Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

din 31.05.2022

 

Ca urmare a notificării adresate de JUDEȚUL COVASNA, cu sediul în municipiul Sfântu Gheorghe, Piața Libertății, nr. 4, județul Covasna, în scopul „INFORMARE ÎN VEDEREA PRELUĂRII TERENULUI, CONSTRUIRE ȘI DOTARE PATRU CASE DE TIP UNIFAMILIAL PENTRU DGASPC COVASNA”, amplasat în municipiul Târgu Secuiesc, str. Abator, nr. 10, jud. Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 3477/13.05.2022,

În baza:

- OUG nr. 68/2019, Art. 6. al. (1) privind înfiinţarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor prin reorganizarea Ministerului Mediului şi prin comasarea cu Ministerul Apelor şi Pădurilor, prin preluarea activităţilor şi structurilor acestuia, precum şi a unităţilor aflate în subordinea, coordonarea şi sub autoritatea celor două ministere, Hotărâre de Guvern nr. 43/16.01.2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor;

- HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;

- O.U.G. 195/2005 privind protecția mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările utlerioare;

- H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe, cu modificările și completările ulterioare;

- prevederile Ord. nr. 995/2006 pentru aprobarea listei planurilor şi programelor care intră sub incidenţa H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările și completările ulterioare;

- Ord. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;

- Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România;

- Ord. nr. 1.822 din 6 octombrie 2020 privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare şi custodie a ariilor naturale protejate;

 

Agenţia de Protecţie a Mediului Covasna ca urmare a:

- Proces verbal nr. 15 din data de 30.05.2022 încheiat în urma ședinței CSC, care a avut loc la sediul APM în data de 30.05.2022;

- în conformitate cu prevederile art. 5. alin (3) pct. a) și a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potențiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe;

- ținând cont de Art. 4, alin (5) din Legea nr. 55/15.05.2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, respectiv Adresele ANPM nr. 1/3925/EIC/14.08.2020, 1/1844/09.04.2021 și 1/1186/LAF/16.03.2022 conform căreia pe perioada stării de alertă (COVID-19) ”Valabilitatea documentelor eliberate de instituţiile şi autorităţile publice, precum şi de entităţile private autorizate conform legii se menţine pe toată perioada stării de alertă, precum şi pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări.”

- în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

D e c i d e:

 

Planul „INFORMARE ÎN VEDEREA PRELUĂRII TERENULUI, CONSTRUIRE ȘI DOTARE PATRU CASE DE TIP UNIFAMILIAL PENTRU DGASPC COVASNA”, amplasat în municipiul Târgu Secuiesc, str. Abator, nr. 10, județul Covasna, titular JUDEȚUL COVASNA, cu sediul în municipiul Sfântu Gheorghe, Piața Libertății, nr. 4, județul Covasna, nu necesită evaluare de mediu și nu necesită evaluare adecvată și se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

 

Descrierea planului:

Obiectul lucrarii :

Zona studiată în care se află terenul ce face obiectul prezentei documentații se află în UTR 21 zona de locuinte individuale cu regim de inaltime P+1, conform PUG si RLU, conform Certificat de Urbanism nr. 078/27.05.2021 si Avizul de oportunitate PUZ nr. 5 din 05.05.2022

Destinatia propusa: - in cadrul prezentei documentatii, suprafata de 1.571 mp. conform CF 31320, se propune sa fie zona destinata constructiilor de case de tip unifamilial ptr. asistenta sociala si protectia copilului, respectand sistemul de circulatii carosabile de acces din str. Abatorului la zona interioara sistematizata. Functionalitatea actuala este de zona ptr. locuinte individuale cu regim inaltime P+1. Terenul amplasamentului studiat se afla in intravilanul municipiului Targu Secuiesc, pe str.Abatorului, nr. 10, pe un teren in prezent liber, fara constructii sau amenajari. Amplasamentul este accesibil din str.Abatorului , pentru persoane si mijloace auto.

