PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE
PROIECT DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE
Din 14.12.2021
Ca urmare a notificării adresate de COMUNA CERNAT prin RÁKOSI ÁRPÁD PRIMAR cu domiciliul în comuna Cernat, satul Cernat, nr. 456, județul Covasna, în scopul „ELABORARE PUZ ZONA INSTITUȚII PUBLICE ȘI CONSTRUCȚII EDILITARE COMUNA CERNAT, SAT ALBIȘ”, amplasat în comuna Cernat, satul Albiș, nr. 5, jud. Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 7644/24.11.2021,
În baza:
- OUG nr. 68/2019, Art. 6. al. (1) privind înfiinţarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor prin reorganizarea Ministerului Mediului şi prin comasarea cu Ministerul Apelor şi Pădurilor, prin preluarea activităţilor şi structurilor acestuia, precum şi a unităţilor aflate în subordinea, coordonarea şi sub autoritatea celor două ministere, Hotărâre de Guvern nr. 43/16.01.2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor;
- HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
- O.U.G. 195/2005 privind protecția mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările utlerioare;
- H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe, cu modificările și completările ulterioare;
- prevederile Ord. nr. 995/2006 pentru aprobarea listei planurilor şi programelor care intră sub incidenţa H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;
- O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările și completările ulterioare;
- Ord. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;
- Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România;
- Ord. nr. 1.822 din 6 octombrie 2020 privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare şi custodie a ariilor naturale protejate;
Agenţia de Protecţie a Mediului Covasna ca urmare a:
- punctelor de vedere transmise de către membrii CSC. Punctele de vedere emise de Direcția Județeană pentru Cultură Covasna, SGA Covasna, CJ GNM Covasna, DSP Covasna;
- Proces verbal nr. 31 din data de 14.12.2021 încheiat în urma punctelor de vedere transmise de către membrii CSC;
- în conformitate cu prevederile art. 5. alin (3) pct. a) și a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potențiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe;
- în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;
D e c i d e:
Planul „ELABORARE PUZ ZONA INSTITUȚII PUBLICE ȘI CONSTRUCȚII EDILITARE COMUNA CERNAT, SAT ALBIȘ”, amplasat în comuna Cernat, satul Albiș, nr. 5, titular COMUNA CERNAT prin RÁKOSI ÁRPÁD PRIMAR cu domiciliul în comuna Cernat, satul Cernat, nr. 456, județul Covasna, nu necesită evaluare de mediu și nu necesită evaluare adecvată și se va supune adoptării fără aviz de mediu.
1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:
a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:
Descrierea planului:
Obiectul lucrarii :
Planul urbanistic se elaboreaza în vederea reglementarii terenului in doua zone functionale: institutii si servicii publice (scoala) si zona constructii edilitare. Curtea redusa a scolii respecta suprafata minima prevazuta in RGU, respectiv. 20mp/elev. Se creaza o zona pentru constructii edilitare prevazute in proiectul in curs de elaborare al alimentarii cu apa a localitatii Albis. Terenul ce face obiectul solicitarii este in proprietatea comunei, in domeniul public. Acesta este inscris in CF nr. 31498 Cernat si are o suprafata de 6412mp.
Analiza fondului construit existent
Terenul este imprejmuit.
Spre strada exista un gard opac din caramida si poarta de acces din lemn, spre vecinatati este un gard din plasa de sarma.
Pe teren exista urmatoarele constructii
- scoala
Constructie din caramida si piatra, avand un regim de inaltime P+1, cu suprafata construita de 178mp si suprafata desfasurata 300mp. Cladirea este in stare buna.
- 2 soproane din lemn pe parter, suprafete construite de 10m si 15m. Ambele constructii sunt in stare proasta
Pe strada exista gospodarii individuale in stare buna
Bilant teritorial - zona reglementata
|
mp |
% |
constructii |
203 |
3.17 |
Spatii verzi, ciculatii, teren neamenajat |
6209 |
96.83 |
Total zona institutii și servicii publice – școala - |
6412 |
100.00 |
POTex. = 3.17%
CUTex. = 0.05
SITUATIA PROPUSA
- propuse:
spatii pentru invatamant + functiuni complementare, constructii edilitare (rezervor, statie de tratare, statie de pompare)
Conform PUG aprobat terenul este în intravilanul localitatii – zona insitutii publice - scoala
Extindere intravilan
Nu se propune extinderea intravilanului aprobat.
Valorificarea cadrului natural
Acesta va pus in valoare prin sistematizare, plantatii decorative si de aliniament. Un rol important in zona il va avea sistematizarea circulatiei din incinta si amenajarea cu imbracaminti definitive a carosabilelor, protejand astfel prin delimitari clare mediul natural existent. Constructiile nu vor produce o interventie brutala in peisaj. Acestea vor fi realizate din materiale durabile, în concordanta cu specificul local
Spatii verzi
Nu se intervine la drumul public, nu se prevad noi spatii verzi în domeniul public. Spatiile verzi realizate vor reprezenta min. 30% din totalul incintei.
