Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

din 13.04.2022

 

 

Ca urmare a notificării adresate de MOȘNEAGU ANDREA, cu domiciliul în municipiul Sfântu Gheorghe, str. Lăcrămioarei, nr. 20, bl. 46, sc. A, et. 2, ap. 6, județul Covasna, în scopul „ELABORARE PLAN URBANISTIC ZONAL – ZONĂ DE LOCUIT”, amplasat în comuna Ilieni, satul Sâncraiu, jud. Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 2386/31.03.2022,

În baza:

- OUG nr. 68/2019, Art. 6. al. (1) privind înfiinţarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor prin reorganizarea Ministerului Mediului şi prin comasarea cu Ministerul Apelor şi Pădurilor, prin preluarea activităţilor şi structurilor acestuia, precum şi a unităţilor aflate în subordinea, coordonarea şi sub autoritatea celor două ministere, Hotărâre de Guvern nr. 43/16.01.2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor;

- HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;

- O.U.G. 195/2005 privind protecția mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările utlerioare;

- H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe, cu modificările și completările ulterioare;

- prevederile Ord. nr. 995/2006 pentru aprobarea listei planurilor şi programelor care intră sub incidenţa H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările și completările ulterioare;

- Ord. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;

- Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România;

- Ord. nr. 1.822 din 6 octombrie 2020 privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare şi custodie a ariilor naturale protejate;

 

Agenţia de Protecţie a Mediului Covasna ca urmare a:

- Proces verbal nr. 10 din data de 13.04.2022 încheiat în urma ședinței CSC, care a avut loc la sediul APM în data de 13.04.2022;

- în conformitate cu prevederile art. 5. alin (3) pct. a) și a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potențiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe;

- în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

 

D e c i d e:

 

Planul „ELABORARE PLAN URBANISTIC ZONAL – ZONĂ DE LOCUIT”, amplasat în comuna Ilieni, satul Sâncraiu, titular MOȘNEAGU ANDREA, cu domiciliul în municipiul Sfântu Gheorghe, str. Lăcrămioarei, nr. 20, bl. 46, sc. A, et. 2, ap. 6, județul Covasna, nu necesită evaluare de mediu și nu necesită evaluare adecvată și se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

 

Descrierea planului:

Obiectul lucrarii :

Planul urbanistic se elaboreaza în vederea reglementarii terenului pentru construirea a 4 case de locuit individuale.

Obiectivul principal urmarit a fost cel de a crea conditii pentru realizareaunor case de locuit unifamiliale, prin adaptarea PUG la situatia concreta din teren, atat din punct de vedere al tipurilor de activitate cat si a structurii proprietatilor.

Stadiul actual al dezvoltări

Evolutia zonei

Prin PUG aprobat terenul a fost introdus in intravilan cu destiatie rezidentiala, cu restrictie temporara de construire pana la elaborare PUZ. La nord, pe strada, exista case de locuit individuale.

Incadrarea in localitate

Amplasament

Terenul ce face obiectul acestui PUZ este situat in zona de est a localitatii, in intravilan.

Date despre teren

Terenul ce face obiectul studiului este un lot situat in localitatea Sancraiu, comuna Ilieni.

Lotul este in proprietatea  initiatorului  studiului   conform extrasului de carte funciara  anexat în copie prezentei documentatii, respectiv:

 

nr. CF

proprietar

mp

23235 Ilieni

Mosneagu Andrea

5000

Conform extrasului terenul este fâneață in intravilan.

Ocuparea terenurilor

POT= 0.00%

CUT= 0.00

 Echiparea edilitara

 Alimentarea cu apa si canalizare

Pe strada principala a localitatii, la nord de zona studiata, peste parau, exista retea de alimentare cu apa. In zona amplasamentului studiat nu exista retea de alimentare cu apa si canalizare.

 Alimentarea cu energie electrica.

Pe drumul de exploare care asigura accesul la loturi exista retea de alimentare cu energie electrica Lea.

Alimentare cu gaz

In  zona nu existea retele de alimentare cu gaz.

 

  1.  

Prevederi ale PUG

Conform Planului Urbanistic General aprobat al localitatii terenul este  în intravilan cu cu destiatie rezidentiala, cu restrictie temporara de construire pana la elaborare PUZ.

Spatii verzi

De-a lungul drumului este prevazuta o fasie de spațiu verde pe una dintre laturi. Spatiile verzi realizate in incinte reprezenta min. 30% din totalul fiecarui lot.

