Back

PROIECT DECIZIE ETAPĂ DE ÎNCADRARE PUZ

Proiect Decizia etapei de încadrare din 20.11.2015

Ca urmare a notificării adresate de Brotea Zoltán, Brotea Réka-Rozália cu domiciliul în comuna Aita Mare, satul Aita Mare, nr. 32, judeţul Covasna, privind „PUZ Păstrăvărie”, propus a fi amplasat în comuna Aita Mare, satul Aita Medie, extravilan, judeţul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 1201/27.02.2015, în baza:

- HG. nr. 38/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor,

- H.G. 1000/2012, privind reorganizarea şi funcţionarea A.N.P.M. şi a instituţiilor aflate în subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;

- O.U.G. nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare

- H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe (*actualizată*);

- Ord. nr. 995/2006 pentru aprobarea listei planurilor şi programelor care intră sub incidenţa H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe (*actualizată*);

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

 

Având în vedere următoarele:

- consultările autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 05.03.2015 la sediul APM Covasna (proces-verbal nr. 7/05.03.2015);

- că planul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;

- Punctul de vedere al Compartimentului Arii Protejate din cadrul APM Covasna din data de 10.03.2015, conform căruia amplasamentul propus se află în apropierea sitului Natura 2000 Munţii Bodoc-Baraolt ROSPA0082;

- Avizul favorabil cu condiţii nr. 14/20.04.2015 al administratorul sitului Natura 2000 Munţii Bodoc Baraolt ROSPA0082 - Consiliul Judeţean Covasna CJPNDRS;

- Avizul de gospodărire a apelor nr. 40/12.11.2015 privind „PUZ – Păstrăvărie Aita Medie, Comuna Aita Mare, judeţul Covasna”, eliberat de SGA Covasna;

- Completările titularului înregistrate la APM Covasna cu nr. 1445/10.03.2015 şi 6865/18.11.2015;

în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). corelat cu pct. c) şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

D e c i d e:

 

Planul urbanistic „PUZ Păstrăvărie”, propus a fi amplasat în comuna Aita Mare, satul Aita Medie, extravilan, judeţul Covasna, nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

 

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Amplasamentul propus este situat în extravilanul satului Aita Medie, pe un teren cu suprafaţa de 3,16 ha aflat în proprietatea titularului. Accesul pe amplasament se va face pe traseul unui drum local derivat din drumul judeţean Aita Mare- Aita Medie.

Se propune amenajarea unei zone piscicole şi de agrement care va cuprinde un lac pentru piscicultură şi pescuit sportiv, bazine piscicole, iar în zonele adiacente construcţii destinate cazării, serviciilor de alimentaţie publică, terenuri de sport, accese, parcări, spaţii verzi amenajate.

Mod de asigurare utilităţi:

  • alimentarea cu apă în scop potabil de la un izvor şi de la o fântână, surse existente pe amplasament;
  • alimentarea cu apă a amenajărilor piscicole se va realiza din pârâul Aita;
  • apele uzate menajere vor fi colectate printr-o reţea de canalizare menajeră interioară prin care vor fi conduse la 2 bazine vidanjabile, impermeabilizate;
  • evacuarea apei din bazinele piscicole se va face în pârâul Aita;
  • apele pluviale se vor colecta şi conduce prin rigole deschise de-a lungul laturii de nord a terenului şi se vor conduce spre zonele verzi şi spre lac;
  • alimentarea cu energie electrică de la reţeaua existentă în zonă.

Indicatori urbanistici propuşi: suprafaţă reglementată 3,16 ha, POT maxim 20%, CUT maxim 0,22.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele:

Planul urbanistic propune realizarea unei zone pentru piscicultură şi agrement, într-un areal aflat în extravilanul satului, fără reglementări urbanistice în momentul de faţă. Planul propus este în concordanţă cu caracteristicile naturale şi construite ale vecinătăţilor.

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

Planul urbanistic zonal prevede o suprafaţă de spaţii verzi de 1,94 ha, o oglindă de apă 054 ha;

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program: nu este cazul;

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: nu este cazul;

 

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: nu vor fi efecte semnificative;

b) natura cumulativă a efectelor: În zonă nu sunt alte planuri sau proiecte în curs de implementare;

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor):  nu este cazul;

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): în zona imediat învecinată nu există funcţiuni deosebite, cele mai apropiate zone funcţionale sunt zone de locuinţe şi anexe gospodăresti. Cele mai apropiate zone de locuit compacte se află la o distanţă de cca. 100 spre nord-vest. Impactul este local, nesemnificativ pe amplasament şi în imediata vecinătate a acestuia.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: nu este cazul;

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: în faza de implementare se vor respecta standardele şi normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu este cazul.

 

Obligaţiile titularului:

- solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 50/18.02.2015, emis de Consiliul Judeţean Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;

- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- să ia masuri prealabile executării construcţiei obiectivelor, de decopertare a stratului de sol fertil de pe suprafeţele amplasamentelor aprobate, pe care sa-l depoziteze şi să-l niveleze pe terenuri neproductive sau slab productive, indicate de organele agricole sau silvice, in vederea punerii in valoare sau a ameliorarii acestora, conform art. 100 din Legea nr. 18 din 19 februarie 1991 (*actualizată*) Legea fondului funciar;

- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- respectarea OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor Legii nr. 24/2007 privind reglementarea şi administrarea spaţiilor verzi din intravilanul localităţilor (*actualizată*);

- respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;

- respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;

- respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor HG nr. 188/2002 aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate (*actualizată*);

- respectarea Codului Silvic, aprobat prin Legea nr. 46/2008;

- respectarea prevederilor Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor cu modificările şi completările ulterioare; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;

- respectarea OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

- scoaterea din circuitul agricol se realizează conform Legii nr. 50/1991 cu modificările şi completările ulterioare, privind autorizarea executării construcţiilor şi unele măsuri pentru realizarea locuinţelor.

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în ziarele Observatorul de Covasna în datele de 04.02.2015 şi 09.02.2015;

- Proiectul Deciziei etapei de încadrare se va publica pe pagina proprie de internet a APM Covasna http://apmcv.anpm.ro;

Autoritatea competentă  pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie  a  publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

 

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu –APM Covasna.

Înaintea demarării investiţiei privind lucrările propuse în prezentul PUZ se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentuluii aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna. Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. Neagu Gheorghe

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                                 Întocmit,

              Ing. Bălălău Ileana Luminita                                                                        Ing. Farkas János