Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Proiect Decizia etapei de încadrare nr. 22 din 12.04.2021

 

    Ca urmare a documentaţiei depusă de BAUTUR SRL, cu sediul în mun. Sfântu Gheorghe, str. Nicolae Iorga,  bl. 34C, sc. B, ap. 6 în scopul: „PUZ (modificator)  zonă locuinţe şi servicii str. Gyárfás Jenő”, propus a fi realizat în mun. Sfântu Gheorghe, str. Gyárfás Jenő (CF nr. 24552 Sf. Gheorghe), judeţul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 1505/08.03.2021, în baza:

  • HG nr. 43/16.01.2020 privind organizarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor,
  • HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ord. nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;
  • Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România.
  • Ord. 1052/2014 (*actualizat*) privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare şi custodie a ariilor naturale protejate;

      Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

Având în vedere următoarele:

▪ Consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit, desfăşurat la sediul APM Covasna (proces-verbal nr. 7/29.03.2021) luând în considerare  punctele  de vedere în scris a următoarelor institutii, membrii acestuia:

- SGA Covasna nr. 2311/SL/26.03.2021 înregistrată la APM Covasna cu nr. 2110/26.03.

2021 - beneficiarul a obţinut Avizului de gospodărire a apelor nr. 32/11.06.2019

- DJC Covasna nr. 418/25.03.2021, înregistrată la APM Covasna cu nr. 2095/25.03.2021 -

nu sunt observatii  

- GNM CJ Covasna, nr. 364/CJ CV/25.03.2021 înregistrată la APM Covasna cu nr. 2073/25.03.2021 – nu sunt observatii  

-  APM Covasna, din data de 26.03.2021 – nu sunt observatii

-  ISU Covasna, nr. 2502632/27.03.2021, înregistrată la APM Covasna cu nr. 2023/27.03.

2021 – s-au emis adresele nr. 2528055 si 2528056 din 24.03.2021

▪ Că planul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;

▪ În conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). corelat cu pct. c) şi a anexei 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din HG 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

▪ În lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;        

 

 D e c i d e:

„PUZ (modificator)  zonă locuinţe şi servicii str. Gyárfás Jenő” (CF nr. 24552 Sf. Gheorghe), propus a fi realizat în mun. Sfântu Gheorghe, str. Gyárfás Jenő, judeţul Covasna, nu necesită evaluare de mediu, nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de

mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

- zona studiata in cadrul PUZ = 12.234 mp.

- zona efectiv sistematizata in cadrul PUZ = 1.181 mp,  proprietar Bautur SRL

- terenul este liber de orice sarcina, fara constructii sau amenajari existente

   PUZ modificator pastreaza functionalitatea zonei (zona de locuinte si servicii in conformitate cu prevederile PUZ aprobat 2019.

   In vederea realizarii concrete a investiilor preconizate in PUZ aprobat 2019,beneficiarul de investitie a considerat necesar a se rezolva in cadrul Planului urbanistic zonal modificator a urmatoarelor obiective principale :

-  Modificarea aliniamentelor prevazute initial, cu incadrarea acestora in limitele construibile aprobate initial

- Pastrarea regimului de inaltime aprobat prin PUZ 2019 (cladiri cu regim mic de inaltime max. S+P+2 ) si Pastrarea indicatorilor urbanistici, respectiv POT maxim = 40% si CUT maxim = 1,2 - in vederea crearii posibilitatii de a realiza constructii cu aspect modern, cu materiale durabile, se va asigura posibilitatea de a utiliza pentru acoperisuri si pante mici, cu pante cuprinse intre acoperis terasa (partial) si pante 10⁰ - 35⁰, cu invelitoare traditionala de tigla sau moderna de tabla titan-zinc.

- Pastrarea delimitarii proprietatilor terenurilor, materializata prin etapizarea investitiilor propuse: et.1 se va realiza UTR 1

-  Completarea infrastructurii tehnico - edilitare

- Reamenajarea curtii interioare prin eliminarea parcajelor prevazute in PUZ 2019, si asigurarea numarului de parcaje necesare,  fiecare locuinta trebuind sa aiba asigurat loc de parcare in subsol si in fata incintei si locuri de parcare pentru vizitatori

   Ca o disfunctionalitate majora a zonei adiacente zonei PUZ constituita din perimetrul fostei unitati industriale Mopaco, este faptul ca o parte din cladirile din aceasta zona, desi au fost construite (in anii 1930-1950) pentru functionalitatea de locuinte si spatii conexe, au fost folosite in scop industrial (industria alimentara - panificatie); in ultimii 20 de ani si aceasta functionalitate a fost modificata si in cladirile respective se desfasoara activitati de servicii manufacturiere si depozitare

▪  Vecinătăți

- nord si est: terenuri proprietate particulara fost Mopaco SA si la 30,6m de paraul Debren

- vest: proprietatea particulara Gyarfas Eugen (casa memoriala Gyarfas Jeno) la 13m

- sud: terenul este delimitat de str. Gyarfas Jeno

Bilantul teritorial global al suprafetei sistematizate, se prezinta astfel :

- suprafata teren studiat PUZ = 12.234 mp.

