Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

din 22.03.2021

Ca urmare a notificării adresate de Fogarasi Istvan reprezentant al SC SRT Silvirom Timber GMBH Societate în Comandită cu sediul în municipiul Brașov, str. Albatrosului, nr. 2, ap. 14, cam. 1, județul Brașov, privind Amenajamentul silvic al fondului forestier proprietate privată aparținând  SC SRT Silvirom Timber GMBH Societate în Comandită, județul Covasna (UP III SRT COMANDĂU), amplasat pe raza teritorială a Comunei Zăbala și orașul Covasna din județul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 1391/02.03.2021,

În baza:

- OUG nr. 68/2019, Art. 6. al. (1) privind înfiinţarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor prin reorganizarea Ministerului Mediului şi prin comasarea cu Ministerul Apelor şi Pădurilor, prin preluarea activităţilor şi structurilor acestuia, precum şi a unităţilor aflate în subordinea, coordonarea şi sub autoritatea celor două ministere, Hotărâre de Guvern nr. 43/16.01.2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor;

- HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;

- O.U.G. 195/2005 privind protecția mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările utlerioare;

- H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe, cu modificările și completările ulterioare;

- prevederile Ord. nr. 995/2006 pentru aprobarea listei planurilor şi programelor care intră sub incidenţa H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările și completările ulterioare;

- Ord. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;

- Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România;

- Ord. nr. 1.447 din 24 noiembrie 2017 privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare şi custodie a ariilor naturale protejate;

 

Agenţia de Protecţie a Mediului Covasna

- în urma punctelor de vedere transmise de către membrii Comitetului Special Constituit la APM Covasna; Proces – Verbal nr 6 din data de 19.03.2021;

- Punctul de vedere ale compartimentului Arii Protejate din cadrul APM Covasna din  09.03.2021

- în conformitate cu prevederile art. 5. alin (3) pct. a) și a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potențiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe;

- în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

D e c i d e:

Amenajamentul silvic al fondului forestier proprietate privată aparținând  SC SRT Silvirom Timber GMBH Societate în Comandită, județul Covasna (UP III SRT COMANDĂU), amplasat pe raza teritorială a Comunei Zăbala și orașul Covasna din județul Covasna, titular SC SRT Silvirom Timber GMBH Societate în Comandită cu sediul în municipiul Brașov, str. Albatrosului, nr. 2, ap. 14, cam. 1, județul Brașov nu necesită evaluare de mediu și nu necesită evaluare adecvată și se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

Documentaţia conţine:

- Solicitare aviz mediu înregistrată la APM Covasna cu nr. 1391/02.03.2021;

- Memoriul tehnic, planuri de amenajament, evidenţe de amenajament;

- Proces verbal al Conferinţei II de amenajare a fondului forestier;

- Documente privind proprietatea; piese desenate;

- Proces-verbal pe baza Punctelor de Vedere ai membrilor CSC nr.6 /19.03.2021;

- Punct de vedere al compartimentului Controlul Factorilor de Mediu din cadrul A.P.M. Covasna;

-Dovada publicării anunțurilor;

-Dovada plății-Ordin de Plată din data de 01.03.2021.

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Suprafaţa fondului forestier

Suprafața totală a fondului forestier proprietate privată aparținând SC SRT Silvirom Timber GMBH Societate în Comandită, județul Covasna, care face obiectul amenajării este de 879,65 ha, conform documentelor de proprietate.

Documentele care atestă proprietatea asupra fondului forestier proprietate privată apartinând SC SRT Silvirom Timber GMBH Societate în Comandită, județul Covasna, sunt reprezentate de extrasele de carte funciară cu numerele: 23664, 23681, 23685, 23686, 25962, 25963, 25965, 25966, 25967, 25968, 23223, 23224, 23429, 23505, 23555, 24201, 24209, 24297, 28295, 28296, 28297, 28299, 28300, 28304, 28305, 28306, 28307, 28308, 28309, 28310, 28311, 28312, 28313, 28314, 28315, 28316 Covasna și 23163, 23376, 24702, 24703 Zăbala.

