Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

din 15.02.2022

 

Ca urmare a notificării adresate de KONDRATH LEVENTE, KONDRATH SZENDE - MARIA ȘI ALȚII cu domiciliul în municipiul Târgu Secuiesc, str. 1 Decembrie 1918,  nr. 32, bl. 20, sc. C, ap. 3, județul Covasna, în scopul „PLAN URBANISTIC ZONAL – ZONĂ DE LOCUINȚE INDIVIDUALE – (PUZ MODIFICATOR ȘI EXTINDERE PUZ)”, amplasat în municipiul Târgu Secuiesc, str. Lunga, nr. 543,  jud. Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 758/03.02.2022,

În baza:

- OUG nr. 68/2019, Art. 6. al. (1) privind înfiinţarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor prin reorganizarea Ministerului Mediului şi prin comasarea cu Ministerul Apelor şi Pădurilor, prin preluarea activităţilor şi structurilor acestuia, precum şi a unităţilor aflate în subordinea, coordonarea şi sub autoritatea celor două ministere, Hotărâre de Guvern nr. 43/16.01.2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor;

- HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;

- O.U.G. 195/2005 privind protecția mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările utlerioare;

- H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe, cu modificările și completările ulterioare;

- prevederile Ord. nr. 995/2006 pentru aprobarea listei planurilor şi programelor care intră sub incidenţa H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările și completările ulterioare;

- Ord. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;

- Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România;

- Ord. nr. 1.822 din 6 octombrie 2020 privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare şi custodie a ariilor naturale protejate;

 

 

Agenţia de Protecţie a Mediului Covasna ca urmare a:

- punctelor de vedere transmise de către membrii CSC. Punctele de vedere emise de Direcția Județeană pentru Cultură Covasna, SGA Covasna, CJ GNM Covasna, DSP Covasna;

- Proces verbal nr. 4 din data de 11.02.2022 încheiat în urma punctelor de vedere transmise de către membrii CSC;

- în conformitate cu prevederile art. 5. alin (3) pct. a) și a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potențiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe;

- în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

 

D e c i d e:

 

Planul „PLAN URBANISTIC ZONAL – ZONĂ DE LOCUINȚE INDIVIDUALE – (PUZ MODIFICATOR ȘI EXTINDERE PUZ)”, amplasat în municipiul Târgu Secuiesc, str. Lunga, nr. 543, titular, KONDRATH LEVENTE, KONDRATH SZENDE - MARIA ȘI ALȚII cu domiciliul în municipiul Târgu Secuiesc, str. 1 Decembrie 1918,  nr. 32, bl. 20, sc. C, ap. 3, județul Covasna nu necesită evaluare de mediu și nu necesită evaluare adecvată și se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Descrierea planului:

Obiectul lucrării: Obiectul lucrarii este modificarea și extinderea Planului Urbanistic Zonal  „Zona de locuinte individuale” aprobat.prin HCL.Tg Secuiesc nr. 55/2015

Terenul ce face obiectul studiului are o suprafata de 18 812mp  si este in proprietatea  initiatorilor lucrarii.

Modificarile propuse se refera in principal la: numarul loturilor construibile, caracteristicile strazii propuse si suprafata de spatii verzi amenajete in domeniul public.

 

Stadiul actual al dezvoltarii urbanistice

 

In anul 2015 pe o suprafata de teren de 1.61 ha s-a aprobat PUZ  Zona de locuinte individuale. Prin acest PUZ s-a prevazut o singura incinta cu un numar redus de case de locuit si amenajari.

Ciculatia pe teren a fost calibrata ca alee semi carosabila.

Intre timp, proprietatea a fost marita obtinandu-se un front stradal mai mare la drumul de exploatare. Terenul a fost parcelat in 14 loturi edificabile si un lot pentru circulatii.

Conform extraselor CF întregul teren este în intravilan având categoria de folosinta curti-constructii

Incadrarea in localitate: Terenul este amplasat intr-un sat apartinator municipiului Targu Secuiesc, respectiv satul Lunga, nr.543

Amplasament:

Terenul ce face obiectul studiului este amplasat in zona sudica a localitatii.

