Back

PROIECT DECIZIE ETAPA DE INCADRARE

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Nr. număr din 14.11.2017

PROIECT

 

Ca urmare a notificării adresate de NEXXON SRL, cu sediul în Str. Str. OrbÁn BalÁzs, Nr. nr. 14, Târgu Secuiesc , Judetul Covasna, prin Biroul Individual de athitectură FLOREA STELA , cu adresa. Str. 1Mai, nr.30, tel. 0267315371, Email stelaflorea.bia@gmail.com,            privind P.U.Z. “Zona de depozitare mașini și utilaje agricole și servicii aferente acestor mașini agricole comercializate” înregistrată la APM Covasna cu nr. 7139/11.02.2017 ,înregistrare electronică nr.653 din 06.11.2017, în baza:

  • HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
  • HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;
  • Ord. nr. 995/2006 pentru aprobarea listei planurilor şi programelor care intră sub incidenţa  H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ord. nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;
  • Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România.

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna având în vedere următoarele:

  • ca urmare a consultării autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 10.11.2017 desfășurată la A.P.M. Covasna;
  • - că planul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;
  • în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). corelat cu pct. c) şi a anexei nr.1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;   -în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

decide:

 

 

P.U.Z. “Zona de depozitare mașini și utilaje agricole și servicii aferente acestor mașini agricole comercializate” titular NEXXON SRL, prin Biroul Individual de athitectură FLOREA STELA , cu adresa. Str. 1Mai, nr.30, tel. 0267315371, Email stelaflorea.bia@gmail.com, nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

  1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

 

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor;

Proiectul de față propune realizarea unei microzone de prestări servicii in comuna Reci. Terenul studiat se afla in extravilanul localitatii Reci, intr-o zona accesibilă de pe două drumuri nationale, DN 11 Brasov – Targu Secuiesc si DN 13 E, Sfântu Gheorghe – Reci. Terenul este liber de constructii, in zona terenului exista in momentul de fata cateva panouri publicitare la drumurile nationale. Terenul este plan, fara denivelari importante, cu o panta minima de la nord spre sud de cca. 0,5 %. Cele mai apropiate obiective sunt, spre est statia de carburanti PETROM,  iar spre nord statia de carburanti Lukoil, spre nord – vest fosta statie de carburanti TNT, dezafectata, un motel inchis, spre vest 2  hale industriale ale unei firme private.  Conform PUG aprobat al comunei Reci, terenul este in extravilan si are folosinta actuala de teren arabil. Conform temei de proiectare, s-au propus constructii si amenajari  specifice unei zone de depozitare si prezentare masini si utilaje agricole, de service pentru aceste masini si utilaje. Cladirile vor avea regim maxim de inaltime P+1. Compozitia este organizată,  integrată in configurația cadrului natural existent, compozitie care asigura o accesibilitate a tuturor obiectivelor, orientare corecta a spatiilor construite si libere in functie de punctele cardinale. Imprejmuirile vor fi de tip industrial, transparente spre drumurile publice.

 

 

Obiectivele principale propuse sunt:

Depozite de masini si utilaje agricole si servicii aferente acestor masini agricole comercializate, depozite de cereale si cartofi.

Toate aceste obiective vor fi deservite de o retea de drumuri interioare carosabile si pietonale, parcaje, spatii de manevra, dotari tehnico – edilitare, spatii verzi amenajate, imprejmuiri.

 

 

Bilant teritorial – situatia propusa

Specificatie

ha

%

suprafata totala studiata

7,00

X

Suprafata reglementata

4,37

100,00

suprafata ocupata de constructii

1,65

37,75

suprafata ocupata de circulatii carosabile

0,96

21,97

suprafata ocupata de circulatii pietonale

0,15

3,43

suprafata ocupata de echipamente edilitare

0,21

4,81

suprafata ocupata de oglinzi de alte functiuni

0,00

0,00

Suprafata ocupata de spatii verzi

1,40

32,04

Suprafata edificabila, din total

1,88

43,02

suprafata ocupata de alte functiuni sau destinatii speciale

0,00

0,00

suprafata totala ocupata

4,37

100,00

Indici de ocupare a terenului :

Procent de ocupare a terenului POT maxim  =  43,00 %

Coeficient de ocupare a terenului CUT maxim = 0,65

 