Fondul forestier proprietate privată aparţinând SC SRT Silvirom Timber GMBH Societate în Comandită, județul Covasna este la prima amenajare în forma actuală.

Amplasamentul proprietăţii

Fondul forestier proprietate privată aparţinând SC SRT Silvirom Timber GMBH Societate în Comandită, județul Covasna, organizat în U.P.III SRT Comandău, fost preluată în baza legilor funciare de la O.S. Comandău U.P. IV Obârșia Bâscii, U.P. VIII Dealul Negru și pășune împădurită introdusă în fond forestier la amenajarea anterioară.

Din punct de vedere administrativ-teritorial, suprafaţa luată în studiu, se află pe raza U.A.T.-urilor Covasna şi Zăbala, județul Covasna.

Sub aspectul actualei arondări silvice fondul forestier proprietate privată aparținând SC SRT Silvirom Timber GMBH Societate în Comandită, judeţul Covasna se realizează prin contract de prestări servicii de către Ocolul Silvic Comandău.

Baza cartografică folosită

Pentru determinarea suprafeţelor şi întocmirea hărţilor s-au folosit planuri de bază restituite, foi volante, la scara 1:5.000, cu curbe de nivel (executate de I.G.F.C.O.T./I.C.S.P.S. în anii 1978-1982), dar şi ortofotoplanuri scara 1:5.000.

Planurile de bază folosite se încadrează în următoarele trapeze: L-35-77-B-c-4-III,

L-35-77-B-c-4-IV, L-35-77-D-a-1-II, L-35-77-D-a-2-I, L-35-77-D-a-2-II, L-35-77-D-b-1-I, L-35-77-D-a-1-IV, L-35-77-D-a-2-III, L-35-77-D-a-2-IV, L-35-77-D-b-1-III, L-35-77-D-a-4-II.

          Ocupaţii şi litigii

Nu sunt ocupații și litigii.

Repartiţia fondului forestier pe categorii de folosinţe

     Repartiţia fondului forestier pe folosinţe se prezintă astfel:

A - Păduri și terenuri destinate împăduririi sau reîmpăduririi ................................879,65 ha  

      A1  - Păduri și terenuri destinate împăduririi pentru care se reglementează                                     

                   recoltarea de produse principale …………...….......................861,30 ha A11- Păduri inclusiv plantaţii cu reuşită definitivă ......…..........................823,05 ha

A12 - Regenerări pe cale artificială cu reuşită parțială...…..........................27,63  ha

A14 - Terenuri de reîmpădurit în urma tăierilor rase, a doborâturilor de vânt sau a altor cauze .......................................................................................................9,31 ha

A15 – Poieni și goluri destinate împădririi......................................................1,31 ha

A2  - Păduri și terenuri destinate împăduririi pentru care nu se reglementează  recoltarea       de produse principale……………………...…......................................................18,35 ha

  A21- Păduri inclusiv plantaţii cu reuşită definitivă ..…...............................18,35 ha

 Zonarea funcţională

În concordanţă cu obiectivele social-economice fixate, condiţiile staţionale existente, ţelurile de gospodărire adoptate şi structura reală a arboretelor, fondul forestier a fost încadrat, la actuala amenajare, în grupa I funcţională (663,83 ha) și în grupa a II-a funcțională (215,82 ha)  în următoarele categorii funcţionale:

Grupa I

- 1 C – Păduri de pe versanții râurilor și pâraielor din zonele montană și colinare care alimentează lacurile de acumulare, existente sau a căror amenajare a fost aprobată, situate la distanța de 15 până la 30 km în amonte de limita acumulării, în funcție de volumul lacului și suprafața sa, de transportul de aluviuni și de torențialitatea bazinului (TIV)..............................................................................645,48 ha

 -  2 A – Păduri situate pe stâncării, pe grohotişuri şi pe terenuri cu pante mai mari de  35g (.................................................................................18,35 ha

Grupa a –II- a

- 1C- Arborete destinate să producă, în principal, lemn pentru cherestea (T VI)...................................................................................215,82 ha.

