Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Proiect Decizia etapei de încadrare din 07.06.2021

 

Ca urmare a notificării adresate de KERESZTES ARPAD, KERESZTES MARIA cu domiciliul/sediul în comuna Arcuș, sat Arcuș, str. Cserei Gyula, nr. 2, județul Covasna, privind “Elaborare PUZ – ZONĂ PRODUCȚIE ȘI SERVICII” propus a fi amplasat în Arcuș, extravilan, nr. cad. 27573 din CF nr. 27573 Arcuș, judeţul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 3212/10.05.2021, în baza:

  • Ordonanței de Urgenţă nr. 68/06.11.2019 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, unde la Art. 6 se menționează că se înființează Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor;
  • HG nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor;
  • H.G. nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea A.N.P.M. şi a instituţiilor aflate în subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;
  • O.U.G. nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare
  • H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe (*actualizată*);
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ord. nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;
  • Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România.
  • Ord. 1052/2014 (*actualizat*) privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare şi custodie a ariilor naturale protejate;

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

 

- ca urmare a consultării și centralizării punctelor de vedere transmise de către membrii Comitetului Special Constituit din data de 02.06.2021 la sediul APM Covasna (proces-verbal nr. 13/2.06.2021);

- având în vedere că planul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;

- în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). corelat cu pct. c) şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- Punct de vedere nr. 807/28.05.2021 transmis de către Direcția Județeană pentru Cultură Covasna prin care se solicită depunerea documentației pentru avizare, adresă înreg. la APM Covasna cu nr. 3671/28.05.2021;

- Punct de vedere nr. 2504549/31.05.2021 transmis de către Inspectoratul General pentru Situații de Urgență ”Mihai Viteazul” al județului Covasna - se vor avea în vedere prevederile Regulamentului General de Urbanism aprobat cu HG nr. 525/27.06.1996, cu privire la accesele carosabile (pentru autospecialele de intervenție) și asigurarea practicabilității pe tot parcursul anului, document înreg. la APM Covasna cu nr. 3714/02.06.2021;

- Dovada achitării tarifului aferent PUZ 500 lei (nr. 612553/14.05.2021).

 

D e c i d e:

Planul urbanistic zonal “Elaborare PUZ – ZONĂ PRODUCȚIE ȘI SERVICII” propus a fi amplasat în Arcuș, extravilan, nr. cad. 27573 din CF nr. 27573 Arcuș, judeţul Covasna, nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Obiectivul planului prevede reglementare unei suprafațe de teren de 4.590 mp, din totalul de 10.353 mp, aflat în proprietatea beneficiarilor.

Se intenționează în prima etapă amenajarea unei zone cuprinzând o hală pentru producție și servicii în domeniul prelucrărilor metalice, iar în etapa a doua completarea ansamblului cu o clădire pentru locuință de serviciu și spații administrative. În cadrul acestui ansamblu se vor prevedea spații verzi, alei pietonale, platforme, circulație semicarosabilă, parcaje, amenajări care să deserveacă unitățile funcționale.

Clădirile vor avea regim maxim de înălțime parter înalt (hala), P+M (locuința de serviciu).

Bilanț teritorial existent:

Specificație

Situația existentă

 

ha

%

Suprafața totală reglementată

0,46

100,00

Suprafața ocupată de construcții

0,00

0,00

Suprafața ocupată de circulații carosabile

0,00

0,00

Suprafața ocupată de circulații pietonale, platforme

0,00

0,00

Suprafața ocupată de echipare edilitară

0,00

0,00

Suprafața ocupată de alte funcțiuni

0,00

0,00

Suprafața ocupată de teren agricol

0,46

100,00

Suprafața ocupată de spații verzi amenajate

0,00

0,00

Suprafața totală ocupată

0,40

100,00

 

Bilanț teritorial propus:

Specificație

Situația propusă

 

ha

%

Suprafața totală reglementată

0,46

100,00

Suprafața ocupată de construcții

0,11

23,91

Suprafața ocupată de circulații carosabile

0,11

23,91

Suprafața ocupată de circulații pietonale

0,04

8,70

Suprafața ocupată de echipamente edilitare

0,03

6,52

Suprafața ocupată de zone de protecție delimitate

0,07

15,22

Suprafața ocupată de spații verzi

0,10

21,74

Suprafața edificabilă, din total

0,14

30,44

Suprafața ocupată de alte funcțiuni sau destinații speciale

0,00

0,00

Suprafața totală ocupată

0,46

100,00

 

Indici de ocupare a terenului:

            POT max. = 31,00%

            CUT max. = 0,43.

