Back

Proiect Decizia etapei de încadrare

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE din 02.08.2018

 

Ca urmare a notificării adresate de SC PROD-PREST CONNECTION SRL, CIF 544819, cu sediul în municipiul Sfântu Gheorghe, satul Chilieni, Secţia Prefabricate şi Balastieră, judeţul Covasna, privind „PUZ Zonă de agrement II. - Chilieni propus a fi amplasat în municipiul Sfântu Gheorghe, satul Chilieni, f.n., judeţul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 1883/30.03.2018, în baza:

  • Art. 14 din OUG nr. 1/2017, privind înființarea Ministerului Mediului prin reorganizarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor; HG nr. 19 din 12 ianuarie 2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi pentru modificarea unor acte normative;
  • HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
  • HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ord. nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;
  • Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România.
  • Ord. 1052/2014 (*actualizat*) privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare şi custodie a ariilor naturale protejate;

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

 

Având în vedere următoarele:

- consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 27.04.2018, desfăşurată la sediul APM Covasna (proces-verbal ședință nr. 15/27.04.2018);

- Hotărârea nr. 329/2016 privind aprobarea Avizului de oportunitate nr. 14/14.11.2016 pentru întocmirea planului urbanistic zonal, emis de Consiliul Local al Municipiului Sfântu Gheorghe;

- Avizul modificator nr. 33/23.07.2018 al Avizului de gospodărire a apelor nr. 56/20.10.217 emis de Sistemul de Gospodărire a Apelor Covasna – înregistrată la APM Covasna cu nr. 4404/01.08.2018;

 

 

 

în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). corelat cu pct. c) şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

-în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

D e c i d e:

Planul urbanistic PUZ Zonă de agrement II. - Chilieni propus a fi amplasat în municipiul Sfântu Gheorghe, satul Chilieni, f.n., judeţul Covasna, nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

 

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Se propune realizarea unui complex de pescuit sportiv în locul excavărilor de agregate minerale (nisip, pietriș) care au început în anul 2005, suprafața reglementată prin PUZ fiind de 64.900 mp. Accesul în zonă este asigurat de drumul de pământ carosabil existent care face legătura cu DN 12 printr-un drum pietruit. Lacurile vor fi create în etape, în funcție de evoluția exploatării agregatelor minerale, dinspre sudul amplasamentului spre nord. Alimentarea bazinelor piscicole se va realiza din pânza freatică și din precipitații, ele nu au sistem de golire.

Complexul va cuprinde : 4 lacuri piscicole cu luciul total de apă de aprox. 39.000 mp (60% din totalul suprafeței), punct administrativ cu regim de înălțime parter (birouri, închirieri materiale sportive, cabină pază, etc.), grupuri sanitare, etc., drum carosabil cu parcări, căi de circulație pietonale, căsuțe camping fără utilități, pontoane, spații verzi amenajate.

Indici urbanistici propuși : POT max.=5%, CUT max.=0,5.

Alimentarea cu apă potabilă a incintei se va realiza prin săparea unui puț în apropierea clădirii administrative.

Canalizare menajeră: apele uzate menajere se vor colecta printr-o rețea de canalizare și vor fi preluate de o stație de epurare mecano-biologică dimensionată conform proiectului tehnic care se realiza în etapa următoare.

Canalizare pluvială: apele meteorice vor fi conduse gravitaţional prin rigole şi şanţuri spre iazurile piscicole, respective spre zonele verzi. Pentru apele pluviale colectate din zona parcărilor se va amplasa un separator de produse petroliere.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele:

Planul se integrează în specificul zonei, în imediata vecinătatea lui există zone de agrement similare.

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

Consideraţiile de mediu au fost integrate în prezentul plan prin .

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program: Planul urbanistic nu prevede zone industriale cu probleme semnificative de mediu.;

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu:

Planul se încadrează în strategia naţională privind conservarea şi dezvoltarea zonelor umede.

 

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: Nu vor fi efecte semnificative;

b) natura cumulativă a efectelor: nu este cazul.

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor):  nu este cazul;

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Planul propus se va implementa într-o zonă aflată la distanţă de zonele locuite. Impactul este local pe amplasament şi în imediata vecinătate a acestuia.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: nu este cazul;

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: în faza de implementare se vor respecta standardele şi normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu este cazul, cea mai apropiată arie protejată este situl Natura 2000 Oltul Superior ROSCI0329, aflată la o distanță de aproximativ 100 - 150m de amplasament.

 

Obligaţiile titularului:

- solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 128/23.03.2017, emis de Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;

- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- să ia masuri prealabile executării construcţiei obiectivelor, de decopertare a stratului de sol fertil de pe suprafeţele amplasamentelor aprobate, pe care sa-l depoziteze şi să-l niveleze pe terenuri neproductive sau slab productive, indicate de organele agricole sau silvice, in vederea punerii in valoare sau a ameliorarii acestora, conform art. 100 din Legea nr. 18 din 19 februarie 1991 (*actualizată*) Legea fondului funciar;

- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- respectarea OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor Legii nr. 24/2007 privind reglementarea şi administrarea spaţiilor verzi din intravilanul localităţilor (*actualizată*);

- se vor respecta prevederile OUG 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice cu modificãrile şi completãrile ulterioare;

- respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;

- respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;

- respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor HG nr. 188/2002, modificată şi completată prin HG nr. 352/2005 şi HG nr. 210/2007 pentru aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;

- respectarea prevederilor Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor cu modificările şi completările ulterioare; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;

- respectarea OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

- scoaterea din circuitul agricol se realizează conform Legii nr. 50/1991 cu modificările şi completările ulterioare, privind autorizarea executării construcţiilor şi unele măsuri pentru realizarea locuinţelor.

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu publicate în ziarul Mesagerul de Covasna în datele de 05.04.2018 şi 11.04.2018 anunț public privind decizia etapei de încadrare publicat în ziarul Mesagerul de Covasna în data de ....2018;

- Proiectul Deciziei etapei de încadrare a fost publicat pe pagina proprie de internet a APM Covasna http://apmcv.anpm.ro în data de 02.08.2018;

Autoritatea competentă  pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie  a  publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu –APM Covasna.

Înaintea demarării investiţiei privind lucrările propuse în prezentul PUZ se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentuluii aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna. Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. Neagu Gheorghe

 

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                                      Întocmit,

        Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                        Ing. Farkas János