PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE
Proiect Decizia etapei de incadrare din 27.01.2022
Ca urmare a notificării adresate de TIMAR ALEXANDRU SI BELINDESCU RALUCA MADELENA, cu domiciliul/sediul în Comuna Harman, str. Nicolae Iorga, nr. 7, județul Brasov, privind Elaborare Plan Urbanistic Zonal – Zona comerciala, propus a fi amplasat în oras Intorsura Buzaului, str. Mihai Viteazu, nr. 121A, judetul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 177/11.01.2022, în baza:
- Ordonanței de Urgenţă nr. 68/06.11.2019 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, unde la Art. 6 se menționează că se înființează Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor;
- HG nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor;
- H.G. nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea A.N.P.M. şi a instituţiilor aflate în subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;
- O.U.G. nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare
- H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe (*actualizată*);
- OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ord. nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;
- Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România.
- Ord. nr. 1822/2020 privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare şi custodie a ariilor naturale protejate;
Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna
- ca urmare a consultării autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 21.01.2022 la sediul APM Covasna (proces-verbal nr. 2/21.01.2022);
- având în vedere că planul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;
- în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). corelat cu pct. c) şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;
- punct de vedere din partea Sistemului de Gospodărire a Apelor Covasna nr. 429/20.01.2022, (nr. înreg. APM Covasna 454/21.01.2022);
- punct de vedere nr. 3600515/25.01.2022 emis de ISU ”Mihai Viteazaul” al jud. Covasna,
- punct de vedere din partea Directiei de cultura a judetului Covasna nr.109/20.01.2022, (înreg. la APM Covasna cu nr. 446/20.01.2022),
- în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;
D e c i d e:
Plan Urbanistic Zonal – Zona comerciala, propus a fi amplasat în oras Intorsura Buzaului, str. Mihai Viteazu, nr. 121A, judetul Covasna nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.
Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.
1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:
a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:
Documentatia este elaborata pe baza prevederilor din Certificatul de Urbanism nr.44 din 22.09.2021, eliberat de Primaria Oras Intorsura Buzaului, si a avizului de oportunitate nr. 1 din 27.10.2021 eliberat de Primaria Oras Intorsura Buzaului.
Aceasta documentatie a fost elaborata în vederea reglementarii zonei pentru o zonă comercială astfel: construirea unui centru comercial, imprejmuire teren, amenajare parcare, extindere utilități, amenajare acces, amplasare mijloace de publicitate, organizare execuție.
Terenul în suprafață de 10250 mp reprezintă un lot aflat in proprietatea unor persoane fizice, respectiv Timar Alexandru si Belindescu Raluca Madelena, conform extras CF nr. 26280 , astfel: intravilan arabil 3514 mp și 6736 mp extravilan arabil.
Prin acest PUZ, poprietarul dorește să realizeze o zona edificabilă în scopul construirii unei zone de servicii comerciale tip supermarket/hypermarket..
În acest scop se propune introducerea in intravilan a unei suprafețe de teren cu o suprafața de 6736 mp și schimbarea destinației din Zona de locuințe și funcțiuni complementare - 3514 mp, in Zona Comercială.
Conform Planului Urbanistic General (PUG) aprobat al localității, terenul este parțial in extravilan si parțial intravilan, astfel: teren intravilan destinat constructiilor de locuințe, zona de locuințe și funcțiuni complementare 3514 mp si teren extravilan 6736 mp.
Vecinatati:
- vest: curti constructii
- est: curti constructii
- sud: teren în extravilan
- nord: strada Mihai Viteazul
Terenul, cu forma poligonala, cu latura scurta orientata spre nord. In cadrul zonei are așezare si orientare favorabile, accesul auto si pietonal în incintă realizându-se dinspre latura nordica.
Pe amplasament nu exista constructii.
