Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

din 15.06.2021

 

Ca urmare a notificării adresate de ATAPLAST IMPEX SRL prin Administrator Balazs Attila cu sediul în municipiul Sfântu Gheorghe, str. B-dul Gen. Grigore Bălan, nr. 12, unitatea comercială nr. 1, bl. 33, sc. C, județul Covasna, în scopul „ELABORARE PLAN URBANISTIC ZONAL – ZONĂ SERVICII ȘI DEPOZITARE-”, amplasat în comuna Chichiș, sat Chichiș, nr. 64, jud. Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 1543/09.03.2021,

În baza:

- OUG nr. 68/2019, Art. 6. al. (1) privind înfiinţarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor prin reorganizarea Ministerului Mediului şi prin comasarea cu Ministerul Apelor şi Pădurilor, prin preluarea activităţilor şi structurilor acestuia, precum şi a unităţilor aflate în subordinea, coordonarea şi sub autoritatea celor două ministere, Hotărâre de Guvern nr. 43/16.01.2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor;

- HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;

- O.U.G. 195/2005 privind protecția mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările utlerioare;

- H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe, cu modificările și completările ulterioare;

- prevederile Ord. nr. 995/2006 pentru aprobarea listei planurilor şi programelor care intră sub incidenţa H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările și completările ulterioare;

- Ord. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;

- Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România;

- Ord. nr. 1.822 din 6 octombrie 2020 privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare şi custodie a ariilor naturale protejate;

 

 

Agenţia de Protecţie a Mediului Covasna

- în urma punctelor de vedere transmise de către membrii Comitetului Special Constituit la APM Covasna;

-  Proces verbal nr. 6 din data de 19.03.2021 încheiat în urma punctelor de vedere transmise de către membrii CSC;

- Adresa nr. 1978/22.03.2021, emisă de către APM Covasna către titular privind necesitatea emiterii avizului de la Ministerul Culturii;

- Avizul nr. 41/U/10.06.2021 pentru PUZCP ZONĂ DEPOZITARE ȘI SERVICII, nr 901/10.06.2021 emis de Ministerul Culturii DJC Covasna înregistrat la APM Covasna cu nr. 4049/11.06.2021;

- în conformitate cu prevederile art. 5. alin (3) pct. a) și a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potențiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe;

- în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

 

D e c i d e:

 

Planul „ELABORARE PLAN URBANISTIC ZONAL – ZONĂ SERVICII ȘI DEPOZITARE-”, amplasat în comuna Chichiș, sat Chichiș, nr. 64, jud. Covasna, titular, ATAPLAST IMPEX SRL prin Administrator Balazs Attila cu sediul în municipiul Sfântu Gheorghe, str. B-dul Gen. Grigore Bălan, nr. 12, unitatea comercială nr. 1, bl. 33, sc. C, județul Covasna, nu necesită evaluare de mediu și nu necesită evaluare adecvată și se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

 

Descrierea planului:

Aceasta documentatie a fost elaborata în vederea reglementarii terenului pentru construirea de hale de depozitare și servicii. Lotul ce face obiectul studiului are o suprafata de 5977mp  si este in proprietatea  initiatorului lucrarii  S.C. Ataplast Impex s.r.l. conform extrasului de carte funciara nr. 25567 Chichis

Stadiul actual al dezvoltarii urbanistice

Evolutia zonei

Conform PUG aprobat terenul este:in intravilan

Conform Planului Urbanistic General (PUG) in curs de avizare terenul este in Zonă unități industriale și depozitare, servicii.

La sud de terenul care face obiectul acestui PUZ a fost aprobat  PUZ Zona industriala si prestari servicii. Pe lotul respectiv functioneaza Magazinul en-gros Ataplast.

 

Circulatii

Terenul este accesibil de pe o strada din localitate (str. Ozunului), strada care asigura accesul și la magazinul Ataplast de vis-a vis. Nu exista acces direct de pe drumul național DN12.