 Subunităţi de gospodărire

În raport cu obiectivele urmărite şi funcţiile de producţie şi de protecţie stabilite au fost constituite următoarele subunităţi de producţie sau protecţie:

A – codru regulat, sortimente obişnuite:                                               850,68 ha;

M – Păduri supuse regimului de conservare deosebită:                                 18,35ha.              

Total U.P. III:                                                                                    869,03 ha.

Bazele de amenajare

S-au adoptat următoarele baze de amenajare :

Regimul: codru;

Compoziţia ţel: corespunzătoare tipului natural fundamental de pădure pentru arboretele exploatabile şi compoziţia ţel la exploatabilitate pentru celelalte arborete;

Exploatabilitatea: de protecţie, pentru arboretele încadrate în grupa I funcţională și tehnică pentru arboretele din grupa a II a funcțională;

Tratamente - Tăieri progresive, tăieri rase și tăieri succesive.   

Ciclul - 100 ani.

Reglementarea procesului de producţie

Analiza şi adoptarea posibilităţii

La S.U.P. A s-au calculat următorii indicatori de posibilitate :

          C.I.        = 4175 mc/an

Q           = 1,89

m          =  1,156   

VD/10    = 7888 m3/an

VE/20    = 8259 m3/an

VF/40    = 6032 m3/an

VG/60    = 5763 m3/an

PCi         = 4824 m3/an

Pded.      = 5455 m3/an

Pind.      = 7107 m3/an

Padoptată       = 5455 m3/an

Se propune spre adoptare posibilitatea de produse principale de  5455 mc/an, după procedeul deductiv al claselor de varstă. Din posibilitatea decenală de 54550 mc se vor precompta 1059 mc conform deciziei nr. 7914/06.08.2020 a GF Brașov, astfel încît posibilitatea decenală va fi de 53491 mc, respectiv 5349 mc/an.

S-a prevăzut a se executa în deceniul care urmează următoarele cantităţi anuale de lucrări de îngrijire a arboretelor:

  • degajări   -        4,18 ha/an

-    curățiri   -      1,68 ha/an cu un volum de extras de  - 9 m3/an

-    rărituri   -      22,24 ha/an cu un volum de extras de  - 1076 m3/an

Cu tăieri de igienă se estimează a se parcurge anual 363,0 ha cu un volum de extras de

328 m3/an.Tăieri de conservare au fost prevăzute a se executa pe 16,0 ha (1,6 ha/an), urmând a se recolta un volum total de 807 m3 (81 m3/an).      Pierderea de masă lemnoasă anuală pentru arboretele încadrate în grupa I funcțională, pentru care nu se reglementează procesul de producție lemnoasă, conform prevederilor H.G. 447/2017, este de 36 mc.

Analiza şi adoptarea planurilor decenale

Posibilitatea de produse principale se va recolta din arboretele din u.a.: 3 A, 3 E, 3 F, 4 I, 4 M, 8 E, 9 H, 10 G, 11 B, 11 I, 12 E, 12 H, 13 A, 14 A%, 15 B, 15 F, 16 D, 16 F, 16 H, 17 A, 17 B, 19 B, 20 A, 20 B, 20 E, 20 F, 21 A, 21 F, 22 A%, 22 D, 22 I, 24 B, 81 A, 81 K, 82 B, 82 C, 82 J, 83 B, 83 G, 84 D.

Degajări s-au propus în arboretele din u.a.: 3 G, 4 L, 8 A, 9 D, 9 G, 9 I, 10 D, 10 E, 11 G, 12 G, 13 B, 14 C, 14 K, 15 D, 16 B, 22 F, 81 B, 83 H, 84 G.

Curățiri s-au propus în arboretele din u.a.: 3 G, 3 H, 4 B, 4 F, 4 J, 4 K, 4 L, 9 B, 10 B, 11 G,14 N, 15 D.

