Back

Proiect Decizia etapei de încadrare

Proiect Decizia etapei de încadrare din 02.10.2017

 

Ca urmare a notificării adresate de S.C. ORANGE ROMANIA S.A., cu sediul în municipiul București, str. Lascăr Catargiu, nr. 47-53, sectorul 1, privind PUZ ”Amplasare stație de telefonie, împrejmuire incintă și branșament electric, propus a fi amplasat în comuna Bățani, satul Aita Seacă, extravilan, județul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 5258/18.08.2017, în baza:

  • Art. 14 din OUG nr. 1/2017, privind înființarea Ministerului Mediului prin reorganizarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor; HG nr. 19 din 12 ianuarie 2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi pentru modificarea unor acte normative;
  • HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
  • HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ord. nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;
  • Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România.
  • Ord. 1052/2014 (*actualizat*) privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare şi custodie a ariilor naturale protejate;

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

Având în vedere următoarele:

- consultările autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 05.09.2017 desfăşurat la sediul APM Covasna;

- memoriul de prezentare întocmit conform Ordinului MMP 19/2010 și completările la documentație înregistrate la APM Covasna cu nr. 5637/04.09.2017;

- Punct de vedere al compartimentului Arii Protejate din cadrul APM Covasna din data de 24.08.2017;

- Avizul favorabil cu condiţii nr. 272/27.09.2017 (înregistrat la APM Covasna cu nr. 6308/29.09.2017) emis de Consiliul Judeţean Covasna - Centrul Judeţean pentru Protecţia Naturii Dezvoltare Rurală şi Salvamont, custodele sitului Natura 2000 Munţii Bodoc-Baraolt ROSPA0082;

- Avizul de oprtunitate nr. 19/20.06.2017 emis de Consiliul Judeţean Covasna

- în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). corelat cu pct. c) şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

D e c i d e:

 

PUZ ”Amplasare stație de telefonie, împrejmuire incintă și branșament electric”, propus a fi amplasat în comuna Bățani, satul Aita Seacă, extravilan, județul Covasna, nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

Documentaţia conţine:

- Solicitare aviz mediu înregistrată la APM Covasna cu nr. 5258/18.08.2017;

- Memoriul PUZ, descriere alimentare cu energie electrică, piese desenate, inventar de coordonate - documentaţie întocmită de BIA Monica Serban;

- Certificat de urbanism;

- Proces-verbal şedinţă CSC nr. 23/05.09.2017;

- Memoriul de prezentare întocmit conform Ordinului MMP nr. 19/2010;

 

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Planul urbanistic de față propune introducerea în intravilan unei parcele aflate în extravilanul localității Aita Seacă, cu suprafața de 150 mp în vederea amplasării unei stații fixe de telefonie mobilă. Terenul situat la o altitudine de aprox. 810 m, se află în proprietatea Composesoratului Aita Seacă, cu drept de folosință pentru S.C. ORANGE ROMANIA S.A. conform contractului de cesiune încheiat. Accesul se face de pe drumul de exploatare De 2787.

Construcții propuse: platformă din beton pentru montarea echipamentelor, turn metalic cu înălțimea de max. 40m, împrejmuire;

Bilanț teritorial propus:

  • Suprafață totală teren: 150 mp;
  • Incintă împrejmuită: 120 mp;
  • Zonă verde: 20 mp;
  • POT max: 80%, CUT max: 0,8.

Mod de asigurare utilităţi:

  • Alimentarea cu energie electrică prin racord la rețeaua existentă în zonă (LES cu lungimea de 130 ml);
  • Alte utilități nu sunt necesare;

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele:

  • Nu este cazul

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

  • Nu este cazul;

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program:

  • Nu este cazul;

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu:

  • Nu este cazul;

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: nu vor fi efecte semnificative;

b) natura cumulativă a efectelor: în zonă nu sunt alte planuri sau proiecte noi în curs de implementare;

c) natura transfrontieră a efectelor:

  • Nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor):

  • Nu este cazul, planul nu prevede activități industriale cu risc pentru sănătatea umană și pentru mediu;

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate):

  • Impactul este local, nesemnificativ pe amplasament şi în imediata vecinătate a acestuia.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural:

  • Nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului:

  • în faza de implementare şi funcţionare se vor respecta standardele şi normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv:

  • Nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional:

  • amplasamentul este situat în interiorul Sitului Natura 2000 Munţii Bodoc-Baraolt ROSPA0082.

