Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Proiect Decizia etapei de încadrare din 06.06.2022

 

Ca urmare a notificării adresate de MUNICIPIUL SFÂNTU GHEORGHE cu sediul în județul Covasna, mun. Sf. Gheorghe, str. 1 Decembrie 1918, nr. 1-2, privind ”Elaborare Plan Urbanistic Zonal Drum ocolitor”, propus a fi amplasat în mun. Sf. Gheorghe, parțial extravilan, judeţul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 3149/03.05.2022, în baza:

  • Hotărârii nr. 43 din 16 ianuarie 2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor;
  • HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
  • HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ord. nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar, modificat și completat prin Ordinul 262/2020 ;
  • Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România.
  • Ordinul nr. 1.822/2020 pentru aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare a ariilor naturale protejate.

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

Având în vedere următoarele:

- consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 23.05.2022 desfăşurat la sediul APM Covasna (proces-verbal ședință nr. 14/23.05.2022);

- planul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;

- în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- Avizul de oportunitate nr. 2 din 26.02.2018 din partea Primăriei Municipiului Sfântu Gheorghe;

- Acordul favorabil nr. 8948/28.09.2021 din partea Operatoriului Regional Gospodărie Comunală SA Sf. Gheorghe;

- Aviz de gospodărire a apelor nr. 55/12.11.2021 emis de către SGA Covasna;

- Notificare Asistență de specialitate de sănătate publică nr. 8056/7320/02.11.2021 din partea DSP Covasna;

- Scutit de taxă conform Adresei MDRAP nr. 44502/06.05.2016.

-în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

D e c i d e:

Elaborare documentație de urbanism ” Elaborare Plan Urbanistic Zonal Drum ocolitor”, propus a fi amplasat în mun. Sf. Gheorghe, judeţul Covasna, nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Prezentul PUZ s-a elaborat în vederea reglementării traseului drumului ocolitor și a determinării regulilor urbanistice de construire în zonă. Realizarea drumului ocolitor și a unui nou pod peste râul Olt, ar aduce multiple beneficii municipiului: asigurarea unei circulaţii fluente, mai sigure, mai puţin poluante şi rapide pentru autovehiculele care circulă pe DN13 E.

Din punct de vedere al oportunităților de dezvoltare, municipiul Sfântu Gheorghe va beneficia de o accesibilitate ridicată prin proximitatea față de traseul autostrăzii A13 Brașov – Sf. Gheorghe – Tg. Secuiesc – Bacău, aceasta asigurând legătura directă cu aeroportul internațional din Ghimbav

Situația existentă:

În momentul de față Municipiul Sf.Gheorghe nu dispune decât de un singur pod peste râul Olt, iar DN 13 E, principala arteră a municipiului în direcția est-vest traversează tot orașul. Această situaţie aduce o densitate mare de autovehicule, în primul rând de mare tonaj, care trec prin localitate, Traficul intens generează mai multe fenomene negative: poluarea aerului, poluare fonică, pericol de accidente, perturbarea circulaţiei din interiorul localităţii, deteriorarea căilor de circulaţie, perioade de timp lungi necesare traversării municipiului din cauza restricţiilor de viteză.

Suprafața de teren care face obiectul prezentului Plan Urbanistic Zonal are o suprafață de aproximativ 91 ha și este alcătuită din terenuri aflate în proprietatea mai multor persoane fizice sau juridice, a municipalității și a statului, situate în intravilanul și extravilanul municipiului, conform Certificatului de Urbanism nr. 536/05.11.2019

Prin elaborarea planului se vor avea în vedere următoarele:

- Construcțiile și amenajările aferente se vor integra în cadrul natural și antropic existent;

- Activitatea de construire în zonă urmează a se desfășura în cadrul următoarelor categorii principale:

  • Realizarea echipării tehnico-edilitare;
  • Valorificarea potențialului natural;
  • Organizarea și dezvoltarea căilor de comunicații;
  • Stabilirea și delimitarea zonelor cu interdicție temporară sau definitivă de construire;
  • Stabilirea și delimitarea zonelor protejate și de protecție a acestora;
  • Stabilirea modului de utilizare a terenurilor,

Situația propusă:

Zona de studiu de aproximativ 91,53 ha a prezentului PUZ, stabilită pe planul topografic elaborat concomitant, este situată în partea de sud a municipiului Sfântu Gheorghe. Terenul reglementat are o suprafață totală de aproximativ 63,76 ha. Terenul pe care urmează a se întocmi Planul Urbanistic Zonal este actualmente teren în mare parte arabil în extravilan și o parte în intravilan.