Oportunitatea investitiei. Casa de tip familial găzduieşte copiii/tinerii proveniţi din centrele de primire în regim de urgenţă, centre de plasament, Serviciul Asistenţă Maternală de pe raza administrativ teritorială a Judeţului Covasna şi funcţionează conform Ordinului 26/2019 privind standardelor minime de calitate pentru serviciile sociale de tip familial destinate copiilor din sistemul de protecţie specială. Beneficiarii casei sunt: - copiii proveniţi din centrele de plasament de pe raza administrativ teritorială a Judeţului Covasna care necesită suport specializat în vederea asigurării îngrijirii de bază; - tinerii care au împlinit varsta de 18 ani şi care beneficiază în condiţiile legii, de protecţie specială. Activităţile derulate au în vedere caracterul temporar al măsurii.

- programul de funcţionare este permanent.

Serviciile sociale asigurate beneficiarilor sunt:

- stabilirea măsurii de protecţie şi reevaluarea acesteia în tennenele stabilite de lege,

- găzduirea şi asigurarea hranei zilnice;

- sprijin în vederea integrării profesionale;

- sprijin în vederea integrării sociale;

- suport şi asistenţă în vederea obţinerii unui loc de muncă şi a unei locuinţe cu chirie modică;

- asistenţă socială în vederea reintegrării familiale, plasament în familia extinsa; deschiderea procedurii de adopţie;

- asigurarea accesului la serviciile din comunitate;

- servicii privind educaţia, socializarea şi petrecerea timpului liber: sprijin în efectuarea temelor, lucru suplimentar, activităţi cu caracter pedagogic; consiliere socială şi psihologică; sprijin pentru autogospodărire; organizarea sărbătorilor naţionale sau religioase; organizarea aniversărilor tradiţionale (ziua de naştere sau ziua numelui); activităţi recreative sau de petrecere a timpului liber; activităţi cultural educative şi de socializare; activităţi manuale şi artistice; activităţi şi jocuri sportive; organizarea de excursii şi alte activităţi de recreere.

STADIUL ACTUAL AL DEZVOLTARII URBANISTICE

 

Amplasamentul studiat se afla in zona estica a municipiului Targu Secuiesc la vest de str. Abatorului, pe teren liber domeniu public al municipiului. Terenul este de forma relativ regulata, dreptunghiulara, cu o alungire spre str.Abatorului, pe unde se asigura si accesul auto si pietonal. Se invecineaza pe toate laturile cu terenuri proprietate particulara , iar est si cu str. Abatorului. Terenul este liber de orice sarcina, fara cladiri sau amenajari Zona amplasamentului beneficiaza de toate utilitatile edilitare cu exceptia reteleleor de gaz metan , in stare functionala, retele care se vor dezvolta si vor servi la functionarea constructiilor propuse.

Ocuparea terenurilor:

Din punct de vedere al teritoriului existent, zona analizata , se prezinta astfel:

- zona studiata in cadrul PUZ = 6.700 mp.

- zona efectiv sistematizata in cadrul PUZ = 1.571 mp. proprietar Judetul Covasna , conform CF 31320, domeniul public al statului.

- terenul nu este ocupat de constructii sau amenajari fiind liber de orice sarcina.

- zona sistematizata este marginita pe laturile toate laturile de terenuri proprietate particulara

- la limita nordica exista str.Abatorului care face legatura spre centrul orasului, spre Est. - in zona exista sistem de alimentare cu apa, canalizare menajera si retele de alimentare cu energie electrica

In prezent intregul teren afectat de prevederile prezentului PUZ, este un teren folosit ca teren curti constructii.

 

PROPUNERI DE DEZVOLTARE URBANISTICA

Functiunea dominanta a zonei sistematizate va fi constructii pentru asistenta sociala si protectia copilului , constructii cu regim mic de inaltime max. P+1.

Avind in vedere marimea ansamblului si suprafata efectiv sistematizata, precum si pentru a identifica cu usurinta prescriptiile si recomandarile regulamentului aferent PUZ, se propune impartirea teritoriului studiat intr-o singura Unitate Teritoriala de Referinta ( U.T.R-1.), ale carei limite au fost materializate numai dupa criteriul limitelor de proprietate. Astfel s-au materializat limitele UTR astfel: - UTR 1 , proprietar Judetul Covasna, suprafata teren = 1.571 mp., delimitat pe toate laturile de proprietati particulare, la Est existand si acces spre str.Abatorului. Pentru zona functionale s-au intocmit fise cuprinzind prescriptii si recomandari cu privire la regimul de amenajare propus a se institui in zona respectiva.

