Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

26.08.2022

 

 

 

Ca urmare a notificării adresate de GAS SYSTEMS COMPANY SRL, cu sediul în oraș Sfântu Gheorghe, str. Gen. Grigore Bălan,  nr. 8, bl. 27, sc. B, ap. 4,  județul Covasna, în scopul ELABORARE DOCUMENTAȚIE DE URBANISM “P.U.Z. MODIFICARE PARTIALA PUZ LUNCA OLTULUI SUD-EST, UTR 1/A, amplasat în municipiul Sfantu Gheorghe, Str. Tigaretei, Birtalan Ákos, Lőrincz Csaba, Domokos Géza, jud. Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 1901/15.03.2022,

În baza:

- OUG nr. 68/2019, Art. 6. al. (1) privind înfiinţarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor prin reorganizarea Ministerului Mediului şi prin comasarea cu Ministerul Apelor şi Pădurilor, prin preluarea activităţilor şi structurilor acestuia, precum şi a unităţilor aflate în subordinea, coordonarea şi sub autoritatea celor două ministere, Hotărâre de Guvern nr. 43/16.01.2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor;

- HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;

- O.U.G. 195/2005 privind protecția mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările utlerioare;

- H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe, cu modificările și completările ulterioare;

- prevederile Ord. nr. 995/2006 pentru aprobarea listei planurilor şi programelor care intră sub incidenţa H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările și completările ulterioare;

- Ord. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;

- Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România;

- Ord. nr. 1.822 din 6 octombrie 2020 privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare şi custodie a ariilor naturale protejate;

 

 

Agenţia de Protecţie a Mediului Covasna ca urmare a:

- punctelor de vedere transmise de către membrii CSC. Punctele de vedere emise de Direcția Județeană pentru Cultură Covasna, SGA Covasna, CJ GNM Covasna, DSP Covasna;

- Proces verbal nr. 8 din data de 25.03.2022 încheiat în urma punctelor de vedere transmise de către membrii CSC;

-  Adresa nr 2191/31.03.2022 și nr. 2184/31.03.2022 privind răspunsul la observații

- Adresa nr. 2336/29.03.2022 către Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe privind rezultatele dezbaterii publice;

- Adresa nr. 2392/31.03.2022 de la SGA Covasna, privind necesitatea obținerii Avizului de Gospodărire a Apelor;

- Adresa nr. 4867/08.07.2022 către proiectant privind solicitarea rezultatelor în urma dezbaterilor publice;

- Raportul consultării și informării publicului intocmit de către Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe-Direcția Urbanism nr. 54.468 din 18.08.2022, înregistrat la APM Covasna cu nr. 5924/25.08.2022;

- Aviz tehnic nr. 12 din 19.08.2022 emis de către Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe Direcția Urbanism Arhitect Șef, înregistrat la APM Covasna cu nr. 5924/25.08.2022;

- în conformitate cu prevederile art. 5. alin (3) pct. a) și a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potențiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe;

- în lipsa comentăriilor motivate din partea publicului interesat;

 

D e c i d e:

Planul ELABORARE DOCUMENTAȚIE DE URBANISM “P.U.Z. MODIFICARE PARTIALA PUZ LUNCA OLTULUI SUD-EST, UTR 1/A”, amplasat în municipiul Sfantu Gheorghe, Str. Tigaretei, Birtalan Ákos, Lőrincz Csaba, Domokos Géza, titular GAS SYSTEMS COMPANY, cu sediul în municipiul Sfântu Gheorghe, Bulevardul Gen. Grigore Bălan, nr. 8, bl. 27, sc. B, ap. 4, județul Covasna nu necesită evaluare de mediu și nu necesită evaluare adecvată și se va supune adoptării fără aviz de mediu.

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

 

Descrierea planului:

Obiectul lucrarii  “MODIFICARE PARTIALA PUZ LUNCA OLTULUI :

SUD-EST, UTR 1/A”- Sfantu Gheorghe este modificarea partiala a documentatiei urbanistice aprobate, in cursul anului  2011, "PLAN URBANISTIC ZONAL LUNCA OLTULUI SUD – EST" - municipiul Sfantu Gheorghe, zona sud-est, Str. Tigaretei / Birtalan Akos/ Lorincz Csaba/ Domokos Geza, consta in modificarea partiala a reglementarilor urbanistice pentru zona studiata.