  Alimentarea cu apa se va realiza din put forat de adancime, dotat cu pompe si rezervor.  De aici apa va fi condusa la punctele de consum prin tevi din material plastic pozate pe pat de nisip. Conductele de distributie preconizate vor urmari traseele cailor de circulatie carosabile si pietonale interioare propuse. Apa va fi necesara la grupurile sociale din trei din cele patru nuclee functionale propuse ( vestiare, grupuri sanitare ), precum si la spatiile de service. Se vor realiza hidranti de stins incendiul interior si hidranti de stins incendiul exterior, in conditiile legii ( distanta fata de obiectivele cele mai apropiate este mai mica de 500 m – statia de carburanti PETROM ). Apele uzate menajere rezultate de la grupurile sanitare se vor colecta in doua bazine vidanjabile impermeabilizate. Aceastea se vor vidanja din timp in timp. Cand va deveni posibil racordul la retea centralizata de canalizare menajera, obiectivele se vor racorda la aceasta. Apele uzate de la spatiile de lucru se vor conduce spre un bazin de colectare situat in partea de sud a terenului, prevazut cu separator de hidrocarburi si namol. Apele meterorice provenite de pe acoperisuri se vor conduce prin jgheaburi si burlane la o retea de canalizare pluviala si spre un bazin exterior de colectare a apelor «  curate « . Apele de suprafata provenite de pe platforme terase, drumuri si parcari, se vor colecta separat printr-o retea separata de canalizare pluviala si se vor conduce in celalalt bazin de colectare, cu trecerea lor prin decantor, separator de namol si separator de hidrocarburi.  Spatiile interioare vor fi incalzite de la centrale termice proprii, functionand cu combustibil solid sau electric. Pentru asigurarea alimentarii cu energie electrica necesara circuitelor de iluminat si prize precum si iluminatului exterior, se va realiza racordul la reteaua existenta aproape de amplasament. Deseurile menajere se vor colecta conteinerizat si se vor depozita temporar in depozitele amenajate din zona. Materialele refolosibile, PET-uri, hartie si carton, textile, sticla si metal se vor colecta separat si se vor preda la unitati specializate de colectare, prin grija administratorului zonei. Deseurile de la atelierele mecanice si de la cele de reparatii  se vor colecta conteinerizat si se vor prelua de firme.  Nu se pune problema emanatiilor nocive, intreaga tehnologie va functiona in interiorul halelor de servici.i  Practic, este o zona de depozitare, prezentare si service masini si utilaje agricole,  organizata si sistematizata, cu amenajari specifice acestor functiuni. In interiorul incintei se vor realiza spatii verzi amenajate cu rol de protectie si de agrementare vizuala si fizica. Acestea vor fi plantate cu plante perene pe partere de gazon si cu arbori si arbusti specifici zonei. In ce priveste peisajele, se va avea in vedere refacerea cadrului dupa terminarea lucrarilor de constructii in mod cat mai apropiat de starea initiala a sitului.

 

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele;

Prin funcţiunile sale planul propus se integrează în Planul Urbanistic General al localității Reci.  

 

c) relevanţa planului sau programului în/pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile; ;  - nu este cazul;

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program; ;  - nu este cazul;

 

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu; ;  - nu este cazul;

 

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

      a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor; nu vor fi efecte semnificative;

b) natura cumulativă a efectelor; - nu este cazul;

c) natura transfrontieră a efectelor; - nu este cazul;

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor); - nu este cazul; planul nu prevede activități industriale cu risc pentru sănătatea umană și pentru mediu

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate; Impactul este local, nesemnificativ pe amplasament şi în imediata vecinătate a acestuia

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

       (i)  caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural; nu este cazul

 (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului; în faza de implementare şi funcţionare se vor respecta standardele şi normativele în vigoare.

      (iii) folosirea terenului în mod intensiv; nu este cazul

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe  plan naţional, comunitar sau internaţional; nu este cazul

 

           Obligaţiile titularului:

- solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 122 din 29.03.2017, emis de Consiliul Județean Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;

- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- să ia masuri prealabile executării construcţiei obiectivelor, de decopertare a stratului de sol fertil de pe suprafeţele amplasamentelor aprobate, pe care sa-l depoziteze şi să-l niveleze pe terenuri neproductive sau slab productive, indicate de organele agricole sau silvice, in vederea punerii in valoare sau a ameliorarii acestora, conform art. 100 din Legea nr. 18 din 19 februarie 1991 (*actualizată*) Legea fondului funciar;

- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- respectarea OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;

-respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;

- respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor HG nr. 188/2002 aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate (*actualizată*);

- respectarea prevederilor Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor cu modificările şi completările ulterioare; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;

- respectarea OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

 

 

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

 - Anunţurile titularului privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în ziarul Szekely Hirmondo din datele de 23.10.2017 şi xxxxx.2017;

- Anunț public privind decizia etapei de încadrare în ziarul Observatorul de Covasna din xxxx; - Proiectul Deciziei etapei de încadrare a fost publicat pe pagina proprie de internet a APM Covasna http://apmcv.anpm.ro în data de 16.11.2017;

Autoritatea competentă  pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie  a  publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

 Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu –APM Covasna.

Înaintea demarării investiţiei privind lucrările propuse în prezentul PUZ se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentului aviz se sancționează conform prevederilor legale în vigoare.Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna.

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.  

 

    

DIRECTOR EXECUTIV,

                                                          ing. Neagu Gheorghe

      

 

 

 

 

 

 

 

 

Șef serviciu Avize, Acorduri, Autorizații,                                                       Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                        ing. Jehac Constantin