Rărituri s-au propus în arboretele din u.a.: 1, 2 B, 3 B, 3 C, 3 D, 4 N, 5 B, 6 A, 6 B, 7 A, 7 B, 8 B, 8 C, 9 E, 10 H, 11 A, 11 C, 12 A, 14 E, 14 G, 14 O, 16 C, 17 C, 18 B, 19 A, 19 D, 20 C, 21 B, 22 B, 25 A, 81 G, 81 H, 82 E, 85 B, 85 D, 85 G, 87 C, 87 D.

Tăieri de conservare s-au propus în arboretele din u.a.: 4 E, 21 D, 21 E, 81 E, 82 F.

Probleme speciale:

  • Lucrările de teren au fost recepţionate prin procesul verbal nr. 250/ 08.12.2020.
  • Amenajamentul intră în vigoare la data de 01.01.2021 şi are o valabilitate de 10 ani.
  • Beneficiarul va parcurge procedura de evaluare de mediu pentru planuri şi programe, conform cu H.G. 1076/2004.
  • La încadrarea arboretelor în planurile de lucrări, proiectantul a analizat şi aplicat prevederile Ordinului 3397/2012 privind stabilirea criteriilor şi indicatorilor de identificare a pădurilor virgine şi cvasivirgine în România.
  • Conform adresei nr. 18/17.02.2021 au fost notificați reprezentanții A.P.M. Covasna în vederea participării la Conferința a II a de amenajare a pădurilor.
  • Suprafața luată în studiu nu se suprapune cu arii naturale protejate sau cu situri Natura 2000.

-  În termen de 30 de zile de la data desfășurării conferinței a II a de amenajare, proiectantul are obligația de a încărca în aplicația informatică SUMAL – AMENAJARE, următoarele:

- copia procesului verbal al conferinței a II a de amenajare;

- lista descrierii parcelare și lista elementelor de arboret în format compatibil Excel, generată de programul AS sau de un program de prelucrare a datelor compatibil cu acesta;

- baza de date GIS a amenajamentului silvic la nivel de unitate amenajistică în format vectorial de tip poligon, realizată în sistemul național de referință Stereografic 1970, având obligatoriu extensiile *.SHP, *.SHX, *.DBF și *.PRJ. În entitățile de tip poligon ale unității amenajistice se vor găsi obligatoriu toate informațiile din lista descrierii parcelare generată de programul AS sau de un program de prelucrare a datelor compatibil cu acesta.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele:

Amenajamentul silvic analizat se integrează cu amenajamentele silvice ale suprafeţelor limitrofe, fiind o condiţie a  asigurării continuităţii vegetaţiei fondului forestier

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

În cazul nerealizării planului („alternativa 0”) fondul forestier din zona studiată se va degrada atât din punct de vedere cantitativ cât şi calitativ. Varianta de plan supusă aprobării propune măsuri silvotehnice în acord cu Legea 46/2008 (*actualizată*) Codul silvic şi „Normele tehnice pentru amenajarea pădurilor” care presupun o gospodărire a pădurilor în conformitate cu cerinţele ecologice, economice şi sociale ale acesteia.

Obiectivul principal al planului constă în stabilirea modului de gospodărire a fondului forestier deţinut de către titular în vederea dezvoltării durabile şi în concordanţă cu obiectivele ecologice şi social-economice ale acestuia. Acesta presupune conducerea pădurii prin amenajament spre starea normală (optimă), planificarea recoltelor, conservarea biodiversităţii şi menţinerea integrităţii ariilor naturale protejate incluse în amenajament.

