Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

din 08.12.2021

 

Ca urmare a notificării adresate de MUNICIPIUL SFÂNTU GHEORGHE cu sediul în municipiul Sfântu Gheorghe, str. 1 Decembrie 1918, nr. 2, județul Covasna, privind Modificare PUZ zonă centrală, propus a fi amplasat în municipiul Sfântu Gheorghe, str. 1 Decembrie 1918, FN, județul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 2127/26.03.2021, în baza:

  • Ordonanței de Urgenţă nr. 68/06.11.2019 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, unde la Art. 6 se menționează că se înființează Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor;
  • HG nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor;
  • HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
  • HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ord. nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;
  • Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România;
  • Ord. 1822/2020 privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare a ariilor naturale protejate.

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

Având în vedere următoarele:

- consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedintelor Comitetului Special Constituit din data de 29.04.2021 (proces-verbal ședință nr. 11/29.04.2021) și 07.12.2021 (proces-verbal ședință nr. 30/07.12.2021);

- Avizul de oportunitate nr. 4 din 12.11.2020 emis de Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe; HCL nr. 370/2020 privind aprobarea Avizului de oportunitate;

- Acord Gospodărie Comunală SA nr. 1042/04.02.2021;

- Acordul ISU Covasna nr. 2525021/15.02.2021;

 Avizul de amplasament Distribuție Energie Electrică Romania nr. 7060210200246/16.02.02021;

- Avizul de principiu nr. 316118180/04.03.2021 emis de Distrigaz Sud Rețele;

- Notificare ASSP nr. 1093/09.02.2021 emis de DSP Covasna;

- Avizul favorabil nr. 13343 / 09.03.2021 emis de Serviciul de Telecomunicații Speciale;

- Avizul favorabil nr. DT/911 emis de Ministerul Apărării Naționale;

- Punctul de vedere nr. 4615/SL/02.09.2021 emi sde SGA Covasna, conform căruia nu este necesară solicitarea și obținerea avizului de gospodărire a apelor;

- Punctul de vedere nr. 1877/03.12.2021 emis de Direcția Județeană pentru Cultură Covasna conform căruia documentația a fost depusă pentru avizare, iar DJC Covasna a amis viz favorabil cu condiții/completări;

- Avizul de principiu nr. 27.04.2021 Inspectoratul de Poliție Județean Covasna – Serviciul Rutier;

- Memoriul general de prezentare PUZ; Regulamentul de urbanism PUZ;

- Completările titularului înregistrate la APM Covasna cu nr. 7722/26.11.2021;

 

în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). corelat cu pct. c) şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

-în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

D e c i d e:

 

Modificare PUZ zonă centrală, propus a fi amplasat în municipiul Sfântu Gheorghe, str. 1 Decembrie 1918, FN, județul Covasna, nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

 

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Zona studiată este delimitată de străzile 1 Decembrie 1918, Kossuth Lajos, Kőrösi Csoma Sándor si Ciucului, și are ca acces principal la intrarea în municipiu din strada Păiș David, podul peste râul Olt, B-dul 1 Decembrie 1918. Accesarea este posibilă din directia comunei Ilieni, prin strada Kós Károly, strada Gróf Mikó Imre, str. 1 Decembrie 1918, iar din directia cartierului Simeria este posibilă prin străzile Gábor Áron, str. Kossuth Lajos. Zona care face obiectul prezentului PUZ este în mare parte construită.  Constructiile existente sunt turistice, sedii de institutii, constructii comerciale, locuinte. Regimul de înăltime a constructiilor este P+1-2, exceptie fostul Hotel Bodoc (P+10 etaje).

Prin realizarea acestei plan de urbanism se urmareste :

- Aprofundarea si rezolvarea complexa a problemelor functionale, tehnice si estetice ale zonei, avand in vedere mobilarea in perspectiva (dimensionarea, functionalitatea, aspectul arhitectural, rezolvarea circulatiei carosabile si pietonale, circulatia juridica a terenurilor, echiparea cu utilitati edilitare).

