Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Proiect Decizia etapei de încadrare din 29.09.2021

 

Ca urmare a notificării adresate de MUNICIPIUL TÂRGU SECUIESC cu sediul în județul Covasna, mun. Târgu Secuiesc, Pța Gabor Aron, nr. 24, privind ”STRATEGIA INTEGRATĂ DE DEZVOLTARE URBANĂ A ZONEI URBANE TÂRGU SECUIESC PERIOADA 2021-2030”, propus a fi amplasat în zona urbană a mun. Tg. Secuiesc, judeţul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 5809/01.09.2021, în baza:

  • Hotărârii nr. 43 din 16 ianuarie 2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor;
  • HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
  • HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ord. nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar, modificat și completat prin Ordinul 262/2020 ;
  • Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România.
  • Ordinul nr. 1.822/2020 pentru aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare a ariilor naturale protejate.

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

Având în vedere următoarele:

- consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 10.02.2021 desfăşurat la sediul APM Covasna (proces-verbal ședință nr. 22/23.09.2021);

- planul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;

- în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- Adresa DJC Covasna nr. 1477/22.09.2021, înregistrată la APM Covasna cu nr. 6249/22.09.2021;

- Adresa SGA Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 6271/23.09.2021, prin care se comunică că este nu necesar obținerea avizului de gospodărire a apelor;

- Adresa din partea Inspectoratului pentru Situații de Urgență nr. 2507796/24.09.2021;

- în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

D e c i d e:

Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană a Zonei Urbane Târgu Secuiesc 2021-2030”, propus a fi amplasat în zona urbană a municipiului Târgu Secuiesc, judeţul Covasna, nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

 

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Strategia integrată de dezvoltare urbană reprezintă unul dintre principalele instrumente de planificare strategică aflate la dispoziţia municipiilor, oraşelor şi zonelor metropolitane, urmărind utilizarea optimă şi responsabilă a resurselor disponibile pentru a asigura o coeziune urbană şi pentru a maximiza oportunităţile sustenabile de dezvoltare urbană.

Pe baza analizei detaliate a situației actuale a municipiului Târgu Secuiesc și pe baza obiectivelor pe termen lung, Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană - SIDU definește pentru următoarea perioadă de 9/10 ani programul de dezvoltare a municipiului, precum și grupările mai mari de sarcini necesare pentru realizarea obiectivelor.

Municipiul Târgu Secuiesc este un municipiu de rang II prin clasificarea definită în cadrul Legii nr. 351/2001, al doilea municipiu din județul Covasna, după reședința de județ Sfântu Gheorghe, ce la ultimul recensământ din 2011 avea o populație stabilă de 18.491 de locuitori.

Unitatea teritorial administrativă a municipiului Târgu Secuiesc are o suprafață de 4.925 ha (49.25 km2) și are în gestiune, pe lângă orașul propriu-zis, satul Lunga, cu așezările Lunga, Săsăuși și Tinoasa, localitate la estul municipiului, pe E574 și respectiv DN2D. Conform datelor puse la dispoziție de ANCPI pentru anul 2020, perimetrul construit al municipiului Târgu Secuiesc este de 7,76 km2 din care 6,16 km2 este amprenta construită a orașului și 1,6 km2 a satului Lunga. Densitatea suprafeței construite în municipiu este de 2.532 locuitori/km2, amprenta construită a nucleului urban fiind una compactă, cu excepția zonei de sud-est, unde există o așezare rezidențială cu un grad de dispersare și fragmentare mai mare - Ruseni.

Intravilanul municipiului Târgu Secuiesc este de 908 ha (9.08 km2).

Municipiul Târgu Secuiesc este un centru economic la nivel micro-regional cu rol polarizator pe plan local, ce stabilește relații economice și de navetism cu șase din localitățile învecinate, concentrate cu precădere în estul municipiului - Catalina, Cernat, Poian, Sânzieni, Turia și Lemnia în vest. Așezarea în teritoriu a municipiului Târgu Secuiesc și conexiunile la infrastructura națională de transport, plasează orașul sub influența polului de creștere Brașov aflat la 60 de km și îl plasează pe coridorul rutier E574, care face legătura între Craiova – Pitești – Brașov – Târgu Secuiesc – Bacău. Forma municipiului Târgu Secuiesc este una compactă, orașul având avantajul conservării unui țesut urban dens, compus din locuințe individuale și al caracterului arhitectural specific trecutului meșteșugăresc și comercial al orașului, orașul fiind cunoscut și ca „Orașul Breslelor” între secolele XVI și XVII.