Zona studiata , in documentatia urbanistic intocmita si aprobata in anul 2011, in conformitate cu prevederile “Planului Urbanistic General al Municipiului Sfantu Gheorghe”, proiect nr. 6/1995 elaborat de S.C. ”URBANPROIECT”– Bucuresti, aprobat, se afla in intravilanul Municipiului Sfantu Gheorghe, in vecinatatea strazilor Tigaretei / Birtalan Akos / Lorincz Csaba/ Domokos Geza

 

Prin realizarea acestei documentatii de urbanism se urmareste :

  • Reglementarea intr-o viziune adaptata pietii imobiliare a acestei perioade, cu respectarea unor conditii de viabilitate armonioasa, urbanistic si architectural, functionalitate, deservire cu dotari si servicii a locuitorilor zonei reanalizate si a zonelor de vecinatate, cu alei de circulatie adecuate gradului de motorizare actual, cu spatii verzi prietenoase.
  • Schimbarea destinatiei, respectiv a categoriei de folosinta a terenului , din teren agricol in categoria  “curti constructii”
  • Stabilirea terenurilor din categoria celor aflate in domeniul privat al statului din domeniul public sau privat
  • Amenajarea teritoriului din punct de vedere urbanistic, tinand cont de conditiile cadrului natural si construit existent
  • Rezolvarea unor solutii de accesare a  Unitatii Teritoriale de Referinta , care se dezvolta in aceasta zona, asigurarea fluentei  si sigurantei circulatiei, realizand o legatura lesnicioasa spre investitiile propuse in zona.

 

STADIUL ACTUAL AL DEZVOLTĂRII

Incadrarea  in localitate

Zona studiata se afla situata in partea de sud – est a Municipiului Sfantu Gheorghe, in zona luncii Raului Olt, delimitate de Str. Grigore Balan , Str. Birtalan Akos, Str. Domokos Geza si Str. Lorincz Csaba.

 Aspecte generale

Zona studiata se afla pe terasa  raului Olt , fiind o zona plata , de tip " campie".

Zona se afla la altitudinea medie de 518-520 m, deasupra nivelului Marii Negre.

Terenul studiat in prezentul Plan Urbanistic Zonal se afla Bazinul Hidrografic al Raului Olt, pe cursul Raului Olt, la cca. 100,00 m de acesta.

Pozitionarea terenului pe orizontala si verticala fata de Raul Olt este:

  • albia Raului Olt este la cota de +515,00m.
  • in aceasta zona a Raului Olt au fost facute lucrari de indiguire, respectiv de protectie a vecinatatilor, in  partea de est a terenului fiind digul Raului Olt ce are o cota de +523,00m deasupra nivelului Marii Negre.

Conform Temei de proiectare intocmite de proiectant impreuna cu initiatorii lucrarii, rezulta  cu pertinenta oportunitatea reactualizarii Planului Urbanistic Zonal intocmit si aprobat in anii 2011, datorita faptului ca suprafata de teren analizata este situata intr-o zona de terenuri proprietate privata a unor juridice, care intentioneaza sa construiasca, asigurand o solutie urbanistica corecta, actualizata ca indicatori urbanistici, respectiv retea de circulatii.

STABILIREA MODULUI DE ORGANIZARE ARHITECTURAL URBANISTICA, CATEGORII DE INTERVENTII, REGLEMENTARI

Descrierea solutiei de organizare arhitectural urbanistica

Criteriile principale de organizare arhitectural urbanistica a zonei au fost in principal urmatoarele:

  • Zonificarea functionala a terenului aferent PUZ- ului modificator
  • Sistematizarea incintelor  propuse,  avand in vedere  functiunile ce urmeaza a se realiza, deservirea  functiunilor  cu drumuri de acces 
  • Stabilirea regulilor de construire pe acest teren in asa fel incat sa se respecte prevederile Codului Civil si  legislatia specifica in domeniu
  • Stabilirea obiectivelor de utilitate publica , in acest caz a terenurilor ce vor trece in domeniul public  al statului
  • Stabilirea unor criterii urbanistice clare, pentru a putea formula dezvoltarile viitoare prin “procent de ocupare a terenului”,  respectiv “coeficient de utilizare a terenului”, regim de inaltime, sistem de invelitori etc., detaliate pe plansele cu propuneri si in “Regulamentul de aplicare  aferent PUZ”
  • Proiectarea unei  infrastructuri tehnico-edilitare corespunzatoare functiunilor preconizate

Reteaua majora de circulatie se structureaza pe circulatii majore si respectiv strazi de tip alei carosabile. Toate prospectele de strazi sunt prevazute cu fasii de zona verde, pe care sa se planteze plantatie de aliniament.

