Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

Proiect Decizia etapei de încadrare din 10.05.2022

 

Ca urmare a notificării adresate de SC HOPE SPED SRL prin proiectant general SC V&K SRL cu domiciliul/sediul în localitatea municipiul Sfântu Gheorghe, str. Țigaretei, nr. 57, județul Covasna, privind “Elaborare PLAN URBANISTIC ZONAL “MODIFICARE TRUP J – ZONA SUD VEST” COMUNA ILIENI, LOCALITATEA ILIENI, JUD. COVASNA, propus a fi amplasat în comuna Ilieni, localitatea Ilieni, DJ 112, Județul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 2762/14.04.2022, în baza:

  • Ordonanței de Urgenţă nr. 68/06.11.2019 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, unde la Art. 6 se menționează că se înființează Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor;
  • HG nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor;
  • H.G. nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea A.N.P.M. şi a instituţiilor aflate în subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;
  • O.U.G. nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare
  • H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe (*actualizată*);
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ord. nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;
  • Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România.
  • Ord. 1052/2014 (*actualizat*) privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare şi custodie a ariilor naturale protejate;

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

  • ca urmare a consultării autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 05.05.2022 la sediul APM Covasna (proces-verbal nr. 12/05.05.2022);
  • având în vedere că planul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;
  • în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). corelat cu pct. c) şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;
  • Aviz de oportunitate nr. 39/01.11.2011  pentru elaborarea Planului urbanistic zonal pentru ”Modificare TRUP J – ZONA SUD – VEST, ZONĂ DE LOCUINȚE” emis de Consiliul Județean Covasna;
  • HOTĂRÂREA NR. 31/2021 privind aprobarea planului Urbanistic Zonal ”Extindere Trup J – Zona Sud – Vest”, comuna Ilieni, localitatea ilieni, județul Covasna, beneficiar SC Hope Sped SRL (proiect nr. 1552/2020, elaborat de V&K SRL);
  • Extras de carte funciară pentru informare CF nr. 24 Ilieni, emis de Biroul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Sfântu Gheorghe;
  • Dovada achitării tarifului aferent PUZ 500 lei (OP. nr. xxxxx).

 

D e c i d e:

 

Planul urbanistic zonal – Elaborare PLAN URBANISTIC ZONAL “MODIFICARE TRUP J – ZONA SUD VEST” COMUNA ILIENI, LOCALITATEA ILIENI, JUD. COVASNA, propus a fi amplasat în comuna Ilieni, localitatea Ilieni, DJ 112, judeţul Covasna, nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Obiectivul planului prevede modificarea MODIFICARE TRUP J – ZONA SUD VEST”, amplasat în comuna Ilieni, sat Ilieni,  în intravilanul Trupului J, conform Planului Urbanistic Zonal “Extindere Trup J”, proiect 1552/2020, proiectant S.C. V&K S.R.L., aprobat cu HCL al Comunei Ilieni nr. 32/2021, constă în elaborarea reglementarilor urbanistice pentru terenul aflat în proprietatea inițiatorului, respectiv modificarea funcțiunii existente de depozite comerciale, servicii, birouri și alte funcțiuni complementare în zonă destinată locuințelor joase și funcțiunilor complementare.

Suprafața de teren care face obiectul Planului Urbanistic Zonal este proprietatea unei persoane juridice S.C. “HOPE SPED”  S.R.L., înscrisă în C.F. pentru Informare nr. 24 – Ilieni, Nr. Crt. A1, Nr. Cadastral-Nr. Topografic 24, Suprafața 29.000 mp.

Amplasamentul zonei propuse este situat in partea de Sud-Vest a localitatii Ilieni, adiacent drumului judetean DJ 112, respectiv  drumuri de exploatare.

Suprafața totală de teren proprietatea inițiatorului prezentului Plan Urbanistic Zonal este de  29.000  mp + zona de influență de circa 20 %.

Folosința actuală a terenului este arabil.

Beneficiarul dorește realizarea unei zone funcționale după cum urmează:

Zona funcțională UTR nr. J/L, cuprinzând:

  • Loturi construibile de la cca. 400 – 700 mp (49 locuințe), pentru realizarea de locuințe joase și funcțiuni complementare
  • Parcaje în conformitate cu prevederile HG nr. 525/1996
  • Alei carosabile și pietonale în incintă
  • Spații verzi
  • Rețele tehnico edilitare aferente.

Regimul maxim de înălțime a clădirilr propuse va fi de maxim S+P+1+M.

Vecinătăți:

  • la Nord - Est  – zonă locuințe
  • la Sud - Est – Drum de explotare și zonă de locuințe
  • la Nord – Vest terenuri agricole
  • la Sud – Vest terenuri agricole

Bilanțul teritorial al zonei se prezintă astfel:

 

existent

propus

 

mp

%

mp

%

Suprafața de teren aferentă zonei studiate

51,280,00

-

51,280,00

-

Suprafața de teren aferenta P.U.Z.

