Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Proiect

 Decizia etapei de încadrare din 02.09.2021

    Ca urmare a notificării adresate de UAT COMUNA DOBARLAU, cu sediul în localitatea Dobarlau, satul Dobarlau, str. Principala, nr.233, judeţul Covasna,  privind Amenajament pastoral al Comunei Dobarlau”, propus a fi amplasat în raza teritorială UAT Dobarlau, judeţul Covasna”, înregistrată la APM Covasna cu nr. 4536/30.06.2021, în baza:

  • Art. 14 din OUG nr. 1/2017, privind înființarea Ministerului Mediului prin reorganizarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor; HG nr. 19 din 12 ianuarie 2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi pentru modificarea unor acte normative;
  • HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
  • HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ord. nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;
  • Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România;
  • Ord. 1052/2014 (*actualizat*) privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare şi custodie a ariilor naturale protejate;

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

Având în vedere următoarele:

- consultările autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 01.09.2021 desfăşurat la sediul APM Covasna;

- ca urmare a punctelor de vedere transmise de catre membrii CSC;

- amenajamentul nu silvic intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

 

 

 

 

 

 

- în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). corelat cu pct. c) şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

D e c i d e:

’’ Amenajament pastoral al Comunei Dobarlau”, propus a fi amplasat în raza teritorială UAT Dobarlau, judeţul Covasna, nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

Documentaţia conţine:

- Solicitare aviz mediu înregistrată la APM Covasna cu nr.4536/30.06.2021;

- Memoriul tehnic, planuri de amenajament, evidenţe de amenajament - documentaţie întocmită de SC NEW WAY SRL;

- Coordonatele Stereo 70 ale amplasamentului;

- Procesul verbal al Conferinţei a I- a de amenajare a fondului pastoral de pe raza unitatii teritorial administrative Dobarlau, judetul Covasna;

- Procesul verbal al Conferinţei a II- a de amenajare a fondului pastoral de pe raza unitatii teritorial administrative Dobarlau, judetul Covasna;

- Documente privind proprietatea; piese desenate;

- Dovada achitării tarifului etapei de încadrare OP 446/23.08.2021;

- Proces-verbal şedinţă CSC nr. 20/01.09.2021,

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Obiectul prezentului plan îl constituie ’’ Amenajament pastoral al Comunei Dobarlau” de pe raza unitatii teritorial administrative Dobarlau, judetul Covasna.  

Introducere

Obiectul prezentului studiu îl constituie întocmirea amenajamentului pastoral al pajiștilor permanente de pe teritoriul unității teritorial administrative Comuna Dobârlău, județul Covasna, documentație care cuprinde măsurile tehnice, organizatorice și economice necesare ameliorării și exploatării pajiștilor permanente precum și descrierea vegetației forestiere de pe terenurile din afara fondului forestier de pe teritoriul unității teritorial administrative Dobârlău.

Amenajamentul pastoral este o lucrare cu caracter complex care are ca scop reglementarea procesului de producție a pajiștilor permanente, după care se conduce întreaga activitate pastorală.

 

 

 

 

 

 

 

Studiul amenajistic cuprinde prezentarea sub toate raporturile a aspectelor care interesează economia pastorală și prezintă posibilitățile de ameliorare a pajiștilor, el conținând documentația tehnico-științifică pentru elaborarea planurilor de perspectivă în raport cu posibilitățile reale de producție ale fondului pastoral.

Reintroducerea amenajamentului pastoral, este stipulată de Legea 86/2014 pentru „aprobarea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 34/2013 pentru organizarea, administrarea și exploatarea pajiștilor permanente și pentru modificarea și completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991”, cu completările ulterioare, care precizează la articolul 6, alineatul 1 că ”modul de gestionare al pajiștilor se stabilește prin amenajamente pastorale”.

Fondul pastoral cuprinde nu numai pajiștile propriu-zise, afectate direct producției, dar și celelalte categorii de terenuri din perimetrul pastoral:

- existente sau care se vor crea și care prin prezența lor sunt destinate a asigura condiții favorabile economiei pastorale (ex. zone de protecție);

- instalațiile și construcțiile existente sau care se vor realiza;

- drumurile speciale de acces la pășune (exclusiv drumurile publice).