ZONA FUNCTIONALA PREPONDERENT REZIDENTIALA (LOCUINTE CU

DOTARI AFERENTE) CUPRINDE:

- subzone functionale de cca. 5.000mp - 6.000 mp construibile pentru realizarea     de locuinte colective cu dotari aferente.

- strazi si alei carosabile pentru accesbilitatea loturilor

- perdele verzi si spatii verzi amenajate urban

- spatii verzi de agrementare in cadrul subzonelor functionale

- retele tehnico-edilitare aferente

 Organizarea circulatiei

Caile de circulatie             

Reteaua de circulatie a zonei studiate s-a proiectat tanand cont de:

-  determinantele rezultate datorita strazilor existente in vecinatate,

- prevederile Planului Urbanistic General si de proiectul nr. 1333/2008 “Reactualizare Plan Urbanistic General al municipiului Sfantu Gheorghe”, proiectant S.C.”V&k” S.R.L. privind reteaua majora de circulatie in localitatea Sfantu Gheorghe

- modul de lotizare a terenurilor prin aplicarea Legii Fondului Funciar,

- constructiile existente in zona ( afectare minima posibila a cladirilor existente).

Zona nou sistematizata cuprinde 2 tipuri principale de strazi, respectiv alei carosabile:

- strazi de categoria a III-a, colectoare cu 2 benzi de circulatie

- strazi de categoria a II-a, cu 4 benzi de circulatie

Zonificarea teritoriului

Terenul care face obiectul prezentului plan urbanistic zonal modificator cuprunde o

singura Unitate teritoriala de referinta :

- Zona functionala preponderant rezidentiala (locuinte cu dotari aferente)

Regim juridic, circulatia terenurilor

Teritoriul aferent Planului Urbanistic Zonal este de 20.500,00 mp, zona reglementata

insa, pentru a se analiza impactul intr-un context mai larg, este de 62.600,00 mp.

Regimul de inaltime

Regimul de inaltime a zonei este maxim S+P+3 + 2ER sau M  pentru functiunile ce cuprind locuinte colective, comert, prestari servicii.

Regimul de aliniere a constructiilor

Criteriile care au stat la baza determinarii regimului de aliniere ale constructiilor au fost urmatoarele:

- profilele transversale ale strazilor la care se aliniaza parcelele propuse

- regimul de inaltime al constructiilor

- distante adecvate , de buna vecinatate fata de vecinatati

- efecte compozitionale (unitate, scara zonei etc.)

- prevederile Codului Civil

Modul de utilizare a terenului.

Bilantul teritorial inscris pe plansa “Reglementari propuse, zonificare, circulatii” ilustreaza coeficientul de utilizare al terenului CUT existent = 2,0 si procentul de ocupare al terenului

POT existent  = 50 %, indici globali la nivel de PUZ.

Bilantul teritorial inscris pe plansa “Reglementari propuse, zonificare, circulatii” ilustreaza coeficientul de utilizare al terenului CUT propus = 2,4 si procentul de ocupare al terenului

POT existent  = 40 %, indici globali la nivel de PUZ.

Procentul de ocupare al terenului (POT),  exprima raportul dintre suprafata  ocupata la sol de cladiri si suprafata terenului construit.

Coeficientul de utilizare al terenului (CUT), exprima raportul dintre suprafata desfasurata a cladirilor si suprafata terenului considerat.

Valorile acestor indici s-au stabilit in functie de destinatia  cladirilor, regimul de inaltime, etc.

Bilantul teritorial al zonei se prezinta astfel :

 

Situatia xistenta

mp

Situatia propusa

mp

Suprafata de teren aferenta zonei studiate

62.600,00

-

62.600,00

-

Suprafata  de teren reglementata prin PUZ

20.500,00

-

20.500,00

-

Suprafata cai de comunicatie rutiera publice

-

-

104,50

-

Suprafata zona functionala locuinte colective, comert si prestari servicii

20.500,00

100 %

-

-

Suprafata zona preponderent rezidentiala (locuinte cu dotari aferente)

-

-

20.395,00

100 %

Suprafata cai de comunicatie rutiera private deschise curculatiei publice, alei interioare, platforme

6.150,00

30 %

8.158,20

40 %

Suprafata   minima de spatii verzi     

4.100,00

20 %

4.079,10

20 %

Suprafata construita maxima

10.250,00

50 %

8.158,20

40 %

Suprafata desfasurata maxima

41.000,00

-

48.949,20

-

Procent de ocupare a terenului -POT maxim

-

50 %

-

40 %

Coeficient de utilizare a terenului -CUT maxim

2,0

2,4

Regim de inaltime - maxim

P+3

S+P+3+2ER sau M

 

 

 

 

 

 

 

 

Echiparea tehnico-edilitara:

Toate retelele tehnico edilitare ale zonei sunt proiectate pe trasee situate numai pe terenuri ale domeniului public al Primariei Municipiului Sfantu Gheorghe. Retelele tehnico- edilitare pe strazile de categoria a III-a, se vor amplasa in principal in zona de spatiu verde adiacenta aleii carosabile proiectate.

