Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Proiect Decizia etapei de încadrare din 11.03.2022

 

Ca urmare a notificării adresate de DEMETER JULIANNA cu domiciliul/sediul în municipiul Sfantu Gheorghe, str. Facliei, nr. 3, bl. 15, sc. A, et. -, ap. 1, județul Covasna, privind Elaborare Plan Urbanistic Zonal – Zonă de locuințe, propus a fi amplasat în comuna Moacsa, extravilan, nr. FN,  judeţul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 1244/23.02.2022, în baza:

  • Ordonanței de Urgenţă nr. 68/06.11.2019 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, unde la Art. 6 se menționează că se înființează Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor;
  • HG nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor;
  • H.G. nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea A.N.P.M. şi a instituţiilor aflate în subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;
  • O.U.G. nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare
  • H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe (*actualizată*);
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ord. nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;
  • Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România.
  • Ord. nr. 1822/2020 privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare şi custodie a ariilor naturale protejate;

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

- ca urmare a consultării autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 04.03.2022 la sediul APM Covasna (proces-verbal nr. 6/04.03.2022);

- având în vedere că planul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;

- în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). corelat cu pct. c) şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- dovada achitării tarifului aferent PUZ 500 lei -;

- punct de vedere din partea Direcției de Sănătate Publică Covasna (nr. înreg. APM Covasna nr.1482/02.03.2022),

- punct de vedere din partea Sistemului de Gospodărire a Apelor Covasna nr. 1444/SL/04.03.2022, (nr. înreg. APM Covasna 1589/04.03.2022);

- punct de vedere nr. 3601554/04.03.2022 emis de ISU ”Mihai Viteazaul” al jud. Covasna (înreg. la APM Covasna cu nr. 1633/07.03.2022),

 

 

 

- punct de vedere nr. 326/02.03.2022,din partea Directiei de cultura a judetului Covasna inregistrat la APM Covasna nr.1483/02.03.2022,

- punct de vedere din partea CFM din cadrul APM Covasna, nr.1493/02.03.2022,

- în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

D e c i d e:

 

Plan Urbanistic Zonal – Zonă de locuințe, propus a fi amplasat în comuna Moacsa, extravilan, nr. FN, judeţul Covasna nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

 

 Obiectul lucrarii“ Proiectul de fata propune reglementarea unei zone de locuinte in comuna Moacsa, pe un teren aflat in extravilanul satului, la cca 50 m fata de limita actuala a intravilanului. Zona nu este reglementata de planuri de urbanism. Proiectul se refera la un teren avand suprafata de 1866 mp, parte a unui teren mai mare, cu suprafata de 5.200 mp, teren arabil in extravilan . Se propune realizarea unor cladiri de locuit independente, unifamiliale, cu regim de inaltime parter + mansarda. Terenul este liber in momentul de fata de constructii si amenajari, folosinta actuala este teren agricol in extravilan, conform extras de carte funciara. Terenul se afla in proprietate privata, in intregime. Se doreste amplasarea pe teren a unor constructii de locuinta, in etapele viitoare a unor anexe gospodaresti simple, se va asigura accesul din drumul national, asemenea celorlalte loturi existente pe cele doua laturi ale acestuia. Regimul de inaltime maxim va fi parter + mansarda. Din punct de vedere al utilitatilor, se va asigura posibilitatea alimentarii cu apa, a racordului la canalizare menajera, a alimentarii cu energie electrica, si racord la retele de telecomunicatii, acestea exista pe traseul strazii. Incalzirea spatiilor interioare se va face cu sobe sau centrala termica pe combustibili solizi sau electric.

Conform temei de proiectare, s-au propus constructii si amenajari specifice unei zone de locuinte.

Constructiile se vor realiza din materiale durabile, se vor utiliza cu precadere materiale locale. Spatiile libere vor fi amenajate ca spatii verzi. Compozitia urbanistica a tinut cont de orientare, de conditiile de protectie fata de vanturile dominante prin amplasare si orientare, de constratngerile de teren existente. Se vor planta pe amplasament cativa arbori cu radacini adanci si vegetatie bogata, spre interiorul parcelei, cu rol de fixare a solului si de paravan anti-vant si in calea curentilor de aer. Constructiile si toate amenajarile vor avea acces auto si pietonal direct.

In baza amenajarilor propuse se stabilesc urmatorii indici de ocupare si utilizare a terenului:

 

 Bilant teritorial – situatia propusa

- suprafata totala studiata ( reglementata ) 1866 mp,

- suprafata ocupata de constructii 400 mp,

- suprafata ocupata de curte 180mp,

- suprafata ocupata de circulatii carosabile, curte 1466 mp,

- suprafata ocupata de echipare edilitara 0

 

 

- suprafata ocupata de zone de protectie 0

- suprafata ocupata de edificabil ( din total ) 500 mp,

- suprafata ocupata de destinatii speciale 0,00

- suprafata ocupata de alte functiuni 0,00

- Suprafata totala ocupata 1866 mp,

 Indici de ocupare a terenului :

Procent de ocupare a terenului POT maxim = 27,00%

Coeficient de ocupare a terenului CUT maxim = 0,54

Reguli cu privire la asigurarea acceselor obligatorii : - accesele obligatorii sunt :

 - accesul auto al utilitarelor de stins incendiul, salvarilor la toate constructiile si amenajarile.