Zona studiată este accesibilă de pe un drum de exploatare existent, derivat spre nord din DJ121B. Drumul va fi modernizat, în vederea asigurării unui acces corespunzător.

Asigurare utilităţi:

- alimentarea cu apă potabilă: se va realiza prin racord la rețeaua centralizată de alimentare cu apă existentă în apropierea amplasamentului;

- apele uzate menajere se vor fi evacuate în rețeaua centralizată de canalizare existentă în apropierea amplasamentului;

- energia electrică va fi asigurată prin racord la rețeaua existentă la în zonă;

- încălzirea: se va realiza în sistem local, cu centrală termică pe combustibil solid sau electric, amplasată în interiorul clădirilor propuse sau cu aparate electrice de climatizare.

Gospodărire comunală:

- deșeurile menajere vor fi predate către serviciul de salubrizare din zonă în vederea eliminării;

- deșeurile colectate selectiv (PET-uri și alte materiale plastice, hârtie, carton, sticlă, etc) se vor preda la unități autorizate în vederea valorificării acestora.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: nu este cazul.

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: planul va contribui la modernizarea și dezvoltarea zonei.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program:

Problemele de mediu relevante pentru plan sunt următoarele: echiparea cu utilităţi a amplasamentului de aşa manieră încât să nu impieteze asupra factorilor de mediu, folosind instalaţii, echipamente şi utilaje ale căror caracteristici sunt compatibile cu normele de protecţia mediului și evident, o utilizare, explotare corespunzătoare a tuturor construcțiilor, amenajărilor și dotărilor;

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: încadrarea planului a fost efectuată în baza etapelor procedurale din evaluarea strategică de mediu (SEA);

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: nu vor fi efecte semnificative;

b) natura cumulativă a efectelor: în zonă nu sunt alte planuri sau proiecte noi în curs de implementare;

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): nu este cazul;

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Suprafață totală de teren aflat în proprietatea beneficiarilor este de  10.353 mp, din care se propune reglementarea suprafeței de 4.590 mp. terenul are folosința de teren agricol – arabil, conform extras de carte funciară nr. 27573 – Arcuș.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: conform certificatlui de urbanism nr. 84/24.02.2021 imobilul nu este inclus pe lista monumentelor istorice și nu se află în zonă de protecție monumente istorice și/sau ale naturii.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: în faza de implementare se vor respecta standardele şi normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: Amplasamentul se situează în afara siturilor Natura 2000 din judeţ.

Obligaţiile titularului:

- solicitarea şi obţinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 84/24.02.2021, emis de Consiliul Județean Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;

- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- se vor respecta normele tehnice privind depozitarea şi managementul gunoiului de grajd și a efluenţilor din exploataţiile agricole, prevăzute de Codul de bune practici agricole și Programul de acțiune pentru protecția apelor împotriva poluării cu nitrați din surse agricole;

- fertilizarea terenurilor cu gunoi de grajd se va face respectând prevederile Codului bunelor practici agricole aprobat prin Ord. MMGA nr. 1182/2005 şi MAPDR nr. 1270/2005;

- respectarea OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor Legii nr. 24/2007 privind reglementarea şi administrarea spaţiilor verzi din intravilanul localităţilor (*actualizată*);

- respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;

- respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;

- respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor HG nr. 188/2002, modificată şi completată prin HG nr. 352/2005 şi HG nr. 210/2007 pentru aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;

- respectarea prevederilor Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor cu modificările şi completările ulterioare; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;

- respectarea OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în ziarele Observatorul de Covasna în data de 10.05.2021 şi 13.05.2021;

- Anunțul public și Proiectul Deciziei etapei de încadrare se va publica pe pagina proprie de internet a APM Covasna http://apmcv.anpm.ro;

- Convocatorul transmis către membrii CSC nr. înreg. 3593/26.05.2021 și procesul verbal al ședinței nr. 29/11.12.2020.

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu – APM Covasna.

Înaintea demarării investiţiei privind lucrările propuse în prezentul PUZ se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentului aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna. Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

 

 

Şef  Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                      Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                  Ing. Csáki Gabriela