Pentru asigurarea unei functionalitati corecte a loturilor construibile propuse, pentru a se elimina eventualele servituti de amplasare care rezida din existenta unor retele de instalatii pe amplasament sunt necesare lucrari de deviere a unor trasee existente, situatia existenta si propusa fiind exemplificata in plansa I-03 “Retele tehnico-edilitare, situatie existenta si propusa”.

Alimentarea  cu  apa

Alimentarea cu apa rece se va asigura prin bransamente la reteaua publica  de distributie apa rece existenta, pe strada Grigore Balan, pe strazile pe care nu exista retea de distributie apa rece fiind propusa extinderea retelei conform plansei I-03 “Retele tehnico-edilitare, situatie existenta si propusa”

Stingerea incendiului din exterior se va realiza de la retelele publice existente si propuse prin hidranti exteriori de stins incediu, ce se vor amplasa in zona verde a drumurilor existente si propuse, din 100 in 100 de metri.

Canalizarea

Canalizare menajera se va face prin racordul constructiilor la conducta de canalizare menajera existenta D=1000 mm pe strada Grigore Balan ,  pentru constructiile ce nu dispun de canalizare menajera fiind propusa extinderea retelei conform plansei I-03 “Retele tehnico-edilitare, situatie existenta si propusa”.

Canalizarea apelor pluviale

Apele meteorice din zona studiata se vor colecta prin guri de scurgere si canale colectoare pentru trafic greu, amplasate sub drumurile de categoria a III-a si a II-a, prin extinderea retelei de canalizare pluviala existenta in zona.

Alimentare cu caldura

Incalzirea cladirilor, respectiv prepararea apei calde se va face cu centrale termice proprii, functionand pe combustibil solid sau cu gaz metan.

Alimentarea cu energie electrica

Alimentarea cu energie electrica a noilor constructii propuse se va realiza printr-un racord la reteaua stradala existenta. Alimentarea cu energie electrica a noilor consumatori se va face in baza unui studiu de solutie de specialitate realizat de Electrica, in functie de tipul investitiilor care se vor realiza, necesarul de putere  al fiecareia. Acest studiu  va stabili si modul de amplasare a eventualelor posturi de transformare ale zonei, in conformitate cu prevederile din prezentul Plan Urbanistic Zonal, fara a deranja solutiile urbanistice propuse.

Alimentare cu gaze      

In zona exista retele de distributie gaz metan de presiune redusa, la care se vor bransa posibilii consumatori.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele:

 Documentatia este elaborata pe baza prevederilor din Certificatul de Urbanism nr. 454 din 15.09.2021, eliberat de Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe.

Prevederi ale Cetificatului de Urbansim:

- regimul juridic

Terenul identificat cu nr. Top CAD 41071; TOP: 1850/2/1/2, 1844/2/1/1; 1844/2/3, 1845/3, 1850/2/1/1/1, 1850/2/1/4; CAD: 25492; TOP: 1850/2/1/3, 1844/2/2/1; CAD: 41058  se află în intravilanul localității, cf. Extras CF: 41071, 30583, 30580, 25492, 38729, 41058.

- regimul economic

Totalul teritoriului aferent  Planului Urbanistic Zonal este de 20.500 mp, se defalca pe tipuri de proprietate dupa cum urmeaza

- terenuri in proprietatea publica a Primariei  Municipiului Sfantu Gheorghe (strazi si alei carosabile : 104,50 mp

- terenuri aferente aleilor carosabile de incinta : 2.188,45 mp alei carosabile private deschise circulatiei publice

- terenuri in domeniul privat al unor persoane fizice sau juridice: 18.207,05 mp

- regimul tehnic

se solicita elaborare PUZ, indicii urbanistici sunt stabiliti prin PUZ fiind: POT=40%, CUT=2,4.

 c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

Prin realizarea acestei documentatii de urbanism se urmareste :

