PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE
PROIECT DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE
din 15.06.2021
Ca urmare a notificării adresate de ATAPLAST IMPEX SRL prin Administrator Balazs Attila cu sediul în municipiul Sfântu Gheorghe, str. B-dul Gen. Grigore Bălan, nr. 12, unitatea comercială nr. 1, bl. 33, sc. C, județul Covasna, în scopul „ELABORARE PLAN URBANISTIC ZONAL – ZONĂ SERVICII ȘI DEPOZITARE-”, amplasat în comuna Chichiș, sat Chichiș, nr. 64, jud. Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 1543/09.03.2021,
În baza:
- OUG nr. 68/2019, Art. 6. al. (1) privind înfiinţarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor prin reorganizarea Ministerului Mediului şi prin comasarea cu Ministerul Apelor şi Pădurilor, prin preluarea activităţilor şi structurilor acestuia, precum şi a unităţilor aflate în subordinea, coordonarea şi sub autoritatea celor două ministere, Hotărâre de Guvern nr. 43/16.01.2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor;
- HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
- O.U.G. 195/2005 privind protecția mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările utlerioare;
- H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe, cu modificările și completările ulterioare;
- prevederile Ord. nr. 995/2006 pentru aprobarea listei planurilor şi programelor care intră sub incidenţa H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;
- O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările și completările ulterioare;
- Ord. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;
- Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România;
- Ord. nr. 1.822 din 6 octombrie 2020 privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare şi custodie a ariilor naturale protejate;
Agenţia de Protecţie a Mediului Covasna
- în urma punctelor de vedere transmise de către membrii Comitetului Special Constituit la APM Covasna;
- Proces verbal nr. 6 din data de 19.03.2021 încheiat în urma punctelor de vedere transmise de către membrii CSC;
- Adresa nr. 1978/22.03.2021, emisă de către APM Covasna către titular privind necesitatea emiterii avizului de la Ministerul Culturii;
- Avizul nr. 41/U/10.06.2021 pentru PUZCP ZONĂ DEPOZITARE ȘI SERVICII, nr 901/10.06.2021 emis de Ministerul Culturii DJC Covasna înregistrat la APM Covasna cu nr. 4049/11.06.2021;
- în conformitate cu prevederile art. 5. alin (3) pct. a) și a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potențiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe;
- în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;
D e c i d e:
Planul „ELABORARE PLAN URBANISTIC ZONAL – ZONĂ SERVICII ȘI DEPOZITARE-”, amplasat în comuna Chichiș, sat Chichiș, nr. 64, jud. Covasna, titular, ATAPLAST IMPEX SRL prin Administrator Balazs Attila cu sediul în municipiul Sfântu Gheorghe, str. B-dul Gen. Grigore Bălan, nr. 12, unitatea comercială nr. 1, bl. 33, sc. C, județul Covasna, nu necesită evaluare de mediu și nu necesită evaluare adecvată și se va supune adoptării fără aviz de mediu.
1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:
a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:
Descrierea planului:
Aceasta documentatie a fost elaborata în vederea reglementarii terenului pentru construirea de hale de depozitare și servicii. Lotul ce face obiectul studiului are o suprafata de 5977mp si este in proprietatea initiatorului lucrarii S.C. Ataplast Impex s.r.l. conform extrasului de carte funciara nr. 25567 Chichis
Stadiul actual al dezvoltarii urbanistice
Evolutia zonei
Conform PUG aprobat terenul este:in intravilan
Conform Planului Urbanistic General (PUG) in curs de avizare terenul este in Zonă unități industriale și depozitare, servicii.
La sud de terenul care face obiectul acestui PUZ a fost aprobat PUZ Zona industriala si prestari servicii. Pe lotul respectiv functioneaza Magazinul en-gros Ataplast.
Circulatii
Terenul este accesibil de pe o strada din localitate (str. Ozunului), strada care asigura accesul și la magazinul Ataplast de vis-a vis. Nu exista acces direct de pe drumul național DN12.