Scopul amenajamentului pastoral constă în reglementarea și organizarea în timp și spațiu a producției erbacee din pajiști, potrivit condițiilor staționale locale și incidenței măsurilor de agromediu, astfel ca să se asigure o gospodărire rațională a acestora, având în același timp ca țintă și menținerea biodiversității și protejarea mediului înconjurător. 4

Obiectivele amenajamentului pastoral sunt:

-inventarierea pajiștilor de pe teritoriul unității administrativ teritoriale (UAT);

-studierea caracteristicilor fondului pastoral ce se amenajează;

-furnizarea datelor necesare despe vegetația forestieră de pe terenurile din afara fondului forestier;

-furnizarea materialului documentar necesar pentru planificarea lucrărilor de ameliorare a pajiștilor și pentru gospodărirea fondului pastoral. Suprafata totala inclusa in amenajamentul pastoral este de 981,44 ha, repartizata in 17 trupuri de pasune.

La constituirea parcelarului fiecărui trup de pajiște s-a folosit ca bază limitele naturale (culmi, văi, liziere, etc.). El a fost modificat numai acolo unde suprafaţa unei parcele depăşea 100,0 ha, urmărindu-se formarea de parcele cu suprafaţa în jur de 50,0 ha. Limitele parcelelor au fost materializate în teren cu vopsea galbenă folosindu-se semnele convenționale din norme, respectiv semnul „I” pentru limitele de parcele şi acelaşi semn aşezat orizontal pentru limitele de subparcele „ ”.

În cuprinsul păşunilor studiate au fost constituite 85 parcele şi 108 subparcele, suprafaţa medie a acestora fiind de 37,95 ha.

La intersecţia limitelor parcelare ca şi la intersecţia acestora cu hotarul trupurilor de păşune sau fâneață, s-au amplasat borne martor pe arborele cel mai apropiat. În cuprinsul pajiștilor s-au amplasat un număr de 179 borne.

Suprafata fondului pastoral

Suprafata pajistilor de pe raza UAT – ului comuna Dobarlau, judetul Covasna este de 981,44 ha, repartizata in 17 trupuri de pasune dupa cum urmeaza:

 

 

 

 

 

 

  1. Trupul Hagau – suprafata de 21,05 ha
  2. Trupul Poias Hebea – suprafata de 130,62 ha
  3. Trupul Dobarlau – suprafata 8,26 ha
  4. Trupul Cusurus – suprafata de 94,72 ha
  5. Trupul Valea Dobarlaului – suprafata de 109,91 ha
  6. Trupul Composeratul Chichis – suprafata de 0,52 ha
  7. Trupul Bornasu – suprafata de 57,36 ha
  8. Trupul Carlanu 1 – suprafata de  7,92 ha
  9. Trupul Carlanu 2 – suprafata de 74,9 ha
  10. Trupul Petca – suprafata de 75,07 ha
  11. Trupul Pilisca – suprafata 146,73 ha
  12. Trupul Fata Rugii – suprafata de 53,03 ha
  13. Trupul Manastirea Marcus – suprafata de 18,35 ha
  14. Trupul Marcus – suprafata de 17,71 ha
  15. Trupul Hotarul de mijloc – suprafata de 30,1 ha
  16. Trupul Belmez – suprafata de  59,38 ha
  17. Trupul Raura – suprafata de 75,81ha

TOTAL         981,44 HA

Amplasamentul proprietatii

Pajistile de pe raza UAT – ului comuna Dobarlau, judetul Covasna sunt localizate in Euroregiunea Centru, judetul Covasna, comuna Dobarlau.

Baza cartografica

Pentru determinarea suprafeţelor şi întocmirea hărţilor s-au folosit planuri de bază restituite, foi volante, la scara 1:5.000, cu curbe de nivel (executate de I.G.F.C.O.T./I.C.S.P.S. în anii 1978-1982), dar şi ortofotoplanuri scara 1:5.000.  

Fundamentarea amenajamentului pastoral

Modul de folosinta

 Modul de folosinta a pajistilor de pe teritoriul studiat conform legislatiei in vigoare este de pasuni si fanete si se va mentine in perioada de aplicare a prezentului studiu pastoral.

Repartitia pajistii pe folosinte se prezinta astfel:

P.P. – PAJISTI CU FUNCTIA PRIORITARA DE PRODUCTIE    - 950,67 ha

P.A. – PAJISTI (PASUNI) IMPADURITE                                       - 28,02 ha

P.protectie – pajisti constituite in zone de protectie                      - 2,75 ha

                                                                        Total:                    981,44 ha

Conform legii 46/2008 republicata(Codul Silvic), art.2, alin.2, suprafata de 28,02 ha indeplineste conditia de a fi inclusa in fondul forestier national.

