Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

din 05.11.2021

 

Ca urmare a solicitării adresate de SC DAIRY 5 SRL și persoane fizice Nagy Clara, Nagy Csaba, Mărginean Gyöngyvér-Regina și alții, cu sediul în orașul Covasna, str. József Attila, nr. 12, județul Covasna, privind Amenajamentul Silvic a fondului forestier proprietate privată U.P. IV Covasna - Becsek, amplasat pe raza U.A.T. Covasna și U.A.T. Zăbala din județul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 6698/12.10.2021,

În baza:

- OUG nr. 68/2019, Art. 6. al. (1) privind înfiinţarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor prin reorganizarea Ministerului Mediului şi prin comasarea cu Ministerul Apelor şi Pădurilor, prin preluarea activităţilor şi structurilor acestuia, precum şi a unităţilor aflate în subordinea, coordonarea şi sub autoritatea celor două ministere, Hotărâre de Guvern nr. 43/16.01.2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor;

- HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;

- O.U.G. 195/2005 privind protecția mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările utlerioare;

- H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe, cu modificările și completările ulterioare;

- prevederile Ord. nr. 995/2006 pentru aprobarea listei planurilor şi programelor care intră sub incidenţa H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările și completările ulterioare;

- Ord. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;

- Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România;

- ORDIN nr. 1.822 din 6 octombrie 2020 pentru aprobarea Metodologiei  de atribuire în administrare a ariilor naturale protejate;

 

 

Agenţia de Protecţie a Mediului Covasna

- în urma punctelor de vedere transmise de către membrii Comitetului Special Constituit la APM Covasna; Proces – Verbal nr 26 din data de 04.11.2021;

- în conformitate cu prevederile art. 5. alin (3) pct. a) și a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potențiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe;

- în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

D e c i d e:

Amenajamentul Silvic a fondului forestier proprietate privată U.P. IV Covasna - Becsek, amplasat pe raza U.A.T. Covasna și U.A.T. Zăbala din județul Covasna, titular SC DAIRY 5 SRL și persoane fizice Nagy Clara, Nagy Csaba, Mărginean Gyöngyvér-Regina și alții, cu sediul în orașul Covasna, str. József Attila, nr. 12, județul Covasna, nu necesită evaluare de mediu și nu necesită evaluare adecvată și se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

Documentaţia conţine:

- Solicitare aviz mediu înregistrată la APM Covasna cu nr. 6698/12.10.2021;

- Memoriul tehnic, planuri de amenajament, evidenţe de amenajament;

- Proces verbal al Conferinţei II de amenajare a fondului forestier;

- Documente privind proprietatea; piese desenate;

- Proces-verbal pe baza Punctelor de Vedere ai membrilor CSC nr.26 /04.11.2021;

- Punct de vedere al compartimentului Controlul Factorilor de Mediu din cadrul A.P.M. Covasna;

-Dovada publicării anunțurilor;

-Dovada plății-Ordin de Plată din data de 12.10.2021.

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Suprafata fondului forestier:

Suprafaţa totală a fondului forestier proprietate privată persoanei juridice S.C. DAIRY 5 S.R.L. și persoanelor fizice Nagy Clara, Nagy Csaba, Mărginean Gyöngyvér-Regina, Nagy A. Erzsébet, Nagy József, Oláh Bányay Irma, Pakucs-Domokos A. Elisabeta și alții, judeţul Covasna, care face obiectul amenajării este de 292,51 ha, conform documentelor de proprietate.

Amplasamentul proprietăţii:

Fondul forestier proprietate privată aparținând persoanei juridice S.C. DAIRY 5 S.R.L. și persoanelor fizice Nagy Clara, Nagy Csaba, Mărginean Gyöngyvér-Regina, Nagy A. Erzsébet, Nagy József, Oláh Bányay Irma, Pakucs-Domokos A. Elisabeta și alții, judeţul Covasna, organizat în U.P. IV Covasna Becsek, este la prima amenajare în acestă formă și a făcut parte din punct de vedere al administraţiei silvice de stat, conform actelor de proprietate, din cadrul Ocolului Silvic Covasna, Unitatea de Producție IV Covasna și U.P. V Păpăuți și din cadrul Ocolului Silvic Comadău U.P. III Comandău, U.P. IV Obârșia Bâscii și U.P. VIII Dealu Negru.

