Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Proiect Decizia etapei de încadrare din 14.06.2021

 

Ca urmare a notificării adresate de SC BIOFARM SRL prin Becsek Laszlo cu sediul în județul Covasna, mun. Tg. Secuiesc, str. Gării, nr. 56, privind ”Elaborare documentație faza P.U.Z. și D.T.A.C. – Zona agroindustrială și depozitare”, propus a fi amplasat în mun. Târgu Secuiesc, str. Gării, nr. 56, (identificat prin CF nr. 31138 Tg. Secuiesc, nr. cad. 31138) judeţul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 3384/18.05.2021, în baza:

  • Hotărârii nr. 43 din 16 ianuarie 2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor;
  • HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
  • HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ord. nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar, modificat și completat prin Ordinul 262/2020 ;
  • Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România.
  • Ordinul nr. 1.822/2020 pentru aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare a ariilor naturale protejate.

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

Având în vedere următoarele:

- consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 10.06.2021 desfăşurat la sediul APM Covasna (proces-verbal ședință nr. 14/10.06.2021);

- planul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;

- în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- Punct de vedere din partea DSP Covasna, înregistrat la APM Covasna cu nr. 3966/09.06.2021;â

- Adresa SGA Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 4006/10.06.2021 prin care se comunică că nu este necesar avizul de gospodărire a apelor;

- Dovadă plată (500 lei) – OP nr. 799 din data de 18.05.2021.

--în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

D e c i d e:

Elaborare documentație faza P.U.Z. și D.T.A.C. – Zona agroindustrială și depozitare”, propus a fi amplasat în mun. Târgu Secuiesc, str. Gării, nr. 56, judeţul Covasna, nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

 

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

În partea sudică a intravilanului municipiului în zona agroindustrială, str. Gării, nr. 56, unde se află sediul firmei beneficiarului (SC Biofarm SRL), cu mai multe construcții agricole, de depozitare și dependințe. Incinta este alcătuită din mai multe parcele, dintre care parcela din sudul amplasamentului, care face obiectul studiului de față, intabulată, după cum urmează:

◦ CF nr. 31138 Tg.Secuiesc- nr. cad. 31138 cu S = 21448 mp, este parțial împrejmuit si liber de construcții.

• Vecinătăți:

  • la nord si vest: sediul firmei Biofarm SRL cu acces din str. Gării
  • la vest: teren proprietate a Statului Român, fosta crescătorie de bovine
  • la sud: calea ferata industrială în curs de dezafectare
  • la est: calea ferată și teren nefolosit.

Parcela în cauză este accesibilă din str. Gării prin drumul privat dezmembrat din curtea nordică a firmei intabulat pe numele beneficiarului în CF nr.25388-nr.cad. 25388 cu S = 508 mp.

Necesitatea intocmirii PUZ-ului a rezultat din următoarele considerente: Beneficiarul doreste să extindă suprafața de depozitare edificând 2 hale pentru recepția si depozitarea de legume și cartofi, cât si 2 constructii de deservire.

Principalele reglementări propuse în cadrul prezentului PUZ ar fi:

  • păstrarea funcțiunii zonei : zonă agroindustrială și de depozitare
  • stabilirea amplasamentelor viitoarelor construcții și amenajări
  • modificarea indicilor urbanistici (POT, CUT)
  • stabilirea limitelor edificabile și a reglementărilor conform normelor de mediu, sanitare, stingere a incendiilor, etc.

Zonificarea teritoriului

Se doreste realizarea unei singure zone funcționale: Zonă agroindustrială si depozitare (ZAD) si funcțiuni complementare : administrație, locuință de serviciu, circulații, zone verzi, utilități, tratat într-un singur UTR:

  • S ZAD(zona efectiv reglementata) = 21448mp,
  • S PUZ = S ZAD + (terenuri din jur, cu efect asupra PUZ) = 25800mp.

 

Bilanț teritorial comparativ:

Zone funcționale

existent

propus

mp

%

mp

%

1

Zonă agroindustrială și depozitare

21448

100

21448

100

Total zonă studiată

21448

100

21448

100

           

 

S ZAD = 21448 mp din care:

  • S construită maximă = 12870 mp (60%)
  • S desfășurată maximă = 12870 mp
  • S circulații, platforme, parcări = 4289 mp (20%)
  • S zone verzi - minimă = 4289 mp (20%).

Regimul de înălțime:

• Regimul de înălțime maximă construcțiilor s-a stabilit în functie de:

  • necesitatea functionala rezultata din destinatia cladirilor
  • necesitati compozitionale

Reglementări obligatorii din avizul de oportunitate.

• Regimul de înălțime maxim: parter inalt

• Înălțimea la streașină nu va depăși 8,0 m față de cota naturală a terenului

• Înălțimea maximă a coamei va fi 12,00 m.

