Back

PROIECT DECIZIE A ETAPEI DE ÎNCADRARE PUZ

 PROIECT

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

din 15.10.2018

 

 

Ca urmare a notificării adresate de CSASZAR LEVENTE, cu domiciliul/sediul în municipiul Targu Secuiesc, strada Szacsvai Janos, nr. 10, judeţul Covasna, privind “Elaborarea Planului Urbanistic Zonal  – Zona de locuinte-Mikes Kelemen ”, propus a fi amplasat în municipiul Targu Secuiesc, str. Mikes Kelemen,nr. FN, judeţul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 5653/04.10.2018,

în baza:

- Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr.1/2017,ce prevede infintarea Ministerului Mediului

- H.G. 19/17.01.2017 privind organizarea si functionarea Ministerului Mediului,

- O.U.G. 195/2005 privind protecția mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările utlerioare;

- H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe, cu modificările și completările ulterioare;

- prevederile Ord. nr. 995/2006 pentru aprobarea listei planurilor şi programelor care intră sub incidenţa H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările și completările ulterioare;

- Ord. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;

- Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România;

-  H.G. nr. 1000/2012, privind reorganizarea şi funcţionarea A.N.P.M. şi a instituţiilor aflate în subordinea acesteia, cu modificările şi completările   ulterioare;

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

 

- ca urmare a consultării autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 12.10.2018, la sediul APM Covasna (proces-verbal nr. 31/12.10.2018);

- având în vedere că planul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;

- în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). corelat cu pct. c) şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

D e c i d e:

 

”Planul urbanistic zonal - Zona de locuinte-Mikes Kelemen ”, propus a fi amplasat în municipiul Targu Secuiesc, str. Mikes Kelemen, nr.FN, judeţul Covasna nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

 

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Proiectul de fata propune reglementarea unei zone aflate in intravilanul municipiului Tg. Secuiesc, prevazuta in P.U.G. in U.T.R. nr. 3 cu functiunea de locuinte individuale cu interdictie temporara de construire pana la elaborarea si aprobarea unui Plan Urbanistic Zonal. Zona este situata in intravilanul municpiului Targu Secuiesc, pe strada Mikes Kelemen in apropierea intersectiei cu strada Tancsics Mihaly, in partea de est a localitatii, in zona Ruseni. Terenul este liber de constructii si amenajari. Se va reglementa terenul in suprafata de 4000 mp astfel incat sa se poata construi locuinte individuale unifamiliale, independente, pe loturi proprii. Incinta va asigura acces auto si pietonal in interiorul ei, parcarea se va realiza pe loturi. Spatiile neocupate cu constructii si amenajari vor fi configurate ca spatii verzi. Se vor realiza plantatii de pomi fructiferi, arbori si arbusti pentru fixarea solului si pentru protectie.Incinta va beneficia de amenajari de teren  pentru agrementarea cadrului ei. Accesul la zona reglementata se va face de pe drumul local existent care necesita modernizare. El este domeniu public in administrarea autoritatii administratiei publice locale. De pe acest acces carosabil se poate accede la teren, direct. Va fi asigurata posibilitatea de acces pentru autoutilitare salvari, politie, pompieri,  altele.Terenul studiat se afla situat la intersectia strazilor Mikes Kelemen cu Tbcsics Mihaly. Suprafata totala de teren studiata este de 4000 mp, teren aflat in prorietatea privata a titularului proiectului. Terenul figureaza in Cartea Funciara nr. 24041, municipiul Targu Secuiesc. Constructiile de drumuri si utilitati se vor realiza cu respectarea normelor de protectie a mediului ( materiale, tehnologii, echipamente care nu agreseaza mediul ), se vor planta spatiile libere de constructii si amenajari cu arbusti si arbori, se va asigura cresterea vegetatie perene existente pe aceste spatii, pentru prezervarea ecosistemelor existente in momentul de fata.. Se vor asigura utilitatile necesare : alimentare cu energie electrica pentru iluminat si prize, alimentare cu apa din retea centralizata, canalizare menajera la retea centralizata, canalizare pluviala prin rigole deschise, posibilitate de  racord la retea de telecomunicatii. Suprafata totala a zonei studiate:4000 m. Principalele reglementari propuse in cadrul prezentului PUZ ar fi:parcelarea zonei pentru constructii de locuinte mici,stabilirea limitelor construibile pentru locuinte,rezolvarea acceselor carosabile si pietonale,stabilirea modului de utilizare a terenului,respectiv POT si CUT,ridicarea interdictiei temporare de construire in zona,pe baza PUZ-ului.

