Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Proiect Decizia etapei de încadrare nr. 32 din 26.05.2021

 

    Ca urmare a notificării adresate de  IMREH ENIKŐ-VERONKA, cu domiciliul în comuna Arcuş, satul Arcuş, cart. Poiana Arcuşului nr. 56, în scopul: „Elaborare PUZ - Zonă agricolă - pregătirea recoltelor pentru comercializare primară”, propus a fi realizat în comuna Arcuş, satul Arcuş, extravilan, FN (CF nr. 27463), judeţul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 2988/28.04.2021, în baza:

  • HG nr. 43/16.01.2020 privind organizarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor,
  • HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ord. nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;
  • Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România.
  • Ord. 1052/2014 (*actualizat*) privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare şi custodie a ariilor naturale protejate;

      Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

Având în vedere următoarele:

▪ Consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit, desfăşurat la sediul APM Covasna (proces-verbal nr. 12/18.05.2021) luând în considerare  punctele  de vedere în scris a următoarelor institutii, membrii acestuia:

   - SGA Covasna, 3253/SL/17.05.2021, înregistrată la APM Covasna cu nr. 3337/17.05.

2021 – nu este necesar obţinerea Avizului de gospodărire a apelor

   - DJC Covasna nr. 743/17.05.2021, înregistrată la APM Covasna cu nr. 3358/17.05.2021-

Nu sunt observatii

   - GNM CJ Covasna, nr. 683/CJCV/19.05.2021, înregistrată la APM Covasna cu nr.  3411/

19.05.2021 – nu sunt observatii   

    - DSP Covasna din 19.05.2021, înregistrată la APM Covasna cu nr. 3419/19.05.2021 –  nu sunt observatii    

    -  APM Covasna, din data de 17.05.2021 – nu sunt observatii

    - CJC Covasna nr. 403/17.05.2021, înregistrată la APM Covasna cu nr.  3394/18.05. 2021 - nu sunt observatii

    - ISU Covasna, nr. 2504205/17.05.2021, înregistrată la APM Covasna cu nr. 3447/20.05. 2021 – se vor respecta prevederile Regulamentului General de Urbanism aprobat cu HG 525/1996, cu privire la accesele carosabile (pentru autospecialele de intervenţie) şi asigurarea practicabilităţii pe tot parcursul anului.

 

 

 

▪ Că planul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;

▪ În conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). corelat cu pct. c) şi a anexei 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din HG 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

▪ În lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;        

 D e c i d e:

„Elaborare PUZ - Zonă agricolă - pregătirea recoltelor pentru comercializare primară”, propus a fi realizat în comuna Arcuş, satul Arcuş, extravilan, FN (CF nr. 27463), judeţul Covasna, nu necesită evaluare de mediu, nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de

mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

▪ Zona studiata de prezentul plan urbanistic zonal este situata in extravilanul comunei Arcus, avand uprafata totala de 3,88 ha. Se propune introducerea in intravilan a unei suprafete de teren de 1 ha, aflata in proprietate privata a initiatorului, in scopul realizarii de constructii si amenajari specifice unei microzone agricole, destinate pregatirii primare a produselor agricole in vederea comercializarii. Terenul este liber de constructii. Folosinta actuala este arabil

▪  Vecinătăți

- Nord: DC31 (care deriva din DJ 121 B spre vest)

- Sud: Drum Local, Ferma agricola de vaci, soproane, fanare, remize. Primul grajd se afla la

distanta de 120 m

- Est: Teren agricol

- Vest: Terenuri agricole

▪  Principalele disfunctionalitati :

   Cele doua drumuri publice care bordeaza amplasamentul spre sud si spre nord au zonele de protectie de 10 m. Aceasta este limita de construibilitate catre drumuri. Accesul la amplasament se face din partea de nord. Nu se accede la terenuri direct din DJ 121 B, deci nu se creaza trafic suplimentar si nu este afectata fluenta circulatiei pe DJ.

   Data fiind diferenta de nivel intre drumului public din partea de nord (DC 31) si teren, se propune realizarea unui zid de sprijin care sa puna in siguranta partea centrala a amplasamentului. Acesta va lasa posibilitatea scurgerii apelor catre spatiile verzi de pe amplasament.