Date despre teren:

Terenul ce face obiectul planului urbanistic zonal este compus din 15 loturi inscrise in CF Targu Secuiesc

Vecinatati

  • vest:  teren agricol în extravilan
  • est:    drum de exploatare agricola
  • sud:   teren agricol în extravilan
  • nord: teren agricol în extravilan

Ocuparea terenurilor

Terenul reglementat are o suprafața de 18 812mp avand urmatorul bilant teritorial:

 

existent

 

mp

%

Zona case de locuit (inclusiv lac)

17715

94,17

Zona circulatii

1097

5,83

Zona spatii verzi in domeniul public

-

-

Total

18812

100,00

POTex= 1.46%

CUTex= 0.02

Echiparea edilitara

Pe drumul de exploatare exista retele de distribuite energie electrica, alimentare cu apa si canalizare. In  zona nu existea retele de alimentare cu gaz.

 

Situația propusă

Prevederi ale PUG

Corelare cu documentatii de urbanism aprobate anterior

Terenul ce face obiectul acestui PUZ se compune din partea reglementata prin Planul Urbanistic Zonal  „Zona de locuinte individuale” aprobat.prin HCL.Tg Secuiesc nr. 55/2015 (1.61ha) și un teren nereglementat  (0.27ha ).

Extindere intravilan

Terenul este in intravilan. Nu se propune extinderea intravilanului.

Modernizarea circulatiei

Se pastreaza traseul drumului existent.Se propune o strada infundata cu doua sensuri de circulatie prevazuta în capăt cu un cerc de viraj cu o raza de 5m.

Parcaje

Se vor asigura spatii de parcare pentru locatari și vizitatori în fiecare incinta

Nu se admite stationarea vehiculelor în spațiul public.

Sistematizarea verticala

Nu sunt probleme deosebite de sistematizare verticala pe parcele.

Se vor crea pante adecvate pentru scurgea apelor meteorice.

Zonificarea teritoriului – reglementari, bilant teritorial

Terenul reglementat are o suprafața de 18 812mp avand urmatorul bilant teritorial:

Bilant teritorial comparativ 

 

existent

propus

 

mp

%

mp

%

Zona case de locuit (inclusiv lac)

17715

97,17

16167

85,94

Zona circulatii

1097

5,83

1892

10,06

Zona spatii verzi in domeniul public

-

-

753

4,00

Total

18812

100,00

18812

100

Functiuni propuse

Categoriile functionale

- Zl – zona locuinte

- Zv – zone verzi (gradina)

- lucrari tehnico-edilitare

- circulatii

          Zl

Functiune dominanta  case de locuit individuale / case cuplate (+anexe)

Functiuni admise cu conditii: pensiune turistica, camin pentru persoane varstnice cu o capacitate de maximum 30 de persoane

          Zv

Functiune dominanta – spatii verzi amenajate – parc

Functiuni complementare: pavilion de gradina, terase acoperite, spatii pentru joc si sport, mobilier urban

          Regimul de înaltime

Regimul maxim de inaltime  al cladirilor:  

P.+1, cu sau fără subsol pentru locuinte, P+1+M pentru pensiune turistica, p pentru anexe

P pentru anexe

Inaltimi maxime admise

Hmax la streasina: 6m pt case, 7.5m pentru pensiune, 3m pentru anexe

          Aliniamentul

Aliniamentul (delimitarea dintre spațiul public și cel privat),  va fi la marginea trotuarului, cf. Plansei 3.1. Reglementari urbanistice

          Regimul de aliniere al constructiilor

Cladirile vor fi in principiu aliniate la limitele de proprietate.

Zona edificabila

Aceasta este retrasa cu 5m fata de aliniament, 1.5m fata de limita posterioara, 1.5m / 5m fata de vecinatati (cf. plansei de reglementari urbanistice).

Amplasament in cadrul parcelei

Se vor respecta conditiile de insorire: casele vor fi retrase cu minimum 1/2 din inaltimea la streasina fata de vecinatati pentru a respecta conditiile de insorire. Ferestrele si balcoanele sunt admise cu conditia sa fie amplasate la o distanta de minimum 2m fata de vecinatati

Pentru anexe gospodaresti destinate animalelor se va  cere acordul vecinilor.