- Schimbarea partiala a destinatiei zonelor functionale prin definirea punctuala a functiunilor permise in zona reglementata

- Stabilirea terenurilor din categoria celor aflate in domeniul privat al statului din domeniul public sau privat

- Amenajarea teritoriului din punct de vedere urbanistic, tinand cont de conditiile cadrului natural si construit existent

- Rezolvarea unor solutii de accesare a  Unitatilor Teritoriale de Referinta , care se dezvolta in aceasta zona, asigurarea fluentei  si sigurantei circulatiei, realizand o legatura lesnicioasa spre investitiile existente si propuse in zona

In baza temei de proiectare si a prevederilor cuprinse in Regulamentul de urbanism ce face parte din Planul Urbanistic Zonal au rezultat urmatoarele “repere” de dezvoltare a zonei:

- Este necesara  si oportuna desfiintarea unitatii de cazare turistica (fostul Hotel Bodoc) a carei exploatare a incetat de cca. 20 de ani, desfiintarea/demolarea constructiilor cu functionalitate ineficienta existente, desfiintarea/demolarea constructiilor lipsite de valoare urbanistica pentru zona centrala a resedintei de municipiu, in stare proasta,  pentru revigorarea zonei si amplasarea unor functiuni in sinergie cu  functiunile si constructiile existente.

- Se va  realizara modernizarea partiala in aceasta zona a circulatiei rutiere si a accesarii in siguranta a noilor investitii,  dar,  concomitent se va imbunatati accesarea  functiunilor existente .

- Se vor creea   unitati teritoriale de referinta distincte pentru functiunile diferite , dar care pot exista sinergic: “Zona functionala cultura, comert, alimentatie publica, servicii si functiuni complementare”, “ Zona functionala mixta locuinte, comert, servicii si functiuni complementare”, Zona functionala locuinte, comert, servicii, spatii verzi si functiuni complementare”,  “ Zona functionala turism, cultura, comert, alimentatie publica, servicii, spatii verzi si functiuni complementare”.

- Se va asigura numarul minim de locuri de parcare conform Regulamentului General de Urbanism (H.G. nr. 525/1996). Se vor asigura locuri de parcare dimensionate in asa fel incat sa preia fluxurile de autoturisme preconizate , fara a se produce blocaje pe arterele de circulatie

- Se vor creea zone verzi de tip urban.

- Se va realiza  premiza de ridicare a gradului de urbanizare a zonei.

- Se va urmari  imbunatatirea aspectului arhitectural al zonei.

- Realizarea propunerilor pentru o dotare tehnico-edilitara unitara, conditie sine qua non pentru a se putea construi fara a se polua mediul si pentru a se asigura un confort de tip urban zonei.

 

Planul Urbanistic Zonal “ Modificare partiala PUZ zonă centrală” are ca suprafata studiată  39.945,00  mp  si  ca  suprafață care se actualizeaza ca reglementari este  32.300 ,00 mp și defineste reglementari pe 4 ( patru) Unitati Teritoriale de Referinta distincte :

 

  1. Unitatea teritoriala de referinta 8/1 (CCAS) - " ZONA FUNCTIONALA  CULTURA,  COMERT, SERVICII  SI FUNCTIUNI COMPLEMENTARE” cuprinzând:
  • lot construibil de cca. 12.669,00 mp, pentru realizarea de unitati pentru cultura,  comert, alimentatie publica , servicii  si alte functiuni complementare;
  • străzi si alei carosabile pentru accesbilitatea functiunilor realizate,  parcaje si garaje subterane aferente;
  • perdele verzi si spatii verzi amenajate de tip urban;
  • spatii verzi de agrementare in cadrul parcelelor;
  • retele tehnico-edilitare aferente.