Din punct de vedere administrativ-teritorial, suprafaţa luată în studiu se află pe raza U.A.T. Zagon, Zăbala și Orașul Covasna, judetul Covasna.

În prezent proprietarii suprafeței analizate, organizate în U.P. IV Covasna Becsek, au contract de prestări servicii silvice cu Ocolul Silvic Privat Târgu Secuiesc, județul Covasna.

Baza cartografică folosită:

Pentru determinarea suprafeţelor şi întocmirea hărţilor s-au folosit planuri de bază restituite, foi volante, la scara 1:5000, cu curbe de nivel (executate de I.G.F.C.O.T./I.C.S.P.S. în anul 1971).

Planurile de bază folosite se încadrează în următoarele trapeze:

L-35-077-C-b-1-II

L-35-077-C-b-2-I

L-35-077-C-b-4-II

L-35-077-C-b-2-IV

L-35-077-C-b-2-II

L-35-077-D-a-3-I

L-35-077-D-a-1-III

L-35-077-D-a-1-I

L-35-077-B-c-3-III

L-35-077-D-a-1-II

L-35-077-B-c-3-IV

L-35-077-D-a-2-III

L-35-077-D-b-3-III

Ocupaţii şi litigii

La data conferinței a doua de amenajare nu s-au identificat suprafețe ca fiind ocupații și litigii.

Repartiţia fondului forestier pe categorii de folosinţe

Repartiţia fondului forestier pe folosinţe se prezintă astfel:

A. Păduri şi terenuri destinate împăduririi şi reîmpăduririi: 292,51 ha.

A.1. – păduri și terenuri destinate împăduririi prin care se reglementează recoltarea de produse principale – 277,11 ha;

A.2. – păduri și terenuri destinate împăduririi prin care nu se reglementează recoltarea de produse principale: 15,40 ha;

B.Terenuri afectate gospodăririi pădurilor: -;

C. Terenuri neproductive: stâncării, nisipuri, sărături, mlaştini, etc.: -;

D. Terenuri scoase temporar din fondul forestier: -.

Zonarea funcţională

În concordanţă cu obiectivele social-economice fixate, condiţiile staţionale existente, ţelurile de gospodărire adoptate şi structura reală a arboretelor, suprafața fondului forestier analizat a fost încadrată la actuala amenajare în grupa I funcţională (15,40 hectare), în următoarele categorii funcţionale:

1.c – păduri de pe versanții râurilor și pâraielor din zonele montană și colinară, care alimentează lacurile de acumulare, existente sau a căror amenajare a fost aprobată, situate la distanța de 15 pâna la 30 km în amonte de limita acumulării , în funcție de volumul lacului și suprafața sa, de transportul de aluviuni și de torențialitatea sa – T IV – 30,63 hectare

2.a – arborete situate pe stâncării, pe grohotişuri și pe terenuri cu eroziune în adâncime și pe terenuri cu înclinarea mai mare de 30 grade pe substrate de fliş (facies marnos, marno-argilos și argilos), nisipuri, pietrişuri și loess, precum și cele situate pe terenuri cu înclinare mai mare de 35 grade, pe alte substrate litologice – T. II – 15,40 hectare;

și a II-a funcţională - păduri cu funcţii de producție și protecție, în categoria funcţională

1.c – arborete destinate să producă, în principal lemn pentru cherestea – T VI (246,48 ha).

Subunităţi de gospodărire

În raport cu obiectivele urmărite şi funcţiile de producţie şi de protecţie stabilite au fost constituite următoarele subunități de protecție și producţie:

  • S.U.P. „A” – Codru regulat – sortimente obişnuite                     276,81 ha;
  • S.U.P. „M” – Conservare deosebită                                             15,40 ha

Total U.P. –                                                                                        292,21 ha

Bazele de amenajare

S-au adoptat următoarele baze de amenajare :

Regimul: codru;

Compoziţia ţel:  corespunzătoare tipului natural fundamental de pădure pentru arboretele exploatabile şi compoziţia ţel la exploatabilitate pentru celelalte arborete;

Exploatabilitatea: de protecţie pentru funcţii multiple la arboretele încadrate în grupa I funcțională şi tehnică pentru arboretele încadrate în grupa a II-a funcţională.

Tratamente – tăieri progresive și tăieri rase.

Ciclul  -  110 ani.