- suprafata teren efectiv sistematizata = 1.181 mp, din care

      - UTR 1, S teren = 1181 mp.

      - Arie construita maxima = 472 mp.

      - Arie desfasurata maxima = 1.417 mp.

      - Arie sistem carosabil in incinta = 300mp.

      - Arie spatii verzi in incinta = 346mp (arie normata = 2mp/loc. x 38 loc.=76mp.)

        - Arie alei pietonale si trotuare = 65mp.

        - Numar de apartamente estimate = 11 apartamente

        - Numar de parcaje in incinta = 17 parcaje, din care, in subsol 10 parcaje; pe aleea carosabila de acces la subsol 4 parcaje; in fata terenului incintei 3 parcaje

- Procentul de Ocupare a Terenului (POT) maxim = 40 %

- Coeficientul de Utilizare a Terenului (CUT) maxim = 1,2

▪  Echiparea edilitara

In zona studiata de prezentul PUZ modificator:

- Exista retele de apa potabila si de canalizare menajera, amplasate pe str. Oltului si str. Gyarfas Jeno, Retele de alimentare cu energie electrica - prin intermediul postului de transformare de pe amplasament se poate face exista retele de alimentare cu energie electrica a noilor consumatori, respectiv retea subterana de de gaz metan

- Nu exista retele de canalizare pluviala. Cel mai apropiat punct de racord pentru canalizarea pluviala este la intersectia str. Gyarfas Jeno si str. Oltului.

▪  Circulatia

- Terenul este accesibil de pe str. Gyárfás Jenő, care are acces direct la str. Oltului

- In UTR 1 se vor prevedea locuri de parcare in incinta, la subsol, respectiv in fata incintei, inclusiv pentru vizitatiori, Se asigura accesul facil al masinilor de interventie ISU si Politie

Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: nu vor fi efecte semnificative;

b) natura cumulativă a efectelor: Regimul juridic - Terenul este în proprietatea initiatorului lucrarii conform CF 24552; Regimul economic: Zona industrial Folosinta actuala: curti, constructii si cladiri industriale si administrative. Zona de impozitare fiscala “A”; Regimul tehnic: Documentatia se va intocmi conform Legii 350/2001privind amenajarea teritoriului si urbanismului cu modificarile si completarile ulterioare; Avizului de oportunitate nr. 2/22.01.2019, aprobat prin HCL 65/28.02.2019 si conform continut-cadru al PUZ – Reglementare tehnica, indicativ: GM-010-2000

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): nu este cazul

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): nu este cazul

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: terenul se afla la o distanta de 13 m de casa memorial Gyárfás Jenő

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: nu este cazul

 (iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu este cazul

Obligaţiile titularului:

- solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor la faza PUZ, indicate în Certificatul de Urbanism nr. 88/16.02.2021, emis de Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;

Alte conditii stabilite de membrii CAT:

- respectarea limitele amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului, diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- respectarea prevederilor OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare; Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător; Ord.MS nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei; Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare; HG nr. 188/2002 aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate (*actualizată*); Legii nr. 211/2011privind regimul deşeurilor cu modificările şi completările ulterioare; HG 124/2003, privind prevenirea, reducerea şi controlul poluării mediului cu azbest cu modificările şi completările ulterioare

Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului (acestea vor fi predate la unități autorizate pentru colectarea, valorificarea sau eliminarea acestora); OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare e mediu/procedura de

evaluare adecvată:

- Anunţurile titularului privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, respectiv  publicate în ziarul Observatorul de Covasna în datele de 15.03.2021 şi 18.0.2021

- Proiectul Deciziei etapei de încadrare si anuntul public privind decizia de incadrare vor fi  afisate pe pagina proprie de internet a APM Covasna, http://apmcv.anpm.ro, respectiv pe avizierul sediului APM Covasna

- Anuntul privind luarea deciziei etapei de incadrare va fi publicat de catre titular într-un ziar local sau judetean

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu – APM Covasna.

Înaintea demarării investiţiei privind lucrările propuse în prezentul PUZ se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.  În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentuluii aviz se sancționează conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna. Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

DIRECTOR EXECUTIV

Ing. NEAGU Gheorghe

 

 

Şef  Serviciu Avize,  

Acorduri, Autorizaţii                                                                            Redactat

Ing. SIMINICEANU Gabriel Nicolae                                                      Ing. BORBÁTH József