Back

PROIECT DECIZIE ETAPĂ DE ÎNCADRARE PUZ

PROIECT DECIZIE ETAPA DE ÎCADRARE

din 25.01.2016

 

privind PUZ - Amenajare uniitate agroindustrială’’ mun. Tg. Secuiesc-str. Fehermartok, jud. Covasna

 

Având în vedere:

-notificarea şi documentaţia depusă de SZABO ILDIKO cu domiciliul în Budapesta, str. Geza Fejedelm Ter, nr.3, Republica Ungaria, înregistrată la APM Covasna cu nr. 7092/26.11.2015.

-HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;

-OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr.265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

-HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe actualizată;

-Ord. nr. 995/2006 pentru aprobarea listei planurilor şi programelor care intră sub incidenţa H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe actualizată;

- planul este localizat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţul Covasna; 

- titularul detine Certificat de Urbanism, nr.232 din 16.10.2015, în scopul: Elaborare PUZ “Amenajare unitate agroindustrială Tg. Secuiesc, str. Fehermartok,  emis de Primăria mun. Tg. Secuiesc;

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna ca urmare a consultării autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 10.12.2015 la sediul APM Covasna; în conformitate cu prevederile art.5, alin. (3), pct. A şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe; în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

decide:

Planul Urbanistic Zonal Amenajare unitate agroindustrială, amplasat în Tg. Secuiesc, str. Fehermartok, jud. Covasna, titular SZABO ILDIKO, nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

        Descrierea planului:

PUZ “Amenajare unitate agroindustrială” Tg. Secuiesc, str. Fehermartok, jud. Covasna propune introducerea în intravilanul municipiului Tg. Secuiesc  a parcelei de 6200 mp arabil, proprietate a beneficiarului, ca zonă agoindustrială şi funcţiuni complementare: adminitraţie, depozitare, locuinţă de serviciu, circulaţii (drumuri, platform, parcări, alei), zone verzi grădină, reţele tehnico-edilitare.

Construcţii şi amenajări propuse: -depozit de utilaje agricole tip hală structură metalică şi panouri sandwich de 750 m parter şi etaj parţial cu administraţie, -depozit culturi agricole de 1200 mp,parter, -locuinţă de servic iu, mic magazin P+1(M), -drumuri, platforme de deservire, -parcări autoturisme minim 10 locuri şi camioane minim 4 locuri, zone verzi amenajate, plantaţii legume, fructe.    Procentul de ocupare a terenului POT maxim=40% şi Coeficientul de ocupare a terenului  CUT maxim=0,6. Utilităţile vor fi asigurate din reţele publice existente (retele stradale existente), numai asigurarea căldurii şi apei calde menajere va fi prin centrale termice proprii pe combustibil solid sau energii alternative. Apele meteorice şi de suprafaţă se vor conduce prin reteaua de canale şi rigole deschise prevăzute cu separatoare de produse petroliere şi nisip pe lângă trseele carosabile şi pietonale către spaţiile verzi  amenajate sau reteaua stradală existentă din zonă. Deşeurile şi rezidurile vor fi depozitate temporar în containere închise pe platforme special amenajate şi preluate de firme specializate.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: prezentul PUZ a fost elaborat în concordanţă cu prevederile PUG şi cu celelalte zone funcţionale din vecinătate;   

c) relevanţa planului sau programului în/pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: planul va contribui la modernizarea şi dezvoltarea zonei;  

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program: nu este cazul;

e)relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: Încadrarea planului a fost efectuată în baza etapelor procedurale din evaluarea strategică de mediu (SEA);

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: nu este cazul;  

b) natura cumulativă a efectelor: nu este cazul;  

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul;  

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): nu este cazul;  

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate: fără impact semnificativ asupra populaţiei, cu respectarea distantelor legale faţă de locuinţe;

 f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:        

     (i)  caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: in zonă nu sunt obiective de interes cultural;   

      (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: atât în timpul execuţiei cât şi in timpul functionării obiectivele propuse respectă standardele şi normativele în vigoare;      

      (iii) folosirea terenului în mod intensiv: planul prevede realizarea unei zone agroindustriale;

       g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe  plan naţional, comunitar sau internaţional: nu este cazul;

Obligaţiile titularului: 

- solicitarea şi obţinerea tuturor avizelor indicate în Certificat de Urbanism, nr.232 din 16.10.2015, în scopul: Elaborare PUZ “Amenajare unitate agroindustrială Tg. Secuiesc, str. Fehermartok,  emis de Primăria mun. Tg. Secuiesc;

- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- respectarea OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;

- respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei:

- respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor cu modificările şi completările ulterioare; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;

 Respectarea legislației de mediu în vigoare.

 

 Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

  

-Anunţurile privind iniţierea PUZ, publicate în ziarul Hirmondo Szekely din Covasna în data de 27.10.2015 şi 02.12.2015;

-Procesul verbal NR.33 din 10.12.2015 al şedinţei CAT şi CSC la sediul APM Covasna;

-Anunţul public privind decizia etapei de încadrare, publicat in ziarul Observatorul de Covasna din data de x.x.2016

- Anunţul public privind decizia etapei de încadrare şi proiectul deciziei afisat pe site-ul APM Covasna (http://apmcv.anpm.ro) din data 25.01.2016.

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului al planului. Documentaţia a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

 

 

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu –APM Covasna.

Înaintea demarării investiţiei privind lucrările propuse în prezentul PUZ se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentuluii aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveti obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei de emitere a avizului de mediu în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna.

Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

Decizia de incadrare a planului luata de catre APM Covasna se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a  implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

Autoritatea competentă  pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie  a  publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Astfel au fost mediatizate prin anunţuri în presa locala: elaborarea planului şi solicitarea de obţinere a avizului de mediu, încadrarea planului în categoria celor ce nu necesită efectuarea evaluării de mediu.

 

 

Director Executiv,

         ing. Neagu Gheorghe

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizari,                                               

                                                                         Ing. Bălălău  Ileana Luminita

                                                                                                             Întocmit,

                                                                                                       Ing. Constantin Jehac