Bilantul teritorial global al suprafetei sistematizate, se prezinta astfel :

- suprafata teren studiat PUZ = 6.700 mp.

- suprafata teren efectiv sistematizata = 1.571 mp., din care : - UTR 1 : S teren = 1.571 mp.

- Arie construita maxima = 471 mp. ; POT=30% - Arie desfasurata maxima = 628 mp. ; CUT=0,4 - Arie sistem carosabil si trotuare in incinta = 630 mp.= 40% - Arie spatii verzi in incinta = 470 mp = 30%

- Coeficientul de Utilizare a Terenului ( CUT ) - MAXIM = 0,4

- Procentul de Ocupare a Terenului ( POT ) - MAXIM = 30 %

- Numar total de persoane estimate in 4 locuinte unifamiliale = 24 persoane

REGIMUL DE INALTIME AL CONSTRUCTILOR

Regimul de inaltime al cladirilor propuse s-a stabilit in functie de destinatia constructiilor ; acestea vor avea un regim de maxim P+1 in UTR 1.

REGIMUL DE ALINIERE AL CONSTRUCTIILOR

Criteriile care au stat la baza determinarii regimului de aliniere al constructiilor au fost urmatoarele :

- instituirea restrictiei privind limita construibila (edificabil) la o distanta de 4,5m. fata de limitele de proprietate spre conf. plansa A-03 - regimul de inaltime al constructiilor propuse : P+1 Regimul de aliniere al constructiilor, marcat in detaliu in plansa de reglementari A-03, indica aliniamentul obligatoriu MAXIMAL la toate fronturile cladirilor. MODUL DE UTILIZARE A TERENULUI

Pentru caracterizarea modului de utilizare al terenurilor se stabilesc valori maxime privind procentul de ocupare a terenului (POT) si coeficientul de utilizare a acestuia (CUT), pentru toate U.T.R. din teritoriului considerat.

Procentul de ocupare a terenului (POT) exprima raportul dintre suma suprafetei construite si a suprafata terenului considerat .

Coeficientul de utilizare a terenului (CUT) exprima raportul dintre suprafata desfasurata construita si suprafetei terenului considerat.

Valorile acestor indici s-au stabilit in functie de destinatia cladirilor, regimul de inaltime, relieful terenurilor, precum si pe baza reglementarilor in vigoare . Indicii rezultati pe zona functionala a UTR sunt mentionati in regulamentul aferent PUZ.

DEZVOLTAREA ECHIPARII EDILITARE.

Asigurarea infrastructurii de acces si infrastructura edilitara se va realiza in mod obligatoriu concomitent cu realizarea investitiei.

Alimentarea cu apa

In vederea realizarii alimentarii cu apa si a canalizarii constructiilor care urmeaza sa se realizeze in cadrul zonei studiate , se impun luarea urmatoarelor masuri:

Complexul de cladiri vor fi alimentate cu apa rece din reteaua publica din str.Abatorului, prin bransament care va fi realizat din teava de PEID 160. Pe aceste bransamente , in caminele de apometru se vor monta ventile de retinere pentru a permite circulatia apei intr-un singur sens (de la reteaua publica spre spital).

Pentru asigurarea continua a necesarului de apa, spitalul va fi dotata cu un rezervor de acumulare subteran, rezervorul fiind dimensionata astfel incat sa asigure o rezerva de consum de 1-3 zile si rezerva de apa de incendiu . Rezervorul va fi amplasat in circuitul general al apei, astfel incat aceasta sa fie in permanenta proaspata.

Pentru a asigura in permanenta debitele si presiunile necesare functionarii optime a instalatiilor de alimentare cu apa si de combatere a incendiilor se vor prevede o statie de ridicare a presiunii racordata la rezervorul de acumulare. Instalatiile vor fi astfel alcatuite incat sa nu permita stagnarea apei si impurificarea ei cu rugina sau microorganisme.

Canalizare menajera

Apele uzate menajere provenite de la grupurile sanitare se vor colecta si deversa in reteaua de canalizare menajera existenta pe str. Abatorului, sau care se va dezvolta in functie de cladirile care se vor realiza. Apele uzate din spital se colecteaza prin retele interioare separate si se evacueaza in reteaua de canalizare a incintei, dupa tratarea celor care nu corespund normativelor in vigoare.

