria de folosință arabil în extravilan, conf. extras CF nr. 24588  a localităţii  BĂȚANI, nr.cad  24588.

 

SITUAȚIA EXISTENTĂ

ACCESIBILITATEA LA CĂILE DE COMUNICAȚIE

Accesul pe terenul studiat se face din sud-est drum DE 372, amplasamentul aflându-se la vest de acesta.

SUPRAFAȚA OCUPATĂ, LIMITE, VECINĂTĂȚI- Suprafața studiată reglementată prin PUZ este de 6300 mp, având o deschidere la drumul din partea sud-estică de 107,92 m, învecinându-se după cum urmează:

- nord cu terenuri proprietate privată a persoanelor fizice/ juridice- Nagy Bela;

- sud-est drum DE372;

- vest cu terenuri proprietate privată a persoanelor fizice/ juridice- Bartha Jozsef, Sandor Margit;

SUPRAFEȚE DE TEREN CONSTRUITE ȘI SUPRAFEȚE DE TEREN LIBERE

Terenurile sunt libere de construcții, conf. acte cadastrale.

CARACTERUL ZONEI, ASPECTUL ARHITECTURAL URBANISTIC, ANALIZA FONDULUI CONSTRUIT EXISTENT- zona studiată este alcătuită dintr-un lot cu categoria de folosință arabil, conf. CF.

 

ECHIPAREA EDILITARĂ EXISTENTĂ- În zonă nu există rețele tehnico-edilitare: apă, electricitate.

OBIECTIVUL SOLICITAT PRIN TEMA PROGRAM- Se solicită CONSTRUIRE BAZIN DE APĂ, cu regim de înălțime max. PARTER. 

FUNCȚIONALITATEA, AMPLASAREA ȘI CONFORMAREA CONSTRUCȚIILOR, REGIMUL DE CONSTRUIRE

Utilizări admise : funcţiuni aferente echipării tehnico-edilitare, străzi, alei pietonale, accese, parcaje la sol, platforme.

Utilizări admise cu condiționări: Se admite extinderea, mansardarea sau supraetajarea clădirilor existente, cu respectarea condiţiilor de amplasare, echipare şi configurare, precum şi a posibilităţilor maxime de ocupare şi utilizare a terenului prevăzute de prezentul regulament. În cazul mansardărilor, pentru calculul coeficientului de utilizare a terenului se va considera suprafaţa nivelului mansardei ca reprezentând 60% din suprafaţa nivelului curent.

Utilizări interzise: sunt interzise orice utilizări, altele decât cele admise la punctele anterioare. Sunt interzise lucrări de terasament de natură să afecteze amenajările din spațiile publice sau de pe parcelele adiacente.

- retragerea față de aliniamentul din est va fi de min. 5,00 m,

- retragerile față de limitele laterale ale proprietății vor fi minim 3 m;

- retragerea față de fundul de lot va fi de min. 10 m;

- amplasarea clădirilor pe lot: distanța liberă minimă între construcțiile de pe aceeași parcelă va fi egală cu jumătatea înălțimii construcției celei mai înalte, dar nu mai mică de 3m.

PRINCIPII DE COMPOZIȚIE PENTRU REALIZAREA OBIECTIVULUI

Organizarea parcelei a fost determinată de:

-respectarea distanțelor față de vecinătăți, a condițiilor de însorire a obiectivelor propuse;

-respectarea procentului de ocupare al terenului -max 10%, CUT maxim 0,2;

-păstrarea unui raport echilibrat între spațiul construit (10%), zonele verzi private (70%), accese, circulații carosabile și platforme/ parcaje (20%) prin folosirea judicioasă a terenului.

MODALITĂȚI DE ORGANIZARE ȘI REZOLVARE A CIRCULAȚIEI CAROSABILE ȘI PIETONALE

         Accesul pietonal și carosabil pe terenul studiat se face pe latura estică din drum proiectat.

REGIM DE ÎNĂLȚIME ȘI ALINIERE  

Regimul de aliniere  va fi de min. 5,00m la est.

-regim de înălțime maxim parter;

-înălțimea maximă la cornișă/atic= CONFORM PREVEDERILOR TEHNICE;

POT propus-MAX 10%;

CUTpropus- MAX 0,2;

ALIMENTARE CU APĂ, CANALIZARE MENAJERĂ, ALIMENTARE CU APĂ

Racord la rețeaua majoră de distribuție a apei potabile extinsă în zonă.

CANALIZARE MENAJERĂ: Nu este cazul;

ALIMENTARE CU ENERGIE ELECTRICĂ

Se va extinde rețeaua de electricitate în zonă.

BILANȚ TERITORIAL, ÎN LIMITA AMPLASAMENTULUI STUDIAT (EXISTENT-PROPUS)-suprafață teren St=0,630ha.