32.920,00

-

32.920,00

-

Suprafata de teren aferentă căi de comunicație rutieră

4.571,00

 

8.346,03

 

Suprafata zona depozitare comerciala, servicii, birouri si functiuni complementare

28.349,00

100

-

-

Suprafata zona locuinte si functiuni complementare

-

-

24.573,97

100

Suprafata estimata aferenta drumuri, platforme si parcaje de incinta

8.504,70

30

9.829,59

40

Suprafata minima spatii verzi

2.834,90

10

7.372,19

30

Suprafata construita maxima

17.009,40

60

7.372,19

30

Suprafata desfasurata maxima:

51.028,20

-

19.659,18

-

Procent de ocupare al terenului P.O.T. maxim

-

60

-

30

Coeficient de ocupare al terenului C.U.T. maxim

-

1,8

-

0,8

Regim maxim de inaltime

P+2

S+P+1+M

Zona este deservită de un drum de exploatare, drumuri de pământ, nenominalizate.

Asigurare utilităţi:

  • alimentarea cu apă: pentru construcțiile propuse, alimentarea cu apă potabilă se va realiza prin extinderea rețelei de distribuție apă potabilă până la zona studiată.
  • canalizarea apelor uzate menajere se vor colecta în bazine vidanjabile impermeabilizate, urmând ca în etapa viitoare, când localitatea va dispune extinderea rețelei publice de canalizare menajeră, noile construcții realizate în baza prezentului Plan Urbanistic Zonal să se racordeze la rețeaua publică de canalizare menajeră.
  • alimentarea cu energie electrică se va realiza conform studiului de specializate ELECTRICA.
  • încălzirea spațiilor, prepararea apei calde: se va realiza pe plan local, cu centrale termice proprii.

Gospodărire comunală:

  • deșeurile menajere vor fi predate către serviciul de salubrizare din zonă în vederea eliminării;
  • deșeurile colectate selectiv (PET-uri și alte materiale plastice, hârtie, carton, sticlă, etc) se vor preda la unități autorizate în vederea valorificării acestora.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: nu este cazul.

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: dezvoltarea zonei se face în conformitate cu PUG aprobat, cu respectarea legislației în vigoare și a bunelor practici în domeniu, definind criteriile și cerințele care se impun:

  • reglementarea funcțiunii terenurilor;
  • utilizarea funcțională a terenurilor, în relație cu planurile de urbanism aprobate în zonă, precum și cu prevederile Metodologiei de elaborare si a conținutului – cadru al documentațiilor de urbanism pentru zone construite protejate;
  • modul de ocupare a terenurilor și condițiilor de realizare a construcțiilor;
  • trasarea și profilarea căilor de acces, în corelare cu cele existente sau prevăzute prin planurile de urbanism;
  • realizarea lucrărilor rutiere și tehnico-edilitare necesare creării unei infrastructuri adecvate noilor funcțiuni;
  • asigurarea unei dezvoltări durabile a zonei.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program:

Problemele de mediu relevante pentru plan sunt următoarele: echiparea cu utilităţi a amplasamentului de aşa manieră încât să nu impieteze asupra factorilor de mediu, folosind instalaţii, echipamente şi utilaje ale căror caracteristici sunt compatibile cu normele de protecţia mediului și evident, o utilizare, explotare corespunzătoare a tuturor construcțiilor, amenajărilor și dotărilor;

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: încadrarea planului a fost efectuată în baza etapelor procedurale din evaluarea strategică de mediu (SEA);

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: nu vor fi efecte semnificative;

b) natura cumulativă a efectelor: nu este cazul;

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): nu este cazul; La cca. 150 metri de zona studiată, în conformitate cu prevederile Planul Urbanistic General a comunei Ilieni – localitatea Ilieni, proiect nr. 75/99, intocmit de S.C. ”RTC” S.R.L. – Sfântu Gheorghe, este amplasat Trupul L “Platforma de gunoi”. - Actualmente această “Platformă de gunoi” a fost desființat; Distanța față de ferma de păsări (conf. Plansă nr. A-00/B2) este de 1000 metri.

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Conform certificatului de urbanism nr. 577/14.10.2021, categoria de folosință actuală a terenului este arabil. Suprafață totală de teren este de 29.000 mp.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: conform certificatlui de urbanism imobilul nu este inclus pe lista monunmentelor istorice și nu se află în zonă de protecție monumente istorice și/sau ale naturii.

 (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: în faza de implementare se vor respecta standardele şi normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: Amplasamentul se situează în afara siturilor Natura 2000 din judeţ.

Obligaţiile titularului:

  • solicitarea şi obţinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 577/14.10.2021, emis de Consiliul Județean Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;
  • respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;
  • în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;
  • respectarea OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare;
  • respectarea prevederilor Legii nr. 24/2007 privind reglementarea şi administrarea spaţiilor verzi din intravilanul localităţilor (*actualizată*);
  • respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;
  • respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  • respectarea prevederilor HG nr. 188/2002, modificată şi completată prin HG nr. 352/2005 şi HG nr. 210/2007 pentru aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;
  • respectarea prevederilor Ordonanța nr. 92/2021 privind regimul deşeurilor; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;
  • respectarea OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare.

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

  • Anunţurile privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în ziarele Observatorul de Covasna în data de 13.04.2022 şi 15.04.2022;
  • Anunțul public și Proiectul Deciziei etapei de încadrare se va publica pe pagina proprie de internet a APM Covasna http://apmcv.anpm.ro în data de 09.05.2022;
  • Convocatorul transmis către membrii CSC nr. înreg. 3126/02.05.2022 și procesul verbal al ședinței nr. 12/05.05.2022 (nr. înreg. 3222/05.05.2022).

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu – APM Covasna.

Înaintea demarării investiţiei privind lucrările propuse în prezentul PUZ se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentului aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna. Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

 

 

Şef  Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                            Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                        Ing. Csáki Gabriela