Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

din 19.05.2021

 

Ca urmare a notificării adresate de KISGYŐRGY ZSUZSANNA, KISGYŐRGY BÉLA, FARKAS EDIT cu domiciliul în comuna Arcuș, satul Arcuș, strada Mikes Kelemen, nr. 23, județul Covasna, în scopul „ELABORARE PUZ – ZONĂ REZIDENȚIALĂ”, amplasat în comuna Arcuș, satul Arcuș, jud. Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 3115/05.05.2021,

În baza:

- OUG nr. 68/2019, Art. 6. al. (1) privind înfiinţarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor prin reorganizarea Ministerului Mediului şi prin comasarea cu Ministerul Apelor şi Pădurilor, prin preluarea activităţilor şi structurilor acestuia, precum şi a unităţilor aflate în subordinea, coordonarea şi sub autoritatea celor două ministere, Hotărâre de Guvern nr. 43/16.01.2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor;

- HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;

- O.U.G. 195/2005 privind protecția mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările utlerioare;

- H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe, cu modificările și completările ulterioare;

- prevederile Ord. nr. 995/2006 pentru aprobarea listei planurilor şi programelor care intră sub incidenţa H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările și completările ulterioare;

- Ord. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;

- Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România;

- Ord. nr. 1.882 din 6 octombrie 2020 privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare şi custodie a ariilor naturale protejate;

 

Agenţia de Protecţie a Mediului Covasna ca urmare a:

- punctelor de vedere transmise de către membrii CSC. Punctele de vedere emise de Direcția Județeană pentru Cultură Covasna, SGA Covasna, CJ GNM Covasna, DSP Covasna;

- Proces verbal nr. 12 din data de 18.05.2021 încheiat în urma punctelor de vedere transmise de către membrii CSC;

- în conformitate cu prevederile art. 5. alin (3) pct. a) și a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potențiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe;

- în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

 

D e c i d e:

 

Planul „ELABORARE PUZ – ZONĂ REZIDENȚIALĂ”, amplasat în comuna Arcuș, satul Arcuș, titular KISGYŐRGY ZSUZSANNA, KISGYŐRGY BÉLA, FARKAS EDIT cu domiciliul în comuna Arcuș, satul Arcuș, strada Mikes Kelemen, nr. 23, județul Covasna nu necesită evaluare de mediu și nu necesită evaluare adecvată și se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

 

Descrierea planului:

Obiectul lucrarii :

Planul urbanistic se elaboreaza în vederea introducerii terenului in intravilan si lotizarea celor doua parcele cu suprafețe 9600 mp și 6200 mp in vederea construirii de case de locuit individuale.

Terenul ce face obiectul studiului este compus din doua loturi situate pe o parte si cealalta a unui drum de exploatare. Drumul este in domeniul public, loturile sunt in proprietateainitiatorilorstudiului.

Conform Planului Urbanistic General (PUG) aprobat al comuneii terenul estein extravilan.

 

Stadiul actual al dezvoltarii urbanistice:

Terenul ce face obiectul studiului este compus din doua loturi situate pe o parte si cealalta a unui drum de exploatare. Drumul este in domeniul public, loturile sunt in proprietatea  initiatorilor  studiului   conform extraselor de carte funciara:

nr. CF

proprietari

mp

27503

Kisgyorgy Bela și Kisgyorgy Zsuzsanna

6200

27182

Farkas Edit

9600

Proprietarii doresc sa  lotizeze terenul în vederea construirii de case de locuit individuale. Conform extraselor CF anexate terenul este arabil in extravilan.

Circulatii

Terenul este accesibil de pe drumuri de exploatare agricola.

Ocuparea terenurilor

Parcela care a generat acst PUZ are o suprafata de 0.65 ha avand urmatorul bilant teritorial:

Bilant teritorial - zona reglementata

 

existent

 

 

mp

%

Zona teren arabil in extravilan

15 800

92.83

Zona locuinte

-

-

Zona circulatii publice

1 220

7.17

Total

17 020

100.00

POT= 0.00%

CUT= 0.00

 

Situația propusă:

Modernizarea circulatiei

Accesul în zona este asigurat de pe drumul de exploatare.Se menține traseul drumului actual, acesta va fi modernizat conform profilului transversal propus. În interiorul incintelor se vor realiza alei carosabile, locuri de parcare.

 

Zonificarea teritoriului – reglementari, bilanț teritorial

Suprafata studiata: 23 960mp

Bilant teritorial comparativ – zona reglementata

 

existent

 

propus

 

 

mp

%

mp

%

Zona teren arabill in extravilan

15 800

92.83

-

-

Zona locuinte

-

-

14385

84.52

Zona circulatii publice

1 220

7.17

2 635

15.48

Total

17 020

100.00

17 020

100.00

Functiune principala: Case de locuit individuale

Constructii admise: anexe gospodaresti, foisoare, terase acoperite.