Provocări:

Municipiul Târgu Secuiesc se confruntă cu provocări demografice și economice specifice „orașelor în contracție” ce își pun amprenta și asupra mediului construit. Orașul nu are o forță economică foarte mare și se confruntă cu un declin demografic semnificativ. Scăderea demografică accelerată, coroborată cu provocările de natură economică și îmbătrânirea fondului construit, pot duce la apariția de spații vacante temporare sau permanente, publice sau private ce trebuie gestionate, deoarecele ele pot avea un impact negativ, estetic dar și social, asupra împrejurimilor.

Pentru a facilita dezvoltarea urbană durabilă, având în vedere configurația actuală a teritoriului, modelul de dezvoltare spațială al municipiului Târgu Secuiesc ar trebui să urmărească dezvoltarea compactă a orașului, prin valorificarea terenurilor și a clădirilor bine amplasate pentru investițiile strategice, atragerea de investitori în cele două parcuri industriale din sudul municipiului prin facilitarea conectivității acestora la infrastructura și limitarea zonelor de expansiune (intravilanului), pentru a eficientiza cheltuielile legate de livrarea serviciilor publice și a stimula regenerarea zonei centrale și a activelor de patrimoniu.

 

 

 

Stadiul implementării documentațiilor existente

Anterior actualizării strategiei, documentul ce a structurat investițiile în dezvoltarea Municipiului Târgu Secuiesc este Strategia de Dezvoltare Urbană elaborată pentru orizontul de timp 2016-2020, care a fost aprobată prin Hotărârea de Consiliu Local nr. 69/2016 și reflectă viziunea, obiectivele strategice şi direcţiile sectoriale de dezvoltare ale orașului, identificând un pachet de proiecte aferent perioadei de programare 2014-2020.

O parte dintre proiectele propuse în documentul strategic anterior au fost preluate în lista de proiecte aferentă strategiei actualizate, așa cum este proiectul privind revitalizarea Centrului istoric al municipiului, și mai mult de jumătate sunt în curs de implementare, sau implementate. Tabelul nr. 1 de la cap. 3.1.4. cuprinde stadiul implementări proiectelor prioritare SIDU 2016-2020.

Viziunea și obiectivele de dezvoltare ale Municipiului Târgu Secuiesc

Viziunea de dezvoltare a Zonei Urbane Funcționale Târgu Secuiesc și, prin extensie, a localităților parte din zona sa urbană funcțională, pentru orizontul de timp 2030, continuă liniile trasate anterior și își propune creșterea gradului de atractivitate al zonei pentru locuitori, investitori și turiști.

Axe prioritate de dezvoltare - pentru a stimula conectivitatea și calitatea vieții la nivel metropolitan:

• eficientizarea mobilității din zona urbană funcțională spre principalii atractori din Municipiul Târgu Secuiesc, dar și dinspre oraș spre alti atractori la nivel regional, precum polul de creștere Brașov.

• abordarea integrată a valorificării cadrului natural din zona urbană funcțională, pentru a crește atractivitatea turistică a zonei și a facilita deplasările nemotorizate între Municipiul Târgu Secuiesc și localitățile periurbane, prin extinderea conexiunilor velo dispre oraș la rețeaua de piste de biciclete Drumul Nemirei

Direcțiile de intervenție prioritară în procesul de regenerare urbană:

• regenerarea zonei centrale și a spațiilor publice reprezentative, prin creșterea calității spațiului urban, promovarea caracterului inovativ și multifuncțional al acestora și facilitarea accesibilității pietonale. Zona de intervenție prioritară: Piața Gabor Aron și rețeaua curților.

