Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

Proiect Decizia etapei de încadrare din 16.08.2022

 

Ca urmare a notificării adresate de MUNICIPIUL TARGU SECUIESC prin Parcuri Industriale Targu Secuiesc, cu domiciliul/sediul în municipiul Targu Secuiesc, str. Piata Gabor Aron, nr. 24, județul Covasna, privind Elaborare Plan Urbanistic Zonal – Parc industrial nr.1, propus a fi amplasat în municipiul Targu Secuiesc, str. Garii, nr. 49A,  judeţul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 5123/20.07.2022, în baza:

  • Ordonanței de Urgenţă nr. 68/06.11.2019 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, unde la Art. 6 se menționează că se înființează Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor;
  • HG nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor;
  • H.G. nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea A.N.P.M. şi a instituţiilor aflate în subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;
  • O.U.G. nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare
  • H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe (*actualizată*);
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ord. nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;
  • Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România.
  • Ord. nr. 1822/2020 privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare şi custodie a ariilor naturale protejate;

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

- ca urmare a consultării autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 09.08.2022 la sediul APM Covasna (proces-verbal nr. 21/09.08.2022);

- având în vedere că planul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;

- în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). corelat cu pct. c) şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- dovada achitării tarifului aferent PUZ 500 lei – nu este cazul,

- în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

D e c i d e:

 

 

 

 

 

 

 

Plan Urbanistic Zonal – Parc industrial nr.1, propus a fi amplasat în municipiul Targu Secuiesc, str. Garii, nr. 49A,  judeţul Covasna nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

 Obiectul lucrarii

Obiectul lucrarii este reglementarea parcului industrial nr.1 din Targu Secuiesc.

Terenul care a generat acest PUZ este inscris in CF nr.25546 si are o suprafata de 72 809 mp.  Acesta este  in domeniul public al municipiului Targu Secuiesc.

Documentatia este elaborata pe baza prevederilor din Certificatul de Urbanism nr.163 din 17.11.2021 eliberat de Primaria municipiului Tg. Secuiesc.

Evolutia zonei

Pe acest teren functioneaza parcul industrial nr.1

Acesta este imprejmuit. Zona imprejmuita cuprinde atat terenul care a generat PUZ-ul cat si terenuri cuprinse partial in alte doua CF-uri, respectiv CF nr.25976 si CF nr.25977.

Toate terenurile au acelasi regim: sunt in proprietatea municipiului Targu Secuiesc cu drept de adminstrare Parcuri Industriale Tg. Secuiesc.

Zona reglementata prin acest PUZ este zona imprejmuita in care functioneaza parcul industrial. Incinta are o suprafata totala de 74 297mp,

Pe teren exista mai multe cladiri in care functioneaza diferite unitati de productie si servicii.

Cladirile sunt in majoritate in proprietea municipalitatii si sunt inchiriate unor societati comerciale.

Service-ul auto si spalatoria  apartin unor firme care inchiriaza terenul aferent.

Teritoriul care se reglementra prin PUZ este delimitat de urmatoarele vecinatati:

  • vest:   str. Garii, terenuri în proprietate privata
  • est      terenuri în proprietate privata
  • sud     teren în proprietatea municipalitatii
  • nord   terenuri în proprietate privata

Elemente ale cadrului natural

Terenul este relativ plan.

Nu exista cursuri de  apa în apropiere.

Circulatii

Terenul este accesibil de pe strada Soarelui.

 Echiparea edilitara

Pe teren exista retele de alimentare cu apa, gaz, energie electrica, canalizare menajera si pluviala.

Cladirile existente sunt racordate la aceste utilitati.

 

Functiune dominanta:  hale industriale pentru productie, depozitare, servicii

Alte functiuni admise parc fotovoltaic (panouri amplasate la sol sau pe cladiri)

Functiuni complementare: constructii anexe, cu conditia ca ele sa deserveasca functiunea dominanta

Utilizari interzise: constructii provizorii, cu exceptia celor destinate organizarii de santier

 

 

 

 

Indicatori urbanistici

  • POT max. 60%,       CUT max 0.6
  • regim de inaltime maxim Pinalt, punctual P+1
  • inaltime maxima10m
  • retrageri minime obligatorii: 2m fata de limita incintei imprejmuite.

