Back

PROIECT DECIZIE ETAPA DE INCADRARE

PROIECT DECIZIE ETAPĂ DE ÎNCADRARE

DIN DATA DE 14.12.2017

 

Ca urmare a notificării adresate de BUJDOSO ALBERT ZSOLT ŞI COPROPRIETARII, cu domiciliul în Municipiul Sfântu Gheorghe, strada Grof Miko Imre, nr. 3, judeţul Covasna, privind “EXECUTAREA UNUI P.U.D. ÎN VEDEREA MODIFICĂRII INDICATORILOR URBANISTICI, propus a fi amplasat în strada Grof Miko Imre, nr. 3, judeţul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 7668/28.11.2017, în baza:

- Art. 14 din OUG nr. 1/2017, privind înființarea Ministerului Mediului prin reorganizarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor;

- HG nr. 19 din 12 ianuarie 2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi pentru modificarea unor acte normative;

- H.G. nr. 1000/2012, privind reorganizarea şi funcţionarea A.N.P.M. şi a instituţiilor aflate în subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;

- O.U.G. nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare

- H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe (*actualizată*);

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

 

- ca urmare a consultării autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 14.12.2017 la sediul APM Covasna (proces-verbal nr. 36);

- având în vedere că planul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;

- în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). corelat cu art.1, alin a) şi c) al anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

D e c i d e:

 

Planul urbanistic de detaliu “EXECUTAREA UNUI P.U.D. ÎN VEDEREA MODIFICĂRII INDICATORILOR URBANISTICI”, propus a fi amplasat în strada Grof Miko Imre, nr. 3, judeţul Covasna, nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

 – conform certificat de urbanism nr. 121 din 22.03.2017 emis de Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe, terenul studiat se află în zona centrală - zonă de instituţii publice şi servicii, regim de înălţime între P şi P+1+M cu anexe în spatele curţilor respectiv blocuri de locuit cu spaţii comerciale la parter, cu regim de înălţime între P+3 şi P+11, dotate cu utilităţile aferente: apă potabilă, canal menajer, curent electric, telefonie, gaz. Terenul inclus în P.U.D. – parţial în proprietate privată, parţial în domeniul public al municipiului Sfântu Gheorghe, este situat în intravilan, face parte din monumentul istoric CV-II-a-B-13086 Zona Centrală şi se află în zona de protecţie a trei monumente istorice: CV-III-m-B-13096 Colegiul Szekely Miko, CV-II-m-A-13097 Casa Keresztes şi CV-III-m-B-13098 Casa Bene.

Obiectivul planului are ca scop asigurarea condiţiilor de amplasare, dimensionare, conformare şi servire edilitară a obiectivului propus, pe amplasamentul studiat, în corelare cu funcţiunea predominantă şi vecinătăţile imediate, în aşa fel încât să exploateze potenţialul terenului şi să nu influenţeze în sens negativ dezvoltarea echilibrată a zonei centrale. Se urmăreşte aşadar stabilirea procentelor de ocupare, a coeficientului de ocupare a terenului precum şi stabilirea reglementărilor cu indicarea permisivităţilor şi a restricţiilor care se impun.

Suprafaţa studiată de 330 mp este compusă din două loturi:

  • un lot cu 200 mp aflat în proprietatea privată a beneficiarilor (Bujdoso Albert-Zsolt), pe care se află clădirea S+P+1, proiectată de arh. Kos Karoly, locuinţă la parter şi birouri la etaj. Prin P.U.D. beneficiarii doresc mansardarea construcţiei şi schimbarea categoriei funcţionale din mixtă (locuire şi servicii) în servicii.
  • un lot cu 130 mp, aflat în folosinţa beneficiarilor, parte al unui lot aflat în proprietatea Municipiului Sfântu Gheorghe, separat de curtea Colegiului Szekely Miko.

Terenul este amplasat în intravilanul Municipiului Sfântu Gheorghe şi serveşte ca acces din strada Grof Miko Imre, nr. 3, prin care trec şi conductele tehnico-edilitare proprii. Zona are o aşezare favorabilă, în apropierea arterelor importante de circulaţie şi a unor puncte urbane şi economice polarizatoare.

Construcţia studiată iniţial ca locuinţă pentru învăţători este o construcţie simplă, proiectată de arhitectul Kos Karoly, cu două apartamente identice pe cele două nivele. Kos a proiectat o locuinţă ieftină, cu posibilitate de dezvoltare şi cu o organizare planimetrică funcţională şi comodă: două camere cu ferestre spre stradă şi o bucătărie orientată spre curtea din spate, fiind accesibile dintr-un hol comun, central. Înfăţişarea clădirii este destul de neobişnuită, divizarea orizontală a faţadei fiind marcată prin alternarea finisajelor, tâmplăriile originale fiind păstrate de-a lungul timpului, având o valoare arhitecturală deosebită.

Prin P.U.D. se presupune schimbarea parţială a funcţiunii, se reglementează amenajarea acestuia, cu detalierea condiţiilor de amplasare pentru construcţii, indici urbanistici şi rezolvarea utilităţilor.

Se recomandă restaurarea părţilor păstrate ca şi cum clădirea ar fi monument istoric, respectiv păstrarea şarpantei originale în zonele neafectate de intervenţie. Compartimentarea spaţiilor interioare la parter nu se modifică. Etajul momentan funcţionează ca un birou, însă activitatea beneficiarilor necesită spaţii în plus, din această cauză se doreşte extinderea construcţiei prin mansardare.