• regenerarea spațiilor verzi, pentru a crește suprafața și calitatea parcurilor și grădinilor publice și pentru a facilita accesul echitabil la spații verzi în proximitatea locuinței, prin amenajarea unor spații recreative în jurul nucleului urban, întrucât municipiul Târgu Secuiesc nu îndeplinește minimul de spațiu verde pe cap de locuitor și nu dispune de resurse de teren în interiorul orașului.

• regenerarea patrimoniului construit, atât cel istoric și cultural, cel industrial dar și alte obiective de interes public, precum școlile, spitalele, gările sau piețele agroalimentare, fie prin modernizarea spațiilor funcționale sau reconversia funcțională a obiectivelor dezafectate. Specificul arhitectural al orașului, în contextul provocărilor demografice și economice, se poate deteriora rapid, astfel impunându-se adoptarea unor politici fiscale care să stimuleze restaurarea patrimoniului arhitectural aflat în proprietate privată.

• regenerarea urbană a cartierelor de locuințe prin creșterea echipării acestora cu dotări de cartier, conturarea unor centre de cartier și facilitarea accesibilității pietonale în proximitatea locuinței. Fondul locativ are nevoie de asemenea de reabilitare, fie prin investițiile directe în reabilitarea ansamblurilor de locuințe colective, fie prin stimularea investițiilor de reabilitare sau reconversie funcțională a clădirilor individuale.

• regenerarea urbană a zonelor marginalizate, a așezărilor informale și a comunităților rurare aflate în administrarea orașului, prin creșterea accesului la servicii publice, acoperirea lacunelor din infrastructura tehnico-edilitară și socială și conectarea lor la nucleul orașului.

Obiective specifice ZUF Târgu Secuiesc

În contextul elaborării primei Politici Urbane a României a fost identificată o paletă largă de obiective și măsuri asociate, ce au fost adaptate contextului local și priorităților de dezvoltare ale municipiului Târgu Secuiesc și zonei sale urbane funcționale, după cum urmează:

OS 1. Oraș verde și rezilient

OS 2. Oraș competitiv și productiv

OS 3. Spații publice urbane de calitate

OS 4. Infrastructură publică de calitate

OS 5. Mobilitate urbană durabilă

OS 6. Digitalizarea administrației publice

OS 7. Neutralitate energetică.

În vederea atingerii obiectivelor formulate anterior, administrația locală, în consultare cu societatea civilă, a elaborat o listă lungă de proiecte care să răspundă nevoilor și provocărilor identificate în faza de analiză a situației existente. Această listă lungă cuprinde propuneri de proiecte, cu identificarea surselor posibile de finanțare, o parte dintre acestea fiind la stadiul de idee de proiect, iar altele regăsindu-se deja într-un stadiu avansat, cu acorduri de finanțare semnate sau în implementare. Lista lungă de proiecte (cu 174 puncte) se regăsește în documentul SIDU 2021-2030 – în Anexa 4. Lista lungă de proiecte ZUF Târgu Secuiesc.

Lista proiectelor prioritare:

Proiecte de interes la nivel de ZUF Tg. Secuiesc, care vor fi implementate în parteneriat între autoritățile locale, sunt după cum urmează:

  • Înființarea infrastructurii smart de gaze POIM: înființarea unei infrastructuri de gaze în satul Lunga (900 de gospodării), extinderea rețelei de gaze în municipiu, înlocuirea tuturor contoarelor cu unele inteligente, sesizarea de la distanță a problemelor
  • Modernizarea străziilor din localitățile aparținătoare Municipiului Tg. Secuiesc
  • Modernizarea rețelei de drumuri, realizarea unei rețele de piste pentru bicicliști, inclusiv realizarea de astfel de piste până la localitățile învecinate
  • Constuirea unui drum de centură între Tg. Secuiesc și Sânzieni ocolind porțiunea din oraș a DN 11B
  • Introducerea în planul de mobilitate a pistelor de biciclete (inclusiv și către sate), bike sharing în centru, fluidizarea traficului, iluminatul corespunzător, solutii optime pentru intersectii - buget estimativ (euro) 5.000.000
  • Înființarea transportului în public prin achiziționarea unor microbuze electrice, care asigură transportul populației pe ruta Centru istoric – stațiunea Fortyogó – satul Lunga - buget estimativ (euro) 1.200.000

