Back

PROIECT DECIZIE ETAPA DE INCADRARE

Proiect Decizia etapei de încadrare nr. 28 din 30.05.2018

 

     Ca urmare a notificării adresate de AUTOLIV ROMANIA SRL, cu sediul în municipiul Brașov, str. Bucegi, nr. 8, CUI: 9641092, în scopul: „ELABORARE PUZ – MODIFICARE PARȚIALĂ UTR 40 STRADA ARMATA ROMÂNĂ - AUTOLIV, propus a fi realizat în municipiul Sfântu Gheorghe, str. Armata Română, nr. 58, judeţul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 2720/09.05.2018, înregistrată electronic în SIM cu nr. 103/09.05.2018, în baza:

  • OUG nr. 1/2017, Art. 14, privind înfiinţarea Ministerul Mediului prin reorganizarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor
  • HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ord. nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;
  • Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România.
  • Ord. 1052/2014 (*actualizat*) privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare şi custodie a ariilor naturale protejate;

      Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

Având în vedere următoarele:

- consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 25.05.2018 desfăşurat la sediul APM Covasna (proces-verbal ședință nr. 18/25.05.2018);

- că planul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;

în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). corelat cu pct. c) şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- În lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

D e c i d e:

„ELABORARE PUZ – MODIFICARE PARȚIALĂ UTR 40 STRADA ARMATA ROMÂNĂ - AUTOLIV, propus a fi realizat în municipiul Sfântu Gheorghe, str. Armata Română, nr. 58, judeţul Covasna (extras CF nr. 24455 Sf. Gheorghe), nu necesită evaluare de mediu, nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

    Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Obiectul lucrarii „Elaborare PUZ – modificare parțială UTR 40 strada Armata Română – Autoliv”, consta in elaborarea reglementarilor urbanistice pentru zona ce se propune a se refunctionaliza.

Prin prezentul Plan Urbansitic Zonal se propune refunctionalizarea zonei din zona functionala pentru institutii publice, servicii si unitati industriale, in zonă funcțională pentru unități industriale și depozitare

 

Situația actuală:

 

  Terenul se afla in intravilanul Municipiului Sfantu Gheorghe, in Unitatea Teritoriala de Referinta nr. 40. Terenul inscris in carte funciara nr. 24455, aflat in proprietatea initiatorului prezentei documentatii de urbanism, in suprafata de 37.300,00 mp se afla in Z(IS+I) - zona functionala pentru institutii publice, servicii si unitati industriale, conform Plan Urbanistic General aprobat - Municipiul Sfantu Gheorghe, proiect nr. 6/1996, proiectant "Urbanproiect".

▪  Vecinătăți:

- La Nord – strada Armata Romana, zona mixta - institutii publice, servicii si locuinte joase

- La Vest – unitati agricole, fabrica de confectii LRO

- La Sud – fabrica Dunapack  Rambox Prodimpex SRL

- La Est – zona cale ferata

▪  Bilanțul teritorial existent și propus

 

EXISTENT

PROPUS

Suprafata de teren aferenta zonei studiate

51.345,00 mp

 

51.345,00 mp

 

Suprafata de teren aferent PUZ

37.300,00 mp

 

37.300,00 mp

 

Suprafata drumuri de deservire publica, spatii verzi de protectie

3.243,06mp

 

 

3.243,06mp

 

 

Suprafata zona institutii publice, servicii si locuinte mici

1.432,82 mp

 

 

1.432,82 mp

 

 

Suprafata zona institutii publice, servicii si unitati industriale

39.774,35 mp

 

 

2.474,35 mp

 

 

Suprafata zona unitati agricole

Suprafata zona cai de comunicatie feroviare

3.846,12 mp

3.048,65 mp

 

3.846,12 mp

3.048,65 mp

 

Suprafata zona unitati industriale si depozitare

-

 

37.300,00 mp

100%

Suprafata estimata aferenta drumuri, platforme si parcaje de incinta

-

 

 

3.730,00 mp

 

10%

Suprafata minima spatii verzi

-

 

7.460,00 mp

20%

Suprafata construita maxima

-

 

26.110,00 mp

70%

Suprafata desfasurata maxima

 

 

52.220,00 mp

 

Procent global de ocupare a terenului - POT

 

40%

 

70%

 

 

Coeficient global de utilizare a terenului - CUT

 

1,00

 

1,40

 

 

  Regimul de inaltime al constructilor

Regimul maxim de inaltime a cladirilor propuse in subzona UTR 40/A "ID" este P+1.

  Regimului de aliniere al constructiilor.

Regimul de aliniere stabilit prin “limita zonei de construire”( limita edificabilului) indica limita maxima admisibila de construire pe toate directiile coroborat cu prevederile din Codul Civil pentru situatiile rezultate concret la construire.

▪  Organizarea circulatiei, zone verzi:

Zona sistematizata cuprinde profilul stradal “P1” - strada de categoria a III-a, 1 banda de circulatie pentru fiecare sens de mers cu latime 3,50 metri, zona verde de separatie de 3,00m pe o parte a drumului si trotuar de 2,00m pe aceeasi parte, zona verde de 1,00m latime, rigola descisa de 1,00m latime, zona verde de 1,20m latime, trotuar de 2,00m latime si zona verde de 1,30 m latime pe partea cealalta a strazii

Accesul se realizeaza din strada Armata Romana, ce se afla in stre buna, nefiind necesare lucrari de modernizare.