Modernizarea circulatiei

Se menține drumul de exploatare existent. Nu se propun străzi pe trasee noi. Capacitati de tansport admise: cf. PUG aprobat.În interiorul incintelor se vor realiza alei carosabile, locuri de parcare.

Profiluri transversale caracteristice si solutii de amenajare pentru artere de circulatie

          Drumul de exploatare existent va fi modernizat în cadrul prospectului actual. Strada propusa va avea un carosabil de 6m și pe latura loturilor propuse se prevede o fisie de zona verde de 0.5m și un trotuar de 1m, pe parteas dinspre terenurile arabile de prevede o rigola deschisă pentru colectarea apelor pluviale.

Parcaje

Se vor asigura spatii de parcare pentru locatari și vizitatori în fiecare incinta.Nu se admite stationarea vehiculelor în spațiul public.

Zonificarea teritoriului – reglementari, bilant teritorial

Suprafata studiata: 6900mp

Bilant teritorial - zona reglementata

 

existent

propus

 

mp

%

mp

%

Zona teren arabill in intravilan

5000

100.00

-

-

Zona curti constructii - case

-

-

5000

100.00

Total

5000

100.00

5000

100.00

     

Bilant teritorial zona curti-constructii - case de locuit -

 

       mp

 %

Suprafata construita

max

1500

30

POTmax 30

Suprafata desfasurata

max

3000

 

CUT max0.6

Circulatii, suprafete dalate

estimat

2000

40

 

Spatii verzi amenajate

min

1500

30

 

Total

 

5000

100

 

Functiuni propuse

  • Functiune principala

case de locuit individuale

  • functiuni complementare

anexe gospodaresti, garaje, foisoare, parcaje acoperite, retele edilitare

  • functiuni admise cu conditii

spatii de cazare turistica,  spatii comerciale cu o suprafata construita de max. 120mp

          Regimul de înaltime

Regimul maxim de inaltime  al cladirilor:  

P.+1, cu sau fără subsol pentru locuinte, P pentru anexe

Inaltimi maxime admise

Hmax la cornisa: 6m

Hmax la coama: 12m

Pentru anexe gospodaresti destinate animalelor se va  cere acordul vecinilor.

Modul de utilizare al terenului

          POT max. 30 %

          CUTmin=0.6

          Lotizare

Se propun 4 loturi, cu un front stradal de aprox.20 m si suprafete de aprox. 1250 mp.

          Echiparea edilitara

Alimentarea cu apa

Alimentarea cu apa se va face prin racordare la reteaua publica existenta pe strada principala, racordul se va face prin supratraversarea paraului.

Canalizarea menajera

Canalizarea menajera se va rezolva cu bazine vidanjabile impermeabilizate pe fiecare lot, cand se va extinde reteaua de canalizare menajera centralizata casele se vor racorda la aceasta in mod obligatoriu.

Apele meteorice

Colectarea apelor meteorice de pe partea carosabila a noii strazii  se va  face prin rigole deschise. Apele meteorice colectate de pe acoperisuri sunt ape conventional curate, vor fi colectate, prin jgheaburi si burlane si deversate in fiecare incinta spre zonele verzi.

 

Alimentarea cu energie electrica

Aceasta se va face din reteaua de distributie existenta in zona pe baza unei documentatii intocmite de o firma abilitata in acest sens, cu avizul de la Electrica S.A.

Incalzirea: Se va realiza cu centrale temice proprii cu combustibil lemnos sau energie electrică.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele:

Terenul se află în intravilan.

Vecinatati

  • nord: teren arabil in intravilan
  • sud:  drum de expoatere agricola
  • est:  teren arabil in intravilan
  • vest: zona case de locuit

Documentatia este elaborata pe baza prevederilor din Certificatul de Urbanism nr. 46 din 09.02.2022, eliberat de Consiliul Judetean Covasna.

Prevederi ale Cetificatului de Urbanism:

- regimul juridic

Terenul identificat prin nr. cad 23235 se află în intravilanul localității cu funcțiunea dominantă de locuințe și dotări aferente, conform PUG aprobat.

Imobilul nu este inclus pe lista monumentelor istorice si nu se afla în zona de protecția monumete istorice sau ale naturii.

- regimul economic

Terenul are o suprafata de 5000 mp. Categoria de folosinta actuală este fâneață.

- regimul tehnic

se solicita elaborare PUZ, indicii urbanistici sunt stabiliti prin PUZ fiind:

POT=30 % (maxim), CUT=0,6 (maxim)

 c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: Planul urbanistic se elaboreaza în vederea reglementarii terenului pentru construirea a 4 case de locuit individuale.