Construcții: 0,063 ha

Spații verzi private minime pe proprietate private: 0,441 ha

Circulații pe loturi proprietate privată: 0,126 ha

INDICATORI URBANISTICI PROPUȘI:

PROCENT DE OCUPARE AL TERENULUI: POT= MAX 10%

COEFICIENTUL DE UTILIZARE AL TERENULUI: CUT= MAX 0,2

REGIM DE ÎNĂLȚIME MAX.: PARTER

ÎNĂLȚIMEA LA CORNIȘĂ:Conform prevederilor tehnice

ÎMPREJMUIREA

          Împrejmuirea spre stradă va fi transparentă, cu înălțimea de minim 2,00m. Aceasta se va realiza din materiale locale, cu o înălțime a soclului de 60 cm. Împrejmuirea spre limitele laterale va avea înălțimea de maxim 2,20 m și va fi de tip transparentă, dublată (eventual) de gard viu.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele:

Terenul este proprietate privată  a COMUNEI BĂȚANI, conform CF nr. 24588  a localităţii  BĂȚANI, nr.cad  24588. Terenul se situează în extravilanul satului Bățanii Mari, la nordul localității, având categoria de folosință arabil în extravilan. Suprafața studiată reglementată prin PUZ este de 6300 mp, având o deschidere la drumul din partea sud-estică de 107,92 m, învecinându-se după cum urmează:

- nord cu terenuri proprietate privată a persoanelor fizice/ juridice- Nagy Bela;

- sud-est drum DE372;

- vest cu terenuri proprietate privată a persoanelor fizice/ juridice- Bartha Jozsef, Sandor Margit;

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: Se propune CONSTRUIRE BAZIN DE APĂ, cu regim de înălțime max. PARTER.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program:

Problemele de mediu relevante pentru plan sunt următoarele: echiparea cu utilităţi a amplasamentului de aşa manieră încât să nu impieteze asupra factorilor de mediu, folosind instalaţii, echipamente şi utilaje ale căror caracteristici sunt compatibile cu normele de protecţia mediului. Aspectele de protectia mediului se rezuma la rezolvarea utilitatilor de asa maniera incat sa nu impieteze asupra integritatii factorilor de mediu, folosind instalatii, echipamente si utilaje ale caror caracteristici sunt compatibile cu normele de protectia mediului, si evident, o utilizare, o explotare corespunzatoare a tuturor constructiilor, amenajarilor si dotarilor.

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu:

Nu este cazul.

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: Efecte nesemnificative.

După terminarea lucrărilor este obligatorie refacerea cadrului natural afectat de lucrări.

b) natura cumulativă a efectelor: Nu este cazul

c) natura transfrontieră a efectelor: Nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): Construcțiile prevăzute vor respecta reglementările propuse prin plan.

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate):

Terenul are suprafață totală de 6300 mp și se află în intravilanul municipiului, nr. CF 24588, Nr. Top. CAD: 24588 Bățani. Categoria de folosință actuală a terenului este arabil cf. CU nr. 657 din 11.12.2019 emis de către Consiliul Județean Covasna.

Indici de ocupare a terenului propuși:

Procent de ocupare a terenului POT propus  =  MAX 10,00  %

Coeficient de ocupare a terenului CUT propus = MAX 0,2.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: distanţa faţă de obiectivele de interes cultural sunt mari, nu pot fi afectate.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: Atât în faza de construcție, cât și în faza de funcționare a obiectivelor propuse se vor respecta standardele și normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: Prin grija beneficiarilor se va asigura o bună gospodărire și folosire a incintei.

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: planul în sine nu are un efect asupra acestor zone.

Obligațiile titularului:

  • Conform procesului-verbal nr. 5 al ședinței CSC din data de 20.02.2020, desfășurat la sediul APM Covasna
  • s-a solicitat obținerea avizului sau a punctului de vedere de la Direcția de Sănătate Publică Covasna,
  • SGA Covasna a comunicat că s-a eliberat menținerea Avizului eliberat în 2018.
  • Solicitarea şi obținerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 657 din 11.12.2019, emis de Consiliul Județean Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;
  • Respectarea legislației de mediu în vigoare.
  • Să respecte în integralitate prevederile următoarelor acte normative:
    • O.U.G. 195/2005 (*actualizată*) privind protecția mediului;
    • O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice;
    • Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
    • Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
    • Legea nr. 211 din 15 noiembrie 2011 privind regimul deşeurilor
    • Ordinul Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;
    • se vor respecta prevederile HG nr. 188 / 2002, modificată prin HG 352 / 2005, privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;
    • Legea nr. 47/2012 pentru modificarea și completarea Legii nr. 24/2007, privind reglementarea și administrarea spațiilor verzi din intravilanul localităților.
  • În perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii; Nu se vor folosi materiale poluante, periculoase și nocive;

Informarea și participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile privind inițierea PUZ, publicate în ziarul Székely Hirmondó în data de  04.02.2020 și 07.02.2020;

- Convocatorul transmis către membrii CSC privind participarea la ședința din data de 17.02.2020;

- Procesul verbal al şedinţei CSC nr. 5/20.02.2020;

- Anunț public privind decizia etapei de încadrare și proiectul deciziei afișat pe site-ul APM Covasna (http://apmcv.anpm.ro) din data de 20.02.2020;

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu – APM Covasna.

Înaintea demarării investiţiei privind lucrările propuse în prezentul PUZ se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări sau este revizuit, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentuluii aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările și completările ulterioare.

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU Gheorghe

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizații,                                                 Întocmit,

Ing. SIMINICEANU Gabriel Nicolae                                                Ing. FARKAS Berta