Pentru parc fotovoltaic POT max. 80%,

 

Bilant teritorial comparativ – incinta Parc Industrial

 

existent

propus

 

mp

%

 

mp

%

Teren ocupat de constructii

              din care:        constructii 6195mp

                                    containere: 150mp

6345

8.52

max

44695

60

Circulatii, parcaje, plarforme

10 082

13.53

estimat

14899

20

Spatii neamenajate

 

 

 

 

 

 

Spatii verzi amenajate

 

 

min

14899

20

TOTAL

 

100.00

 

 

100.00

 

 Modernizarea circulatiei

În incinta se mențin carosabilele existente, se propune o completare a acestora pentru realizarea unor inele care sa permita o circulatie fluenta fără a fi necesare zone de intoarere.

Capacitati de tansport admise: autoturisme și camioane pana la 8m (mașini de pompieri, gunoi, camioane pana la 6t)

Profiluri transversale caracteristice si solutii de amenajare pentru artere de circulatie

Nu se intervine la profilul transversal al strazii Soarelui

În incinta exista circulatii carosabile cu o latime de 6m.

Parcaje

Se vor asigura în incinta  spatii de parcare (sau garaj) pentru angajati și clienți, în funtie de specificul activitatii. Nu se admite parcarea vehiculelor pe str. Soarelui.

Pentru incintele inchiriate imprejmuite se va asigura numărul necesar de parcari în interiorul incintei respective.

Pentru zonele inchiriate care nu sunt imprejmuite se va urmări ca spațiul închiriat sa acopere și zona de parcaje necesare fuctionarii unității respective.

Aliniamentul

Aliniamentul reprezinta demarcarea intre spatiul privat si cel public.

Aliniamentul se mentine la limita proprietatii.

 Echiparea edilitara

Pe teren exista retele de alimentare cu apa, gaz, energie electrica, canalizare pluviala.

Cladirile existente sunt racordate la aceste utilitati. Constructiile care se vor realiza ulterior se vor racorda la retelele exitente. Nu se propun noi bransamente.

Se menține sistemul de hidranti exteriori existenti.

Situația retelor edilitare este prezentata detaliat în memoriile tehnice de specialitate anexate memoriului general.

Alimentare cu apă

În prezent, alimentarea cu apă a obiectivului este realizată prin branșament de apă existent racordată la rețeaua municipală de alimentare cu apă din strada Soarelui.

 

 

 

 

 

Branșamentul de apă este realizată din conductă PEHD De110 mm, având diametru identic cu conducta publică de alimentare cu apă. Branșamentul este prevăzut cu un

cămin de apometru, însă în cămin nu se regăsește contor general de apă. Căminul este situat în apropierea limitei de proprietate, conform planului de situație anexat (planșa RE-01).

Consumul apei potabile se realizează prin contoare distincte amplasate în cămine secundare de apometru, pentru fiecare construcție închiriată în parte.

Canalizare menajeră

În prezent colectarea apelor uzate menajere de la toate construcțiile din cadrul sitului industrial, se realizează prin intermediul unei rețele gravitaționale, care converg la stația de pompare ape uzate menajere (SPAU), de unde toată cantitatea de ape uzate menajere sunt evacuate în sistemul public de canalizare menajeră existentă din strada Soarelui. Conducta de racord având diametrul PVC-KG Dn 200are diametrul identic cu conducta publică stradală de canalizare menajeră.

Canalizare menajeră

În prezent colectarea apelor uzate menajere de la toate construcțiile din cadrul sitului industrial, se realizează prin intermediul unei rețele gravitaționale, care converg la stația de pompare ape uzate menajere (SPAU), de unde toată cantitatea de ape uzate menajere sunt evacuate în sistemul public de canalizare menajeră existentă din strada Soarelui. Conducta de racord având diametrul PVC-KG Dn 200are diametrul identic cu conducta publică stradală de canalizare menajeră

Canalizare pluvială

Parkul industrial este dotate cu instalații de colectare ape meteorice. Prin instalația de canalizare pluvială este asigurată preluarea apelor meteorice provenite de pe acoperișurilor clădirilor.

Apele pluviale de pe clădiri sunt colectate prin intermediul unor jgheaburi și burlane.

Majoritatea acestor burlane sunt racordate la o rețea subterană de colectare ape meteorice. Diametrele conductelor de ape meteorice variază între D.110 și D.315. Apele meteorice colectate sunt deversate în canalele de desecare existente în apropierea parkului industrial (spre est față de limita de proprietate a parkului industrial).

Gaze naturale

Parkul industrial este alimentată cu gaze naturale printr-o rețea proprie de conducte subterane de presiune redusă, realizată din conducte PEHD SDR11 PN16 Dn 63...110. Branșamentul de alimentare cu gaze naturale are debitul de calcul de Qc= 435 Nmc/h și este dotat cu post de măsurare - contor de gaze naturale G160

Fiecare corp de clădire este dotat cu regulator de presiune proprie.