Ocuparea terenurilor
POTex= 0.00%
CUTex= 0.00
Bilant teritorial - zona studiata
|
mp |
% |
Zona arabil în intravilan |
5977 |
75.56 |
Zona circulatii publice |
1933 |
24.44 |
Total zona studiata |
7910 |
100.00 |
Bilant teritorial incinta Ataplast SRL – CF 25567 -
|
mp |
% |
Constructii |
- |
- |
Spatii verzi amenajate |
- |
- |
Circulati, parcaje |
- |
- |
Teren neamenajat |
5977 |
100.00 |
Total incinta fabrica |
5977 |
100.00 |
SITUAȚIA PROPUSĂ
Conform Planului Urbanistic General (PUG) aprobat al localitatii terenul este in intravilan, zona mixta rezidentiala si servicii cu restrictie temporara de construire pana la elaborare PUZ. Conform Planului Urbanistic General (PUG) in curs de avizare terenul este in Zonă unități industriale și depozitare, servicii. La sud de terenul care face obiectul acestui PUZ a fost aprobat PUZ Zona industriala si prestari servicii. Pe lotul respectiv functioneaza Magazinul en-gros Ataplast.
Functiuni propuse
-Hale de depozitare, functiuni complementare si spatii anexe menite sa deserveasca functionarea depozitelor.
Extindere intravilan
Nu se propune extinderea intravilanului aprobat.
Sistematizarea verticala
Terenul este relativ plan, nu sunt probleme de sistematizare verticala
Modernizarea circulatiei
Nu se propun străzi publice pe trasee noi. Strada Ozunului va fi modernizata în cadrul prospectului existent.
Accesul în incinta se va menține de pe strada Ozunului, nu se propune acces direct pe de DN12
Circulatii în incinta
Se vor asigura spatii de manevra pentru camionane și mașini de intervenție PSI
Profiluri transversale caracteristice si solutii de amenajare pentru artere de circulatie
- DN 12 Nu se intervine la profilul transversal al drumului national
- strada Ozunului: se propune amenajarea profilului stradal in cadrul prospectului existent: carosabil 7m, trotuar 1m pe o parte, spatii verzi;se mentine rigola pentru apele pluviale existenta.
Modernizarea strazii va fi făcută în mod unitar pe toată lungimea pe baza unui proiect inițiat de primaria locala.
Parcaje
Se vor asigura în incinta spatii de parcare pentru autoturisme pentru salariati și vizitatori, precum și spatii de manevra și staționare pentru mașini de transport marfa.
Nu se admite stationarea vehiculelor în spațiul public.
Zonificarea teritoriului – reglementari, bilant teritorial
Bilant teritorial comparativ - zona studiata
|
existent |
propus |
||
|
mp |
% |
|
|
Teren arabil în intravilan |
5977 |
75.56 |
- |
- |
Zona industriala |
- |
- |
5977 |
75.56 |
Zona circulatii publice |
1933 |
24.44 |
1933 |
24.44 |
Total zona studiata |
7910 |
100.00 |
7910 |
100.00 |
Bilant teritorial comparativ – CF 41388
|
existent |
propus |
||
|
mp |
% |
mp |
% |
Constructii |
- |
- |
Max. 3586.2 |
60.00 |
Spatii verzi amenajate |
- |
- |
Min. 1195.4 |
20.00 |
Circulati, parcaje |
- |
- |
Estimat 1195.4 |
20.00 |
Teren neamenajat |
5977 |
100.00 |
- |
- |
Total incinta fabrica |
5977 |
100.00 |
5977 |
100.00 |
POT max. 60%
CUT max. 0.6
Lotizare
Nu se propune lotizarea terenului, se mentine parcela actuala.
Regimul de înaltime
Regimul maxim de inaltime al cladirilor: P înalt
Inaltimi maxime admise fta de terenul amenajat
-7m la cornisa
- 12m la coama
Aliniamentul
Aliniamentul reprezinta demarcarea intre spatiul privat si cel public.
Acesta se mentine la marginile de est si sud ale proprietatii.
Amplasarea in parcela
Toate constructiile vor fi amplasate in zona edificabila a parcelei
Se recomanda o distanta de 15m intre corpurile de depozitare.
Retrageri minime fata de drumurile publice
Fata de drumul national se impune o retragere de min 13m fata de azul acestuia, in conformitate cu avizul obtinut pentru PUZ Zona industriala si prestari servicii aprobat, amplasat pe partea opusa a strazii.
Fata de strada de acces se prevede o retragere de min.7m fata de aliniament.
Zona edificabila
Zona edificabila este retrasa la 1.5m fata e vecinatati, 7m fata de aliniamentul dinspre strada de acees si 13m fata de axul DN 12.
Regimul de aliniere al constructiilor
Cladirile vor fi aliniate la cladirile existente in zona magazinului en-gros Ataplast amplasate la sud de terenul reglementat.