▪  Bilanţ teritorial existent

Specificație

ha

%

Suprafaţa totală studiată

3,88

X

Suprafaţa totală reglementată

1

100

Suprafaţa ocupată de construcţii 

0

0

Suprafaţa ocupată de circulatii carosabile

0

0

Suprafaţa ocupată de circulaţii pietonale, trotuare publice

0

0

Suprafaţa ocupată de echipare edilitară

0

0

Suprafaţa ocupată de teren agricol

1

100

Suprafaţa ocupată de zone verzi publice

0

0

Suprafaţa ocupată de edificabil

0

0

Suprafaţa totală ocupată

1

100

Procent de ocupare maxim a terenului - POT

0 %

Coeficient de utilizare maxim a terenului - CUT

0

▪  Bilanţ teritorial propus

Specificație

ha

%

Suprafaţa totală studiată

3,88

X

Suprafaţa totală reglementată

1

100

Suprafaţa ocupată de construcţii 

0,23

23

Suprafaţa ocupată de circulatii carosabile

0,22

22

Suprafaţa ocupată de destinaţii speciale

0

0

Suprafaţa ocupată de echipare edilitară

0,02

2

Suprafaţa ocupată de alte funcţiuni (zid de sprijin)

0,03

3

Suprafaţa ocupată de teren agricol

0,50

50

Suprafaţa ocupată de edificabil

0,23

23

Suprafaţa totală ocupată

1

100

Procent de ocupare maxim a terenului - POT

23 %

Coeficient de utilizare maxim a terenului - CUT

0,23

Obiective propuse :

- Hale pentru pregatirea recoltei in vederea comercializarii primare

- Bazine de compostare, alte anexe necesare

- Carosabil de incinta

- Spatii de productie agricola (sere, solarii, spatii exterioare)

- Echipare edilitara

- Imprejmuiri incinta, care vor fi transparente nu mai inalte de 2,00 m.

▪  Regimul de înaltime

-  Regimul maxim de inaltime va fi parter. Inaltimea maxima va fi de11 m.

▪  Retrageri prevazute pe plansa de reglementari

-  Se vor respecta prevederile Codului Civil privind retragerile minime fata de vecinatati, intimitate si toate celelalte prevederi legale legate de amplasare.

▪  Echiparea edilitara

-  Alimentarea cu apa:

   Alimentarea cu apa se va realiza prin racord la reteaua centralizata de alimentare cu apa

existenta la limita amplasamentului. Apa va fi condusa la punctele de consum prin bransament la conducta de alimentare si retea de distribute interioara, tevi din material plastic pozate pe pat de nisip. Conductele de distributie preconizate vor urmari traseele cailor de circulatie carosabile si pietonale interioare propuse.

-  Evacuarea apelor uzate menajere

   Apele uzate menajere se vor conduce prin retea de canalizare menajera subterana catre

reteaua centralizata de colectare existenta in imediata vecinatate a terenului de amplasament.

-  Canalizarea pluviala

   Apele meterorice si de suprafata se vor conduce prin rigole deschise pe langa traseele

carosabile si pietonale spre zonele verzi amenajate.

-  Incalzirea

   Spatiile interioare vor fi incalzite de la centrale termice proprii functionand cu energie electrica, amplasate in interiorul cladirilor propuse, sau cu combustibil solid (lemn si peleti) Se va asigura un sistem de incalzire pentru sere, asigurand posibilitatea de utilizare a lor pe toata perioada anului, in baza celor mai bune practici in domeniu. Apa calda menajera va fi furnizata de aceleasi centrale, in completare se va putea incerca utilizarea de panouri solare, amplasate pe teren, in zonele libere.

-  Alimentarea cu energie electrică

   Pentru asigurarea alimentarii cu energie electrica necesara circuitelor de iluminat si prize

precum si iluminatului exterior, se va realiza racordul la reteaua existenta aproape de

amplasament.

▪  Gospodarirea deseurilor

   Deseurile menajere se vor colecta in pubele si vor fi preluate de firme autorizate pentru aceste activitati.