- Reglementarea intr-o viziune adaptata pietii imobiliare a acestei perioade, cu respectarea unor conditii de viabilitate armonioasa, urbanistic si architectural, functionalitate, deservire cu dotari si servicii a locuitorilor zonei reanalizate si a zonelor de vecinatate, cu alei de circulatie adecuate gradului de motorizare actual, cu spatii verzi prietenoase. Elaborarea prezentului Plan Urbanistic Zonal MODIFICATOR a unei Unitati teritoriale de referinta UTR 1/A, incumba o analiza complexa si in perspectiva a problemelor  urbanistice ale zonei, avand in vedere prevederile temei de proiectare intocmite cu initiatorii lucrarii si planurile de dezvoltare aferente conform punctelor de vedere ale autoritatii locale.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program: Zona studiata se afla pe terasa raului Olt , fiind o zona plata , de tip " campie". Zona se afla la altitudinea medie de 518-520 m, deasupra nivelului Marii Negre. Terenul studiat in prezentul Plan Urbanistic Zonal se afla Bazinul Hidrografic al Raului Olt, pe cursul Raului Olt, la cca. 100,00 m de acesta.

Pozitionarea terenului pe orizontala si verticala fata de Raul Olt este:

- albia Raului Olt este la cota de +515,00m.

- in aceasta zona a Raului Olt au fost facute lucrari de indiguire, respectiv de

protectie a vecinatatilor, in partea de est a terenului fiind digul Raului Olt ce are o cota de +523,00m deasupra nivelului Marii Negre.

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu:

Nu este cazul.

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: Efecte nesemnificative.

După terminarea lucrărilor este obligatorie refacerea cadrului natural afectat de lucrări.

b) natura cumulativă a efectelor: Nu este cazul

c) natura transfrontieră a efectelor: Nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): Nu este cazul.

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Zona studiata , in documentatia urbanistic intocmita si aprobata in anul 2011, in conformitate cu prevederile “Planului Urbanistic General al Municipiului Sfantu Gheorghe”, proiect nr. 6/1995 elaborat de S.C. ”URBANPROIECT”– Bucuresti, aprobat, se afla in intravilanul Municipiului Sfantu Gheorghe, in vecinatatea strazilor Tigaretei /Birtalan Akos / Lorincz Csaba/ Domokos Geza

Indici de ocupare a terenului propuși:

Procent de ocupare a terenului POT propus  = 40,00  %

Coeficient de ocupare a terenului CUT propus = 2,4

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: distanţa faţă de obiectivele de interes cultural sunt mari, nu pot fi afectate.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: nu este cazul

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: Reglementarea intr-o viziune adaptata pietii imobiliare a acestei perioade, cu respectarea unor conditii de viabilitate armonioasa, urbanistic si architectural, functionalitate, deservire cu dotari si servicii a locuitorilor zonei reanalizate si a zonelor de vecinatate, cu alei de circulatie adecuate gradului de motorizare actual, cu spatii verzi prietenoase.

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: planul în sine nu are un efect asupra acestor zone.

Obligațiile titularului:

  • Solicitarea şi obținerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 454 din 15.09.2021, emis de Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;
  • Conform procesului-verbal nr. 8 din data 25.03.2022, încheiat în urma punctelor de vedere transmise de către membrii CSC s-a stabilit: se propune emiterea Deciziei de încadrare după consultarea publicului în urma sesizărilor.
  • Respectarea legislației de mediu în vigoare.
  • Să respecte în integralitate prevederile următoarelor acte normative:
    • O.U.G. 195/2005 (*actualizată*) privind protecția mediului;
    • O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice;
    • Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
    • Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
    • OUG nr. 92 din 19 august 2021 privind regimul deşeurilor;
    • Ordinul Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;
    • se vor respecta prevederile HG nr. 188 / 2002, modificată prin HG 352 / 2005, privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;
    • Legea nr. 47/2012 pentru modificarea și completarea Legii nr. 24/2007, privind reglementarea și administrarea spațiilor verzi din intravilanul localităților.
  • În perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii; Nu se vor folosi materiale poluante, periculoase și nocive;

Informarea și participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile privind inițierea PUZ, publicate în ziarul Observatorul de Covasna în data de  11.03.2022 și 14.03.2022;

- Convocatorul transmis către membrii CSC;

- Procesul verbal al şedinţei CSC nr. 8/25.03.2022;

- Anunț public privind decizia etapei de încadrare și proiectul deciziei afișat pe site-ul APM Covasna (http://apmcv.anpm.ro) din data de 26.08.2022;

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu – APM Covasna.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări sau este revizuit, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentuluii aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările și completările ulterioare.

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU Gheorghe

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizații,                                                 Întocmit,

Ing. SIMINICEANU Gabriel Nicolae                                                Ing. FARKAS Berta