Încadrarea în localitate

Obiectivul este amplasat în Municipiul Sfântu Gheorghe, în partea sudică a acestuia.

Terenul aferent PUZ se învecinează:

  • la nord - podul peste râul Olt
  • la sud - terenuri proprietate privată a unor persoane fizice sau juridice în apropierea UAT

Comuna Ilieni

  • la vest - râul Olt, racordare la DN 12, DN 13 E și drumul de centură
  • la est - terenuri proprietate privată a unor persoane fizice sau juridice.

Modernizarea circulației:

Pe terenul identificat mai sus se propune realizarea “Drumului ocolitor” a Municipiului Sfântu Gheorghe cu o lungime de circa 7 km și a următoarelor lucrări de artă:

- Intersectie cu sens giratoriu DN12-E578 și drumul ocolitor propus

- Intersectie cu sens giratoriu prelungire str.N. Iorga și drumul ocolitor propus

- Intersectie cu sens giratoriu de perspectiva și drumul ocolitor propus

- Racordare la intersecția denivelată drumul de centură și drumul ocolitor propus

- Intersectie cu sens giratoriu DN12-E578 și drumul ocolitor propus

- Pod peste râul Olt

- Intersectie cu sens giratoriu de perspectiva a celor două ramificații a drumul ocolitor propus

- Intersectie cu sens giratoriu a str.Jókai Mór și drumul ocolitor propus.

Varianta ocolitoare propusă începe de la intersecția cu Strada Jokai Mor de la km 0+000, si continuă până la intersecția cu sensul giratoriu de la km I3.942.97 cu DN 12 (E578).

Se urmărește astfel crearea unei noi artere de circulație care să tranziteze zona de est a mun. Sfântu Gheorghe, pe malul de Vest al râului Olt, de la DJ112 (în partea de sud) până la sensul giratoriu de la sud de DN13E Sfântu Gheorghe (intersecția cu E578 – în partea de nord). Organizarea ciculaţiei în zonă se fundamentează pe caracteristicile traficului actual şi de perspectivă, preluând și adaptând prevederile PUG.

Profilul variantei ocolitoare propus:

- Benzi de circulatie: 3.50 m pe fiecare sens + bandă de viraj dreapta 3.50 m pe fiecare sens.

- Bandă de incadrare 2x0.75;

- Acostament 2x0.75m;

- Șant pereat (fundul santului 0.50 m);

- Trotuar minim 1.00 m;

- Spatiu verde variabil;

- Piste de biciclisti minim 1.00 m pe sens.

Amenajarea intersectiilor:

- Sens giratoriu cu R interioară = 7.00 m; (km 0+000, 2.270);

- Amenajare intersecții cu bandă dedicată pentru viraj dreapta

- Insula denivelată pentru viraj dreapta cu bandă dedicată (km 2+725, 3+360).

Artera principală de circulație: DRUM EUROPEAN E578 (DN 12), conform cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 43/1997 “privind regimul juridic al drumurilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 82/1998, cu modificările şi completările ulterioare” și Ordin 1296/2017 Ordin nr. 1.296 din 30 august 2017 pentru aprobarea “Normelor tehnice privind proiectarea, construirea şi modernizarea drumurilor” este un drum de categoria a III-a cu lățimea benzii de circulație de 3,50 m.

Accesuri: Accesul pietonal și carosabil se va face din străzile existente:

  • E578 pe limita de nord (zona sensului giratoriu);
  • DJ112 pe limita de sud
  • Strada Nicolae Iorga în zona de vest

Parcaje și garaje:

Locurile de parcare se limitează la staționarea autovehiculelor persoanelor ce desfășoară activități aferente funcțiunilor existente și propuse Se va impune parcarea autovehiculelor în spații special amenajate (garaje, parcaje) numai în incintele imobilelor. În baza R.G.U. necesarul de parcaje va fi dimensionat conform prevederilor Normativului P 132-93.