Ocuparea terenurilor

POTex= 0.00%

CUTex= 0.00

Bilant teritorial  - zona studiata

 

mp

%

Zona arabil în intravilan

5977

75.56

Zona circulatii publice

1933

24.44

Total zona studiata

7910

100.00

 

Bilant teritorial  incinta Ataplast SRL – CF  25567 -

 

mp

%

Constructii

-

-

Spatii verzi amenajate

-

-

Circulati, parcaje

-

-

Teren neamenajat

5977

100.00

Total incinta fabrica

5977

100.00

 

SITUAȚIA  PROPUSĂ

          Conform Planului Urbanistic General (PUG) aprobat al localitatii terenul este  in intravilan, zona  mixta rezidentiala si servicii cu restrictie temporara de construire pana la elaborare PUZ. Conform Planului Urbanistic General (PUG) in curs de avizare terenul este in Zonă unități industriale și depozitare, servicii. La sud de terenul care face obiectul acestui PUZ a fost aprobat  PUZ Zona industriala si prestari servicii. Pe lotul respectiv functioneaza Magazinul en-gros Ataplast.

Functiuni propuse

          -Hale de depozitare, functiuni complementare si spatii anexe menite sa deserveasca functionarea depozitelor.

Extindere intravilan

Nu se propune extinderea intravilanului aprobat.

Sistematizarea verticala

Terenul este relativ plan, nu sunt probleme de sistematizare verticala

Modernizarea circulatiei

Nu se propun străzi publice pe trasee noi. Strada Ozunului va fi modernizata în cadrul prospectului existent.

Accesul în incinta se va menține de pe strada Ozunului, nu se propune acces direct pe de DN12

 

Circulatii în incinta

Se vor asigura spatii de manevra pentru camionane și mașini de intervenție PSI

          Profiluri transversale caracteristice si solutii de amenajare pentru artere de circulatie

  • DN 12 Nu se intervine la profilul transversal al drumului national
  • strada Ozunului: se propune amenajarea profilului stradal in cadrul prospectului existent: carosabil 7m, trotuar 1m pe o parte, spatii verzi;se mentine rigola pentru apele pluviale existenta.

Modernizarea strazii va fi făcută în mod unitar pe toată lungimea pe baza unui proiect inițiat de primaria locala.

 Parcaje

Se vor asigura în incinta  spatii de parcare  pentru autoturisme pentru salariati și vizitatori, precum și spatii de manevra și staționare pentru mașini de transport marfa.

Nu se admite stationarea vehiculelor în spațiul public.

Zonificarea teritoriului – reglementari, bilant teritorial

Bilant teritorial  comparativ - zona studiata

 

existent

propus

 

mp

%

 

 

Teren arabil în intravilan

5977

75.56

-

-

Zona industriala

-

-

5977

75.56

Zona circulatii publice

1933

24.44

1933

24.44

Total zona studiata

7910

100.00

7910

100.00

 

Bilant teritorial  comparativ – CF  41388

 

existent

propus

 

mp

%

mp

%

Constructii

-

-

Max. 3586.2

60.00

Spatii verzi amenajate

-

-

Min. 1195.4

20.00

Circulati, parcaje

-

-

Estimat  1195.4

20.00

Teren neamenajat

5977

100.00

-

-

Total incinta fabrica

5977

100.00

5977

100.00

          POT max. 60%

CUT max. 0.6

          Lotizare

Nu se propune lotizarea terenului, se mentine parcela actuala.

Regimul de înaltime

Regimul maxim de inaltime  al cladirilor:   P înalt

Inaltimi maxime admise fta de terenul amenajat

-7m la cornisa

  • 12m la coama

          Aliniamentul

Aliniamentul reprezinta demarcarea intre spatiul privat si cel public.

Acesta se mentine  la marginile de est si sud ale proprietatii.

          Amplasarea in parcela

Toate constructiile vor fi amplasate in zona edificabila a parcelei

Se recomanda o distanta de 15m intre corpurile de depozitare.

Retrageri minime fata de drumurile publice

Fata de drumul national se impune o retragere de min 13m fata de azul acestuia, in conformitate cu avizul obtinut pentru PUZ   Zona industriala si prestari servicii aprobat, amplasat pe partea opusa a strazii.

Fata de strada de acces se prevede o retragere de min.7m fata de aliniament.

Zona edificabila

Zona edificabila este retrasa la 1.5m fata e vecinatati, 7m fata de aliniamentul dinspre strada de acees si 13m fata de axul DN 12.

          Regimul de aliniere al constructiilor

Cladirile vor fi aliniate la cladirile existente in zona magazinului en-gros Ataplast amplasate la sud de terenul reglementat.

          Modul de utilizare al terenului

În vederea folosirii în mod eficient a suprafetei de teren existente în zona s-au stabilit valori maxime ale coeficientului de utilizare a terenului (CUT) si a procentului de ocupare a terenului (POT) in zona studiata si care sunt indicate în fisa de reglementari existente în cadrul Regulamentului urbanistic zonal.