Proiecte de investiții de capital de interes municipal, care vor fi implementate de Primăria Tg. Secuiesc, sunt după cum urmează:

  • Creșterea eficienței administrației publice - Optimizarea serviciilor publice locale
  • Completarea și modernizarea mobilierului urban din municipiu
  • Schimbarea containerelor clasice supraterane cu platforme subterane pentru deșeuri menajere pe teritoriul Mun. Tg. Secuiesc, amenajare insule de colectare deșeuri
  • Reducerea emisiilor de CO2 și a consumului de energie prin izolarea termică a clădirilor publice din municipiu
  • Construirea a două drumuri de iesire/intrare în oraș - asfaltarea drumurilor de câmp utilizate de tractoare
  • Amenajarea unei parcări sub-și supraterane în apropierea centrului istoric
  • Dezvoltarea transportului in comun - autobuze electrice
  • Atragerea companiilor de dimensiuni mari sau susținerea antreprenoriatului (punerea la dispozitie a clădirilor de birouri)
  • Achizitionarea unui sistemul de sonorizare și sistemul de lumini upgrated (modern), cu sistem de led-uri ( Casa de Cultura)
  • Reabilitarea Centrului balneo turistic - complexul Fortyogó
  • Amenajarea unui ștrand-mini aquaparc pe str. Orbán Balázs
  • Reabilitarea și refuncționalizarea spațiilor degradate și neutilizate din municipiul Târgu Secuiesc
  • Reamenajarea clădirilor fostelor centrale termice pentru centre sociale
  • Amplasarea de camere de supraveghere
  • Dezvoltarea vieții sociale: cămine pentru vâstnici
  • Introducerea în circuitul turistic a turnurilor de apă, după renovare și amenajare corespunzătoare acestui obiectiv
  • Îndepărtarea cablurilor nefuncționale instalate pe clădirile din Piața Gábor Áron
  • Realizarea unui sistem integrat de e-guvernare și ghișeu unic în cadrul administrației publice locale din municipiu
  • Hartă digitală a poluării aerului și poluării fonice, nivele de alarmare, plan de acțiune, bazat pe GIS, cu senzori

Listă de rezervă proiecte prioritare:

  • Reabilitarea Casei de Cultură - construită în 1902, restructurată în anii 60, în stil comunist. (capaciatate 340 de locuri )
  • Modernizarea străzii Fabricii, 1 Decembrie 1918 și Ady Endre – drum național DN 11 si DN11B aflate în administrarea Municipiului Tg. Secuiesc)
  • Achiziţia de staţii de reîncărcare a vehiculelor electrice)
  • Reabilitarea drumului de piatra cubică din piața principală între strada Márton Áron și stradă Școlii
  • Realizarea unui Ghid turistic virtual
  • Extinderea iluminatului public cu corpuri de iluminat LED, crearea sitemului SmartGrid.

Implementarea, monitorizarea și evaluarea strategiei

Entitatea de monitorizare și evaluare SIDU va fi numită prin dispoziția Primarului Municipiului Târgu Secuiesc. O sarcină permanentă a entității desemnate cu implementarea strategiei reprezintă monitorizarea implementării anumitor capitole ale strategiei, întocmirea de evaluări periodice referitoare la activitățile realizate, respectiv elaborarea planului anual de perspectivă pe baza evaluărilor aferente anilor precedenți.

 

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: SIDU Tg. Secuiesc se derivă și este în concordanță cu Strategiile și politicile europene, naționale și județene privind dezvoltarea durabilă urbană. SIDU face parte din proiectul Elaborarea politicii urbane ca instrument de consolidare a capacitățiiadministrative și de planificare strategică a zonelor urbane din România, POCA 2014-2020.