 

Bilant teritorial zona case de locuit

 

                        mp

                      %

Suprafata construita

max

2275

35

POTmax 30

Suprafata desfasurata

max

2275

35

CUT max0.6

circulatii

estimat

1950

30

 

Spatii verzi amenajate

min

 

 

 

Total

 

14 385

100

 

Functiuni propuse

Functiune principala

case de locuit individuale

Functiuni complementare

anexe gospodaresti, garaje, foisoare, parcaje acoperite, retele edilitare

Functiuni admise cu conditii

spatii de cazare turistica, spatii comerciale cu conditia ca amprenta la sol a acestora sa nu depaseasca  120mp

Regimul de înaltime

Regimul maxim de inaltime  al cladirilor:  

P.+1, cu sau fără subsol pentru locuinte,

P pentru anexe

Inaltimi maxime admise

Hmax la cornisa: 6m

Hmax la coama: 12m

Modul de utilizare al terenului

În vederea folosirii în mod eficient a suprafetei de teren existente în zona s-au stabilit valori maxime ale coeficientului de utilizare a terenului (CUT) si a procentului de ocupare a terenului (POT) in zona studiata si care sunt indicate în fisa de reglementari existente în cadrul Regulamentului urbanistic zonal.

POT max. 30 %

CUTmin=0.6

Lotizare

Terenul este alcătuit din 2 parcele,  cu suprafete de  9600mp și 6 200mp. Parcela de 9 600mp va fi divizata în 10 loturi cu suprafete cuprinse intre 687mp și 915mp cu un front stradal minim de 23m și o adâncime medie de 35m. Parcela de 6 200mp va fi divizata în 5 loturi cu suprafete cuprinse intre 480mp și 1400mp cu un front stradal minim de 23m și o adâncime medie de 22m.

Echiparea edilitara

Alimentarea cu apa: Pentru asigurarea necesarului de apa pentru consum menajer se propune racordarea cladirilor din zona studiata la sistemul de alimentare cu apa al localitatii ARCUS.,prin prelungirea retelei de distributie existente.

Canalizarea menajera:

Avand in vedere ca in zona nu exista retea de canalizare menajera se propune ca   apele uzate menajere provenite de la instalatiile sanitare interioare sa fie  colectate  si evacuate la cate un bazin vidanjabil cu un volum de V= 10 mc (aferent fiecarei cladiri ) Aceste bazine vidanjabile (izolate corespunzator) vor fi evacuate prin vidanjare ori de cate ori este cazul la statia de epurare a mun. Sf. Gheorghe de catre o firma autorizata in acest domeniu.

Apele meteorice

Colectarea apelor meteorice de pe partea carosabila a noii strazi  se va putea face prin rigole deschise. Apele meteorice colectate de pe acoperisuri sunt ape conventional curate, vor fi colectate, prin jgheaburi si burlane si deversate in fiecare incinta spre zonele verzi, respectiv spre rigolele stradale.

Alimentarea cu energie electrica:

Aceasta se va face din reteaua de distributie existenta in zona pe baza unei documentatii intocmite de o firma abilitata in acest sens, cu avizul de la Electrica S.A.

Incalzirea

Se va realiza cu centrale temice proprii cu combustibil lemnos sau energie electrică.

 

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele:

Având în vedere vecinatatea cu municipiul Sfantu Gheorghe s-a remarcat o tendinta de a construi case de locuit în localitatea Arcus, de-a lugul timpului în localitate au fost aprobate o serie de PUZ-uri cu destinație rezidentiala. Terenul ce face obiectul acestui PUZ este situat la sud de localitatea Arcus, in extravilan.

Vecinități

  • nord:  drum de exploatare
  • sud:  drum de exploatare
  • est:   terenuri agricole in extravilan
  • vest:  teren intravilan, reglementat prin PUZ Zona locuinte, pr. nr.178/2011

 Documentatia este elaborata pe baza prevederilor din Certificatul de Urbanism nr. 447 din 12.10.2020, eliberat de Consiliul Judetean Covasna.