 

  1. Unitatea teritoriala de referinta 8/2/ZIR1 (LCS) - " ZONA FUNCTIONALA MIXTĂ LOCUINTE, COMERT, SERVICI  SI FUNCTIUNI COMPLEMENTARE” cuprinzând:
  • loturi construibile de cca. 160-450  mp, pentru realizarea de locuinte, comert, servicii  si functiuni complementare”;
  • alei carosabile pentru accesbilitatea functiunilor realizate,  parcaje si garaje  aferente;
  • perdele verzi si spatii verzi amenajate de tip urban;
  • spatii verzi de agrementare in cadrul parcelelor;
  • retele tehnico-edilitare aferente.

 

  1. Unitatea teritoriala de referinta 8/2/ZIR2 (LCSV) - "ZONA FUNCTIONALA MIXTA LOCUINTE, COMERT, SERVICII, SPATII VERZI SI FUNCTIUNI COMPLEMENTARE” cuprinzând:
  • loturi construibile de cca. 160-450  mp, pentru realizarea de locuinte,   comert, servicii, spatii verzi  si functiuni complementare”;
  • alei carosabile pentru accesbilitatea functiunilor realizate,  parcaje si garaje  aferente;
  • perdele verzi si spatii verzi amenajate de tip urban;
  • spatii verzi de agrementare in cadrul parcelelor;
  • retele tehnico-edilitare aferente;

 

  1. Unitatea teritoriala de referinta 8/2/ZIR3 (LCS) - " ZONA FUNCTIONALA   TURISM, CULTURA, ALIMENTATIE PUBLICA,  SERVICII, SPATII VERZI  SI FUNCTIUNI COMPLEMENTARE” cuprinzând:
  • loturi construibile de cca. 150 – 2.000  mp, pentru realizarea de constructii cu functiune turistica,  cultura, alimentatie publica, servicii, spatii verzi  si functiuni complementare”;
  • alei carosabile pentru accesbilitatea functiunilor realizate,  parcaje si garaje subterane aferente;
  • perdele verzi si spatii verzi amenajate de tip urban;
  • spatii verzi de agrementare in cadrul parcelelor;
  • retele tehnico-edilitare aferente;

 

Regimul de inaltime a constructiilor de tip cladiri, copertine  va fi reglementat dupa cum urmeaza:

  • in UTR 8/1 : maxim  20 % - H max = 35m, S + P + 6 nivele , 80 % - Hmax = 20 m, S + P + 4  pentru functiunile ce cuprind  functiunile  cultura, comert, servicii , alimentatie publica si functiuni complementare;
  • in UTR 8/2/ZIR1 : maxim  S+ P + 1 + M nivele  pentru functiunile ce cuprind  functiunile locuinte , comert, servicii , alimentatie publica si functiuni complementare;
  • in UTR 8/2/ZIR2 : maxim  S+ P + 1  nivele  pentru functiunile ce cuprind  functiunile locuinte , comert, servicii , alimentatie publica, spatii verzi si functiuni complementare;
  • in UTR 8/2/ZIR3 : maxim  S+ P + 4 nivele  pentru functiunile ce cuprind  turism, comert, servicii , alimentatie publica, spatii verzi si functiuni complementare.

BILANT TERITORIAL EXISTENT SI PROPUS

 

Situatia existenta

Situatia propusa

 

mp

%

mp

%

Suprafata de teren aferenta zonei studiate

39.945,00

-

39.945,00

-

Suprafata de teren reglementata prin P.U.Z.C.P.

32.300,00

-

32.300,00

-

Cai de comunicatie rutiere si pietonale publice

7.650,00

-

8.660,00

-

UNITATE TERITORIALA DE REFERINTA 8/1 CCAS (zona functionala cultura, comert, alimentatie publica, servicii si functiuni complementare)

 

12.669,00

 

100

 

12.669,00

 