 

Utilități:

 

▪   Alimentarea cu apa

In zona exista conducte publice de distributie apa potabila, cu diametre de la 160mm (PEID) pana la 63mm(PEID) Terenurile care fac obiectul prezentului PUZ, respectiv constructiile existente pe acestea au bransament de apa potabila, din caminul de vane si apometre existent la estul amplasamentului.. Alimentarea cu apa a rezervorului de incendiu existent se face din reteaua publica. Constructiile existente cat si investitia proiectată sunt prevazute cu retea de hidranti exteriori, hidranti interiori, instalatii de sprinklere, etc.

▪  Canalizarea menajeră

In zona studiata exista retele de canalizare menajera cu diametru de 250mm (PVC) pe strada Armata Romana, respectiv de 200mm (PVC) pe strada Constructorilor.

Terenul care face obiectul prezentului PUZ, respectiv constructiile existente pe acestea sunt  racordate la canalizarea menajera de pe strada Constructorilor

▪ Canalizare pluviala

In zona studiata exista retele de canalizare pluviala cu diametru 500mm pe strada Constructorilor, la care sunt racordate constructiile existente pe amplasament.

Apele pluviale vor fi colectate in regim separativ (acoperisuri, respectiv drumuri si platforme) si epurate pentru indeplinirea indicatorilor NTPA-001-2002.

▪ Alimentarea cu energie electrica

In zona studiata exista doua linii electrice subterana de 20 kV, la care sunt racordate constructiile de pe terenul reglementat in prezentul PUZ

Zona de protectie este de 0,6m intre linia electrica subterana si fundatiile constructiilor – cu conditia verificarii stabilitatii constructiilor – conform NTE 007/08/00.

Sursa principala de alimentare cu energie electrica este realizata din postul trafo existent, apartinand obiectivului Autoliv.

Distributia energiei electrice se face din tabloul electric general 400/230V, amplasat langa postul de transformare intr-o incapere separata, cu acces direct din exterior.

Sursa a doua de energie electrica (de rezerva) pentru receptoarele vitale din obiectiv se asigura printr-un grup electrogen cu pornire automata in caz de lipsa de tensiune la sursa principala. Puterea grupului electrogen este de 700kVA/560kW, luind in considerare ca utilajele tehnologice la un numar redus ar putea functiona 24 ore si mai mult pana la indepartarea defectiunii la sursa principala.

▪  Alimentarea cu gaze naturale

In zona studiata exista retea de gaz metan de presiune redusa – diametru 4” (strada Armata Romana) pana la 6” (strada Constructorilor). Terenul care face obiectul prezentului PUZ, respectiv constructiile existente pe acestea sunt racordate la reteau de gaz metan.

Zona de protectie este de 0,5m de la generatoarea exterioara a conductei, iar zona de securitate pentru conducte din PE, presiune joasa si redusa, este de 1m pentru cladirile cu subsol si 0,5m pentru cladirile fara subsol, conform NTPEE-2008.

▪ Telefonizarea

In zona studiata exista retea apartinand Telekom Romania Communications SA

Telefonizarea noilor constructii ce urmeaza a se realiza in aceasta zona se va face pe baza unui proiect de specialitate comandat de la Telekom Romania Communications SA sau alti furnizori de retele de telefonie.

 

 2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a)   probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: nu vor fi efecte semnificative;

b) natura cumulativă a efectelor: terenul se află în zonă functională pentru institutii publice, servicii si unitati industriale

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): Fabrica de volane  intrăsub incidența Legii 278/2013 privind emisiile industriale (IPCC și COV), dar nu se propune mărirea capacității aprobate prin Acordul de mediu

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): în vecinătatea amplasamentului sunt: unități industriale, respectiv terenuri agricole. Impactul este local, nesemnificativ pe amplasament şi în imediata vecinătate a acestuia.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: nu este cazul;

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: în faza de implementare şi funcţionare se vor respecta standardele şi normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu este cazul.

Obligaţiile titularului:

- solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 19/16.01.2018, emisă de Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;

- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- să ia masuri prealabile executării construcţiei obiectivelor, de decopertare a stratului de sol fertil de pe suprafeţele amplasamentelor aprobate, pe care sa-l depoziteze şi să-l niveleze pe terenuri neproductive sau slab productive, indicate de organele agricole sau silvice, in vederea punerii in valoare sau a ameliorarii acestora, conform art. 100 din Legea nr. 18 din 19 februarie 1991 (*actualizată*) Legea fondului funciar;

- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- respectarea prevederilor OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare; Legii 278/2013 privind emisiile industriale, Ord.MAPPM 462/1993 Condițiile tehnice privind protecția atmosferei, Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător; Ord.MS nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei; Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare; HG nr. 188/2002 aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate (*actualizată*); Legii nr. 211/2011privind regimul

deşeurilor cu modificările şi completările ulterioare; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului; OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile titularului privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în ziarul Mesagerul de Covasna în datele de 10.05.2018 şi 14.05.2018;

- Proiectul Deciziei etapei de încadrare și Anunțul privind luarea deciziei se va publica pe pagina proprie de internet a APM Covasna http://apmcv.anpm.ro

    Autoritatea competentă  pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie  a  publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

 

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu –APM Covasna.

Înaintea demarării investiţiei privind lucrările propuse în prezentul PUZ se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentuluii aviz se sancționează conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna. Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

DIRECTOR EXECUTIV

Ing. NEAGU Gheorghe

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Şef  Serviciu Avize,  

Acorduri, Autorizaţii                                                                                     Redactat

Ing. SIMINICEANU Gabriel Nicolae                                                               Ing. BORBÁTH József