          POT max. 60%

          CUTmax=0.6

Echiparea edilitara

Alimentarea cu apa

Necesarul de apa potabila  conform breviarului de calcul anexat este urmatorul :

Necesarul total pentru zona studiata

Q zi med. =0,5 mc/zi

Q zi max. =0,65 mc/zi

Q h max. =0,16mc/h = 0,046l/s

Pentru asigurarea necesarului de apa pentru consum menajer ( nevoi igenico-sanitare) se propune racordarea grupurilor sanitare aferente halelor la conducta de apa existenta pe strada.Ozunului. Racordarea cladirilor la reteaua de distributie existenta se va realiza prin intermediul unui  bransament. Masurarea consumuluii de apa  se va realiza prin intermediul unui apometru montat in camin la limita proprietatii.

Canalizarea menajera

Avand in vedere ca in zona nu exista retea de canalizare menajera se propune ca apele uzate menajere provenite de la instalatiile sanitare interioare sa fie  colectate  si evacuate la un bazin vidanjabil cu un volum de V= 10 mc

Aceste bazin vidanjabil (izolat corespunzator) va fi evacuat prin vidanjare ori de cate ori este cazul la statia de epurare a mun.Sf. Gheorghe de catre o firma autorizata in acest domeniu. In momentul realizarii sistemului centralizat de canalizare menajera a localitatii Chichis intreaga zona studiata va fi racordata la acesta.

Debitul de apa uzata menajera conform breviarului de calcul anexat este:

Total apa uzata menajera aferent zonei studiate

Q uz.zi med. =0,5 mc/zi

Q uz.zi max. =0,65 mc/zi

Q uz. h max. =0,16mc/h = 0,046l/s

Canalizarea pluviala

Apele meteorice de pe acoperisuri si platforme  sunt ape conventional curate si vor fi colectate, prin jgheaburi respective rigole de incinta si vor fi evacuate spre spatiile verzi respectiv   spre rigolele stradale.

Alimentarea cu energie electrică

Alimentarea cu energie electrica a halelor va fi asigurata  din reteaua publica de pe strada  pe baza unui proiect avizat de Electrica S.A.

Incalzirea

Incalzirea e va rezolva pe plan local, respectiv instalatie incalzire centrala cu agent termic produs in centrala termica proprie.

Alimentarea cu gaze naturale

Nu este cazul – nu exista retea de alomentare cu gaz in zona.

Gospodaria comunala

In zona studiata se va rezolva in mod corespunzator colectarea si depozitarea temporara a deseurilor menajere. Acestea se vor colecta containerizat si se vor depozita apoi in depozite agrementate din zona.

Materialele refolosibile, PET-uri, textile, sticla si metal se vor colecta separate si se vor preda la unitati specializate de colectare.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: Obiectul P.U.Z.-ului constă în analizarea si rezolvarea problemelor functionale si tehnice din teren în acord cu strategia de dezvoltare a admnistratiei locale.

Incadrarea in localitate

Terenul este amplasat in estul localitatii Chichis.

Terenul este adiacent DN12, intre km 0+150 si km 0+210

(in aceasta zona DN12 este in intravilanul aprobat al localitatii)

Vecinatati:

•        vest:  teren constructii

•        est     DN12

•        sud    strada, magazin Araplat

•        nord  teren construcții

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

Aceasta documentatie a fost elaborata în vederea reglementarii terenului pentru construirea de hale de depozitare și servicii. Conform Planului Urbanistic General (PUG) in curs de avizare terenul este in Zonă unități industriale și depozitare, servicii.

La sud de terenul care face obiectul acestui PUZ a fost aprobat  PUZ Zona industriala si prestari servicii. Pe lotul respectiv functioneaza Magazinul en-gros Ataplast. Practic prin acest PUZ se completeaza zona de depozitare și servicii a localitatii. Functiuni propuse : Hale de depozitare, functiuni complementare si spatii anexe menite sa deserveasca functionarea depozitelor.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program:

Orice interventie antropica in mediu are repercusiuni asupra acestuia. Obiectivul propus prin prezentul proiect este un ansamblu  de constructii al caror specific este neagresiv fata de factorii de mediu: apa, aer,sol, subsol si asezari umane. Nu se pune problema emanatiilor nocive, nu se produc noxe si deseuri periculoase pentru mediu.