Valorificarea cadrului natural

Acesta va pus in valoare prin sistematizare, plantatii decorative si de aliniament.

Un rol important in zona il va avea sistematizarea circulatiei din incinta si amenajarea cu imbracaminti definitive a carosabilelor, protejand astfel prin delimitari clare mediul natural existent. Constructiile nu vor produce o interventie brutala in peisaj. Acestea vor fi realizate din materiale durabile pe baza unor proiecte autorizate.

 Spatii verzi

De-a lungul drumului este prevazuta o fasie de spațiu verde pe una dintre laturi.

Spatiile verzi realizate in incinte reprezenta min. 30% din totalul fiecarui lot.

Modernizarea circulatiei

Se menține drumul de exploatare existent. Nu se propun străzi pe trasee noi.

Capacitati de tansport admise: cf. PUG aprobat

În interiorul incintelor se vor realiza alei carosabile, locuri de parcare.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program:

Problemele de mediu relevante pentru plan sunt următoarele: echiparea cu utilităţi a amplasamentului de aşa manieră încât să nu impieteze asupra factorilor de mediu, folosind instalaţii, echipamente şi utilaje ale căror caracteristici sunt compatibile cu normele de protecţia mediului. Aspectele de protectia mediului se rezuma la rezolvarea utilitatilor de asa maniera incat sa nu impieteze asupra integritatii factorilor de mediu, folosind instalatii, echipamente si utilaje ale caror caracteristici sunt compatibile cu normele de protectia mediului, si, evident, o utilizare, o explotare corespunzatoare a tuturor constructiilor, amenajarilor si dotarilor.

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: Nu este cazul.

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: Efecte nesemnificative.

După terminarea lucrărilor este obligatorie refacerea cadrului natural afectat de lucrări.

b) natura cumulativă a efectelor: Nu este cazul

c) natura transfrontieră a efectelor: Nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): Construcțiile prevăzute vor respecta reglementările propuse prin plan.

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate):

Terenul are suprafață totală de 5000 mp și se află în intravilanul localității, nr. cad 23235 din CF 23235 Ilieni. Categoria de folosință actuală a terenului este fâneață cf. CU nr. 46  din 09.02.2022 emis de către Consiliul Județean Covasna.

Indici de ocupare a terenului propuși:

Procent de ocupare a terenului POT propus  = 30,00  % (maxim)

Coeficient de ocupare a terenului CUT propus = 0,6 (maxim)

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: distanţa faţă de obiectivele de interes cultural sunt mari, nu pot fi afectate.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: Atât în faza de construcție, cât și în faza de funcționare a obiectivelor propuse se vor respecta standardele și normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: Prin grija beneficiarilor se va asigura o bună gospodărire și folosire a incintei.

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: planul în sine nu are un efect asupra acestor zone.

 

Obligațiile titularului:

  • Solicitarea şi obținerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 46 din 09.02.2022, emis de Consiliul Județean Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;
  • Conform procesului-verbal nr. 10 din data 13.04.2022, încheiat în urma ședinței CSC, care a avul loc la sediul APM Covasna nu au fost observații din partea membrilor CSC;
  • Respectarea legislației de mediu în vigoare.
  • Să respecte în integralitate prevederile următoarelor acte normative:
    • O.U.G. 195/2005 (*actualizată*) privind protecția mediului;
    • O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice;
    • Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
    • Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
    • OUG nr. 92 din 19 august 2021 privind regimul deşeurilor;
    • Ordinul Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;
    • se vor respecta prevederile HG nr. 188 / 2002, modificată prin HG 352 / 2005, privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;
    • Legea nr. 47/2012 pentru modificarea și completarea Legii nr. 24/2007, privind reglementarea și administrarea spațiilor verzi din intravilanul localităților.
  • În perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii; Nu se vor folosi materiale poluante, periculoase și nocive;

 

Informarea și participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile privind inițierea PUZ, publicate în ziarul Observatorul de Covasna în data de  21.03.2022 și 23.03.2022;

- Convocatorul transmis către membrii CSC;

- Procesul verbal al şedinţei CSC nr.10/13.04.2022;

- Anunț public privind decizia etapei de încadrare și proiectul deciziei afișat pe site-ul APM Covasna (http://apmcv.anpm.ro) din data de 13.04.2022;

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu – APM Covasna.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări sau este revizuit, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentuluii aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

 

Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările și completările ulterioare.

 

                                                           DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU Gheorghe

 

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizații,                                                 Întocmit,

    Ing. SIMINICEANU Gabriel Nicolae                                                Ing. FARKAS Berta