REGIMUL JURIDIC:
Imobilul care face obiectul ridicarii topografice este inscris in Cartea Funciara nr. 26280 Întorsura Buzăului in proprietatea lui Timar Alexandru si Belindescu Raluca- Madelena, intabulare cu drept de proprietate, cumpărare ca bun comun, dobândit prin uzucapiune conform incheierii nr. 3246/03.09.2021. Terenul pe care se va amplasa noul imobil are o suprafata de 10.250,00 mp si conform extrasului de carte funciara, 3.514,00 mp este considerat teren intravilan si 6.736,00 mp nu este considerat teren intravilan.
REGIMUL ECONOMIC:
Folosinţa actuală a terenului: arabil
Suprafața terenului S= 10.250,00 mp si este compusă din suprafața de 3.514,00 mp arabil- intravilan și suprafața de 6.736,00 mp arabil- extravilan.
Funcțiunea zonei cf. PUG aprobat: teren arabil parțial în extravilan și parțial în intravilan
Aceasta are o formă poligonala, cu latura scurtă orientată spre nord.
Terenul studiat este bordat la:
– nord - 60,16 m- frontul strazii Mihai Viteazul
– sud - 86,09 m- limita de proprietate spre canal de moara dezafectat
– vest - 137,69 m limita de proprietate privata spre Gabor Viorel
– est - 200,41- limita de proprietate private spre Chelemen Ioan
VALORIFICAREA CADRULUI NATURAL
Acesta va fi pus in valoare prin sistematizare, plantatii decorative si de aliniament.Intervențiile în teren vor fi efectuate numai în interiorul amplasamentului studiat, fără a afecta terenurile învecinate.
Un rol important in zona il va avea sistematizarea circulatiei din incinta si amenajarea cu imbracaminti definitive a carosabilelor, protejand astfel prin delimitari clare mediul natural existent. Constructiile nu vor produce o interventie brutala in peisaj. Acestea vor fi realizate din materiale durabile pe baza unor proiecte autorizate. Zonele de teren neconstruite vor fi amenajate ca spații verzi.
MODERNIZAREA CIRCULAŢIEI
Se vor asigura în interiorul lotului spații de parcare pentru clienți după cum urmează:
• un loc de parcare la 200 m2 suprafața desfășurată a construcției pentru unitați de pâna la 400 m2;
• un loc de parcare la 100 m2 suprafața desfășurată a construcției pentru unitați de 400–600 m2;
• un loc de parcare la 50 m2 suprafața desfășurată a construcției pentru complexuri comerciale de 600–2.000 m2;
un loc de parcare la 40 m2 suprafața desfășurată a construcției pentru complexuri comerciale de peste 2.000 m2.
Inclusiv locuri destinate persoanelor cu dizabilități și locuri de parcare pentru ”părinte cu copil”.
La acestea se vor adauga spațiile de parcare sau garare a vehiculelor proprii, care pot fi
amplasate independent de parcajele clienților.
Nu se admite stationarea vehiculelor în spațiul public.
Drumul va fi mentinut pe traseul existent.
ORGANIZAREA CIRCULATIEI CAROSABILE
Se menține drumul existent.
Realizarea accesului pe teren se va face din grija beneficiarului. Se vor realliza accese pietonale, conformate astfel incat sa permita circulatia persoanelor cu handicap si celor care folosesc mijloace specifice de deplasare.
Se vor realiza accese carosabile pentru consumatori, personal și aprovizionare.
INDICATORII PROPUSI
Turism si functiuni complementare in regim de inălţime maxima S(D)+P+2
P.O.T. =max.35%- Turism si functiuni complementare S(D)+P+2 si imprejmuire)
C.U.T.= max.1,05
Inaltimi maxime
Pensiune si constructiile principale pentru cazare
H max la cornisa 10 m de la cota +/-0,00
H max la coama 15 m de la cota +/-0,00
anexe
H max la cornisa 5 m de la cota +/-0,00
H max la coama 8 m de la cota +/-0,00
Regimul maxim de inaltime al cladirilor:
P+2, cu sau fără subsol (demisol) pentru constructiile principale de cazare.