          Modul de utilizare al terenului

În vederea folosirii în mod eficient a suprafetei de teren existente în zona s-au stabilit valori maxime ale coeficientului de utilizare a terenului (CUT) si a procentului de ocupare a terenului (POT) in zona studiata si care sunt indicate în fisa de reglementari existente în cadrul Regulamentului urbanistic zonal.

  • Zona case de locuit

                             POT max. 30 %

                             CUTmax=0.6

  • Zona parc    POT max. 10 %

                             CUTmax=0.1

          Lotizare

Se mentine in principiu lotizarea existenta, (14 loturi, cu un fronturi stradale de peste 20m, suprafate peste 700mp)

Adancimea loturilor  din partea nordica se va miscora corelat cu profilul stradal propus, cf. Plansei de reglementari urbanistice.

Loturile pot fi comasate cu respectarea reglementarilor propuse (POT, CUT, retrageri fata de vecinatati si aliniament) Loturile pot fi comasate cu respectarea reglementarilor propuse (POT, CUT, retrageri fata de veinatati si aliniament)

          Echiparea edilitara

Alimentare cu apa și canalizare

Având în vedere că terenul care face obiectul studiului, prezintă potențial de a realiza clădiri noi în viitorul apropiat (în strada studiată se regăsesc circa 14 terenuri destinate pentru construire), se derivă obligativitatea realizării rețelelor edilitare de apă-canalizare corespunzătoare din punct de vedere tehnic, echipate cu branșamente de apă și racorduri de canalizare menajeră corespunzătoare, până la limita de proprietate ale imobilelor adiacente. Se propune de asemenea realizarea ramificațiilor pentru branșamente și în zona conductelor stradale existente, pentru fiecare teren în parte.

Apele meteorice

Canalizarea pluviala pe strada se va rezolva cu o rigola deschisă, apele meteorice vor fi deversate în lac.

Apele meteorice colectate de pe acoperisuri sunt ape conventional curate vor fi colectate, prin jgheaburi si burlane si deversate in fiecare incinta spre zonele verzi, respectiv spre rigolele stradale.

Alimentarea cu energie electrica

Aceasta se va face din reteaua de distributie existenta in zona pe baza unei documentatii intocmite de o firma abilitata in acest sens, cu avizul de la Electrica S.A.

Incalzirea

Se va realiza cu centrale temice proprii cu combustibil lemnos sau energie electrică.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele:

 Documentatia este elaborata pe baza prevederilor din Certificatul de Urbanism nr. 110 din 16.08.2021, eliberat de Primăria Municipiului Târgu Secuiesc.

Prevederi ale Cetificatului de Urbansim:

- regimul juridic

Imobilul teren este identificat prin CF nr. 30649, 30648, 30647, 30646, 30645, 30644, 30643, 30642, 30641, 30635, 30636, 30637, 30638, 30639, 30640 Tg Secuiesc, proprietatea solicitanților, se află în intravilanul municipiului Tg Secuiesc conform PUZ nr. 519/ 10.10.2014 aprobat. Imobilul nu este inclus pe lista monumentelor istorice si nu se afla în zona de protecția monumete istorice sau ale naturii.

- regimul economic

Terenul are o suprafata de 18812 mp.

Destinația Zonă de locuințe individuale cu regim de înălțime P, P+1, P+M.

- regimul tehnic

se solicita elaborare PUZ, indicii urbanistici sunt stabiliti fiind: POT 25%(maxim), CUT=0,3 (maxim).

 c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

Documentatia este elaborata pe baza prevederilor din Certificatul de Urbanism nr.110 din 16.08.2021 și a avizului de oportunitate nr. 2 din 07.12.2021 eliberate de Primaria Municipiului Targu Secuiesc

Obiectul lucrarii este modificarea și extinderea Planului Urbanistic Zonal  „Zona de locuinte individuale” aprobat.prin HCL.Tg Secuiesc nr. 55/2015

Terenul ce face obiectul studiului are o suprafata de 18 812mp  si este in proprietatea  initiatorilor lucrarii.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program:

Problemele de mediu relevante pentru plan sunt următoarele: echiparea cu utilităţi a amplasamentului de aşa manieră încât să nu impieteze asupra factorilor de mediu, folosind instalaţii, echipamente şi utilaje ale căror caracteristici sunt compatibile cu normele de protecţia mediului. Aspectele de protectia mediului se rezuma la rezolvarea utilitatilor de asa maniera incat sa nu impieteze asupra integritatii factorilor de mediu, folosind instalatii, echipamente si utilaje ale caror caracteristici sunt compatibile cu normele de protectia mediului, si, evident, o utilizare, o explotare corespunzatoare a tuturor constructiilor, amenajarilor si dotarilor.

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu:

Nu este cazul.

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: Efecte nesemnificative.

După terminarea lucrărilor este obligatorie refacerea cadrului natural afectat de lucrări.

b) natura cumulativă a efectelor: Nu este cazul

c) natura transfrontieră a efectelor: Nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): Construcțiile prevăzute vor respecta reglementările propuse prin plan.

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Terenul are o suprafata de 18812 mp.

Destinația Zonă de locuințe individuale cu regim de înălțime P, P+1, P+M. Imobilul teren este identificat prin CF nr. 30649, 30648, 30647, 30646, 30645, 30644, 30643, 30642, 30641, 30635, 30636, 30637, 30638, 30639, 30640 Tg Secuiesc, proprietatea solicitanților, se află în intravilanul municipiului Tg Secuiesc.

Indici de ocupare a terenului propuși:

•        Zona case de locuit

                             POT max. 30 %

                             CUTmax=0.6

•        Zona parc   POT max. 10 %

                             CUTmax=0.1

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: distanţa faţă de obiectivele de interes cultural sunt mari, nu pot fi afectate.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: Atât în faza de construcție, cât și în faza de funcționare a obiectivelor propuse se vor respecta standardele și normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: Prin grija beneficiarilor se va asigura o bună gospodărire și folosire a incintei.

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: planul în sine nu are un efect asupra acestor zone.

Obligațiile titularului:

  • Solicitarea şi obținerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 110 din 16.08.2021, emis de Primăria Municipiului Tg Secuiesc, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;
  • Conform procesului-verbal nr. 4 din data 11.02.2022, încheiat în urma punctelor de vedere transmise de către membrii CSC s-a stabilit:

-nu necesită depunerea documentației la SGA Covasna ptr. obținerea avizului;

-s-a emis Asistență de Specialitate de Sănătate Publică de la Direcția de Sănătate Publică Covasna.

-ISU Covasna confirmă depunerea solicitării a documentului de reglementare;

  • Respectarea legislației de mediu în vigoare.
  • Să respecte în integralitate prevederile următoarelor acte normative:
    • O.U.G. 195/2005 (*actualizată*) privind protecția mediului;
    • O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice;
    • Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
    • Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
    • OUG nr. 92 din 19 august 2021 privind regimul deşeurilor;
    • Ordinul Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;
    • se vor respecta prevederile HG nr. 188 / 2002, modificată prin HG 352 / 2005, privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;
    • Legea nr. 47/2012 pentru modificarea și completarea Legii nr. 24/2007, privind reglementarea și administrarea spațiilor verzi din intravilanul localităților.
  • În perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii; Nu se vor folosi materiale poluante, periculoase și nocive;

Informarea și participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile privind inițierea PUZ, publicate în ziarul Observatorul de Covasna în data de  05.01.2022 și 07.01.2022;

- Convocatorul transmis către membrii CSC;

- Procesul verbal al şedinţei CSC nr. 4/11.02.2022;

- Anunț public privind decizia etapei de încadrare și proiectul deciziei afișat pe site-ul APM Covasna (http://apmcv.anpm.ro) din data de 15.02.2022;

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu – APM Covasna.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări sau este revizuit, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentuluii aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările și completările ulterioare.

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU Gheorghe

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizații,                                                 Întocmit,

Ing. SIMINICEANU Gabriel Nicolae                                                Ing. FARKAS Berta