In consecinta, aspectele de protectie a mediului se rezuma la rezolvarea utilitatilor de asa maniera incat sa nu impieteze asupra integritatii factorilor de mediu, conform celor propuse la capitolele respective, folosind instaltii, echipamente si utilaje ale caror caracteristici sunt compatibile cu normele de protecie a mediului. Spatiile verzi amenajate vor avea o pondere de min 20% din incinta zonei de depozitare.

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu:

Nu este cazul.

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: Efecte nesemnificative.

După terminarea lucrărilor este obligatorie refacerea cadrului natural afectat de lucrări.

b) natura cumulativă a efectelor: Nu este cazul

c) natura transfrontieră a efectelor: Nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): Construcțiile prevăzute vor respecta reglementările propuse prin plan.

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate: Lotul ce face obiectul studiului are o suprafata de 5977 mp  si este in proprietatea  initiatorului lucrarii  SC Ataplast Impex s.r.l. conform extrasului de carte funciara nr. 25567 Chichis. Documentatia este elaborata pe baza prevederilor din Certificatul de Urbanism nr.16/23.11.2020 eliberat de Primaria Chichis și a avizului de oportunitate nr.10 din 08.02.2021,   eliberat de Consiliul Judetean Covasna.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: În cazul descoperirii unor vestigii arheologice, beneficiarul trebuie să sisteze orice activitate și să informeze DJC Covasna în conformitate cu Alin (4), Art (4), Cap. II din OG 43/2000 republicată;

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: Atât în faza de construcție, cât și în faza de funcționare a obiectivelor propuse se vor respecta standardele și normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: Prin grija beneficiarilor se va asigura o bună gospodărire.

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: planul în sine nu are un efect asupra acestor zone.

 

 

 

Obligațiile titularului:

  • Solicitarea şi obținerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 16 din 23.11.2020, emis de Primăria comunei Chichiș, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;
  • Conform procesului-verbal nr. 6/19.03.2021, încheiat în urma Punctelor de vedere ai membrilor CSC:

- s-a solicitat depunerea documentației la Direcția Județeană pentru Cultură Covasna în vederea obținerii avizului; S-a obținut Avizul favorabil nr. 41/U/10.06.2021 pentru PUZCP ZONĂ DEPOZITARE ȘI SERVICII, nr 901/10.06.2021 emis de Ministerul Culturii - DJC Covasna înregistrat la APM Covasna cu nr. 4049/11.06.2021; Se vor respecta condițiile impuse de acest act de reglementare adică în cazul descoperirii unor vestigii arheologice, beneficiarul trebuie să sisteze orice activitate și să informeze DJC Covasna în conformitate cu Alin (4), Art (4), Cap. II din OG 43/2000 republicată;

   - ISU Covasna solicită respectarea prevederilor HG nr. 525/1996;

  • Respectarea legislației de mediu în vigoare.
  • Să respecte în integralitate prevederile următoarelor acte normative:
    • O.U.G. 195/2005 (*actualizată*) privind protecția mediului;
    • O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice;
    • Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
    • Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
    • Legea nr. 211 din 15 noiembrie 2011 privind regimul deşeurilor
    • Ordinul Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;
    • se vor respecta prevederile HG nr. 188 / 2002, modificată prin HG 352 / 2005, privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;
    • Legea nr. 47/2012 pentru modificarea și completarea Legii nr. 24/2007, privind reglementarea și administrarea spațiilor verzi din intravilanul localităților.
  • În perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii; Nu se vor folosi materiale poluante, periculoase și nocive;

Informarea și participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile privind inițierea PUZ, publicate în ziarul Observatorul de Covasna în data de  16.02.2021 și 18.02.2021;

- Procesul verbal întocmit în urma Punctelor de Vedere ai membrilor CSC nr. 6/19.03.2021;

- Anunț public privind decizia etapei de încadrare și proiectul deciziei afișat pe site-ul APM Covasna (http://apmcv.anpm.ro) din data de 15.06.2021;

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu – APM Covasna.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

Înaintea demarării investiţiei privind lucrările propuse în prezentul PUZ se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu.

În cazul în care planul suferă modificări sau este revizuit, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentuluii aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările și completările ulterioare.

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU Gheorghe

 

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizații,                                                 Întocmit,

Ing. SIMINICEANU Gabriel Nicolae                                                Ing. FARKAS Berta