Sistematizarea verticala
Terenul este relativ plan, nu sunt probleme de sistematizare verticala
Modernizarea circulatiei
Nu se propun străzi publice pe trasee noi. Strada se menține în forma actuala. Se menține accesul auto și pietonal
Circulatii în incinta
Avand in vedere ca zona de constructii edilitare necesita doar acces ocazional acesta se va realiza prin curtea scolii
Se vor asigura spatii de manevra pentru camionane și mașini de intervenție PSI
Profiluri transversale caracteristice si solutii de amenajare pentru artere de circulatie
Nu se intervine la profilul transversal al strazii.
Parcaje
Se vor asigura în curtea școlii un numar de 3-4parcaje/12 angajati. Nu se admite stationarea vehiculelor în spațiul public.
Bilant teritorial comparativ - zona reglementata
|
|
|
||
|
|
|
|
|
Zona institutii publice - scoala |
6 412 |
|
3 952 |
|
Zona construcții edilitare |
|
|
2 460 |
|
Total zona reglementata |
6 412 |
|
6 412 |
|
Lotizare
Nu se propune lotizarea terenului. Se delimiteaza o zona pentru amplasarea constructiilor edilitare.
Regimul de înaltime
Regimul maxim de inaltime al cladirilor: P+1
Inaltimi maxime admise
Zona scoala: inălțime maxima admisa: 8m la streasina, 13m la coama
Zona constructii edilitare: inălțime maxima admisa: 10m
Aliniamentul
Aliniamentul reprezinta demarcarea intre spatiul privat si cel public.
Intreaga zona studiata este in domeniul public.
Amplasarea in parcela
Toate constructiile vor fi amplasate in zonele edificabile evidentiate pe plansa
Retrageri minime obligatorii
Zona scoala: 6m fata de strada, 2m fata de vecinatati
Zona constructii edilitare 13m fata de vecinatati
Regimul de aliniere al constructiilor
Cladirile vor fi în principiu aliniate la limitele parcelei
Modul de utilizare al terenului
În vederea folosirii în mod eficient a suprafetei de teren existente în zona s-au stabilit valori maxime ale coeficientului de utilizare a terenului (CUT) si a procentului de ocupare a terenului (POT) in zona studiata si care sunt indicate în fisa de reglementari existente în cadrul Regulamentului urbanistic zonal.
Zona scoala: POT max. = 25 % CUTmax.=0.5
Zona constructii edilitare: POT max. = 15 % CUTmax.=0.15
Echiparea edilitara
Alimentarea cu apa
Este in curs de realizare proiectul Alimentare cu apa a localitatii Albis comuna Cernat, jud.Covasna. Sistemul de alimentare cu apa propus va sigura alimentarea cu apa al intregii localitati, investita cuprinzand si executarea bransamentelor (inclusive echipamentul ) la fiecare consumator.
Sistemul de alimentare cu apa va cuprinde urmatoarele obiecte:
- Captare – put forat H= 80 m
- Aductiune
- Rezervor de inmagazinare (pentru consum si pentru nevoi P.S.I )
- Statie de tratare apa
- Statie de pompare
- Retea de distributie apa
In cadrul prezentului Plan Urbanistic Zonal se trateaza amplasamentul rezervorului de inmagazinare apa V =100 mc si sl statiei de tratare si pompare.
- n momentul cand va fi pus in functiune sistemul centraizat de alimentare cu apa a localitatii Albis la acesta se va racorda si scoala geneala
Canalizarea menajera
Este in curs de implementare proiectul Canalizare menajera a localitatii Albis.
Im momentul in care se va realizeaza sistemul centralizat de canalizare menajera in localitatea Albis si scoala generala se va racorda la acesta
Canalizarea pluviala
Apele pluviale provenite de pe acoperisurile si platformele propuse vor fi evacuate gravitational spre zonele verzi din incinta.
b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: Conform Planului Urbanistic General (PUG) aprobat al localitatii terenul este in intravilanul localitatii, intr-o zona cu case de locuit. Terenul ce face obiectul studiului reprezinta incinta scolii generale.
Modul de integrare în zona
Scoala este in zona rezidentiala a localitatii.
Incadrarea in localitate
Terenul este amplasat pe strada principala a localitatii, in zona sudica a vatreisatului.
Vecinatati:
- nord: zona rezidentiala
- sud: zona rezidentiala
- est: teren arabil în extravilan
- vest: strada - DC12
Documentatia este elaborata pe baza prevederilor din Certificatul de Urbanism nr.20 din 29.09.2021, eliberat de Primaria comunei Cernat
Prevederi ale Cetificatului de Urbansim:
regimul juridic
terenul este in proprietatea Comunei Cernat – domeniul public și nu se afla în zona de protecția monumete istorice sau ale naturii.
regimul economic
Terenul are o suprafața de 6412mp.