   Materialele refolosibile, PET-uri, hartie si carton, textile, sticla si metal se vor colecta separat si se vor preda la unitati autorizate pentru colectarea si valorificarea acestora

   Deseurile vegetale vor fi compostate in bazinele de compostare amplasate corespunzator pe teren

▪  Protectia mediului

   Se propune sa nu e folosirea de ingrasaminte chimice, stimulatori de crestere atat in sere si solarii cat si in exterior. Solul se va imbogati numai cu ingrasaminte naturale (gunoi de grajd, compost realizat pe teren in bazinele de compostare ). Recoltele nu vor fi tratate cu substante chimice dezinfectante, se va evita folosirea de materiale plastice de ambalare. Se vor folosi lazi si ladite din lemn, saci de iuta sau alte materiale textile naturale. Se va face tot posibilul pentru a asigura sanatatea solului pe termen lung.

▪  Circulatia

   Accesul in zona studiata este posibil de pe un drum local existent, DC 31, care deriva din DJ 121 B spre vest. (prelungire strada Szentkereszthy Bela).

Drumul interior propus al amplasamentului va fi drum carosabil cu ampriza de 5 m, configurat pentru trafic geru. Se va asigura posibilitatea de acces pentru autoutilitare de stins incendiul, salvari, autoutilitare, altele. Parcarea autoturismelor si a altor autovehicule se va asigura exclusiv pe lot.

Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: nu vor fi efecte semnificative, in afara producerii unei poluari accidentale prin deversare de substante sau amestecuri periculoase

b) natura cumulativă a efectelor: Regimul juridic - Terenul este în proprietatea initiatorului lucrarii nu se afla în perimetrul unui sit archeologic si nu se nu se afla in interiorul sau in apropierea zonelor naturale protejate; Regimul economic - Folosinta actuala a terenului este arabil in extravilan; Regimul tehnic - Se solicita elaborare PUZ pentru introducerea in intravilan unui teren de 1 ha in vederea realizarii unei zone agricole pentru pregătirea recoltelor pentru comercializare primară

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): numai in cazul producerii unei poluari accidentale

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Cea mai apropiata incinta de locuit este la o distanta mai mare de 200 m.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: Terenul nu se află în perimetrul unui sit arheologic

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: nu este cazul

 (iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional:

Obligaţiile titularului:

▪  Solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor la faza PUZ, indicate în Certificatul de Urbanism nr. 121/09.03.2021, emis de Consiliul Judeţean Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;

▪  Alte obligatii:

-  Respectarea limitele amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- În perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului, diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- Respectarea prevederilor OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare; Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător; Ord.MS nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei; Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare; HG nr. 188/2002 aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate (*actualizată*); Legii nr. 211/2011privind regimul deşeurilor cu modificările şi completările ulterioare; HG 2293/2004 (A) privind gestionarea deşeurilor rezultate în urma procesului de obţinere a

materialelor lemnoase

-  Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului (acestea vor fi predate la unități autorizate pentru colectarea, valorificarea sau eliminarea acestora); OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare e mediu/procedura de

evaluare adecvată:

- Anunţurile titularului privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu,   publicate în ziarul Observatorul de Covasna, respectiv în ziarul Székely Hírmondó în datele de 19.04.2021 şi 22.04.2021

-  Proiectul Deciziei etapei de încadrare si anuntul public privind decizia de incadrare vor fi  afisate pe pagina proprie de internet a APM Covasna, http://apmcv.anpm.ro, respectiv pe avizierul sediului APM Covasna

-  Anuntul privind luarea deciziei etapei de incadrare va fi publicat de catre titular într-un ziar local sau judetean,

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu – APM Covasna.

Înaintea demarării investiţiei privind lucrările propuse în prezentul PUZ se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.  În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor  prezentuluii aviz se sancționează conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna. Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

DIRECTOR EXECUTIV

Ing. NEAGU Gheorghe

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Şef  Serviciu Avize,  

Acorduri, Autorizaţii                                                                            Redactat

Ing. SIMINICEANU Gabriel Nicolae                                                      Ing. BORBÁTH József