Modul de utilizare al terenului
În vederea folosirii în mod eficient a suprafetei de teren existente în zona s-au stabilit valori maxime ale coeficientului de utilizare a terenului (CUT) si a procentului de ocupare a terenului (POT) in zona studiata si care sunt indicate în fisa de reglementari existente în cadrul Regulamentului urbanistic zonal.
POT max. 60%
CUTmax=0.6
Echiparea edilitara
Alimentarea cu apa
Necesarul de apa potabila conform breviarului de calcul anexat este urmatorul :
Necesarul total pentru zona studiata
Q zi med. =0,5 mc/zi
Q zi max. =0,65 mc/zi
Q h max. =0,16mc/h = 0,046l/s
Pentru asigurarea necesarului de apa pentru consum menajer ( nevoi igenico-sanitare) se propune racordarea grupurilor sanitare aferente halelor la conducta de apa existenta pe strada.Ozunului. Racordarea cladirilor la reteaua de distributie existenta se va realiza prin intermediul unui bransament. Masurarea consumuluii de apa se va realiza prin intermediul unui apometru montat in camin la limita proprietatii.
Canalizarea menajera
Avand in vedere ca in zona nu exista retea de canalizare menajera se propune ca apele uzate menajere provenite de la instalatiile sanitare interioare sa fie colectate si evacuate la un bazin vidanjabil cu un volum de V= 10 mc
Aceste bazin vidanjabil (izolat corespunzator) va fi evacuat prin vidanjare ori de cate ori este cazul la statia de epurare a mun.Sf. Gheorghe de catre o firma autorizata in acest domeniu. In momentul realizarii sistemului centralizat de canalizare menajera a localitatii Chichis intreaga zona studiata va fi racordata la acesta.
Debitul de apa uzata menajera conform breviarului de calcul anexat este:
Total apa uzata menajera aferent zonei studiate
Q uz.zi med. =0,5 mc/zi
Q uz.zi max. =0,65 mc/zi
Q uz. h max. =0,16mc/h = 0,046l/s
Canalizarea pluviala
Apele meteorice de pe acoperisuri si platforme sunt ape conventional curate si vor fi colectate, prin jgheaburi respective rigole de incinta si vor fi evacuate spre spatiile verzi respectiv spre rigolele stradale.
Alimentarea cu energie electrică
Alimentarea cu energie electrica a halelor va fi asigurata din reteaua publica de pe strada pe baza unui proiect avizat de Electrica S.A.
Incalzirea
Incalzirea e va rezolva pe plan local, respectiv instalatie incalzire centrala cu agent termic produs in centrala termica proprie.
Alimentarea cu gaze naturale
Nu este cazul – nu exista retea de alomentare cu gaz in zona.
Gospodaria comunala
In zona studiata se va rezolva in mod corespunzator colectarea si depozitarea temporara a deseurilor menajere. Acestea se vor colecta containerizat si se vor depozita apoi in depozite agrementate din zona.
Materialele refolosibile, PET-uri, textile, sticla si metal se vor colecta separate si se vor preda la unitati specializate de colectare.
b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: Obiectul P.U.Z.-ului constă în analizarea si rezolvarea problemelor functionale si tehnice din teren în acord cu strategia de dezvoltare a admnistratiei locale.
Incadrarea in localitate
Terenul este amplasat in estul localitatii Chichis.
Terenul este adiacent DN12, intre km 0+150 si km 0+210
(in aceasta zona DN12 este in intravilanul aprobat al localitatii)
Vecinatati:
• vest: teren constructii
• est DN12
• sud strada, magazin Araplat
• nord teren construcții
c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:
Aceasta documentatie a fost elaborata în vederea reglementarii terenului pentru construirea de hale de depozitare și servicii. Conform Planului Urbanistic General (PUG) in curs de avizare terenul este in Zonă unități industriale și depozitare, servicii.
La sud de terenul care face obiectul acestui PUZ a fost aprobat PUZ Zona industriala si prestari servicii. Pe lotul respectiv functioneaza Magazinul en-gros Ataplast. Practic prin acest PUZ se completeaza zona de depozitare și servicii a localitatii. Functiuni propuse : Hale de depozitare, functiuni complementare si spatii anexe menite sa deserveasca functionarea depozitelor.
d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program:
Orice interventie antropica in mediu are repercusiuni asupra acestuia. Obiectivul propus prin prezentul proiect este un ansamblu de constructii al caror specific este neagresiv fata de factorii de mediu: apa, aer,sol, subsol si asezari umane. Nu se pune problema emanatiilor nocive, nu se produc noxe si deseuri periculoase pentru mediu.