Prevederi ale Cetificatului de Urbansim:

regimul juridic:

terenul este în proprietatea initiatorilor lucrarii și nu se afla în zona de protecția monumete istorice sau ale naturii.

regimul economic

Cele doua parcele insumeaza 15800 mp

Conform PUG aprobat terenul este in extravilan

Folosinta actuala a terenului este arabil.

regimul tehnic

se solicita elaborare PUZ, indicii urbanistici sunt stabiliti prin PUZ fiind:

POT=30 % (maxim), CUT=0,6 (minim).

 c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: Amplasamentul studiat se afla situat in extravilan al comunei, al satului Arcuș. Se intentioneaza întroducerea terenului în intravilan și lotizarea celor 2 parcele cu suprafețe de 9600 mp și 6200 mp în vederea construirii de case de locuit individuale.

Parcela de 9600 mp va fi divizată în 10 loturi cu suprafețe cuprinse între 687 mp și 915 mp. cu un front stradal minim de 23 m și o adâncime medie de 35 m.

Parcela de 6200 mp va fi divizată în 5 loturi cu suprafețe cuprinse între 480 mp și 1400 mp. cu un front stradal minimde 23 m și o adâncime medie de 22 m.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program:

Problemele de mediu relevante pentru plan sunt următoarele: echiparea cu utilităţi a amplasamentului de aşa manieră încât să nu impieteze asupra factorilor de mediu, folosind instalaţii, echipamente şi utilaje ale căror caracteristici sunt compatibile cu normele de protecţia mediului. Aspectele de protectia mediului se rezuma la rezolvarea utilitatilor de asa maniera incat sa nu impieteze asupra integritatii factorilor de mediu, folosind instalatii, echipamente si utilaje ale caror caracteristici sunt compatibile cu normele de protectia mediului, si, evident, o utilizare, o explotare corespunzatoare a tuturor constructiilor, amenajarilor si dotarilor.

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu:

Nu este cazul.

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: Efecte nesemnificative.

După terminarea lucrărilor este obligatorie refacerea cadrului natural afectat de lucrări.

b) natura cumulativă a efectelor: Nu este cazul

c) natura transfrontieră a efectelor: Nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): Construcțiile prevăzute vor respecta reglementările propuse prin plan.

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate):

Terenul are suprafață totală de 15800 mp și se află în extravilanul localității, nr. cad 27503 din CF 27503 Arcuș și nr. cad. 27182 din CF 27182. Categoria de folosință actuală a terenului este arabil cf. CU nr. 447 din 12.10.2020 emis de către Consiliul Județean Covasna.

Indici de ocupare a terenului propuși:

Procent de ocupare a terenului POT propus  = 30,00  % (maxim)

Coeficient de ocupare a terenului CUT propus = 0,6 (minim)

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: distanţa faţă de obiectivele de interes cultural sunt mari, nu pot fi afectate.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: Atât în faza de construcție, cât și în faza de funcționare a obiectivelor propuse se vor respecta standardele și normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: Prin grija beneficiarilor se va asigura o bună gospodărire și folosire a incintei.

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: planul în sine nu are un efect asupra acestor zone.

Obligațiile titularului:

  • Solicitarea şi obținerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 447 din 12.10.2020, emis de Consiliul Județean Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;
  • Conform procesului-verbal nr. 12 din data 19.05.2021, încheiat în urma punctelor de vedere transmise de către membrii CSC s-a stabilit necesitatea depunerii documentației:

- la Direcția de Sănătate Publică Covasna

- la Sistemul de Gospodărire a Apelor Covasna.

în vederea obținerii actului de reglementare;

 

  • Respectarea legislației de mediu în vigoare.
  • Să respecte în integralitate prevederile următoarelor acte normative:
    • O.U.G. 195/2005 (*actualizată*) privind protecția mediului;
    • O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice;
    • Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
    • Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
    • Legea nr. 211 din 15 noiembrie 2011 privind regimul deşeurilor
    • Ordinul Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;
    • se vor respecta prevederile HG nr. 188 / 2002, modificată prin HG 352 / 2005, privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;
    • Legea nr. 47/2012 pentru modificarea și completarea Legii nr. 24/2007, privind reglementarea și administrarea spațiilor verzi din intravilanul localităților.
  • În perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii; Nu se vor folosi materiale poluante, periculoase și nocive;

Informarea și participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile privind inițierea PUZ, publicate în ziarul Observatorul de Covasna în data de  14.04.2021 și 16.04.2021;

- Convocatorul transmis către membrii CSC;

- Procesul verbal al şedinţei CSC nr. 12/19.05.2021;

- Anunț public privind decizia etapei de încadrare și proiectul deciziei afișat pe site-ul APM Covasna (http://apmcv.anpm.ro) din data de 19.05.2021;

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu – APM Covasna.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări sau este revizuit, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentuluii aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările și completările ulterioare.

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU Gheorghe

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizații,                                                 Întocmit,

Ing. SIMINICEANU Gabriel Nicolae                                                Ing. FARKAS Berta