Indici urbanistici

Terenul ce a generat PUZ în suprafață totală reglementată de aproximativ 64 ha este compus din mai multe imobile, aflate în proprietatea mai multor persoane fizice sau juridice, situate parțial în extra/intravilanul Mun.Sfântu Gheorghe, conform Certificatului de Urbanism nr. 536/05.11.2019.

Regim juridic:

• imobile, aflate în proprietatea mai multor persoane fizice sau juridice, situate parțial în extra/intravilanul Municipiului Sfantu Gheorghe

Regim economic

• Zonă intravilan parțial reglementat/extravilan nereglementat cu folosință actuală: curți construcții, arabil, livadă.

Regim tehnic:

Subzone funcționale propuse:

U.T.R. D - Căi de comunicație și transport - Drum Ocolitor

• RH max = P

• POT maxim = 10%

• CUT maxim = 0,1 ADC / mp teren

U.T.R. FD - Fucțiuni aferente Drumului Ocolitor:

• RH max = D+P+2E

• POT maxim = 40%

• CUT maxim = 1,2 ADC/mp teren

Sub U.T.R. FD_LCS - Locuințe colective și servicii

• RH max = S+P+6E

• Pentru parcele comune POT max = 40% (pentru regim de înălțime S+P+6E)

• Pentru nivelele cu destinaţie de locuire: POT max = 30%

• Pentru parcelele de colţ: POT max = 50%

• Pentru nivelele cu destinaţie de locuire (pe parcelele de colț): POT max = 40%

• Pentru parcele comune: CUT max = 2,8 mp. ADC / mp teren

• Pentru nivelele cu destinaţie de locuire: CUT max = 2,1 mp. ADC / mp teren

• Pentru parcelele de colţ: CUT max = 3,5 mp. ADC / mp teren

• Pentru nivelele cu destinaţie de locuire (pe parcelele de colț): CUT max = 2,8 mp. ADC/ mp teren

Sub U.T.R. FD_LC - Locuinte colective

• RH max = min. S+P+3E / max. S+P+6E

• Pentru regim de înălțime (S)+P+3E - POT maxim = 40%

• Pentru regim de înălțime de la (S)+P+4E la (S)+P+6E - POT maxim = 30%

• Pentru regim de înălțime (S)+P+3E - CUT maxim = 1,6 mp. ADC / mp teren

• Pentru regim de înălțime de la (S)+P+4E la (S)+P+6E - CUT maxim = 2,1 mp. ADC / mp teren

Sub U.T.R. FD_IS - Zonă instituții și servicii

• RH max = (1-3S)+P+4E

• Pentru parcele comune: POT max = 50%

• Pentru parcelele de colţ: POT max = 60%

• Pentru parcele comune: CUT max = 2,5 mp. ADC / mp teren

• Pentru parcelele de colţ: CUT max = 3 mp. ADC / mp teren

Sub U.T.R. FD_ZS - Zonă cu destinație specială

• RH max = fără precizări

• POT maxim conform normelor specifice

• CUT maxim conform normelor specifice

Sub U.T.R. FD_SV - Spații verzi publice și de protecție a infrastructurii

• RH max = P

• POT maxim = 10%.

• CUT maxim = 0.1 ADC/mp teren

Sub U.T.R. FD_EX - Zone situate în extravilan.

Zonă spaţii verzi

Pe terenurile obiectivului propus, pentru fiecare UTR în parte, se vor amenaja spații verzi plantate în proporție de minim 30% spațiu verde amenajat, din care cel puțin 2/3 pe sol natural.

Această zonă va fi compusă din spații verzi instituite ca perdele de protecție față de infrastructura rutieră, cât și din spațiile de tip „grădini de fațadă” survenite în urma retragerii construcțiilor față de aliniament.

 

Bilanț teritoral pentru zona reglementatăprin P.U.Z.