In consecinta, aspectele de protectie a mediului se rezuma la rezolvarea utilitatilor de asa maniera incat sa nu impieteze asupra integritatii factorilor de mediu, conform celor propuse la capitolele respective, folosind instaltii, echipamente si utilaje ale caror caracteristici sunt compatibile cu normele de protecie a mediului. Spatiile verzi amenajate vor avea o pondere de min 20% din incinta zonei de depozitare.
e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu:
Nu este cazul.
2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:
a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: Efecte nesemnificative.
După terminarea lucrărilor este obligatorie refacerea cadrului natural afectat de lucrări.
b) natura cumulativă a efectelor: Nu este cazul
c) natura transfrontieră a efectelor: Nu este cazul.
d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): Construcțiile prevăzute vor respecta reglementările propuse prin plan.
e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate: Lotul ce face obiectul studiului are o suprafata de 5977 mp si este in proprietatea initiatorului lucrarii SC Ataplast Impex s.r.l. conform extrasului de carte funciara nr. 25567 Chichis. Documentatia este elaborata pe baza prevederilor din Certificatul de Urbanism nr.16/23.11.2020 eliberat de Primaria Chichis și a avizului de oportunitate nr.10 din 08.02.2021, eliberat de Consiliul Judetean Covasna.
f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:
(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: În cazul descoperirii unor vestigii arheologice, beneficiarul trebuie să sisteze orice activitate și să informeze DJC Covasna în conformitate cu Alin (4), Art (4), Cap. II din OG 43/2000 republicată;
(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: Atât în faza de construcție, cât și în faza de funcționare a obiectivelor propuse se vor respecta standardele și normativele în vigoare.
(iii) folosirea terenului în mod intensiv: Prin grija beneficiarilor se va asigura o bună gospodărire.
g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: planul în sine nu are un efect asupra acestor zone.
Obligațiile titularului:
- Solicitarea şi obținerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 16 din 23.11.2020, emis de Primăria comunei Chichiș, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;
- Conform procesului-verbal nr. 6/19.03.2021, încheiat în urma Punctelor de vedere ai membrilor CSC:
- s-a solicitat depunerea documentației la Direcția Județeană pentru Cultură Covasna în vederea obținerii avizului; S-a obținut Avizul favorabil nr. 41/U/10.06.2021 pentru PUZCP ZONĂ DEPOZITARE ȘI SERVICII, nr 901/10.06.2021 emis de Ministerul Culturii - DJC Covasna înregistrat la APM Covasna cu nr. 4049/11.06.2021; Se vor respecta condițiile impuse de acest act de reglementare adică în cazul descoperirii unor vestigii arheologice, beneficiarul trebuie să sisteze orice activitate și să informeze DJC Covasna în conformitate cu Alin (4), Art (4), Cap. II din OG 43/2000 republicată;
- ISU Covasna solicită respectarea prevederilor HG nr. 525/1996;
- Respectarea legislației de mediu în vigoare.
- Să respecte în integralitate prevederile următoarelor acte normative:
- O.U.G. 195/2005 (*actualizată*) privind protecția mediului;
- O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice;
- Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
- Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 211 din 15 noiembrie 2011 privind regimul deşeurilor
- Ordinul Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;
- se vor respecta prevederile HG nr. 188 / 2002, modificată prin HG 352 / 2005, privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;
- Legea nr. 47/2012 pentru modificarea și completarea Legii nr. 24/2007, privind reglementarea și administrarea spațiilor verzi din intravilanul localităților.
- În perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii; Nu se vor folosi materiale poluante, periculoase și nocive;
Informarea și participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:
- Anunţurile privind inițierea PUZ, publicate în ziarul Observatorul de Covasna în data de 16.02.2021 și 18.02.2021;
- Procesul verbal întocmit în urma Punctelor de Vedere ai membrilor CSC nr. 6/19.03.2021;
- Anunț public privind decizia etapei de încadrare și proiectul deciziei afișat pe site-ul APM Covasna (http://apmcv.anpm.ro) din data de 15.06.2021;
Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.
Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu – APM Covasna.
Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.
Înaintea demarării investiţiei privind lucrările propuse în prezentul PUZ se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu.
În cazul în care planul suferă modificări sau este revizuit, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.
Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentuluii aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.
Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările și completările ulterioare.
DIRECTOR EXECUTIV,
Ing. NEAGU Gheorghe
Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizații, Întocmit,
Ing. SIMINICEANU Gabriel Nicolae Ing. FARKAS Berta