Back

PROIECT DECIZIE ETAPA DE INCADRARE

PROIECT

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

din 13.03.2018

 

Ca urmare a notificării adresate de APOR ANDRAS-KEVEND, cu domiciliul/sediul în comuna Ozun,satul Santionlunca, str. Principala, nr. 134, judeţul Covasna, privind “Elaborarea Planului Urbanistic Zonal  – Zona agricola”, propus a fi amplasat în comuna Ozun, satul Santionlunca, str. Principala, nr. 134,  judeţul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 1236/02.03.2018,

în baza:

- Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr.1/2017,ce prevede infintarea Ministerului Mediului

- H.G. 19/17.01.2017 privind organizarea si functionarea Ministerului Mediului,

- O.U.G. 195/2005 privind protecția mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările utlerioare;

- H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe, cu modificările și completările ulterioare;

- prevederile Ord. nr. 995/2006 pentru aprobarea listei planurilor şi programelor care intră sub incidenţa H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările și completările ulterioare;

- Ord. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;

- Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România;

-  H.G. nr. 1000/2012, privind reorganizarea şi funcţionarea A.N.P.M. şi a instituţiilor aflate în subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

 

- ca urmare a consultării autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 09.03.2018 la sediul APM Covasna (proces-verbal nr. 9/09.03.2018);

- Notificare/ Asistenta de specialitate de sanatate publica, nr.1092 din 07.03.2018 emisa de Directia de Sanatate Publica Covasna;

- Aviz de oportunitate nr. 32 din 13.12.2017, emis de Consiliul Judetean Covasna;

- având în vedere că planul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;

- în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). corelat cu pct. c) şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

D e c i d e:

 

”Planul urbanistic zonal - Zona agricola ”, propus a fi amplasat în comuna Ozun,sat Santionlunca, str.Principala, nr. 134, judeţul Covasna nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Proiectul de fata se intocmeste pentru schimbarea destinatiei unui teren de 5870 mp din zona de locuinte cu functiuni complementare in zona Agricola. Terenul este amplasat in spatele curtii beneficiarului si proprietaru terenului doreste sa construiasca anexe gospodaresti cu destinatia de depozitare pentru produse si utilaje agricole.Terenul are o suprafata de 5870 mp, apartine localitatii Santionlunca, comuna Ozun,iar conform PUG aprobat este in intravilan, intr-o zona de locuinte si functiuni complementare. Terenul este relative plan, in zona dinspre drum exista pomi fructiferi. Nu exista cursuri de apa in apropiere. Vecinatati :la est-gospodarie individuala, la nord si vest-terenuri agricole intravilan, la sud- drum in proprietatea familiei beneficiarului proiectului.Distanta pana la cea mai apropiata casa de locuit este de peste 20 m.Terenul este imprejmuit. Accesul in incinta se face de pe un drum proprietate privata al  familiei care face legatura cu DN11 spre vest ,drum cu o latime totala de 8 m. Terenul este accesibil si direct din curtea proprietarului.

– Imobilul, teren identificat cu nr. cad. 27757 se afla in intravilanul localitatii Santionlunca, cu o suprafata de 5870 mp, pentru care se propune schimbarea destinatiei functionale este in intravilan, teren arabil si curti- constructii, cu destinatia zona de locuinte si anexe gospodaresti. Constructiile propuse sunt hale de depozitare produse si utilaje agricole cu rol de anexe gospodaresti. Alte functuni admise –platforme acoperite sau descoperite.

Regimul de inaltime:- depozite Parter inalt,cu H.max. cornisa = 6,5m, H.max. coama = 7,5m.

 Regimul economic : Terenul care face obiectul PUZ are suprafata de 5870 mp, categoria de folosinta este curti, constructii, arabil in intravilan.

Conform zonei edificabile prevazute in plansa de reglementari urbanistice ,cladirile vor fi retrase cu minim 1 m fata de limitele proprietatii.

Spatiile  verzi vor fi realizate in incinte, ele vor reprezenta min. 20% din totalul lotului. Zona dintre gard si drum este prevazuta a ramane spatiu verde ca rezerva pentru modernizarea drumului.

Indici de ocupare a terenului:

Procent de ocupare a terenului       POT min = 20%       POT maxim = 40 %.