- Accesul autovehiculelor la toate obiectivele propuse

- Accesul pietonal la toate obiectivele propuse

Reguli cu privire la echiparea edilitara : Echiparea edilitara va respecta legislatia in vigoare si normele tehnice cu privire la materialele si procedurile prin care se realizeaza asigurarea de utilitati.

 Reguli cu privire la amplasarea de spatii verzi si imprejmuiri : Spatiile verzi sunt amplasate pe teritoriul studiat sub forma de amenajari simple, rolul acestora este si functional si estetic, sub forma de zone verzi de protectie si decorative. Se va face tot posibilul ca vegetatia salbatica existenta pe amplasament sa supravietuiasca si sa acopere spatiile libere de constructii si amenajari artificiale. Se pot realiza imprejmuiri transparente si semitransparente din materiale locale nu mai inalte de 2,0 m si garduri vii din arbusti fasonati, nu mai inalte de 1,5 m. Nu se vor utiliza imprejmuiri din materiale plastice.

 Zonificarea functionala : Teritoriul studiat, data fiind omogenitatea functiunilor se constituie intr-o singura zona functional, cu functiune de locuire.

Circulatia : Accesul carosabil se poate asigura din drumul national 11. Este posibil accesul auto al autovehiculelor de orice fel, inclusiv ale celor utilitare si ale celor de interventie.

Asigurare utilităţi:

- Alimentare cu apa : Alimentarea cu apa se va realiza prin racord la retea existenta. Canalizare menajera Se va asigura prin racord la reteaua stradala.

- Canalizare pluviala Apele meterorice si de suprafata se vor colecta prin rigole deschise situate pe marginea drumului si se vor conduce spre spatiile verzi. Apele pluviale vor fi indeparate de fronturile construite prin lucrari de sistematizare verticala si amenajari exterioare corespunzatoare.

-  Incalzire Spatiile interioare se vor incalzi cu sobe sau centrala termica pe combustibili solizi, sau cu aparate / centrala electrice.

- Alimentare cu energie electrica : Pentru asigurarea alimentarii cu energie electrica necesara circuitelor de iluminat si prize, se va realiza racordul la reteaua existenta in zona pe baza de proiect de specialitate si cu acordul detinatorului de retele si furnizorului de energie.

- Gospodarie comunala : Vor rezulta din activitatea zonei numai deseuri menajere. Materialele refolosibile, PET-uri si materiale plastice, textile, hartie, metal, sticla, se vor colecta separat si se vor preda la unitati specializate de colectare, prin grija proprietarului.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: nu este cazul.

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: planul va contribui la modernizarea și dezvoltarea zonei.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program: Problemele de mediu relevante pentru plan sunt următoarele: echiparea cu utilităţi a amplasamentului de aşa manieră încât să

 

 

 

 

nu impieteze asupra factorilor de mediu, folosind instalaţii, echipamente şi utilaje ale căror caracteristici sunt compatibile cu normele de protecţia mediului și evident, o utilizare, explotare corespunzătoare a tuturor construcțiilor, amenajărilor și dotărilor;

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: încadrarea planului a fost efectuată în baza etapelor procedurale din evaluarea strategică de mediu (SEA);

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: nu este cazul;

b) natura cumulativă a efectelor: nu este cazul;

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor):  nu este cazul;

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Proiectul se refera la un teren de 1866 mp, parte din suprafața totală a terenului  de 5200 mp, teren arabil in extravilan.

Conform certificatului de urbanism nr. 555/30.09.2021, zona este reglementată în faza PUZ/PUG/PUD aprobat prin Hotararea Consiliului Local al comunei Moacsa nr. 11/2000, prelungit cu HCL nr. 60/2018.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: imobilul nu este inclus pe lista monumentelor istorice și nu se află în zonă de protecție monumente istorice și/sau ale naturii.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: în faza de implementare se vor respecta standardele şi normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: Amplasamentul se situează în afara siturilor Natura 2000 din judeţ.

Obligaţiile titularului:

- solicitarea şi obţinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 555/30.09.2021 emis de Consiliul Judetean Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;

- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- să ia masuri prealabile executării construcţiei obiectivelor, de decopertare a stratului de sol fertil de pe suprafeţele amplasamentelor aprobate, pe care sa-l depoziteze şi să-l niveleze pe terenuri neproductive sau slab productive, indicate de organele agricole sau silvice, in vederea punerii in valoare sau a ameliorarii acestora, conform art. 100 din Legea nr. 18 din 19 februarie 1991 (*actualizată*) Legea fondului funciar;

- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- respectarea OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor Legii nr. 24/2007 privind reglementarea şi administrarea spaţiilor verzi din intravilanul localităţilor (*actualizată*);

- respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;

- respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;

- respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

 

 

 

 

- respectarea prevederilor HG nr. 188/2002, modificată şi completată prin HG nr. 352/2005 şi HG nr. 210/2007 pentru aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;

- respectarea prevederilor OUG nr. 92/19.08.2021 privind regimul deșeurilor; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;

- respectarea OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în ziarele Observatorul de Covasna în data de 25.02.2022 şi 28.02.2022;

- Proiectul Deciziei etapei de încadrare se va publica pe pagina proprie de internet a APM Covasna http://apmcv.anpm.ro;

- Convocatorul transmis către membrii CSC și procesul verbal al ședinței nr. 6/04.03.2022;

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu – APM Covasna.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentului aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna. Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

 

Șef  Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                            Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                        Ing. Bote Daniela