Datorita faptului ca toate cladirile vor fi conectate direct la reteaua publica de canalizare, trebuie luate in considerare urmatoarele aspecte:

-Statia de tratare a apelor uzate trebuie sa detina o tehnologie eficienta, care sa permita indepartarea bacteriilor in procent de cel putin 90%;

-Namolul rezultat in urma tratarii apelor reziduale este supus digestiei anaerobe, scazand numarul de oua de helminti la maximum 1/l;

-Sistemul de management al apelor uzate din incinta mentine un standard inalt, asigurand absenta unor cantitati semnificative de substante chimice toxice, farmaceutice, citotoxice, antibiotic in reteaua de canalizare;

Apele uzate menajere vor fi evacuate din cladire in sistem gravitational, cu panta normala de 1%, executate din teava de PVC-KG  160mm si vor fi conduse in reteaua de canalizare menajera stradala str.Abatorului, cu o conducta sub presiune PEID  90mm.

Canalizare pluviala

Pentru evacuarea apelor pluviale spitalul va dispune de instalatiile necesare care vor fi exploatate astfel incat sa previna inundarea cladirilor, subsolurilor, baltirile favorabile dezvoltarii insectelor vectoare/ tantarilor.

Apele meteorice provenite din zone carosabile si parcari vor fi conduse in separatorul de hidrocarburi.si deversate in reteaua de canalizare menajera existenta pe str.Abatorului.

Alimentarea cu energie termica

Instalatia de incalzire se va realiza cu pompa de caldura apa- apa. Pompa de caldura apa-apa foloseste apa subterana din stratul freatic drept sursa pentru producerea caldurii. Aceasta pompa de caldura necesita foraje de puturi verticale, pentru pompare si pentru restitutie.

Instalatia de incalzire se va realiza cu incalzire prin pardoseala, agentul termic fiind apa. Sistemul de incalzire prin pardoseala cu apa este compusa dintr-o retea de tevi prin care circula apa calda. Apa care circula prin instalatie este incalzita de pompa de caldura, la o temperatura cuprinsa intre 310 si 450 C. Astfel, caldura va fi transmisa uniform prin tuburile care au fost montate in sapa de beton a pardoselii, propagandu-se, ulterior, in toata locuinta, caldura emisa pe podea nu depaseste, in general, 210-240 C.

 Alimentrea cu energie electrica

Alimentarea cu energie electrica a cladirilor se va face din retelele existente in zona si racordarea noilor consumatori prin intermediul unui nou post de transformare amplasat la limita nordica a zonei studiate.

 

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele:

Zona studiată în care se află terenul ce face obiectul prezentei plan se află în UTR 21 zona de locuinte individuale cu regim de inaltime P+1, conform PUG si RLU, conform Certificat de Urbanism nr.078/27.05.2021 si Avizul de oportunitate PUZ nr. 5 din 05.05.2022 1. Destinatia propusa : - in cadrul prezentei documentatii, suprafata de 1.571 mp. conform CF 31320 , se propune sa fie zona destinata constructiilor de case de tip unifamilial ptr. asistenta sociala si protectia copilului, respectand sistemul de circulatii carosabile de acces din str. Abatorului la zona interioara sistematizata .

Folosinţa actuală a amplasamentului studiat. Zona reglementata este in suprafata de 1.571 mp.,proprietar unic JUDETUL COVASNA, domeniul public al municipiului Targu Secuiesc. Functionalitatea actuala este de zona ptr. locuinte individuale cu regim inaltime P+1. Terenul amplasamentului studiat se afla in intravilanul municipiului Targu Secuiesc, pe str.Abatorului, nr. 10, pe un teren in prezent liber, fara constructii sau amenajari.

Amplasamentul este accesibil din str.Abatorului , pentru persoane si mijloace auto.

 

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

Avind in vedere politica de dezvoltare urbana a municipiului Targu Secuiesc, prin intermediul administratiei locale, in vederea realizarii concrete a investiilor preconizate, beneficiarul de investitie a considerat ca un asemenea program (constructii de locuit pentru case tip unifamilial ptr. asistenta sociala si protectia copilului ) are rolul de a aduce beneficii municipiului Targu Secuiesc si judetului Covasna, prin locuri noi de munca, dar mai cu seama este menit sa sporeasca ramura serviciilor de asistenta sociala care este mult deficitara in toate localitatile judetului Covasna.