P ( cu sau fara subsol sau demisol) pentru anexe
Echiparea edilitara
Alimentarea cu apa - Alimentarea cu apă a obiectivului de investiţii, se va face din sursa centralizata de alimentare cu apa a orasului Intorsura Buzaului.
Canalizarea menajera
Evacuarea apelor uzate se va realiza in reteaua de canalizare centralizata.
Canalizarea pluviala
- Apele meteorice de pe amplasament vor fi colectate prin rigole si santuri si evacuate la rigola stradala a drumului de acces la teren.
Incalzirea
Spaţiile interioare vor fi încălzite de la centrala termică proprie, funcţionând cu combustibil solid, sau cu energie electrică, eventual se pot utiliza şi panouri solare - fotovoltaice.
Alimentarea cu energie electrica
Energia electrică necesară se va asigura prin racordare la reţeaua existentă, aflată la cca 60-70 m pe drumul principal DS 1079, cu avizul furnizorului, pe baza unui proiect de specialitate
Aliniamente propuse
Aliniamentul reprezinta demarcarea intre spatiul privat si cel public.
Aliniamentul este la limita proprietatii, la limita terenului aferent drumului existent.
Reguli de amplasare si retrageri minime obligatorii
Amplasarea fata de aliniament
-retragere fata de aliniament : 2 m
-retragere fata de limitele laterale : 2 m
-retragere fata de limita posterioara: 2 m
Amplasarea in interiorul parcelei
Autorizarea executarii constructiilor este permisa numai daca se respecta:
- distantele minime obligatorii fata de limitele laterale si posterioare ale parcelei, conform
Codului civil;
- distantele minime necesare interventiilor in caz de incendiu, stabilite pe baza avizului
unitatii teritoriale de pompieri, conform plansei de reglementari, latimea minima a curbei de acces ascendant in incinta va fi de 9,00 m.
Reguli cu privire la asigurarea acceselor obligatorii
Accese carosabile si pietonale
Accesele carosabile (si pietonale) se vor face de pe drumurile existente, care vor fi amenajate conform profilului transversal propus. Drumul va fi mentinut pe traseul existent, de unde accesul pe teren poate fi realizat printr-o curba ascendenta, datorita terenului abrupt.
Se va asigura accesul si spatiul de manevra pentru autospeciale de interventii in caz de incendiu.
Modernizarea drumului se va face în mod unitar prin grija primariei.
Reguli cu privire la echiparea tehnico-edilitara
Autorizarea executarii constructiilor este permisa numai daca exista posibilitatea racordarii de noi consumatori la retelele existente de apa, la instalatiile de canalizare si de energie electrică.
Exista retea de distribuite energie electrica, alimentare cu apa la aproximativ 60-80 m fata de limita proprietatii.
Reteaua de canalizare ( in curs de receptie) pe DS 1079 la aproximativ 60-80 m fata de limita proprietatii.
Constructiile propuse vor fi racordate la acestea.
Realizarea de retele edilitare
- Extinderile de retele sau maririle de capacitate a retelelor edilitare publice se realizeaza de catre investitor sau beneficiar, partial sau in intregime, dupa caz, in conditiile contractelor incheiate cu consiliile locale.
- Lucrarile de racordare si de bransare la reteaua edilitara publica se suporta in intregime de investitor sau de beneficiar.
Inaltimea constructiilor
Regimul de înaltime
Regimul maxim de inaltime al cladirilor:
P+1, cu sau fără subsol (demisol) pentru constructiile principale.