Coeficient de ocupare a terenului  CUT min = 0,11      CUT maxim = 0,4.

 

Probleme de mediu-relatia cu zone de protectie

In urma analizarii situatiei existente s-a  constatat ca obiectivul propus este un asamblu omogen de amenajari si constructii functionale ,cu specific de activitate neagresiv fata de factorii de mediu,apa,aer, sol si asezari umane,in limitele unei utilizari corecte.

Asigurare utilităţi:

- alimentarea cu apa: pe teren exista alimentare cu apa de la un put sapat aflat la vest de incinta studiata, pe un alt teren aflat in proprietatea titularului. Pe strada principala exista retea de alimentare cu apa dar nu este pusa in functiune. Cand aceasta retea va fi functionala se va face racordul la retea obligatoriu pe cheltuiala beneficiarului.

- canalizarea menajera: Depozitele nu necesita canalizare menajera.

- canalizarea pluviala : apele pluviale provenite de pe acoperisuri si platformele betonate se propune a fi evacuate in spatiile verzi din incinta;

- asigurarea agentului termic: nu este cazul;

- alimentarea cu energie electrică : gospodaria proprietarului este racordata la reteaua de alimentare cu energie electrica, daca depozitele propuse vor necesita energie electrica pentru iluminat se va extinde instalatia existenta;

- alte lucrari impuse pentru protectia factorilor de mediu: depozite de deseuri menajere- se vor rezolva in mod corespunzator colectarea si depozitarea temporara  a deseurilor de tip menajer, materialele refolosibile se vor colecta separat si se vor preda la unitati specializate de colectare,prin grija proprietarului;

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: nu este cazul.

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: planul prevede dezvoltarea zonei in domeniul agriculturii;.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program: organizarea circulaţiei, echiparea edilitară a terenului;

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: încadrarea planului a fost efectuată în baza etapelor procedurale din evaluarea strategică de mediu (SEA);

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: nu vor fi efecte semnificative;

b) natura cumulativă a efectelor: terenul este situat în intravilanul  localitatii Santionlunca.

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor):  nu este cazul;

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Planul propus, cu destinatia de Zona agricola , are o suprafaţă totală de 5870 mp, se află în intravilanul localitatii Santionlunca, proprietate privata a titularilor proiectului conform CF  27757 com. Ozun .Amplasamentul este potrivit functiunii propuse fiind intr-o zona tampon intre zona de locuinte si zona de teren agricol.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

          (i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: nu este cazul;

         (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: în faza de implementare se vor respecta standardele şi normativele în vigoare.

          (iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: Amplasamentul se situează în afara siturilor Natura 2000 din judeţ.

Obligaţiile titularului:

- solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 430/25.08.2017, emis de Consiliul Judetean Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;

- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- să ia masuri prealabile executării construcţiei obiectivelor, de decopertare a stratului de sol fertil de pe suprafeţele amplasamentelor aprobate, pe care sa-l depoziteze şi să-l niveleze pe terenuri neproductive sau slab productive, indicate de organele agricole sau silvice, in vederea punerii in valoare sau a ameliorarii acestora, conform art. 100 din Legea nr. 18 din 19 februarie 1991 (*actualizată*) Legea fondului funciar;

- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- respectarea OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor Legii nr. 24/2007 privind reglementarea şi administrarea spaţiilor verzi din intravilanul localităţilor (*actualizată*);

- respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;

- respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;

- respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor HG nr. 188/2002, modificată şi completată prin HG nr. 352/2005 şi HG nr. 210/2007 pentru aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;

- respectarea prevederilor Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor cu modificările şi completările ulterioare; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;

- respectarea OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în ziarele Observatorul de Covasna în data de 22.01.2018 şi 25.01.2018;

- Convocatorul nr. 1320/06.03.2018 transmis catre membrii CSC privind participarea la sedinta din data de 09.03.2018,

- Procesul verbal al sedintei CSC nr.9 din 09.02.2018 ;

- Proiectul Deciziei etapei de încadrare se va publica pe pagina proprie de internet a APM Covasna http://apmcv.anpm.ro;

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu – APM Covasna.

Înaintea demarării investiţiei privind lucrările propuse în prezentul PUZ se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentului aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna. Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

 

Şef  Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                             Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                  Ing. Bote Daniela