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: Consideraţiile de mediu au fost integrate în documentul strategic în capitolul 2.7 Mediu și schimbări climatice și în capitolul 5.3 Managementul riscurilor – Managementul riscurilor de mediu.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program: SIDU are ca scop dezvoltarea strategiilor urbane durabile, care vor contribui la îmbunătățirea și menținerea calităților factorilor de mediu.

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: Incadrarea SIDU Tg. Secuiesc a fost efectuată în baza etapelor procedurale din evaluarea strategică de mediu (SEA) și contribuie la implementarea legislației europene și naționale în domeniul dezvoltării urbane și amenajarea teritorială.  

 

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: SIDU este un document de planificare de lungă durată (9/10 ani) dinamic și care se adaptează tot timpul la nevoilor zonelor ubane pentru care este dezvoltat.

b) natura cumulativă a efectelor: în zona urbană Tg. Secuiesc sunt numeroase planuri, programe şi proiecte de infrastructură și dezvoltare urbană, în curs de implementare, o parte dintre ele fac parte integrantă din prezenta strategie.

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): elaborarea și implementarea unei strategii de dezvoltare urbană integrată va contribui în mod direct și indirect la creșterea rezilienței și a nivelului de viață a populației din ZUF Tg. Secuiesc.

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): SIDU se va implementa în Unitatea Administrativ Teritorială Municipiul Târgu Secuiesc, preponderent în intravilanul municipiului Tg. Secuiesc.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural:

Conform punctului de vedere din partea Direcției Județene pentru Cultură Covasna nr. 1477/22.09.2021, înregistrată la APM Covasna 6249/22.09.2021, este necesară depunerea documentației la DJC Covasna.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: Strategia prevede creşterea investiţiilor din turism și din industrie; proiectele/activităţile cu potenţial impact asupra mediului, ce vor fi implementate în viitor, vor fi reglementate conform legislaţiei de mediu în vigoare, astfel încât să fie respectate standardele şi normativele în vigoare

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu este cazul.

 

Obligaţiile titularului:

- se va depune documentația în vederea avizării la Direcția Județeană pentru Cultură Covasna, conform Adresei nr. 1477/22.09.2021;

- conform punctului de vedere nr. 2507796/24.09.2021 din partea Inspectoratului pentru Situații de Urgență ”Mihai Viteazul” al Județului Covasna beneficiarul are obligația solicitării avizului/autorizării privind securitatea la incendiu, conform HG 571/2016, coroborat cu prevederile Art. 30, alin. 1 și 30^1, alin 1 din Legea 307/2006, republicată;

- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- respectarea prevederilor Legii nr. 24/2007 privind reglementarea şi administrarea spaţiilor verzi din intravilanul localităţilor (*actualizată*);

- respectarea OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;

- respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;

- respectarea prevederilor HG nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică;

- respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor HG nr. 188/2002 aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate (*actualizată*);

- respectarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă nr. 92/2021 privind regimul deşeurilor;

- respectarea OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile titularilor planului privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în ziarele Szekely Hirmondo, Observatorul de Covasna și Haromszek din datele de 09.09.2021 şi 13.09.2021;

-Convocatorul nr. 6187/20.09.2021 transmis în vederea consultării și obținerii punctelor de vedere din partea membrilor CSC pentru ordinea de zi din data de 22.09.2021 și procesul verbal al ședinței nr. 22/23.09.2021;

- Proiectul Deciziei etapei de incadrare și anunțul public privind decizia de incadrare va fi afișat pe pagina proprie de internet a APM Covasna, http://apmcv.anpm.ro

- Anunțul titularului privind decizia etapei de incadrare, publicat în ziarul ..... în data de ......

- elaborarea SIDU este rezultatul unui proces participativ, care a implicat atât factorii de decizie, oamenii de afaceri, asociațiile și organizațiile non-guvernamentale, cât și cetățenii. Colectarea de date privind provocările și soluțiile urbane s-a desfășurat pe platformele digitale: Facebook și Citadini.ro.

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

 

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu –APM Covasna.

Înaintea demarării investiţilor propuse în Strategia prezentă se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia.

Nerespectarea condiţiilor prezentului aviz se sancționează conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna. Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                                   Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                   ecol. Balázsi Beáta