Evidenta tipurilor principale de pajisti

Pajiste de Agrostis capillaris.                                                       – 434,96 ha

Pajiste degradata de Nardus stricta                                            - 275,96 ha

Pajiste de Trifolium sp.                                                                 – 273,13 ha

Pajiste de Lolium sp.                                                                    -  2,75 ha

Pajiste de Calamagrostis sp.                                                        - 2,97 ha

Pajiste de Poa sp. Cu Lolium sp.                                                 -  2,18 ha

 

 

Reglementarea procesului de productie

Capacitatea de pasunat                                                              -  0,67 UVM/ha

Perioada de pasunat                                                                   -  160 zile

Numarul ciclurilor de pasunat  - Intr-un sezon cu durata de 160 zile vor fi 4 cicluri de pasunat (un ciclu de pasunat de 40 zile).

Productia de masa verde – este de 8,07 to/ha si tinand cont de un coeficient de folosire de 0,89 se ajunge la o cantitate de masa verde consumabila de 7,2 to/ha.

Stabilirea incarcarii cu animale – Raportat la suprafata care face obiectul studiului rezulta o incarcare a pajistilor de 550 UVM, ceea ce echivaleaza cu 550 vaci de lapte sau 3630 ovine.         

Lucrari de ameliorare a pajistilor

  • Inlaturarea vegetatiei arbustive si vegetatiei forestiere sub 20 ani   - 115,21 ha       

Lucrari de ameliorare:

       - fertilizari organice                                                                       - 552,37 ha

       - fertilizari chimice                                                                         - 179,84 ha

Lucrari de intretinere a pajistilor:

  • Combaterea plantelor daunatoare si toxice                              - 86,74 ha
  • Nivelarea musuroaielor                                                            - 17.99 ha
  • Suprainsamantari                                                                     - 116,32 ha
  • Reinsamintari                                                                           - 104,73 ha

Capacitatea de pasunat in viitor                                                         - 0,85 UVM/ha,

Cai de acces

La fiecare corp de pajiste ar trebui sa existe un drum de acces pe care sa poata circula mijloace auto, care sa efectueze in sezonul primavara – vara – toamna transporturile necesare inclusiv pentru mersul animalelor la si de la pasune. Pentru pajiștile analizate accesibilitatea este asigurată atât de drumuri permanente (publice-DJ 103 B, DC 15), de drumuri forestiere cât şi de drumuri de pământ.

Constructii zoopastorale si surse de apa

Se face menţiunea că localizarea stânelor nu are caracter permanent, acestea fiind mutate an de an în cadrul unei parcele sau în parcelele vecine.

Asigurarea apei de băut este o condiţie esenţială pentru realizarea păşunatului raţional. Pentru fiecare 5 kg masă verde ingerată, consumul zilnic de apă se ridică la 4-6 litri la vacile de lapte şi la 2-3 litri la ovine. Un calcul simplu arată ca pentru o vacă ce consumă 50 Kg MV trebuie să se asigure 40-60 litri apă/zi, iar pentru ovine trebuie asigurată o cantitate de 3-4,5 litri apă/zi.

Sursele de apă sunt reprezentate în principal de pâraiele ce străbat pajiștile, ele având debite constante tot sezonul de vegetație, iar calitatea apei este foarte bună. O dată cu ameliorarea pajiştilor va creşte şi încărcarea posibilă cu animale, ceea ce va atrage după sine și o creştere a necesarului de apă de asigurat. Va fi deci probabil necesară construirea de adăpători.

În continuare se fac unele precizări referitoare la construcţia adăpătorilor:

- captarea de apă trebuie să asigure un volum de apă superior consumului;

- jgheaburile trebuie să îndeplinească unele condiţii precum: să aibă o lungime cumulată care să asigure adăpatul tuturor animalelor de pe acea pajiște; fiecare jgheab să aibă o poziţie orizontală; să fie aşezate pe suporţi, la o înălţime de 30-50 cm; să poată fi golite integral pe perioada de iarnă sau pentru igienizare; sunt de preferat cele din beton armat, având cea mai bună durabilitate; trecerea apei dintr-un jgheab în cel următor se face printr-o scurtă conductă amplasată în partea cea mai de jos;

 - în jurul adăpătorii terenul se nivelează, se bătătoreşte şi se pavează cu piatră. Pavajul are o lăţime de cel puţin 2,5-3 m şi o grosime de 15-20 cm, precum şi o înclinaţie de 5% pentru scurgerea apei şi prevenirea înmlăştinării;

- surplusul de apă este evacuat la capătul ultimului jgheab prin intermediul unei ţevi, apa ajungând într-o ocnă din piatră sau beton. Din această ocnă apa este condusă printr-un canal la o distanţă de 12-15 m, de unde apoi curge spre o vale sau un pârâu.

