Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Proiect Decizia etapei de încadrare din 04.04.2022

 

Ca urmare a notificării adresate de DANCS ATTILA – HUBA ȘI DANCS LIVIA  cu domiciliul/sediul în oraș Covasna, str. Barabás Miklós, nr. 5, județul Covasna, privind Elaborare PUZ – PENSIUNE TURISTICĂ, propus a fi amplasat în oraș Covasna, str. Barabás Miklós, nr. 5, intravilan, judeţul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 1982/16.03.2022, în baza:

  • Ordonanței de Urgenţă nr. 68/06.11.2019 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, unde la Art. 6 se menționează că se înființează Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor;
  • HG nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor;
  • H.G. nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea A.N.P.M. şi a instituţiilor aflate în subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;
  • O.U.G. nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare
  • H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe (*actualizată*);
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ord. nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;
  • Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România.
  • Ord. nr. 1822/2020 privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare şi custodie a ariilor naturale protejate;

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

  • ca urmare a consultării autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 25.03.2022 la sediul APM Covasna (proces-verbal nr. 8/25.03.2022);
  • având în vedere că planul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;
  • în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). corelat cu pct. c) şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;
  • dovada achitării tarifului aferent PUZ 500 lei (OP din 16.03.2022);
  • în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

D e c i d e:

 

Plan Urbanistic Zonal – PENSIUNE TURISTICĂ, propus a fi amplasat în oraș Covasna, str. Barabás Miklós, nr. 5, intravilan, judeţul Covasna nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Obiectivul planului prevede amenajarea unui teren intravilan pentru construirea unei pensiuni turistice, cu regim de înălțime maxim P+M, cu subsol parțial sau total, a unei clădiri pentru locuința administratorului, amenajerea incintei cu circulații, parcaje și zone verzi. Suprafața terenului este de 1.474 mp, intravilan și este în proprietatea solicitanților. Terenul se află la intersecția străzilor Toth și barabas miklos, în zona mediană a orașului.

Zona este reglementată în PUG aprobat cu restricție temporară de construire până la elaborarea unui PUZ sau PUD.

Situația existentă: pe terenul studiat există o construcție care datează din anii 1950, ce se va desființa.

Bilanț teritorial – situația existentă:

Specificație

mp

%

Suprafața totală reglementată

1.474

100,00

Suprafața ocupată de construcții

97

6,58

Suprafața ocupată de curți, circulații

297

20,15

Suprafețe ocupate de alte funcțiuni

0,00

0,00

Suprafața ocupată de echipare edilitară

0,00

0,00

Suprafața ocupată de spații verzi spontane sau vegetație agricolă

1.080

73,27

Suprafață ocupată de spații verzi amenajate

0,00

0,00

Suprafața totală ocupată

1.474

100,00

P.O.T

6,58

 

C.U.T

0,13

 

Suprafața edificabilă

nedelim

nedelim

 

Bilanț teritorial – situația propusă:

Specificație

mp

%

Suprafața totală reglementată

1.474

100,00

Suprafața edificabilă

891

60,45

Suprafața ocupată de construcții - estimativ

400

27,14

Suprafața ocupată de curți, circulații, amenajări exterioare

705

47,83

Suprafața ocupată de echipare tehnico - edilitară

0

0,00

Suprafața ocupată de spații verzi

369

25,03

Suprafețe ocupate de destinații speciale

0

0,00

Suprafață ocupată de alte funcțiuni

0

0,00

Suprafața totală ocupată

1.474

100,00

P.O.T maxim

30%

C.U.T maxim

0,90

 

Teritoriul studiat, dată fiind omogenitatea funcțiunilor se constituie într-o singură zonă funcțională – zonă de servicii turistice.

Terenul este accesibil direct de pe str. Barabas Miklos, atât auto cât și pietonal.

Asigurare utilităţi:

  • alimentarea cu apă: se va realiza prin racord la rețeaua centralizată de alimentare de pa strada Toth. Apa va fi condusă la punctele de consum prin branșamente la conductele de alimentare și rețeaua de distribuție interioară incintelor.
  • canalizare menajeră: apele uzate menajere se vor conduce prin rețea de canalizare menajeră subterană la rețeaua de canalizare menajeră centralizată de pe strada Barabas Miklos.
  • alimentarea cu energia electrică: pentru alimentarea cu energie electrică necesară circuitelor de iluminat și prize se va realiza racordul subteran la rețeaua de distribuție a energiei electrice existentă în zona amplasamentului.
  • încălzirea –este posibil racordul la rețeaua de distribuție e gazelor naturale.

Gospodărie comunală: se va realiza în mod corespunzător colectarea și depozitarea temporară a deșeurilor menajere. Acestea se vor colecta containerizat și se vor depozita în depozitele agremenatate din zonă. Materialele refolosibile (PET-uri, sticlă, textile, metale) se vor colecta separate și se vor preda la unități specializate de colectare.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: nu este cazul.

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: planul va contribui la modernizarea și dezvoltarea zonei.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program: Problemele de mediu relevante pentru plan sunt următoarele: echiparea cu utilităţi a amplasamentului de aşa manieră încât să nu impieteze asupra factorilor de mediu, folosind instalaţii, echipamente şi utilaje ale căror caracteristici sunt compatibile cu normele de protecţia mediului și evident, o utilizare, explotare corespunzătoare a tuturor construcțiilor, amenajărilor și dotărilor;

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: încadrarea planului a fost efectuată în baza etapelor procedurale din evaluarea strategică de mediu (SEA);

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: nu este cazul;

b) natura cumulativă a efectelor: nu este cazul;

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor):  nu este cazul;

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Suprafața totală a terenului este de 1.474 mp.

Conform certificatului de urbanism nr. 9/21.02.2022, terenul identificat cu nr. cad. 32843 se află în intravilanul localității conform PUG aprobat, fiind prevăzută interdicție temporară de construire până la elaborarea unui PUZ sau PUG.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: imobilul nu este inclus pe lista monumentelor istorice și nu se află în zonă de protecție monumente istorice și/sau ale naturii.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: în faza de implementare se vor respecta standardele şi normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: Amplasamentul se situează în afara siturilor Natura 2000 din judeţ.

Obligaţiile titularului:

  • solicitarea şi obţinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 9/21.21.02.2022 emis de Primăria Orașului Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;
  • solicitarea și obținerea unui punct de vedere din partea Direcției de Sănătate Publică Covasna;
  • respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;
  • în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;
  • respectarea OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare;
  • respectarea prevederilor Legii nr. 24/2007 privind reglementarea şi administrarea spaţiilor verzi din intravilanul localităţilor (*actualizată*);
  • respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;
  • respectarea Legii Apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  • respectarea prevederilor HG nr. 188/2002, modificată şi completată prin HG nr. 352/2005 şi HG nr. 210/2007 pentru aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;
  • respectarea prevederilor OUG nr. 92/19.08.2021 privind regimul deșeurilor; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;
  • respectarea OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

  • Anunţurile privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în ziarele Observatorul de Covasna în data de 04.03.2022 şi 08.03.2022;
  • Proiectul Deciziei etapei de încadrare se va publica pe pagina proprie de internet a APM Covasna http://apmcv.anpm.ro;
  • Convocatorul transmis către membrii CSC nr. înreg. 2143/22.03.2022 și procesul verbal al ședinței nr. 8/25.03.2022.

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu – APM Covasna.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentului aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG nr. 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna. Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

 

Șef  Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                            Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                        Ing. Csáki Gabriela