 

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program:

Problemele de mediu relevante pentru plan sunt următoarele: echiparea cu utilităţi a amplasamentului de aşa manieră încât să nu impieteze asupra factorilor de mediu, folosind instalaţii, echipamente şi utilaje ale căror caracteristici sunt compatibile cu normele de protecţia mediului. Aspectele de protectia mediului se rezuma la rezolvarea utilitatilor de asa maniera incat sa nu impieteze asupra integritatii factorilor de mediu, folosind instalatii, echipamente si utilaje ale caror caracteristici sunt compatibile cu normele de protectia mediului, si, evident, o utilizare, o explotare corespunzatoare a tuturor constructiilor, amenajarilor si dotarilor.

 

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: Nu este cazul.

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: Efecte nesemnificative.

După terminarea lucrărilor este obligatorie refacerea cadrului natural afectat de lucrări.

b) natura cumulativă a efectelor: Nu este cazul

c) natura transfrontieră a efectelor: Nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): Construcțiile prevăzute vor respecta reglementările propuse prin plan.

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate):

Terenul are suprafață totală de 1571 mp și se află în intravilanul localității, nr. cad 31320 din CF nr. 10640. Categoria de folosință actuală a terenului este curți, construcții cf. CU nr. 078  din 27.05.2021 emis de către Primăria Municipiului Târgu Secuiesc.

Indici de ocupare a terenului propuși:

Procent de ocupare a terenului POT propus  = 30,00  % (maxim)

Coeficient de ocupare a terenului CUT propus = 0,4 (maxim)

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: Amplasamentul se situează în zona de protecție a sitului arheologic – cimitirul reformat cod RAN 63759 09.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: Atât în faza de construcție, cât și în faza de funcționare a obiectivelor propuse se vor respecta standardele și normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: Prin grija beneficiarilor se va asigura o bună gospodărire și folosire a incintei.

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: planul în sine nu are un efect asupra acestor zone.

 

Obligațiile titularului:

  • Solicitarea şi obținerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 078 din 27.05.2021, emis de Primăria Municipiului Târgu Secuiesc, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;
  • Conform procesului-verbal nr. 15 din data de 30.05.2022, încheiat în urma ședinței CSC, care a avul loc la sediul APM Covasna s- a solicitat din partea Direcției de Cultură Covasna depunerea documentației ptr. avizare în faza DTAC, deoarece Amplasamentul se situează în zona de protecție a sitului arheologic – cimitirul reformat cod RAN 63759 09.;
  • Respectarea legislației de mediu în vigoare.
  • Să respecte în integralitate prevederile următoarelor acte normative:
    • O.U.G. 195/2005 (*actualizată*) privind protecția mediului;
    • O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice;
    • Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
    • Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
    • OUG nr. 92 din 19 august 2021 privind regimul deşeurilor;
    • Ordinul Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;
    • se vor respecta prevederile HG nr. 188 / 2002, modificată prin HG 352 / 2005, privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;
    • Legea nr. 47/2012 pentru modificarea și completarea Legii nr. 24/2007, privind reglementarea și administrarea spațiilor verzi din intravilanul localităților.
  • În perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii; Nu se vor folosi materiale poluante, periculoase și nocive;

Informarea și participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile privind inițierea PUZ, publicate în ziarul Observatorul de Covasna în data de  16.05.2022 și 29.05.2022;

- Convocatorul transmis către membrii CSC;

- Procesul verbal al şedinţei CSC nr.15/30.05.2022;

- Anunț public privind decizia etapei de încadrare și proiectul deciziei afișat pe site-ul APM Covasna (http://apmcv.anpm.ro) din data de 31.05.2022;

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu – APM Covasna.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări sau este revizuit, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentuluii aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările și completările ulterioare.

 

                                                           DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU Gheorghe

 

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizații,                                                  Întocmit,

    Ing. SIMINICEANU Gabriel Nicolae                                                Ing. FARKAS Berta