Organizarea pasunatului pentru diferite specii de animale

Metodele de pasunat se clasifica in doua categorii:

  • Pasunatul continuu (liber),

Este sistemul de pasunat practicat in zona conform acestui sistem animalele sunt lasate sa pasca pe pasune de primavara devreme si pana toamna tarziu.

  • Pasunatul rational (prin rotatie)

Are ca principiu impartirea pasunii in tarlale si intrarea succesiva cu animalele pe tarlale.,   

Probleme speciale

 Lucrarile de teren au fost receptionate prin procesul verbal nr. 8171/28.10.2020.  

Amenajamentul nu propune viitoare proiecte, construirea de drumuri forestiere noi.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele:

Amenajamentul pastoral analizat consta în reglementarea şi organizarea în timp şi spaţiu a producţiei erbacee din pajişti, potrivit condiţiilor staţionale locale şi incidenţei măsurilor de agromediu.

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

Întocmirea amenajamentului pastoral al pajiştilor permanente de pe teritoriul unităţii teritorial administrative comuna Dobarlau, judeţul Covasna, documentaţie care cuprinde măsurile tehnice, organizatorice şi economice necesare ameliorării şi exploatării pajiştilor permanente, precum şi descrierea vegetaţiei forestiere de pe terenurile din afara fondului forestier de pe teritoriul unităţii teritorial administrative comuna Dobarlau.

Amenajamentul pastoral este o lucrare cu caracter complex care are ca scop reglementarea procesului de producţie a pajiştilor permanente, după care se conduce întreaga activitate pastorală.

Studiul amenajistic cuprinde prezentarea sub toate raporturile a aspectelor care interesează economia pastorală şi prezintă posibilităţile de ameliorare a pajiştilor, el conţinând documentaţia tehnico-ştiinţifică pentru elaborarea planurilor de perspectivă în raport cu posibilităţile reale de producţie ale fondului pastoral.

Reintroducerea amenajamentului pastoral, este stipulată de Legea 86/2014 pentru „aprobarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 34/2013 pentru organizarea, administrarea şi exploatarea pajiştilor permanente şi pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991", cu completările ulterioare, care precizează la articolul 6, alineatul 1 că "modul de gestionare al pajiştilor se stabileşte prin amenajamente pastorale".

Prezentul studiu are o aplicabilitate de 10 ani.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program: Neexistând emisii poluatoare agresive în condiţii normale de exploatare , nu se pot anticipa emisii de poluanţi care să dauneze vegetaţiei , faunei şi florei.

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: - reintroducerea amenajamentului pastoral, este stipulată de Legea 86/2014 pentru „aprobarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 34/2013 pentru organizarea, administrarea şi exploatarea pajiştilor permanente şi pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991", cu completările ulterioare, care precizează la articolul 6, alineatul 1 că "modul de gestionare al pajiştilor se stabileşte prin amenajamente pastorale". Pajiştile proprietate privată a persoanelor fizice şi juridice, anterior întocmirii acestui amenajament pastoral, nu au avut amenajamente silvopastorale.

 

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: Amenajamentul pastoral este o lucrare cu caracter complex care are ca scop reglementarea procesului de producţie a pajiştilor permanente, după care se conduce întreaga activitate pastorală.Studiul amenajistic cuprinde prezentarea sub toate raporturile a aspectelor care interesează economia pastorală şi prezintă posibilităţile de ameliorare a pajiştilor, el conţinând documentaţia tehnico-ştiinţifică pentru elaborarea planurilor de perspectivă în raport cu posibilităţile reale de producţie ale fondului pastoral.

b) natura cumulativă a efectelor: cumularea unor efecte provenind din implementarea anumitor poiecte/planuri/activităţi în suprafaţa studiată se va analiza individual, la reglementarea acestora;