100

Suprafata construita maxima

4.237,00

33,44

10.135,20

80

Suprafata desfasurata maxima

27.575,00

-

50.676,00

-

Suprafata minima spatii verzi

582,77

4,6

633,45

5

Suprafata estimata aferenta drumuri, platforme si parcaje de incinta

7.849,23

61,96

1.900,35

15

Procent de ocupare a terenului P.O.T. maxim

-

33,44

-

80

Coeficient de ocupare a terenului C.U.T. maxim

-

2,18

-

4

Regim de inaltime - maxim

P+10 - Hotel Bodoc
S+P+M
S+P+1
S+P+2+M

 

- 20% - Hmax = 35m, S+P+6

- 80% - Hmax = 20m, S+P+4

 

UNITATE TERITORIALA DE REFERINTA 8/2 LCS (zona functionala mixta locuinte, comert, servicii si functiuni complementare) + LCSV (zona functionala mixta locuinte, comert, servicii, spatii verzi si functiuni complementare) + TCCASV (zona functionala turism, cultura, comert, alimentatie publica, servicii, spatii verzi si functiuni complementare)

11.981,00

-

11.981,00

-

ZONA ISTORICA DE REFERINTA 8/2/ZIR1 LCS (zona functionala mixta locuinte, comert, servicii si functiuni complementare)

 

4.255,00

 

100

 

4.255,00

 

100

Suprafata construita maxima

3.084,00

72,48

3.404,00

80

Suprafata desfasurata maxima

4.857,00

-

8.510,00

-

Suprafata minima spatii verzi

202,11

4,75

212,75

5

Suprafata estimata aferenta drumuri, platforme si parcaje de incinta

968,89

22,77

638,25

15

Procent de ocupare a terenului P.O.T. maxim

-

72,48

-

80

Coeficient de ocupare a terenului C.U.T. maxim

-

1,14

-

2

Regim de inaltime - maxim

S+P
S+P+1
S+P+1+M

-

S+P+1+M

-

ZONA ISTORICA DE REFERINTA 8/2/ZIR2 LCSV (zona functionala mixta locuinte, comert, servicii, spatii verzi si functiuni complementare)

 

2.739,00

 

100

 

2.739,00

 

100

Suprafata construita maxima

1.122,00

40,96

1.369,50

50

Suprafata desfasurata maxima

1.407,00

-

2.739,00

-

Suprafata minima spatii verzi

349,22

12,75

958,65

35

Suprafata estimata aferenta drumuri, platforme si parcaje de incinta

1.267,78

46,29

410,85

15

Procent de ocupare a terenului P.O.T. maxim

-

72,48

-

50

Coeficient de ocupare a terenului C.U.T. maxim

-

0,51

-

1

Regim de inaltime - maxim

S+P
S+P+M

S+P+1

-

S+P+1

-

ZONA ISTORICA DE REFERINTA 8/2/ZIR3 TCCASV (zona functionala turism, cultura, comert, alimentatie publica, servicii, spatii verzi si functiuni complementare)

 

4.987,00

 

100

 

4.987,00

 

100

 

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele:

Planul propus se încadrează in specificul zonei, aducând in completare servicii si facilitați fiind corelat cu PUG. Conform “Planului Urbanistic General al Municipiului Sfântu Gheorghe“ întocmit de SC.”URBANPROIECT” S.A - Bucuresti, proiect nr.6/1995, amplasamentul se situează în Unitatea  Teritoriala de Referinta UTR 1: ZIS.c.1 , ZIs.t.1 : Zona pentru institutii publice si servicii, ZLM u.1.a – Zona rezidentiala cu locuinte mici – P, P+1, P+2. În conformitate cu proiectul nr. 1333/2008 “Reactualizare Plan Urbanistic General al Municipiului Sfantu Gheorghe”, proiectant S.C.”V&K” S.R.L. in curs de elaborare, suprafata de teren analizata se încadrează în Unitatea Teritoriala de Referinta nr. 29 – “Zona institutii publice, servicii, comert si locuinte”

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: planul prevede spatii verzi amenajate de tip urban și spatii verzi de agrementare;

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program: demolarea construcțiilor existente actualmente nexeploatate;

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: nu este cazul;

