Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

din 16.09.2022

 

Ca urmare a notificării adresate de DINA ERIKA și coproprietarii cu domiciliul în municipiul Sfântu Gheorghe, str. Kálvin, nr. 9, județul Covasna, privind ELABORARE DOCUMENTAȚIE DE URBANISM ”PUZ – ZONĂ DE LOCUINȚE ȘI SERVICII STR. BORVIZ”, propus a fi amplasat în municipiul Sfântu Gheorghe, extravilan, Zona străzii Borviz, județul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 6226/08.09.2022, în baza:

  • Ordonanței de Urgenţă nr. 68/06.11.2019 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, unde la Art. 6 se menționează că se înființează Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor;
  • HG nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor;
  • HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
  • HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ord. nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;
  • Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România;
  • Ord. 1822/2020 privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare a ariilor naturale protejate.

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

Având în vedere următoarele:

- consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 15.09.2022 (proces-verbal ședință nr. 24/15.09.2022);

- Punctul de vedere emis de Direcția Județeană pentru Cultură Covasna (nr. înregistrare APM Covasna 6446/15.09.2022) conform căruia documentația a fost depusă spre avizare la DJC Covasna;

- Memoriul general de prezentare PUZ; Regulamentul de urbanism PUZ;

 

în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). corelat cu pct. c) şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

-în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

D e c i d e:

 

ELABORARE DOCUMENTAȚIE DE URBANISM ”PUZ – ZONĂ DE LOCUINȚE ȘI SERVICII STR. BORVIZ”, propus a fi amplasat în municipiul Sfântu Gheorghe, extravilan, Zona străzii Borviz, județul Covasna, nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Planul propune sistematizarea unui teren cu suprafața de 8273 mp (parcelele initiatorilor) aflată în nord-vestul municipiului Sfântu Gheorghe, pe latura nordică a străzii Borviz, in imediata vecinătate a zonei de locuinte mici a intravilanului; folosința actualăa a terenului: arabil, pășune.

Vecinatati:

  • la nord: rezervoare de apa potabila a orasului, poligon MApN, terenuri in extravilan ;
  • la est: drum public propus spre modernizare pana la limita intravilanului ;
  • la sud:  strada propusa prin PUZ aprobat si curti-constructii ;
  • la vest: terenuri in extravilan (pășune).

Accesul carosabil spre zona studiata este asigurata de 2 strazi perpendiculare pe str. Borviz cu carosabil de 7m si trotuare de 1,5m pe ambele laturi, legate de strada din sudul amplasamentului PUZ-ului de fata; toate introduse in intravilan prin PUZ aprobat, dar partial modernizate.

Pe terenul studiat se afla 2 constructii provizorii, tip anexa gradina, care vor fi demolate POT = 0%     CUT = 0,00.

În str. Borviz exista retea de apa potabila, canalizare menajera, energie electrica, la care sunt racordate casele din zona rezidentiala din intravilan, din sudul amplasamentului. Canalizarea pluviala este rezolvata cu santuri de pe marginea strazilor, reteaua stradala este in curs de extindere in str. Borviz. Retea stradala de gaze naturale nu exista inca (in faza de extindere a retelei din str. Borviz). Pe parcelele studiate nu exista utilitati tehnico edilitare.

Se doreste realizarea unei singure zone functionale: ZONA DE LOCUINTE SI SERVICII si functiuni complementare : anexe gospodaresti de tip urban (CT, garaj, bucatarie de vara, pavilion de gradina, sera etc), circulatii, zone verzi, etc.

S ZLS = 8273mp - propusa pentru introducere in intravilan din care: S reglementat = 6276mp, S nereglementat = 1997mp.

S PUZ = S ZLS+ (strada din intravilan din sudul amplasamentului) = 8273+1652 = 9925mp.

Bilant teritorial comparativ           

ZONE FUNCTIONALE

EXISTENT

PROPUS

mp

%

mp

%

11

TEREN AGRICOL IN EXTRAVILAN PROPUS PENTRU INTRODUCERE IN INTRAVILAN

8273

83

-

-

22

ZONA DE LOCUINTE SI SERVICII AFERENTE

-

-

6276

63

33

ZONA CU INTERDICTIE DE CONSTRUIRE PANA LA ELABORAREA UNEI DOCUMENTATII DE URBANISM

 

 

1997

20

44

CIRCULATII: CAROSABILE SI  PIETONALE, STRAZI IN INTRAVILAN

1652

17

1652

17

TOTAL ZONA  STUDIATA

9925

100

9925

10

S ZLS  propus pentru introducere in intravilan = 8273mp din care:

  • S REGLEMENTAT PENTRU LOCUINTE SI SERVICII                          6276mp
  • S NEREGLEMENTAT – CU INTERDICTIE DE CONSTRUIRE

TEMPORARA PANA LA ELABORAREA

  • UNEI DOCUMENTATII DE URBANISM                                                 1997mp
  • S CONSTRUITA MAXIMA                                                                       2510mp     40%
  • S DESFASURATA MAXIMA                                                                   6276mp      
  • S CIRCULATII, TERASE, PARCARI                                                       1255mp     20%
  • S ZONE VERZI                                                                                        2511mp     40%

Regimul de inaltime maxim propus: P+1+M (cu sau fara subsol)

Indici urbanistici propuși: POT max 40%, CUT max 1,00.