Alimentare cu căldură

În zona studiată nu există surse de alimentare cu căldură centralizate. Alimentarea cu căldură se va asigura prin centrale termice proprii, ce vor asigura și prepararea apei calde.

Situația propusă

În cazul unor parcele libere de construcții, lipsesc dotările edilitare (alimentare cu apă, canalizare, gaze naturale, telefonie, voce-date, alimentare cu energie electrică), care să permită asigurarea utilităților pentru unele parcele libere de construcții, precum și branșarea clădirilor la acestea.

Având în vedere că terenul care face obiectul studiului, prezintă potențial de a realiza clădiri noi în viitorul apropiat (în situl industrial existând parcele libere închiriate către diverse firme), se derivă obligativitatea extinderii rețelelor edilitare existente de apă-canalizare până la limita de delimitare ale terenurilor adiacente. Se propune de

 

 

 

 

 

asemenea realizarea ramificațiilor pentru branșamente și în zona conductelor stradale existente, pentru fiecare teren studiat în parte.

Individual pentru fiecare construcție ce se va realiza în viitor în incinta parkului industrial, se va analiza de către investitori, necesitatea realizării unui ansamblu de rezervor

intangibil de apă în scopuri de stins incendiu + grup de pompare incendiu, coroborat cu riscul de incendiu estimat din cadrul clădirilor din cadrul parkului industrial.

Gospodarie comunala : Pe amplasament se vor pune conteinere inchise pentru colectarea deseurilor menajere, pe platforma special amenajata.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: nu este cazul.

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: planul va contribui la modernizarea și dezvoltarea zonei.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program: Problemele de mediu relevante pentru plan sunt următoarele: echiparea cu utilităţi a amplasamentului de aşa manieră încât să nu impieteze asupra factorilor de mediu, folosind instalaţii, echipamente şi utilaje ale căror caracteristici sunt compatibile cu normele de protecţia mediului și evident, o utilizare, explotare corespunzătoare a tuturor construcțiilor, amenajărilor și dotărilor;

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: încadrarea planului a fost efectuată în baza etapelor procedurale din evaluarea strategică de mediu (SEA);

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: nu este cazul;

b) natura cumulativă a efectelor: nu este cazul;

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor):  nu este cazul;

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Suprafata totala de teren studiata este de 72809 mp, aflata in domeniul public al Municipiului Targu Secuiesc. Conform certificatului de urbanism nr. 163/17.11.2021,emis de Primaria Municipiului Targu Secuiesc,  zona este reglementată în faza PUZ/PUG/PUD aprobat prin Hotararea Consiliului Local,  nr. 2/2000, prelungit cu HCL nr. 156/2018, imobilul se afla in intravilanul localitatii, folosinta actuala a terenului este curti constructii.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: imobilul nu este inclus pe lista monumentelor istorice și nu se află în zonă de protecție monumente istorice și/sau ale naturii.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: în faza de implementare se vor respecta standardele şi normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: Amplasamentul se situează în afara siturilor Natura 2000 din judeţ.

Obligaţiile titularului:

- solicitarea şi obţinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 163/17.11.2021 emis de Primaria Municipiului Targu Secuiesc, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;

- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

 

 

 

 

 

- să ia masuri prealabile executării construcţiei obiectivelor, de decopertare a stratului de sol fertil de pe suprafeţele amplasamentelor aprobate, pe care sa-l depoziteze şi să-l niveleze pe terenuri neproductive sau slab productive, indicate de organele agricole sau

silvice, in vederea punerii in valoare sau a ameliorarii acestora, conform art. 100 din Legea nr. 18 din 19 februarie 1991 (*actualizată*) Legea fondului funciar;

- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- respectarea OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor Legii nr. 24/2007 privind reglementarea şi administrarea spaţiilor verzi din intravilanul localităţilor (*actualizată*);

- respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;

- respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;

- respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor HG nr. 188/2002, modificată şi completată prin HG nr. 352/2005 şi HG nr. 210/2007 pentru aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;

- respectarea prevederilor OUG nr. 92/19.08.2021 privind regimul deșeurilor; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;

- respectarea OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în ziarele Observatorul de Covasna în data de 28.06.2022 şi 30.06.2022;

- Proiectul Deciziei etapei de încadrare se va publica pe pagina proprie de internet a APM Covasna http://apmcv.anpm.ro;

- Convocatorul transmis către membrii CSC și procesul verbal al ședinței CAT, nr. 21/09.08.2022;

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului.

 Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu – APM Covasna.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentului aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna. Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

 

 

 

 

Șef  Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                             Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                          Ing. Bote Daniela