 

Evaluarea adecvată a amenajamentului silvic fost derulată de către APM Covasna conform prevederilor Ordinului MMP nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor protejate de interes comunitar. Au fost parcurse etapele de evaluare iniţială şi de încadrare astfel:

- având în vedere ca amplasamentul propus se află în interiorul Sitului Natura 2000 Munţii Bodoc-Baraolt ROSPA0082, la evaluarea iniţială a documentaţiei s-a stabilit că planul propus intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

- ca urmare APM Covasna a transmis titularului planului 5421/24.08.2017 care s-au solicitat: memoriul de prezentare întocmit conform Ordinului MMP nr. 19/2010 și avizul custodelui sitului;

- APM Covasna a solicitat avizul custodelui sitului Natura 2000 Munţii Bodoc-Baraolt - Consiliul Judeţean Covasna - Centrul Judeţean pentru Protecţia Naturii Dezvoltare Rurală şi Salvamont prin adresa nr. 5424/240.820.17;

- titularul planului a depus la APM Covasna memoriul de prezentare întocmit conform Ordinului MMP nr. 19/2010 în data de 04.09.2017;

- APM Covasna a convocat membrii Comitetului Special Constituit şi titularul planului în vederea prezentării memoriului în şedinţa CSC;

- Planul urbanistic zonal a fost prezentat în şedinţa desfăşurată la APM Covasna în data de 05.09.2017 (proces-verbal şedinţă nr. 23/05.09.2017);

- Avizul favorabil cu conditii al custodelui a fost înregistrat la APM Covasna cu nr. 272/27.09.2017;

- s-a definitivat lista de control EA a etapei de încadrare (Anexa 1 la Ghidul Metologic Ord. MMP 19/2010) de către compartimentul Arii Protejate din cadrul APM Covasna;

- în urma desfăşurării etapei de incadrare s-a considerat că planul nu necesită parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare adecvată;

 

Obligaţiile titularului:

- solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 131/30.03.2017, emis de Consiliul Județean Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;

- Respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- Respectarea condiţiilor din Avizul favorabil cu condiţii nr. 272/27.09.2017 emis de Consiliul Judeţean Covasna - Centrul Judeţean pentru Protecţia Naturii Dezvoltare Rurală şi Salvamont, custodele sitului Natura 2000 Munţii Bodoc-Baraolt ROSPA0082;

- Se vor respecta prevederile Planului de management al sitului Natura 2000 Munţii Bodoc-Baraolt ROSPA0082;

- să ia masuri prealabile executării construcţiei obiectivelor, de decopertare a stratului de sol fertil de pe suprafeţele amplasamentelor aprobate, pe care sa-l depoziteze şi să-l niveleze pe terenuri neproductive sau slab productive, indicate de organele agricole sau silvice, in vederea punerii in valoare sau a ameliorarii acestora, conform art. 100 din Legea nr. 18 din 19 februarie 1991 (*actualizată*) Legea fondului funciar;

- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- se interzice depozitarea deșeurilor de orice fel pe suprafața sau în vecinătatea sitului Natura 2000, în alte locuri decât cele special amenajate și autorizate;

- se interzice introducerea de specii de arbori sau plante alohtone;

 

Respectarea în integralitate a legislaţiei de mediu în vigoare şi a următoarelor acte normative:

  • OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor cu modificările şi completările ulterioare; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;
  • Ordinul Ministerului Sănătăţii nr. 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;
  • O.U.G. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice;
  • Legea 107/1996 (*actualizată*) – Legea apelor;
  • Legea 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea 86/2014 de aprobare a O.U.G. 34/2013 privind organizarea, administrarea şi exploatarea pajiştilor permanente şi pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr. 18/199;
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate de către titular în ziarul Mesagerul de Covasna în datele de 13 și 17 iulie 2017;

- Proiectul Deciziei etapei de încadrare a fost publicat pe pagina proprie de internet a APM Covasna http://apmcv.anpm.ro în data de 02.10.2017;

- Anunţul privind decizia etapei de încadrare publicat în ziarul …. din …..2017;

 

Autoritatea competentă  pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie  a  publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

 

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu –APM Covasna.

Înaintea demarării investiţiei privind lucrările propuse în prezentul PUZ se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia.

Nerespectarea condiţiilor prezentului aviz se sancționează conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna. Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. Neagu Gheorghe

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                                     Întocmit,

        Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                           Ing. Farkas János