Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

 PROIECT

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

din 23.03.2018

 

Ca urmare a notificării adresate de VAS HUNOR, cu domiciliul/sediul în Municipiul Sfantu Gheorghe, str. Dozsa Gyorgy, nr.21, bl. 2, sc. B, et. -, ap. 6, judeţul Covasna, privind “Elaborare Plan Urbanistic Zonal Modificator – Parc rezidential, comuna Ilieni, sat Sancraiu, judetul  Covasna”, propus a fi amplasat în comuna Ilieni, satul Sancraiu, judeţul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 1377/09.03.2018,

în baza:

- Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr.1/2017,ce prevede infintarea Ministerului Mediului

- H.G. 19/17.01.2017 privind organizarea si functionarea Ministerului Mediului,

- O.U.G. 195/2005 privind protecția mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările utlerioare;

- H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe, cu modificările și completările ulterioare;

- prevederile Ord. nr. 995/2006 pentru aprobarea listei planurilor şi programelor care intră sub incidenţa H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările și completările ulterioare;

- Ord. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;

- Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România;

-  H.G. nr. 1000/2012, privind reorganizarea şi funcţionarea A.N.P.M. şi a instituţiilor aflate în subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

 

- ca urmare a consultării autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 13.03.2018 la sediul APM Covasna (proces-verbal nr. 11/23.03.2018);

- având în vedere că planul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;

- în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). corelat cu pct. c) şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

D e c i d e:

 

”Planul urbanistic zonal Modificator – Parc rezidential ”, propus a fi amplasat în comuna Ilieni,satul Sancraiu, judeţul Covasna nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Proiectul de fata propune rezolvarea si reglementarea urbanistica a unei zone situate in intravilanul satului Sancraiu, comuna Ilieni, pe baza unui PUZ aprobat in anul 2010, destinatia zonei fiind pentru locuinte. Modificarile survenite in timp respective vandut/cumparat terenuri, comasari loturi, construire drum de acces, au facut ca situatia din PUZ aprobat in anul 2010 sa nu mai corespunda cu situatia din teren. Beneficiarul planului isi propune sa realizeze in aceasta zona un cvartal de locuinte, modificata fata de PUZ aprobat.Zona studiata se afla in partea de nord a localitatii Sancraiu si cuprinde o suprafata de 6197 mp de teren liber de constructii si amenajari. In vecinatate se afla tot o zona de locuinte si case de vacanta zona Szalomer. Terenul studiat se afla in partea de sud-est a cartierului Szalomer, cu acces de pe un drum local derivat  din DJ 112 Sfantu Gheorghe- Ilieni- Brasov. In momentul e fata exista doar un drum local, amenajat cu ampriza de 4,80 m, insuficienta pentru derularea circulatiri viitoare spre celelalte zone de locuinte propuse in PUZ. Astfel se propune extinderea amprizei drumului la 7 m si bordarea traseului cu trotuar pietonal de 1,2-1,5 m. Nu exista nici un fel de utilitati urbane pe acest amplasament. Toate utilitatile sunt disponibile a fi accesate de la nivelul drumului judetean unde exista retea de alimentare cu apa rece potabila, retea de alimentare cu energie electrica, retea de telefonie fixa. Retea de canalizare nu exista dar in satul Ilieni este o statie de epurare la care se poate face racordul pe baza unui proiect de specialitate. Amplasamentul vizat nu se afla in zona unui curs important de apa.  Terenurile care compun amplasamentul sunt ocupate in timpul verii de plante perene si cultivate.

Imobilul, teren identificat cu nr. cad. 27202 din CF 27202 Ilieni, se afla in intravilanul  comunei Ilieni, conform PUZ aprobat, are o suprafata de 6197 mp, si se afla in proprietatea lui Vas Hunor. Folosinta actuala a terenului : arabil 5137 mp si pasune 945 mp. Conform PUZ aprobat cu HCL nr.23/2010 destinatia zonei este zona functionala de locuinte. 

Regimul economic : Terenul care face obiectul PUZ are suprafata de 6197 mp, categoria de folosinta actual este arabil si pasune.

Obiectivul planului prevede realizarea unei zone de locuit, cu cladiri de locuit individuale, pe loturi personale.Obiectivele propuse:

-Cladiri de locuit

-Cladiri de locuit / puncte comerciale sau de servicii turistice, de birou, altele asemenea, compatibile cu habitatul

-Circulatii carosabile, parcaje autoturisme

-Circulatii pietonale

Indici de ocupare a terenului pentru zonele rezidentiale:

Procent maxim de ocupare a terenului POT = 35%

Coeficient  maxim de utilizare a terenului CUT = 0,70

Indici de ocupare a terenului pentru zona de servicii :

Procent maxim de ocupare a terenului POT = 20 %

Coeficient maxim de utilizare a terenului CUT = 0,40

 

Asigurare utilităţi:

- alimentarea cu apa: Alimentarea cu apa se va realiza prin racord la reteaua de alimentare din apropierea amplasamentului, din zona drumului judetean . Apa va fi condusa la punctele de consum prin bransament la conducta de alimentare si retea de distribute interioara. Pana la rezolvarea centralizata a alimentarii cu apa ca o prima etapa se admite realizarea de fantani independente.