Parcela identificată prin extras CF nr. 28457, nr. top 145/1 cu o suprafaţă de 200 mp are următorii indici urbanistici: P.O.T. existent = 42,4%; C.U.T. existent  = 1,01%; S.teren=330 mp; Arie constr. sol tot. exist.=140 mp; Arie desf. tot. exist.= 333 mp;

Vecinătățile sunt: la nord - Colegiul Szekely Miko;

                            la vest - Colegiul Szekely Miko;

                            la sud - strada Grof Miko Imre;

                            la est - Colegiul Szekely Miko;

Lotul se află în zona centrală  a localităţii, învecinându-se cu loturi construite, instituţii publice, blocuri de locuit, cu locuinţe vechi şi noi/extinse şi modernizate.                                                           

Accesul carosabil şi pietonal este asigurat din strada Grof Miko Imre prin servitute de trecere printr-un teren în domeniul plublic al Municipiului. Poziţia acceselor şi a construcţiei în aliniamentul străzii nu se modifică. Amplasamentul se încadrează la clasa de importanţă III, categoria de importanţă C.

Profilul transversal al străzii este deja conformat, în prezent fiind amenajat cu drum asfaltat cu două benzi, locuri de parcare pe marginea sudică a străzii, trotuare pavate şi în anumite zone spaţii verzi cu arbori de creştere medie.

Pentru caracterizarea modului de utilizare a terenului se stabilesc valorile maxime pentru procentul de ocupare a terenului şi coeficientul de utilizare a terenului. Valorile acestor indici s-au stabilit în funcţie de destinaţia clădirilor şi regimul de înălţime maxim admis.

  • Alinierea conform vecinătăţilor – se va respecta aliniamentul la stradă existent;
  • P.O.T. maxim = 60%;
  • C.U.T. maxim = 1,4%;
  • Reg.înălţ.max.= P+1+M;

Asigurare utilităţi:

Zona studiată fiind în intravilanul localităţii, are echipare edilitară corespunzătoare, construcţia existentă fiind alimentată cu energie electrică şi racord la reţelele de apă, canalizare şi gaz ale localităţii. Se vor realiza lucrările de racordare şi reţelele interioare, conform proiectului de specialitate – instalaţii.

- alimentarea cu apă potabilă – construcţia este racordată la reţeaua publică de alimentare cu apă potabilă;

- canalizarea – construcţia este racordată la reţeaua de canalizare municipală;

- alimentarea cu energie electrică – construcţia este racordată la reţeaua de alimentare cu energie electrică;

- încălzirea spaţiilor – construcţia este racordată la reţeaua de alimentare cu gaz;

- canalizarea apelor pluviale – construcţia este racordată la reţeaua de apă pluvială municipală;

- colectarea deşeurilor menajere – în prezent există recipient destinat numai acestui scop şi deşeurile se transportă la cel mai apropiat depozit de deşeuri menajere amenajat prin unităţi specializate pentru care se plăteşte regie.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: nu este cazul.

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: planul va contribui la modernizarea şi dezvoltarea zonei;

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program: echiparea cu utilităţi a amplasamentului de aşa manieră încât să nu împieteze asupra factorilor de mediu, folosind instalaţii, echipamente şi utilaje ale căror caracteristici sunt compatibile cu normele de protecţie a mediului.

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: încadrarea planului a fost efectuată în baza etapelor procedurale din evaluarea strategică de mediu (SEA);

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: nu vor fi efecte semnificative;

b) natura cumulativă a efectelor: terenul este situat în intravilanul municipiului Sfântu Gheorghe;

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): nu este cazul;

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Planul propus, cu o suprafaţă totală de 330 mp, se află parţial în proprietate privată, parţial în domeniul public al municipiului Sfântu Gheorghe fiind situat în intravilan, în zona centrală -  zonă de instituţii publice şi servicii.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: nu este cazul;

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: în faza de implementare se vor respecta standardele şi normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: terenul studiat face parte din monumentul istoric CV-II-a-B-13086 Zona Centrală şi se află în zona de protecţie a trei monumente istorice: CV-III-m-B-13096 Colegiul Szekely Miko, CV-II-m-A-13097 Casa Keresztes şi CV-III-m-B-13098 Casa Bene.

Obligaţiile titularului:

- solicitarea şi obținerea tuturor avizelor la faza PUD indicate în Certificatul de Urbanism nr. 121 din 22.03.2017, emis de Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;

- la faza D.T.A.C. se va cere punct de vedere sau aviz din partea Direcției de Sănătate Publică Covasna;

- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- să ia măsuri prealabile executării construcţiei obiectivelor, de decopertare a stratului de sol fertil de pe suprafeţele amplasamentelor aprobate, pe care sa-l depoziteze şi să-l niveleze pe terenuri neproductive sau slab productive, indicate de organele agricole sau silvice, in vederea punerii in valoare sau a ameliorarii acestora, conform art. 100 din Legea nr. 18 din 19 februarie 1991 (*actualizată*) Legea fondului funciar;

- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- respectarea OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor Legii nr. 24/2007 privind reglementarea şi administrarea spaţiilor verzi din intravilanul localităţilor (*actualizată*);

- respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;

- respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;

- respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor HG nr. 188/2002, modificată şi completată prin HG nr. 352/2005 şi HG nr. 210/2007 pentru aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;

- respectarea prevederilor Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor cu modificările şi completările ulterioare; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;

- respectarea OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în ziarele Mesagerul de Covasna în data de 04.09.2017 şi 05.12.2017;

- Proiectul Deciziei etapei de încadrare se va publica pe pagina proprie de internet a APM Covasna http://apmcv.anpm.ro;

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu – APM Covasna.

Înaintea demarării investiţiei privind lucrările propuse în prezentul PUD se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentului aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna. Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

 

 

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

 

 

 

Şef  Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                         Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                            ing.Ghican Oana Elena