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: se vor lua toate măsurilor necesare pentru prevenirea poluărilor accidentale;  apele uzate menajere evacuate în reţeaua de canalizare a municipiului Sfântu Gheorghe se vor încadra în limitele prevăzute de HG 188/02 cu completarile si modificarile ulterioare prin HG352/2005 (NTPA002/02);

b) natura cumulativă a efectelor: nu este cazul;

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): prin propunerile făcute si implicit prin dezvoltarea zonei nu sunt prevăzute unități industriale poluatoare care sa afecteze sănătatea umană și mediul înconjurător; anumite riscuri prezintă lucrările de demolare a unor construcții de mari dimensiuni;

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): teren intravilan cu suprafața de 32.300 mp, impactul este local, pe amplasament şi în imediata vecinătate a acestuia.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: amplasamentul se află în zona de protecție a monumentului Ansamblu urban ”Zona Centrală”, poziția nr. 142 din Lista Monumentelor Istorice 2010 – Județul Covasna;

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: nu este cazul.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu este cazul;

Obligaţiile titularului:

- solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 497/04.12.2020 emis de Primăria Municipiului Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;

- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- pentru prevenirea poluării accidentale a solului şi subsolului, se vor utiliza doar mijloace de transport şi utilaje corespunzătoare normelor tehnice în domeniu, astfel încât să se preîntâmpine deversările de motorină sau uleiuri de la motoarele acestor;

- amenajarea corespunzătoare a organizărilor de şantier în ceea ce priveşte utilităţile (apă, electricitate, dotarea cu grupuri sanitare ecologice, colectarea apei uzate menajere, parcări pentru utilaje, maşini de transport, autoturisme, după caz) şi depozitarea materialelor periculoase şi inflamabile conform legislaţiei în vigoare;

- monitorizarea gestiunii deşeurilor rezultate din activitatea de organizare de şantier, în etapa de construcţie;

- mijloacele de transport pentru materialele pulverulente vor fi prevăzute cu prelată pentru evitarea împrăştierii de particule cu ajutorul vântului;

- mijloacele de transport vor rula cu viteză redusă, pentru limitarea antrenării particulelor minerale, a prafului în atmosferă şi pentru limitarea poluării fonice şi a nivelului de vibraţii;

- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- realizarea sistemului de canalizare a apelor uzate menajere şi sisteme de preepurare pentru ape pluviale, posibil impurificate de scurgerile accidentale de produse petroliere/uleiuri;

- respectarea prevederilor OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;

- respectarea prevderilor Regulamentului General de Urbanism (H.G. nr. 525/1996 actualizxată);

- respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;

- respectarea prevederilor HG nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică;

- respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor HG nr. 188/2002, modificată şi completată prin HG nr. 352/2005 şi HG nr. 210/2007 pentru aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;

- respectarea prevederilor OUG nr. 92/2021 privind regimul deșeurilor; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului; Deşeurile se colectează selectiv şi vor fi predate pentru tratare/ valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;

- respectarea OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea Legii nr. 50/1991 cu modificările şi completările ulterioare, privind autorizarea executării construcţiilor şi unele măsuri pentru realizarea locuinţelor.

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile titularului planului privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în Observatorul de Covasna din datele de 09.04.2021 12.04.2021;

- Proiectul Deciziei etapei de încadrare a fost publicat pe pagina proprie de internet a APM Covasna http://apmcv.anpm.ro în data de 08.12.2021;

- Anunţul titularului planului privind decizia etapei de încadrare, publicat în Mesagerul de Covasna din data de ....2021.

 

Autoritatea competentă  pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie  a  publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

 

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu –APM Covasna.

 

Înaintea demarării investiţiilor privind lucrările propuse în prezentul PUZ se vor depune la APM Covasna documentaţiile tehnice necesare în vederea obţinerii acordului de mediu.

 

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

 

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentuluii aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

 

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna.

 

Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. Neagu Gheorghe

 

 

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                                                   Întocmit,

        Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                                Ing. Farkas János