Reglementarea procesului de producţie

          Analiza şi adoptarea posibilităţii

La S.U.P.  A s-au calculat următorii indicatori de posibilitate :

C.I. 1419 mc/an

Q 0,2

VD/10  1777 m3/an

VE/20   1591 m3/an

VF/40   1089 m3/an

VG/60   1026 m3/an

PCi  = 1026 m3/an

Pded.= 1589 m3/an

Pind. = 1599 m3/an

Posibilitatea P = 1026 mc/an, egală cu cu posibilitatea după procedeul cresterii indicatoare.

S-a prevăzut a se executa în deceniul care urmează următoarele cantităţi anuale de lucrări de îngrijire a arboretelor :

  • Rărituri – 27,15 ha/an cu un volum de extras de 667 m3/an;
  • Curățiri – 1,73 ha/an cu un volum de extras de 17 m3/an;
  • Degajări – 0,03 ha/an;

Cu tăieri de igină se estimează a se parcurge anual 20,74 ha cu un volum de extras de 18 m3/an.

Tăieri de conservare se vor executa pe 14,58 ha cu un volum de 71,8 m3/an.

 

Conform art. 25, alin. (3) din legea 46/2008 – Codul Silvic, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în vederea cuantificării volumului de lemn nerecoltat ca urmare a instituirii măsurilor de protecţie, pentru pădurile încadrate în grupa I funcţională, pentru care nu se reglementează procesul de producţie lemnoasă, calculul se va face în conformitate cu prevederile H.G. 447/2017.

Pentru calculul compensațiilor se foloseşte următoarea relaţie:

C = S x (Pml1 + Pml2 + Pml3)/3 x Vn

În relaţia de mai sus, simbolurile folosite au următoarele semnificații:

a) C – valoarea compensaţiei care se acordă, exprimată în lei/an;

b) S – suprafaţa terenului pentru care se solicită acordarea de compensaţii pentru funcţiile de protecţie, exprimată în hectare;

c) Pml1, Pml2, Pml3 – preţurile medii ale unui metru cub de masă lemnoasă pe picior, exprimate în lei/m3 valabile la data depunerii cererii şi în cei doi ani precedenţi depunerii acesteia;

d) Vn – volumul mediu anual nerecoltat pe hectar utilizat pentru calculul compensaţiilor, în cazul arboretelor încadrate în tipul II de categorii funcţionale (TII).

Volumul mediu anual nerecoltat pe hectar utilizat pentru calculul compensațiilor în cazul arboretelor încadrate în tipul II de categorii funcționale (TII) este de 1,97 mc/an/ha.

Suprafaţa terenului pentru care se solicită acordarea de compensaţii este de 15,40 ha.

Analiza şi adoptarea planurilor decenale

Posibilitatea de produse principale se va recolta din arboretele din u.a. : %15, %41B, 47B, 47F, 47I, 52C, 52F, 57A, 57B, 57H, 68E, 68H, 72A, 72B, 73A, 73B, 98B, 98D, 115G, 136, 168A, 169, 407C, %501B, %502D, 502E, %503A, 503B, 505, 544C, 544E, 826A și %827.

Rărituri s-au propus în arboretele din u.a. 35A, 35B, 40, 41A, 46A, 47C, 47D, 47E, 48A, 49A, 49B, 49G, 50B, 52D, 52G, 53, 54, 57C, 57E, 61A, 61B, 68C, 68F, 73C, 73E, 77D, 98C, 98E, 99, 115E, 115I, 151, 155, 168C, 406F, 406G, 407B, 494D, 501A, 501C, 501D, 501E, 503H, 503I, 504A, 547A, 547B, 547C, 548A și 548B;

Curățiri s-au propus în arboretele din u.a. 47D, 47G, 47J, 49B, 49E, 52D, 73D, 151, 168C și 406G;

Degajări s-au propus în arbortul din u.a. 73D;

Lucrări de conservare s-au propus în arboretele din u.a. 52A și 68D.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele:

Amenajamentul silvic analizat se integrează cu amenajamentele silvice ale suprafeţelor limitrofe, fiind o condiţie a  asigurării continuităţii vegetaţiei fondului forestier

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

În cazul nerealizării planului („alternativa 0”) fondul forestier din zona studiată se va degrada atât din punct de vedere cantitativ cât şi calitativ. Varianta de plan supusă aprobării propune măsuri silvotehnice în acord cu Legea 46/2008 (*actualizată*) Codul silvic şi „Normele tehnice pentru amenajarea pădurilor” care presupun o gospodărire a pădurilor în conformitate cu cerinţele ecologice, economice şi sociale ale acesteia.