P pentru anexe
Inaltimi maxime
Constructiile principale: H max la cornisa 10 m
Anexe: H max 7m
Totemuri: max 30m
Indici de utilizarea terenului:
Procentul de ocupare a terenului: maxim 60%
Coeficientul de utilizare a terenului: maxim 1, 2
Aspectul exterior al constructiilor
Constructiile vor avea un caracter preponderent rural
Autorizarea executarii constructiilor este permisa numai daca aspectul lor exterior nu contravine functiunii acestora si nu depreciaza aspectul general al zonei. Se vor evita culorile stridente.
Autorizarea executarii constructiilor care, prin conformare, volumetrie si aspect exterior, intra in contradictie cu aspectul general al zonei si depreciaza valorile general acceptate ale urbanismului si arhitecturii, este interzisa.
- Categorii de materiale de constructii:
Zidarie din caramida sau bca, piatra si lemn, structura metalica.
b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: nu este cazul.
c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: planul va contribui la modernizarea și dezvoltarea zonei.
d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program: Problemele de mediu relevante pentru plan sunt următoarele: echiparea cu utilităţi a amplasamentului de aşa manieră încât să nu impieteze asupra factorilor de mediu, folosind instalaţii, echipamente şi utilaje ale căror caracteristici sunt compatibile cu normele de protecţia mediului și evident, o utilizare, explotare corespunzătoare a tuturor construcțiilor, amenajărilor și dotărilor;
e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: încadrarea planului a fost efectuată în baza etapelor procedurale din evaluarea strategică de mediu (SEA);
2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:
a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: nu este cazul;
b) natura cumulativă a efectelor: nu este cazul;
c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.
d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): nu este cazul;
e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Suprafața terenului S= 10.250,00 mp si este compusă din suprafața de 3.514,00 mp arabil- intravilan și suprafața de 6.736,00 mp arabil- extravilan,Conform certificatului de urbanism nr. 44/22.09.2021, eliberat de Primaria Oras Intorsura Buzaului.
f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:
(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: zona studiata nu se afla in zona de protectie a monumentelor istorice.
(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: în faza de implementare se vor respecta standardele şi normativele în vigoare.
(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;
g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: Amplasamentul se situează în afara siturilor Natura 2000 din judeţ.
Obligaţiile titularului:
- solicitarea şi obţinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 44/22.09.2021 emis de Primaria Oras Intorsura Buzaului, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;
- In cadrul sedintei CSC desfasurata in data de 21.01.2021, Apele Buzau a solicitat depunerea documentatiei pentru avizare.
- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;
- să ia masuri prealabile executării construcţiei obiectivelor, de decopertare a stratului de sol fertil de pe suprafeţele amplasamentelor aprobate, pe care sa-l depoziteze şi să-l niveleze pe terenuri neproductive sau slab productive, indicate de organele agricole sau silvice, in vederea punerii in valoare sau a ameliorarii acestora, conform art. 100 din Legea nr. 18 din 19 februarie 1991 (*actualizată*) Legea fondului funciar;
- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;
- respectarea OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare;
- respectarea prevederilor Legii nr. 24/2007 privind reglementarea şi administrarea spaţiilor verzi din intravilanul localităţilor (*actualizată*);
- respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
- respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;
- respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
- respectarea prevederilor HG nr. 188/2002, modificată şi completată prin HG nr. 352/2005 şi HG nr. 210/2007 pentru aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;
- respectarea prevederilor OUG nr. 92/19.08.2021 privind regimul deșeurilor; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;
- respectarea OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;
Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:
- Anunţurile privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în ziarele Observatorul de Covasna în data de 14.01.2022 şi 19.01.2022;
- Proiectul Deciziei etapei de încadrare se va publica pe pagina proprie de internet a APM Covasna http://apmcv.anpm.ro;
- Convocatorul transmis către membrii CSC și procesul verbal al ședinței nr. 2/21.01.2022;
Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.
Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu – APM Covasna.
Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.
În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.
Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentului aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.
Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna. Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).
DIRECTOR EXECUTIV,
Ing. NEAGU GHEORGHE
Șef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii, Întocmit,
Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae Ing. Bote Daniela