 

BILANȚ TERITORIAL EXISTENT/PROPUS

 

ZONE FUNCȚIONALE/UTR-uri

SITUAȚIA EXISTENTĂ ȘI PUZ-URI APROBATE

PROPUS PRIN P.U.Z.

ha

% din suprafața reglementată

ha

 

% din suprafața reglementată

UTR FD_LI

LOCUINȚE INDIVIDUALE

1.68

2.63

2.70

4.23

UTR FD_LC

LOCUINȚE COLECTIVE

0.23

0.36

0.59

0.92

UTR FD_ZM

ZONĂ MIXTĂ LOCUINȚE COLECTIVE ȘI SERVICII

0.0

0.00

2.76

4.33

UTR FD_IS

ZONĂ INSTITUȚII ȘI SERVICII

1.14

1.79

6.16

9.66

UTR FD_ZS

ZONĂ DESTINAȚIE SPECIALĂ

6.82

10.70

6.82

10.70

UTR FD_SV

SPAȚII VERZI PUBLICE ȘI DE PROTECȚIE A INFRASTRUCTURII

0.0

0.00

15.20

23.84

UTR FD_EX

ZONE SITUATE ÎN EXTRAVILAN

0

0.00

20.72

32.50

 

ZONE CULTE

0.90

1.41

0.00

0.00

 

UNITĂȚI DE ÎNVĂȚĂMÂNT

1.67

2.62

0.00

0.00

 

ZONĂ INDUSTRIALĂ

0.40

0.63

0.00

0.00

 

CĂI DE COMUNICAȚIE ȘI TRANSPORT

2.61

4.09

8.25

12.94

 

APE

0.98

1.54

0.56

0.88

 

TEREN LIBER DE CONSTRUCȚII

47.33

65.14

0.00

0.00

 

SUPRAFAȚĂ TOTALĂ REGLEMENTATĂ PRIN P.U.Z.

63.76

100

63.76

100

 

Dezvoltarea echipării edilitare

Alimentarea cu apă potabilă se va asigura prin racord la reţeaua de distribuție existentă în zonă, conform avizelor obținute.

Canalizare: Apele uzate menajere de la construcțiile propuse se vor direcționa către rețeaua publică existentă în zonă.

Apele pluviale din incintă vor fi direcționate către un sistem de canalizare suprateran de drenare, trecute printr-un separator de hidrocarburi și stocate într-un bazin de retenție pentru a fi folosite la irigarea spațiilor verzi. Se va avea în vedere evitarea scurgerii streașinilor sau a apelor meteorice pe terenurile vecine.

Alimentare cu energie electrică - se va face din rețeaua de distribuție existentă în zonă, printr-un branșament ce va asigura energia electrică la toate construcțiile propuse. Racordarea fiecarui imobil se va realiza prin intermediul unui branșament individual dotat cu un post de reglare-măsurare amplasat la limita de proprietate, în firida tip agrementată.

Iluminatul public pentru această zonă este realizat printr-un branșament distinct celor individuale.

Alimentarea cu gaze naturale: Se propune devierea traseului de gaze pe o distanță de aproximativ 570m, traversând subteran digul de protecție de la Est la Vest in zona străzii Tigaretei, urmând a se reconecta cu rețeaua existentă de la Sud de strada Nicolae Iorga.

Alimentarea cu gaze naturale se va asigura prin racord la reţeaua de distribuție existentă în zonă.

Accesul carosabil și pietonal se va realiza direct din DN12 – E578, respectiv DJ 103B, aflate pe limita de vest a zonei studiate, dar și din Strada Cantonului, aflată la nod de zona studiată.

Parcaje şi garaje

Locurile de parcare se limitează la staționarea autovehiculelor persoanelor ce desfășoară activități aferente funcțiunilor existente și propuse Se va impune parcarea autovehiculelor în spații special amenajate (garaje, parcaje) numai în incintele imobilelor.

 

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: Planul contribuie la maximizarea oportunităților de dezvoltare a municipiului Sfântu Gheorghe. Astfel a fost elaborat de către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii prin Biroul Implementare MasterPlan, documentația privind Analiza de favorabilitate pentru Drum de legătură Autostrada A13 – Sfântu Gheorghe.