- canalizarea menajera: Apele uzate menajere se vor conduce prin retea de canalizare menajera subterana la conducta colectoare propusa in zona drumului interior principal.  Apele vor fi colectate gravitational si conduse spre canalizarea menajera centralizata spre o statie de epurare din apropiere .Pana cand aceasta extindere a retelei centralizate existente se va realiza, se propun  pentru etapa I fose septice vidanjabile, care se vor dezafecta ulterior. Utilizatorii se vor obliga sa se racordeze la reteaua centralizata de canalizare.

- canalizarea pluviala : Apele meteorice si de suprafata nu se pot conduce prin racord la un sistem de canalizare pluviala centralizat. Apele pluviale vor fi conduse prin rigole deschise si acoperite partial de-a lungul cailor principale carosabile de pe amplasamentul reglementat. Ele se vor conduce spre spatiile verzi din zona. Parte din apele de suprafata vor fi absorbite de amplele zone verzi ale gradinilor private, care ocupa mai mult de 50 % din suprafata terenului reglementat si de zonele libere acoperite cu vegetatie spontana.

- asigurarea agentului termic: Spatiile interioare vor fi incalzite de la centrale termice functionand cu energie electrica sau . Se pot construi centrale termice functionand pe combustibil solid ( peleti, lemn, rumegus ) Apa calda menajera va fi furnizata de aceleasi centrale.

- alimentarea cu energie electrică : Pentru asigurarea alimentarii cu energie electrica necesara circuitelor de iluminat si prize si iluminatului exterior, se va realiza racordul la reteaua existenta in apropierea amplasamentului studiat, in zona drumului judetean, prin racord subteran.

Organizarea sistemelor de spatii verzi :

In interiorul incintelor de locuit se vor contura  spatii verzi amenajate cu rol decorativ si de agrementare vizuala si fizica. Acestea vor fi plantate cu plante perene pe partere de gazon. Se vor planta arbori si arbusti cu vegetatie bogata cu rol de absorbtie, fixare a suspensiilor de pulberi si praf, rol de paravan in calea curentilor de aer, rol de fixare a solului si rol decorativ.

 

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: in vecinatate se afla tot o zona de locuinte si case de vacanta zona Szalomer.

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: planul va contribui la modernizarea şi dezvoltarea zonei;.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program: organizarea circulaţiei, echiparea edilitară a terenului;

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: încadrarea planului a fost efectuată în baza etapelor procedurale din evaluarea strategică de mediu (SEA);

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: nu vor fi efecte semnificative;

b) natura cumulativă a efectelor: terenul este situat în intravilanul localitatii  Ilieni.

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor):  nu este cazul;

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Planul propus, PUZ modificator, cu destinatia de Parc rezidential, are o suprafaţă totală de 6197 mp, se află în intravilanul localitatii Ilieni, proprietate privata a  titularului proiectului conform CF 27202 emisa de BCPI Sfantu Gheorghe.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: nu este cazul;

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: în faza de implementare se vor respecta standardele şi normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: Amplasamentul se situează în afara siturilor Natura 2000 din judeţ.

Obligaţiile titularului:

- solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 60/14.02.2018, emis de Consiliul Judetean Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;

-  in cadrul sedintei Comiteului Special Constituit din data de 23.03.2018,la sediul APM Covasna,s-a solicitat aviz/punct de vedere  dupa caz din partea SGA  Covasna;

- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- să ia masuri prealabile executării construcţiei obiectivelor, de decopertare a stratului de sol fertil de pe suprafeţele amplasamentelor aprobate, pe care sa-l depoziteze şi să-l niveleze pe terenuri neproductive sau slab productive, indicate de organele agricole sau silvice, in vederea punerii in valoare sau a ameliorarii acestora, conform art. 100 din Legea nr. 18 din 19 februarie 1991 (*actualizată*) Legea fondului funciar;

- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- respectarea OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor Legii nr. 24/2007 privind reglementarea şi administrarea spaţiilor verzi din intravilanul localităţilor (*actualizată*);

- respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;

- respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;

- respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor HG nr. 188/2002, modificată şi completată prin HG nr. 352/2005 şi HG nr. 210/2007 pentru aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;

- respectarea prevederilor Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor cu modificările şi completările ulterioare; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;

- respectarea OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în ziarele Observatorul de Covasna în data de 06.03.2018 şi 08.03.2018;

- Convocatorul nr. 1614/20.03.2018 transmis catre membrii CSC privind participarea la sedinta din data de 23.03.2018,

- Procesul verbal al sedintei CSC nr.11/23.03.2018,

- Proiectul Deciziei etapei de încadrare se va publica pe pagina proprie de internet a APM Covasna http://apmcv.anpm.ro;

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu – APM Covasna.

Înaintea demarării investiţiei privind lucrările propuse în prezentul PUZ se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentului aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna. Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

 

Şef  Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                          Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                          Ing. Bote Daniela

E STAT