Back

PROIECT DECIZIE ETAPĂ DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIE ETAPĂ DE ÎNCADRARE

DIN DATA DE 31.08.2017

 

Ca urmare a notificării adresate de SC CULTIVO SRL PRIN HARAI LORAND, ADMINISTRATOR, cu domiciliul în comuna ZĂBALA, satul ZĂBALA, nr. 437, bl.10, judeţul Covasna, privind ELABORARE PUZ – ZONĂ AGROINDUSTRIALĂ, propus a fi amplasat în comuna DALNIC, satul DALNIC, extravilan, nr. F.N., judeţul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 4189/05.07.2017, în baza:

- Art. 14 din OUG nr. 1/2017, privind înființarea Ministerului Mediului prin reorganizarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor;

- HG nr. 19 din 12 ianuarie 2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi pentru modificarea unor acte normative;

- H.G. nr. 1000/2012, privind reorganizarea şi funcţionarea A.N.P.M. şi a instituţiilor aflate în subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;

- O.U.G. nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

- H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe (*actualizată*);

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

 

- ca urmare a consultării autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 11.07.2017 la sediul APM Covasna ( proces-verbal nr.18/11.07.2017):

- având în vedere că planul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;

- Notificare de la Directia de Sanatate Publica Covasna nr. 3806 din data de 21.08.2017;

- Punct de vedere din partea Asociatiei pentru Dezvoltare Comunitara Durabila „ALUTUS”,

- Avizul de Oportunitate nr.26 din 25.08.2017,eliberat de Consiliul Judetean Covasna,

- Aviz de Gospodarire a Apelor nr.37 din 07.08.2017,eliberat de SGA Covasna;

- în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). corelat cu art. 1, pct. a) şi c) al anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

 

D e c i d e:

 

Planul urbanistic zonal “ELABORARE PUZ – ZONĂ AGROINDUSTRIALĂ”, propus a fi amplasat în în comuna DALNIC, satul DALNIC, extravilan, nr. F.N., judeţul Covasna, nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Proiectul de față propune reglementarea unui teren situat în extravilan, cu folosința actuală arabil, în zona agroindustrială a comunei Dalnic, în vederea realizării unui complex de prelucrare și ambalare a cărnii. Investiția propusă prin prezentul proiect va genera locuri de muncă noi și este de natură să ocupe și să fixeze forța de muncă locală. Suprafața de teren studiată este de 48.900 mp, aflată în proprietatea privată a unei personae juridice, înscris în C.F. nr. 23812 – Dalnic.

Terenul este situat la nord-vest față de localitatea Surcea, cea mai apropiată zonă locuită a acesteia fiind de peste 1 km.

 – conform P.U.G. aprobat terenul se află în extravilanul localității Dalnic, fiind în proprietatea SC KALILAND SRL, cu drept de superficie în favoarea solicitantei.

Pe teren nu există construcții și amenajări, nu este împrejmuit. În zonele apropiate (la mai mult de 1000 m) se găsesc zone de locuit cu gospodării rurale, zone agricole și zootehnice, zone de servicii.

Programul cuprinde realizarea unui abator de bovine și a unei fabrici de prelucrare și ambalare a cărnii, cu o capacitate estimată de abatorizare de 40 capete/zi și o capacitate de prelucrare de 8 tone preparate/zi. Carnea rezultată de la sacrificarea animalelor va fi destinată consumului intern, comercializare ca atare și în perspectivă pieței externe.

Se va amplasa o clădire pentru desfășurarea proceselor de prelucrare și ambalare a cărnii, se va asigura acces auto și pietonal din drumul de exploatare existent pe latura de vest a terenului.

Construcția principal va fi astfel orientată încât să beneficieze de iluminat natural optim, să fie accesibilă corespunzător pentru tipurile de transport marfă, produse finite, prevăzute în fluxul tehnologic.Se vor prevedea zone pentru realizarea de construcții anexe și complementare funcțiunii, se va delimita perimetrul editificabil și se vor stabili indicia de ocupare a terenului la nivelul lor maxim. Se va asigura accesul autoutilitarelor și al autovehiculelor de intervenție, salvare, poliție, pompieri. Se vor asigura spații de parcare conform Regulamentului General de Urbanism. În interiorul parcelei se vor prevedea zone verzi amenajate, plantații de protecție, parcela va fi împrejmuită și va avea acces controlat. Se va prevedea o zonă pentru dezvolări ulterioare ale investiției. Se vor asigura utilitățile necesare.

Accesul în zona studiată în PUZ se propune de pe un drum local de exploatare, derivat din DJ 121 D, drum care deservește accesul la loturile de teren existente în această zonă de extravilan. Ampriza drumului comunal 11, din care derivă drumul local, asigură acces corespunzător la amplasament, prezentul PUZ propune lărgirea drumului la 7,00 m și retragerea la 10 m față de limite de est a drumului lărgit, pentru obiectivele propuse în plan (zona de protecție a drumului public).

Se va asigura posibilitatea de acces pentru autoutilitare salvări, poliţie, pompieri, altele.

Indici de ocupare a terenului: POT maxim = 25%

 CUTmaxim = 0,3%

 

 

Regimul maxim de înălțime: parter înalt, număr de parcaje minim 15.

 

Construcțiile din apropiere ( cele mai apropiate fiind situate în intravilanul satului Surcea) sunt locuințe, anexe gospodărești de tip rural.                             