Avantajele pe care le prezintă realizarea amenajamentului sunt:

  • creşterea eficacităţii funcţionale a arboretelor;
  • creşterea producţiei de lemn;
  • creşterea gradului de stabilitate şi rezistenţă a arboretelor la acţiunea agresivă a factorilor externi şi interni destabilizatori;
  • păstrarea şi ameliorarea stării de sănătate a arboretelor şi pădurii în ansamblul său;
  • asigurarea calităţii factorilor de mediu (apei, aerului, solului);
  • creşterea productivităţii arboretelor şi a pădurii;
  • îmbunătăţirea calităţii producţiei de lemn;
  • mărirea capacităţii de fructificare a arborilor şi ameliorarea condiţiilor de regenerare;
  • recoltarea biomasei lemnoase în vederea valorificării ei, care altfel prin eliminarea naturală s-ar recicla în cadrul ecosistemelor forestiere respective.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program:

 Neexistând emisii poluatoare agresive în condiţii normale de exploatare, nu se pot anticipa emisii de poluanţi care să dăuneze vegetaţiei, faunei şi florei.

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu:Nu este cazul.

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: măsurile de gospodărire a fondului forestier deţinut de către titular au fost adoptate pornind de la necesitatea menţinerii continuităţii pădurii, condiţie esenţială pentru exercitarea funcţiilor atribuite. În amenajament sunt prevăzute măsuri de protecţie a fondului forestier: protecţia împotriva doborâturilor şi rupturilor de vânt şi zăpadă, protecţia împotriva incendiilor, protecţia împotriva bolilor şi a altor dăunători, măsuri de gospodărire a arboretelor cu uscare anormală.

b) natura cumulativă a efectelor: cumularea unor efecte provenind din implementarea anumitor poiecte/planuri/activităţi în suprafaţa studiată se va analiza individual, la reglementarea acestora;

c) natura transfrontieră a efectelor: Nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): efectuarea  lucrărilor propuse prin amenjamanet are un efect pozitiv şi benefic atât asupra mediului şi implicit şi asupra  sănătăţii umane;

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Suprafața totală a fondului forestier proprietate privată aparținând SC SRT Silvirom Timber GMBH Societate în Comandită, județul Covasna, care face obiectul amenajării este de 879,65 ha, conform documentelor de proprietate.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: nu este cazul

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: nu este cazul

(iii) folosirea terenului în mod intensiv:nu este cazul.

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu este cazul.

Obligațiile titularului:

  • respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;
  • La colectarea masei lemnoase se interzice târârea şi depozitarea buştenilor în albiile apelor curgătoare;
  • Se va evita colectarea masei lemnoase pe timp nefavorabil (ploi);
  • Exploatarea masei lemnoase se va realiza astfel încât să se evite degradarea solului;
  • În perioadele de îngheţ – dezgheţ sau cu precipitaţii abundente, în cazul în care platforma drumului auto forestier este îmbibată cu apă, se interzice transportul de orice fel;
  • Traversarea pâraielor cu buşteni se va face obligatoriu pe podeţe de lemn iar platformele primare şi organizările de şantier vor fi amplasate la o distanţă de minim 50 de metri de albia minoră a pâraielor;
  • Se interzice degradarea zonelor umede, desecarea, drenarea sau acoperirea ochiurilor de apă;
  • Menţinerea bălţilor, pâraielor, izvoarelor şi a altor corpuri mici de apă, mlaştini, smârcuri, într-un stadiu care să le permită să îşi exercite rolul în ciclul de reproducere al peştilor, amfibienilor, insectelor etc., prin evitarea fluctuaţiilor excesive ale nivelului apei, degradării digurilor naturale şi poluării apei;
  • Este interzisă depozitarea materialelor lemnoase în albiile pâraielor şi văilor sau în locuri expuse viiturilor;
  • Menţinerea habitatelor marginale cum ar fi lizierele, stâncării, mlaştini, etc;
  • Se vor respecta epocile şi termenele de tăiere şi colectare a materialului lemnos din parchete prevăzute in OM 1540/2011.
  • Completarea regenerărilor naturale cu specii conforme tipului de pădure;
  • Alte lucrări în afara celor prevăzute în amenajamentul silvic se execută cu avizul prealabil al  autorităţilor publice centrale de specialitate;
  • Este interzisă incendierea vegetaţiei  sau resturilor vegetale;
  • Se vor evita traversările prin albiile apelor supraterane. În acest scop se vor amenaja/reabilita podeţe din material lemnos, fără a interveni prin decolmatare sau regularizare a albiilor naturale;
  • În vederea combaterii eroziunii precum şi a reducerii prejudiciilor  asupra arboretelor în timpul exploatării şi a altor lucrări aferente acestei activităţicu impact asupra factorilor de mediu şi pentru protejarea surselor de apă se impune:

    -folosirea drumurilor de exploatare existente;

          -interzicerea amplasării drumurilor pe suprafeţe sensibile din punct de vedere ecologic;

          -atunci când solul este îmbibat cu apă se vor sista lucrările de exploatare;

          -se vor lua măsuri pentru evitarea deprecierii seminţişului şi a arborilor rămaşi pe picior; 

  • Nu se vor amenaja depozite de carburanţi în aria protejată şi în apropierea cursurilor de apă;
  • Nu se vor executa lucrări de reparaţii și întreținere a vehiculelor și utilajelor în aria protejată;
  • Se interzice deversarea în apele de suprafaţă, apele subterane, evacuarea pe sol şi depozitarea în condiţii necorespunzătoare a uleiurilor uzate;
  • Este interzisă stocarea/depozitarea temporară a deşeurilor în aria protejată;
  • În cazul tăierilor progresive să fie lăsaţi suficienţi arbori în vederea asigurării regenerării naturale, dar şi pentru a oferi loc de cuibărit pentru păsări;
  • Se interzice introducerea de specii de arbori sau plante alohtone atât pe terenurile care fac parte din fondul forestier cât şi pe terenurile din afara fondului forestier;
  • Proprietarii terenurilor au obligaţia de a asigura luarea măsurilor de salubrizare a terenurilor de deşeuri;
  • Se interzice amplasarea de construcţii fără aprobarea legală;
  • În vederea eliminării scurgerilor accidentale de hidrocarburi societatea va asigura controlul periodic al utilajelor și vehiculelor din dotare, asigurând astfel o stare de funcţionare adecvată a acestora; eventualele defecțiuni vor fi remediate in ateliere de reparaţii autorizate;
  • Colectarea deșeurilor se va efecua în recipienți special amplasați pentru acest scop, iar golirea și transportul lor de către o firmă specializată la intervale regulate de timp;
  • Se vor respecta prevederile impuse de reglementările în vigoare în materie de manipularea şi utilizarea substanţelor şi preparatelor periculoase;
  • Respectarea legislației de mediu în vigoare.
  • Să respecte în integralitate prevederile următoarelor acte normative:
    • O.U.G. 195/2005 (*actualizată*) privind protecția mediului;
    • Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
    • HG nr. 188/2002, modificată şi completată prin HG nr. 352/2005 şi HG nr. 210/2007 pentru aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;
    • Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
    • Ordinul Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;
    • se vor respecta prevederile HG nr. 188 / 2002, modificată prin HG 352 / 2005, privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;
    • respectarea prevederilor Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor cu modificările şi completările ulterioare, a prevederilor HG nr. 856/2002 cu modificările şi completările ulterioare. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;
    • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;
    • Legea nr. 47/2012 pentru modificarea și completarea Legii nr. 24/2007, privind reglementarea și administrarea spațiilor verzi din intravilanul localităților.
  • În perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii; Nu se vor folosi materiale poluante, periculoase și nocive;

Informarea și participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în ziarul Observatorul de Covasna în datele de 02.03.2021 şi 05.03.2021;

- Proiectul Deciziei etapei de încadrare a fost publicat pe pagina proprie de internet a APM Covasna http://apmcv.anpm.ro în data de 22.03.2021;

Autoritatea competentă  pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie  a  publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

Se va solicita acord de mediu pentru lucrări de înfiinţare de drumuri forestiere, împădurirea de terenuri pe care nu a existat anterior vegetaţie forestieră sau defrişare în scopul schimbării destinaţiei terenului.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări sau este revizuit, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentuluii aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările și completările ulterioare.

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU Gheorghe

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizații,                                                 Întocmit,

Ing. SIMINICEANU Gabriel Nicolae                                                Ing. FARKAS Berta