 

Indici urbanistici:

  • Pentru caracterizarea modului de utilizare a terenului se stabilesc valori maxime privind procentul de ocupare a terenului (POT) si coeficientul de utilizare a terenului (CUT).
  • Pentru totalul zonei studiate comparativ expus aceste valori se prezintă astfel:

 

Existent

Propus

POT = 0,00%

POTmax = 60%

CUT = 0,00

CUTmax = 0,60

3.6. Dezvoltarea echiparii edilitare

- alimentarea cu energie electrică a halelor se va realiza prin branșament la rețeaua existentă în incintă;

- alimentarea cu apă și a agentului termic a halei nordice - unde se află recepția cu grupuri sanitare, vestiare, sala de mese a personalului, va fi rezolvată prin extinderea rețelelor existente în incinta sediului din nord;

- canalizarea menajeră se va rezolva în sistem local – bazin vidanjabil impermeabilizat existent;

- alimentarea cu energie electrică se va realiza prin record la rețeaua de distribuție existent în incintă și va fi suplimentată cu panouri fotovoltaice, amplasate pe acoperisul halei sudice;

- halele vor neîncălzite.

 

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: planul vizează extinderea zonei agroindustriale aparținând SC Biofarm SRL. 

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: Planul va contribui la dezvoltarea zonei agroindustriale.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program: extinderea rețelelor de apă și canalizare, rezolvarea circulației.

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: Incadrarea planului a fost efectuată în baza etapelor procedurale din evaluarea strategică de mediu (SEA).

 

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: nu vor fi efecte semnificative;

b) natura cumulativă a efectelor: amplasamentul este extinderea zonei existente agro-industriale.

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): având în vedere că planul prevede păstrarea specificului zonei – agroindustrială și depozitare – nu prezintă risc pentru sănătatea populației. Conform punctului de vedere din partea DSP Covasna (înregistrat la APM Covasna nr. 3966/09.06.2021), beneficiarul are obligația să obțină Asistența de specialitate privind Sănătatea Populației.

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): planul se referă la reglementarea unei suprafețe de 21448 mp, impactul este local, nesemnificativ pe amplasament şi în imediata vecinătate a acestuia.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: nu este cazul;

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: în faza de implementare şi funcţionare se vor respecta standardele şi normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu este cazul.

 

Obligaţiile titularului:

- solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor la faza PUZ modificator indicate în Certificatul de Urbanism nr. 7/14.01.2021, emis de Primăria Municipiului Târgu Secuiesc, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;

- se va depune documentația la Direcția de Sănătate Covasna în vederea emiterii punctului de vedere/asistenței de specialitate;

- conform punctului de vedere nr. 2504958/09.06.2021 din partea Inspectoratului pentru Situații de Urgență ”Mihai Viteazul” al Județului Covasna se vor respecta prevederile Regulamentului General de Urbanism aprobat cu HG 525/1996 *republicată*, cu privire la accesele carosabile (pentru autospecialele de intervenție) și asigurarea practicabilității pe tot parcursul anului;

- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- să ia măsuri prealabile executării construcţiei obiectivelor, de decopertare a stratului de sol fertil de pe suprafeţele amplasamentelor aprobate, pe care sa-l depoziteze şi să-l niveleze pe terenuri neproductive sau slab productive, indicate de organele agricole sau silvice, in vederea punerii in valoare sau a ameliorarii acestora, conform art. 100 din Legea nr. 18 din 19 februarie 1991 (*actualizată*) Legea fondului funciar;

- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- respectarea OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;

- respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;

- respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor HG nr. 188/2002 aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate (*actualizată*);

- respectarea prevederilor Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor cu modificările şi completările ulterioare; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;- respectarea OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile titularilor planului privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în ziarul Observatorul de Covasna din datele de 20.05.2021 şi 26.05.2021;

-Convocatorul nr. 3875/07.06.2021 transmis în vederea consultării și obținerii punctelor de vedere din partea membrilor CSC pentru ordinea de zi din data de 10.06.2021 și procesul verbal al ședinței nr. 14/10.06.2021;

- Proiectul Deciziei etapei de incadrare și anunțul public privind decizia de incadrare va fi afișat pe pagina proprie de internet a APM Covasna, http://apmcv.anpm.ro

- Anunțul titularului privind decizia etapei de incadrare, publicat în ziarul ..... în data de ......

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

 

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu –APM Covasna.

 

Înaintea demarării investiţiei privind lucrările propuse în prezentul PUZ se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu.

 

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

 

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia.

Nerespectarea condiţiilor prezentului aviz se sancționează conform prevederilor legale în vigoare.

 

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna. Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                                   Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                   ecol. Balázsi Beáta