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: Planul va la deblocarea traficului municipiului prin asigurarea unei circulații fluente și mai sigure.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program: rezolvarea circulației carosabile și pietonale, rezolvarea echipării edilitare a zonei vizate.

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: Incadrarea planului a fost efectuată în baza etapelor procedurale din evaluarea strategică de mediu (SEA).

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: nu vor fi efecte semnificative;

b) natura cumulativă a efectelor: Suprafața de teren care face obiectul prezentului Plan Urbanistic este alcătuită din terenuri aflate în proprietatea mai multor persoane fizice sau juridice, a municipalității și a statului, situate în intravilanul și în extravilanul municipiului Sf. Gheorghe.

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): nu este cazul, planul nu prevede activități industriale cu risc pentru sănătatea umană și pentru mediu.

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): planul se referă la reglementarea unei suprafețe de 63,76 ha, impactul este local, pe amplasament şi în imediata vecinătate a acestuia.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: Conform avizului Muzeului Național Secuiesc, zona studiată se găsește în apropierea și în zona de protecție a unor situri arheologice din raza municipiului Sfântu Gheorghe:

La marginea sud-estică a orasului Sfântu Gheorghe, pe terasa aflată pe malul estic al râului Olt sunt cunoscute siturile arheologice Nisiparia lui Papp Lehel (cod RAN 63404.19) și Cariera Verde (cod RAN 63410.04):

Pe malul vestic al Oltului, vizavi de fosta moară Veres, se află urmele unui complex de cult din epoca bronzului sub denumirea - Complexul de cult din epoca bronzului timpuriu de la Sfântu Gheorghe-Moara Veres (cod RAN 63401.18).

Întreaga terasă de pe malul estic al râului Olt, cuprinzând Cartierul Gării și zona industrială de la marginea sud-estică a orașului, este cunoscută ca zonă cu potenţial arheologic: sunt înregistrate în RAN siturile de la Sfântu Gheorghe - Epresteto/Dealul Fragilor (cod RAN: 63401.04 și 63401.07, clasat și ca monument istoric, cu codul LMI CV-I-s-A-13031) și Kula-kert (cod RAN: 63401.16). Aceste situri se găsesc, la rândul lor, la o distanță cuprinsă între 100-400 m față de zona afectată de plan.

Planul a fost avizat de către DJC Covasna cu Avizul nr. 7/U/25.01.2022.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: în faza de implementare şi funcţionare se vor respecta standardele şi normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu este cazul.

 

Obligaţiile titularului:

- solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 536/05.11.2019 emis de Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;

- respectarea condițiilor din Avizul de gospodărire a apelor nr. 55/12.11.2021 emis de către SGA Covasna;

- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- să ia măsuri prealabile executării construcţiei obiectivelor, de decopertare a stratului de sol fertil de pe suprafeţele amplasamentelor aprobate, pe care să-l depoziteze şi să-l niveleze pe terenuri neproductive sau slab productive, indicate de organele agricole sau silvice, in vederea punerii in valoare sau a ameliorării acestora, conform art. 100 din Legea nr. 18 din 19 februarie 1991 (*actualizată*) Legea fondului funciar;

- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- respectarea OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;

- respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;

- respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor HG nr. 188/2002 aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate (*actualizată*);

- respectarea prevederilor OUG nr. 92/2021 privind regimul deşeurilor; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;

- respectarea OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile titularilor planului privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în ziarul Observatorul de Covasna din datele de 03.05.2022 şi 06.03.2022;

- Convocatorul nr. 3654/18.05.2022 transmis către membrii CSC privind participarea la ședinta din data de 23.05.2022 și procesul verbal al ședinței nr. 14/23.05.2022;

- Proiectul Deciziei etapei de incadrare și anunțul public privind decizia de incadrare va fi afișat pe pagina proprie de internet a APM Covasna, http://apmcv.anpm.ro

- Anunțul titularului privind decizia etapei de incadrare, publicat în ziarul ..... în data de ......

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

 

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu –APM Covasna.

Înaintea demarării investiţiei privind lucrările propuse în prezentul PUZ se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia.

Nerespectarea condiţiilor prezentului aviz se sancționează conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna. Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

                                                                                                                                             

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                                   Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                   ecol. Balázsi Beáta