Obiectivul principal al planului constă în stabilirea modului de gospodărire a fondului forestier deţinut de către titular în vederea dezvoltării durabile şi în concordanţă cu obiectivele ecologice şi social-economice ale acestuia. Acesta presupune conducerea pădurii prin amenajament spre starea normală (optimă), planificarea recoltelor, conservarea biodiversităţii.

Avantajele pe care le prezintă realizarea amenajamentului sunt:

  • creşterea eficacităţii funcţionale a arboretelor;
  • creşterea producţiei de lemn;
  • creşterea gradului de stabilitate şi rezistenţă a arboretelor la acţiunea agresivă a factorilor externi şi interni destabilizatori;
  • păstrarea şi ameliorarea stării de sănătate a arboretelor şi pădurii în ansamblul său;
  • asigurarea calităţii factorilor de mediu (apei, aerului, solului);
  • creşterea productivităţii arboretelor şi a pădurii;
  • îmbunătăţirea calităţii producţiei de lemn;
  • mărirea capacităţii de fructificare a arborilor şi ameliorarea condiţiilor de regenerare;
  • recoltarea biomasei lemnoase în vederea valorificării ei, care altfel prin eliminarea naturală s-ar recicla în cadrul ecosistemelor forestiere respective.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program:

 Neexistând emisii poluatoare agresive în condiţii normale de exploatare, nu se pot anticipa emisii de poluanţi care să dăuneze vegetaţiei, faunei şi florei.

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: Nu este cazul.

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: măsurile de gospodărire a fondului forestier deţinut de către titular au fost adoptate pornind de la necesitatea menţinerii continuităţii pădurii, condiţie esenţială pentru exercitarea funcţiilor atribuite. În amenajament sunt prevăzute măsuri de protecţie a fondului forestier: protecţia împotriva doborâturilor şi rupturilor de vânt şi zăpadă, protecţia împotriva incendiilor, protecţia împotriva bolilor şi a altor dăunători, măsuri de gospodărire a arboretelor cu uscare anormală.

b) natura cumulativă a efectelor: cumularea unor efecte provenind din implementarea anumitor poiecte/planuri/activităţi în suprafaţa studiată se va analiza individual, la reglementarea acestora;

c) natura transfrontieră a efectelor: Nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): efectuarea  lucrărilor propuse prin amenjamanet are un efect pozitiv şi benefic atât asupra mediului şi implicit şi asupra  sănătăţii umane;

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Suprafața totală a Amenajamentul Silvic a fondului forestier proprietate privată U.P. IV Covasna - Becsek care face obiectul amenajării este de  292,51 ha, conform documentelor de proprietate.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: nu este cazul

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: nu este cazul

(iii) folosirea terenului în mod intensiv:nu este cazul.

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu este cazul.

Obligațiile titularului:

  • respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;
  • La colectarea masei lemnoase se interzice târârea şi depozitarea buştenilor în albiile apelor curgătoare;
  • Se va evita colectarea masei lemnoase pe timp nefavorabil (ploi);
  • Exploatarea masei lemnoase se va realiza astfel încât să se evite degradarea solului;
  • În perioadele de îngheţ – dezgheţ sau cu precipitaţii abundente, în cazul în care platforma drumului auto forestier este îmbibată cu apă, se interzice transportul de orice fel;
  • Traversarea pâraielor cu buşteni se va face obligatoriu pe podeţe de lemn iar platformele primare şi organizările de şantier vor fi amplasate la o distanţă de minim 50 de metri de albia minoră a pâraielor;
  • Se interzice degradarea zonelor umede, desecarea, drenarea sau acoperirea ochiurilor de apă;
  • Menţinerea bălţilor, pâraielor, izvoarelor şi a altor corpuri mici de apă, mlaştini, smârcuri, într-un stadiu care să le permită să îşi exercite rolul în ciclul de reproducere al peştilor, amfibienilor, insectelor etc., prin evitarea fluctuaţiilor excesive ale nivelului apei, degradării digurilor naturale şi poluării apei;
  • Este interzisă depozitarea materialelor lemnoase în albiile pâraielor şi văilor sau în locuri expuse viiturilor;
  • Menţinerea habitatelor marginale cum ar fi lizierele, stâncării, mlaştini, etc;
  • Se vor respecta epocile şi termenele de tăiere şi colectare a materialului lemnos din parchete prevăzute in OM 1540/2011.
  • Completarea regenerărilor naturale cu specii conforme tipului de pădure;
  • Alte lucrări în afara celor prevăzute în amenajamentul silvic se execută cu avizul prealabil al  autorităţilor publice centrale de specialitate;
  • Este interzisă incendierea vegetaţiei  sau resturilor vegetale;
  • Se vor evita traversările prin albiile apelor supraterane. În acest scop se vor amenaja/reabilita podeţe din material lemnos, fără a interveni prin decolmatare sau regularizare a albiilor naturale;
  • În vederea combaterii eroziunii precum şi a reducerii prejudiciilor  asupra arboretelor în timpul exploatării şi a altor lucrări aferente acestei activităţicu impact asupra factorilor de mediu şi pentru protejarea surselor de apă se impune:

    -folosirea drumurilor de exploatare existente;

          -interzicerea amplasării drumurilor pe suprafeţe sensibile din punct de vedere ecologic;

          -atunci când solul este îmbibat cu apă se vor sista lucrările de exploatare;

          -se vor lua măsuri pentru evitarea deprecierii seminţişului şi a arborilor rămaşi pe picior; 

  • Nu se vor amenaja depozite de carburanţi în aria protejată şi în apropierea cursurilor de apă;
  • Nu se vor executa lucrări de reparaţii și întreținere a vehiculelor și utilajelor în aria protejată;
  • Se interzice deversarea în apele de suprafaţă, apele subterane, evacuarea pe sol şi depozitarea în condiţii necorespunzătoare a uleiurilor uzate;
  • Este interzisă stocarea/depozitarea temporară a deşeurilor în aria protejată;
  • În cazul tăierilor progresive să fie lăsaţi suficienţi arbori în vederea asigurării regenerării naturale, dar şi pentru a oferi loc de cuibărit pentru păsări;
  • Se interzice introducerea de specii de arbori sau plante alohtone atât pe terenurile care fac parte din fondul forestier cât şi pe terenurile din afara fondului forestier;
  • Proprietarii terenurilor au obligaţia de a asigura luarea măsurilor de salubrizare a terenurilor de deşeuri;
  • Se interzice amplasarea de construcţii fără aprobarea legală;
  • În vederea eliminării scurgerilor accidentale de hidrocarburi societatea va asigura controlul periodic al utilajelor și vehiculelor din dotare, asigurând astfel o stare de funcţionare adecvată a acestora; eventualele defecțiuni vor fi remediate in ateliere de reparaţii autorizate;
  • Colectarea deșeurilor se va efecua în recipienți special amplasați pentru acest scop, iar golirea și transportul lor de către o firmă specializată la intervale regulate de timp;
  • Se vor respecta prevederile impuse de reglementările în vigoare în materie de manipularea şi utilizarea substanţelor şi preparatelor periculoase;
  • Respectarea legislației de mediu în vigoare.
  • Să respecte în integralitate prevederile următoarelor acte normative:
    • O.U.G. 195/2005 (*actualizată*) privind protecția mediului;
    • Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
    • HG nr. 188/2002, modificată şi completată prin HG nr. 352/2005 şi HG nr. 210/2007 pentru aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;
    • Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
    • Ordinul Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;
    • se vor respecta prevederile HG nr. 188 / 2002, modificată prin HG 352 / 2005, privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;
    • respectarea prevederilor OUG 92/19.aug.2021 privind regimul deşeurilor, a prevederilor HG nr. 856/2002 cu modificările şi completările ulterioare. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;
    • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;
  • În perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii; Nu se vor folosi materiale poluante, periculoase și nocive;

Informarea și participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în ziarul Székely Hirmondó în datele de 12.10.2021 şi 15.10.2021;

- Proiectul Deciziei etapei de încadrare a fost publicat pe pagina proprie de internet a APM Covasna http://apmcv.anpm.ro în data de 05.11.2021;

Autoritatea competentă  pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie  a  publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

Se va solicita acord de mediu pentru lucrări de înfiinţare de drumuri forestiere, împădurirea de terenuri pe care nu a existat anterior vegetaţie forestieră sau defrişare în scopul schimbării destinaţiei terenului.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări sau este revizuit, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentuluii aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările și completările ulterioare.

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU Gheorghe

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizații,                                                 Întocmit,

Ing. SIMINICEANU Gabriel Nicolae                                                   Ing. FARKAS Berta