Dezvoltarea echipării edilitare

  • alimentarea cu energie electrica de la reteaua stradala  subterana existenta in strada din sudul amplasamentului, prin bransamente subterane ;
  • alimentarea cu apa: prin extinderea si bransament propus din reteaua stradala din strada din sudul amplasamentului ;
  • canalizarea menajera prin extinderea si bransarea la reteaua existenta in strada Borviz ;
  • apele meteorice din incinte vor fi colectate in rigole si conduse in reteaua de canalizare pluviala din strazile din jur si conduse in reteaua in curs de extindere din str. Borviz ;
  • incalzirea si prepararea apei calde cu centrale termice proprii pe baza de combustibil solid, lichid, energie electrica, energii alternative.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: PUZ-ul este în concordanță cu tendințele de dezvoltare a zonei. Conform temei de proiectare formulate de beneficiari, în concordanta cu intentiile Consiliului Local enuntate prin Certificatul de Urbanism nr. 2/07.01.2022 pe parcelele initiatorilor se dorește construirea unor locuinte individuale cu servicii compatibile, prin extinderea spre nord a ansamblului de locuinte, introduse in intravilan si reglementate prin PUZ aprobat cu HCL 104/2008.

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: planul prevede realizarea de spații verzi în suprafață de 2511mp;

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program: pe parcelele studiate nu exista utilitati tehnico edilitare, vor fi extinse cele din reteaua stradala din strada din sudul amplasamentului – str. Borviz;

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: nu este cazul;

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: se vor lua toate măsurilor necesare pentru prevenirea poluărilor accidentale; apele uzate menajere evacuate în reţeaua de canalizare a municipiului Sfântu Gheorghe se vor încadra în limitele prevăzute de HG 188/2002 cu completarile si modificarile ulterioare (NTPA002/02);

b) natura cumulativă a efectelor: nu este cazul;

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): prin propunerile făcute si implicit prin dezvoltarea zonei nu sunt prevăzute unități industriale poluatoare care sa afecteze sănătatea umană și mediul înconjurător;

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): teren extravilan cu suprafața de 8273 mp, impactul este local, pe amplasament şi în imediata vecinătate a acestuia.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: nu este cazul;

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: nu este cazul.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu este cazul;

 

 

 

Obligaţiile titularului:

- solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 2/07.01.2022 emis de Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;

- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- pentru prevenirea poluării accidentale a solului şi subsolului, se vor utiliza doar mijloace de transport şi utilaje corespunzătoare normelor tehnice în domeniu, astfel încât să se preîntâmpine deversările de motorină sau uleiuri de la motoarele acestor;

- amenajarea corespunzătoare a organizărilor de şantier în ceea ce priveşte utilităţile (apă, electricitate, dotarea cu grupuri sanitare ecologice, colectarea apei uzate menajere, parcări pentru utilaje, maşini de transport, autoturisme, după caz) şi depozitarea materialelor periculoase şi inflamabile conform legislaţiei în vigoare;

- monitorizarea gestiunii deşeurilor rezultate din activitatea de organizare de şantier, în etapa de construcţie;

- mijloacele de transport pentru materialele pulverulente vor fi prevăzute cu prelată pentru evitarea împrăştierii de particule cu ajutorul vântului;

- mijloacele de transport vor rula cu viteză redusă, pentru limitarea antrenării particulelor minerale, a prafului în atmosferă şi pentru limitarea poluării fonice şi a nivelului de vibraţii;

- respectarea prevederilor OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;

- respectarea prevederilor Regulamentului General de Urbanism (H.G. nr. 525/1996 actualizată);

- respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;

- respectarea prevederilor HG nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică;

- respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor HG nr. 188/2002, modificată şi completată prin HG nr. 352/2005 şi HG nr. 210/2007 pentru aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;

- respectarea prevederilor OUG nr. 92/2021 privind regimul deșeurilor; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului; Deşeurile se colectează selectiv şi vor fi predate pentru tratare/ valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;

- respectarea OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea Legii nr. 50/1991 cu modificările şi completările ulterioare, privind autorizarea executării construcţiilor şi unele măsuri pentru realizarea locuinţelor.

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile titularului planului privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în Observatorul de Covasna din datele de 31.08.2022 și 05.09.2022;

- Proiectul Deciziei etapei de încadrare a fost publicat pe pagina proprie de internet a APM Covasna http://apmcv.anpm.ro în data de 16.09.2022;

- Anunţul titularului planului privind decizia etapei de încadrare, publicat în Observatorul de Covasna din data de ...2022.

Autoritatea competentă  pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie  a  publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

 

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu –APM Covasna.

Înaintea demarării investiţiilor privind lucrările propuse în prezentul PUZ se vor depune la APM Covasna documentaţiile tehnice necesare în vederea obţinerii acordului de mediu.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

 

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentuluii aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

 

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna.

 

Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. Neagu Gheorghe

 

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                                          Întocmit,

        Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                        Ing. Farkas János