Asigurare utilităţi:

- alimentarea cu apă potabilă – se va realiza în sistem local, din puțuri forate pe amplasament. Apa va fi condusă prin conducta de aducțiune către gospodăria de apă dotată cu unitate de tratare și cu stație de hidrofor, de aici apa va fi condusă la punctele de consum prin branșamente la o conductă de alimentare. Apa este necesară la procesul tehnologic și la spațiile de igienă. Se vor prevedea hidranți interiori și exteriori pentru nevoi de incendiu, conform normelor legale.

- apele uzate menajere – din zona de producție, vor fi trecute prin stația de epurare proprie după care, apele epurate vor fi conduse spre emisarul natural prin conducte subterane pe traseul drumurilor locale.

- asigurarea agentului termic - va fi în sistem local, cu centrală termică pe lemn sau centrală electrică proprie, ori cu aeroterme electrice. Se pot amplasa pe terenurile libere sau pe acoperișuri panouri fotovoltaice în completare.

- energia electrică – este posibilă prin extinderea rețelei cu linie subterană electrică până la amplasament;

- alimentarea cu gaze naturale - în zonă nu există rețea de gaze naturale;

- racordurile telefonice - posibile pot fi realizate din instalațiile de telecomunicații existente în zona intravilanului localității Dalnic, pe baza avizelor solicitate de investitor de la deținătorii rețelelor Tc existente;

- apele pluviale - vor fi îndepărtate de fronturile construite prin lucrări de sistematizare verticală și amenajări exterioare corespunzătoare. Apele pluviale și de suprafață, altele decât cele de pe platforme pot fi colectate, trecute prin separator de nămol și utilizate ca rezervă de incendiu. Apele uzate de pe platforme vor fi colectate, trecute prin separatoare de nămol (prin decantare), apoi prin separator de hidrocarburi și conduse spre spațiile verzi sau spre emisar.

- deșeurile menajere - vor fi colectate în containere închise amplasate în incinte și golite periodic pe baza contractului cu unitățile specializate;

- deșeurile solide – se vor depozita separat în spații dedicate și se vor îndepărta prin rampe de evacuare, cu predare la unități specifice de neutralizare sau refolosire.

- deșeurile lichide – se vor îndepărta prin sistem propriu (canalizare cu separatoare de grăsimi și stația de epurare mecanică, hidraulică, microbiologică) și cu deversare în emisar natural după epurare.

b)gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: nu este cazul.

c)relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: planul va contribui la dezvoltarea zonei și va genera locuri de muncă noi, de natură să ocupe și să fixeze forța de muncă locală.

d)problemele de mediu relevante pentru plan sau program : organizarea circulației, echiparea edilitară a terenului;

e)relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: încadrarea planului a fost efectuată în baza etapelor procedurale din evaluarea strategică de mediu (SEA);

2.Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: nu vor fi efecte semnificative;

b) natura cumulativă a efectelor: teren situat în extravilan, cu folosința actuală arabil, în zona agroindustrială a comunei Dalnic, în vederea realizării unui complex de prelucrare și ambalare a cărnii.

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): nu este cazul;

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Planul propus, cu o suprafaţă totală de 48900 m2, se află situat în intravilanul municipiului Sfântu Gheorghe, ca zonă de locuințe nereglementată până la elaborarea unei documentații de urbanism dorindu-se reglementarea zonei ca zonă de locuințe și servicii.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: nu este cazul;

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: în faza de implementare se vor respecta standardele şi normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensive : nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: Zona studiată nu este inclusă pe lista monumentelor istorice fiind situată la aproximativ 200 m de situl Râul Negru. Pe amplasament nu există dotări turistice.

Obligaţiile titularului:

- solicitarea şi obținerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 287/13.06.2017, emis de Consiliul Județean Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;

- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- să ia masuri prealabile executării construcţiei obiectivelor, de decopertare a stratului de sol fertil de pe suprafeţele amplasamentelor aprobate, pe care sa-l depoziteze şi să-l niveleze pe terenuri neproductive sau slab productive, indicate de organele agricole sau silvice, în vederea punerii în valoare sau a ameliorarii acestora, conform art. 100 din Legea nr. 18 din 19 februarie 1991 (*actualizată*) Legea fondului funciar;

- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului ( instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă ), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- respectarea OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor Legii nr. 24/2007 privind reglementarea şi administrarea spaţiilor verzi din intravilanul localităţilor (*actualizată*);

- respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;

- respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;

- respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor HG nr. 188/2002, modificată şi completată prin HG nr. 352/2005 şi HG nr. 210/2007 pentru aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;

- respectarea prevederilor Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor cu modificările şi completările ulterioare; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;

- respectarea OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în ziarele Observatorul de Covasna în data de 29.06.2017 şi 04.07.2017;

- Anunț public privind decizia etapei de încadrare afișat pe site-ul APM Covasna http://apmcv.anpm.ro;

- Proiectul Deciziei etapei de încadrare se va publica pe pagina proprie de internet a APM Covasna http://apmcv.anpm.ro;

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

 

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu – APM Covasna.

 

Înaintea demarării investiţiei privind lucrările propuse în prezentul PUZ se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu.

 

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

 

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

 

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentului aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

 

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna. Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

 

 

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

 

Şef  Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                          Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                      ing.Ghican Oana Elena