Regimul economic : Terenul care face obiectul PUZ are suprafata de 4000 mp, se afla in intravilanul localitatii, categoria de folosinta actuala a terenului conform Certificatului de Urbanism, este zona cu functiuni de locuinte individuale cu interdictie temporara de construire pana la elaborare PUZ.Folosinta actuala curti, constructii .

 

Indici de ocupare a terenului:

Procent de ocupare a terenului           POTmaxim  = 35%

Coeficient de ocupare a terenului       CUTmaxim   = 0,90

Regim de inaltime: S+P+M,

H maxim la cornisa a constructiilor = 7,00 m,

H maxim la coama a constructiilor = 10 m

Asigurare utilităţi:

- alimentarea cu apa: se va realiza prin racordarea la reteaua centralizata existenta in zona cea mai apropiata.

- canalizarea menajera: apele uzate menajere se vor conduce catre reteaua centralizata de canalizare existenta in zona cea mai apropiata.

- canalizare pluviala : apele meteorice si de suprafata se vor conduce spre rigole si spatiile verzi.

- asigurarea agentului termic: incalzirea va fi in sistem local, cu centrala termica pe combustibil solid sau electric.

- alimentarea cu energie electrică : pentru asigurarea alimentarii cu energia  electrica necesara se va realiza racordul la reteaua existenta in cea mai apropiata zona racordata, prin bransamente subterane;

- alte lucrari impuse pentru protectia factorilor de mediu: depozite de deseuri menajere- se vor rezolva in mod corespunzator colectarea si depozitarea temporara  a deseurilor de tip menajer, materialele refolosibile se vor colecta separat si se vor preda la unitati specializate de colectare,prin grija proprietarului;

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: nu este cazul.

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: planul va contribui la modernizarea şi dezvoltarea zonei;.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program: organizarea circulaţiei, echiparea edilitară a terenului;

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: încadrarea planului a fost efectuată în baza etapelor procedurale din evaluarea strategică de mediu (SEA);

 

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: nu vor fi efecte semnificative;

b) natura cumulativă a efectelor: terenul este situat în intravilanul  municipiului Targu Secuiesc.

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor):  nu este cazul;

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Planul propus, cu destinatia de Zona de locuinte , acopera  o suprafaţă totală de 4000 mp, se află în intravilanul municipiului Targu Secuiesc, proprietate privata a titularului proiectului conform CF 24041, municipiul Targu Secuiesc .

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

          (i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: nu este cazul.

         (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: în faza de implementare se vor respecta standardele şi normativele în vigoare.

          (iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: Amplasamentul se situează în afara siturilor Natura 2000 din judeţ.

 

 

 

Obligaţiile titularului:

- solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 155/22.06.2018, emis de Primaria Municipiului Targu Secuiesc, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;

- în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit al APM Covasna din data de  12.10.2018 au fost solicitate titularului obtinerea avize/ puncte de vedere  dupa caz din partea  ISU Covasna si a DSP Covasna;

- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- să ia masuri prealabile executării construcţiei obiectivelor, de decopertare a stratului de sol fertil de pe suprafeţele amplasamentelor aprobate, pe care sa-l depoziteze şi să-l niveleze pe terenuri neproductive sau slab productive, indicate de organele agricole sau silvice, in vederea punerii in valoare sau a ameliorarii acestora, conform art. 100 din Legea nr. 18 din 19 februarie 1991 (*actualizată*) Legea fondului funciar;

- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- respectarea OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor Legii nr. 24/2007 privind reglementarea şi administrarea spaţiilor verzi din intravilanul localităţilor (*actualizată*);

- respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;

- respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;

- respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor HG nr. 188/2002, modificată şi completată prin HG nr. 352/2005 şi HG nr. 210/2007 pentru aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;

- respectarea prevederilor Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor cu modificările şi completările ulterioare; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;

- respectarea OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în ziarele Mesagerul  de Covasna în data de 28.08.2018 şi 31.08.2018;

- Convocatorul nr. 5752/09.10.2018 transmis catre membrii CSC privind participarea la sedinta din data de 12.10.2018,

- Procesul verbal al sedintei CSC nr.31 din 12.10.2018 ;

-Anuntul public si  Proiectul Deciziei etapei de încadrare se va publica pe pagina proprie de internet a APM Covasna http://apmcv.anpm.ro;

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu – APM Covasna.

Înaintea demarării investiţiei privind lucrările propuse în prezentul PUZ se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentului aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna. Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

 

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

 

 

 

 

Şef  Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                          Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                          Ing. Bote Daniela

E STAT