Categoria de folosinta este curti-constructii (1245mp) si arabil (1567mp)
Conform PUG aprobat terenul este in intravilan .
Folosinta actuala a terenului (conform extras CF) este curti-constructii.
regimul tehnic
Pentru realizarea investitiei (divizarea terenului in doua zone – institutii publice si constructii edilitare) se solicita elaborare PUZ. Indicii urbanistici vor fi stabiliti prin PUZ.
Obiectul P.U.Z.-ului constă în analizarea si rezolvarea problemelor functionale si tehnice din teren în acord cu strategia de dezvoltare a admnistratiei locale.
c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:
- propuse:
spatii pentru invatamant + functiuni complementare, constructii edilitare (rezervor, statie de tratare, statie de pompare). Obiectivelel propuse prin prezentul proiect reprezinta un ansamblu de constructii al caror specific este neagresiv fata de factorii de mediu : apa, aer,sol, subsol si asezari umane.
d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program:
Problemele de mediu relevante pentru plan sunt următoarele: echiparea cu utilităţi a amplasamentului de aşa manieră încât să nu impieteze asupra factorilor de mediu, folosind instalaţii, echipamente şi utilaje ale căror caracteristici sunt compatibile cu normele de protecţia mediului. Aspectele de protectia mediului se rezuma la rezolvarea utilitatilor de asa maniera incat sa nu impieteze asupra integritatii factorilor de mediu, folosind instalatii, echipamente si utilaje ale caror caracteristici sunt compatibile cu normele de protectia mediului, si, evident, o utilizare, o explotare corespunzatoare a tuturor constructiilor, amenajarilor si dotarilor.
e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu:
Nu este cazul.
2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:
a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: Efecte nesemnificative.
După terminarea lucrărilor este obligatorie refacerea cadrului natural afectat de lucrări.
b) natura cumulativă a efectelor: Nu este cazul
c) natura transfrontieră a efectelor: Nu este cazul.
d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): Construcțiile prevăzute vor respecta reglementările propuse prin plan.
e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate):
Terenul are suprafață totală de 6412 mp și se află în intravilanul localității, conform CF 31498 Cernat.
f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:
(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: distanţa faţă de obiectivele de interes cultural sunt mari, nu pot fi afectate.
(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: Atât în faza de construcție, cât și în faza de funcționare a obiectivelor propuse se vor respecta standardele și normativele în vigoare.
(iii) folosirea terenului în mod intensiv: Prin grija beneficiarilor se va asigura o bună gospodărire și folosire a incintei.
g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: planul în sine nu are un efect asupra acestor zone.
Obligațiile titularului:
- Solicitarea şi obținerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 20 din 29.09.2021, emis de Primăria Cernat, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;
- Conform procesului-verbal nr. 31 din data 14.12.2021, încheiat în urma punctelor de vedere transmise de către membrii CSC s-a stabilit:
- necesitatea depunerii documentației la Direcția de Sănătate Publică Covasna.
în vederea obținerii actului de reglementare;
- necesitatea depunerii documentației la Sistemul de Gospodărire a Apelor Covasna în vederea obținerii actului de reglementare;
-ISU Covasna solicită respectarea prevederilor Legii nr. 525/1996, referitor la acces autospeciale;
- Respectarea legislației de mediu în vigoare.
- Să respecte în integralitate prevederile următoarelor acte normative:
- O.U.G. 195/2005 (*actualizată*) privind protecția mediului;
- O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice;
- Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
- Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
- OUG nr. 92 din 19 august 2021 privind regimul deşeurilor
- Ordinul Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;
- se vor respecta prevederile HG nr. 188 / 2002, modificată prin HG 352 / 2005, privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;
- Legea nr. 47/2012 pentru modificarea și completarea Legii nr. 24/2007, privind reglementarea și administrarea spațiilor verzi din intravilanul localităților.
- În perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii; Nu se vor folosi materiale poluante, periculoase și nocive;
Informarea și participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:
- Anunţurile privind inițierea PUZ, publicate în ziarul Observatorul de Covasna în data de 22.10.2021 și 25.10.2021;
- Convocatorul transmis către membrii CSC;
- Procesul verbal al şedinţei CSC nr. 31/14.12.2021;
- Anunț public privind decizia etapei de încadrare și proiectul deciziei afișat pe site-ul APM Covasna (http://apmcv.anpm.ro) din data de 14.12.2021;
Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.
Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu – APM Covasna.
Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.
În cazul în care planul suferă modificări sau este revizuit, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.
Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentuluii aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.
Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările și completările ulterioare.
DIRECTOR EXECUTIV,
Ing. NEAGU Gheorghe
Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizații, Întocmit,
Ing. SIMINICEANU Gabriel Nicolae Ing. FARKAS Berta