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): efectuarea  lucrărilor propuse prin amenjamanet are un efect pozitiv şi benefic atât asupra mediului şi implicit şi asupra  sănătăţii umane;

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Planul propus reglementează o suprafaţă de pasuni proprietate privată apartinand comunei Dobarlau, pasuni si fanete proprietate privata a unor persoane fizice si juridice, insumeaza  983,97 ha, amplasate în raza teritorială a localității Dobarlau, jud.Covasna.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:nu este cazul;

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: prezentul plan prevede măsuri de conservare a biodiversităţii ;

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: în faza de implementare se vor respecta standardele şi normativele în vigoare, prezentul plan conţine măsuri de reducere a impactului asupra mediului;

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu este cazul;

- în urma desfăşurării etapei de încadrare s-a considerat că planul nu necesită parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare adecvată;

 

Obligaţiile titularului:

  • Recoltarea si valorificarea lemnului din vegetatia forestiera de pe aceste pajisti sunt supuse normelor tehnice silvice privind evaluarea masei lemnoase si reglementarilor privind circulatia materialului lemnos.
  • Sporirea capacităţii de păşunat a păşunilor prin lucrări de mărire şi recuperare a suprafeţelor păşunabile şi prin lucrări agrotehnice pentru ameliorarea producţiei păşunilor cu rol de protecţie (grupa a H-a);
  • Prezentul amenajament pastoral are ca obiectiv aplicarea unei gestiuni corecte a pajistilor;
  • Asigurarea rolului de protectie pentru pasunile impadurite incadrate in grupa I functionala;
  • Pe suprafata pajistilor studiate, sezonul de  pasunat este de maxim 160 de zile.  Se interzice degradarea zonelor umede, desecarea, drenarea sau acoperirea ochiurilor de apă;
  • Menţinerea bălţilor, pâraielor, izvoarelor şi a altor corpuri mici de apă, mlaştini, smârcuri, într-un stadiu care să le permită să îşi exercite rolul în ciclul de reproducere al peştilor, amfibienilor, insectelor etc., prin evitarea fluctuaţiilor excesive ale nivelului apei, degradării digurilor naturale şi poluării apei;
  • Este interzisă stocarea/depozitarea temporară a deşeurilor în aria amenajamentului pastoral;
  • Respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;
  • Proprietarii terenurilor au obligaţia de a asigura luarea  măsurilor de salubrizare a terenurilor de deşeuri;
  • Este interzisă incendierea vegetaţiei  sau resturile vegetale;
  • Se interzice amplasarea de construcţii  fără aprobarea legală;
  • Colectarea deseurilor se va efecua in recipienti special amplasati pentru acest scop, iar golirea si transportul lor de catre o firma specializata la intervale regulate de timp;
  • Se vor respecta prevederile impuse de reglementările în vigoare în materie de manipularea şi utilizarea substanţelor şi preparatelor periculoase;

 

Respectarea în integralitate a legislaţiei de mediu în vigoare şi a următoarelor acte normative:

  • Legea 86/2014 pentru „aprobarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 34/2013 pentru organizarea, administrarea şi exploatarea pajiştilor permanente şi pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991", cu completările ulterioare, care precizează la articolul 6, alineatul 1 că "modul de gestionare al pajiştilor se stabileşte prin amenajamente pastorale".
  • OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor cu modificările şi completările ulterioare; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;
  • Ordinul Ministerului Sănătăţii nr. 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;
  • Respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Legea 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Ordinul 119/2014 al Ministerului Sănătăţii, pentru aprobarea Normelor de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei;
  • H.G. 188/2002 (*actualizată*) privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;
  • H.G. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică;
  • Legea 86/2014 de aprobare a O.U.G. 34/2013 privind organizarea, administrarea şi exploatarea pajiştilor permanente şi pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr. 18/199;
  • Legea 46/2008 (*actualizată*) Codul silvic;
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în ziarul Mesagerul de Covasna în datele de 15.07.2021 şi 19.07.2021;

- Proiectul Deciziei etapei de încadrare se va publica pe pagina proprie de internet a APM Covasna http://apmcv.anpm.ro;

Autoritatea competentă  pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie  a  publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia.

Nerespectarea condiţiilor prezentului aviz se sancționează conform prevederilor legale în vigoare.Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna.

Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                Întocmit,

 Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                  Ing. Bote Daniela