Back

PROIECT DECIZIE ETAPĂ DE ÎNCADRARE PUZ

PROIECT DECIZIE ETAPA DE ÎNCADRARE

din 02.02.2016

 

privind PUZ - Locuinţă-zona Patakikert” extravilan Malnaş Sat,

jud. Covasna

 

       Ca urmare a notificării şi documentaţiei depusă de SZASZ LEVENTE BELA  prin S.C. PROINVEST  S.R.L. cu sediul în mun. Sf. Gheorghe, str. Nicolae Iorga, bl.24, sc. B, ap.3, jud. Covasna, înregistrată la A.P.M. Covasna cu nr. 3753/02.07.2015, în baza:

- HG. nr. 38/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor,

- H.G. 1000/2012, privind reorganizarea şi funcţionarea A.N.P.M. şi a instituţiilor aflate în subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;

- O.U.G. nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare

- H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe (*actualizată*);

- Ord. nr. 995/2006 pentru aprobarea listei planurilor şi programelor care intră sub incidenţa H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe (*actualizată*);

- Ordinul MMP nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor protejate de interes comunitar;

- O.U.G. nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;

    

   Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

 

Având în vedere următoarele:

- consultările autorităţilor publice participante în cadrul şedintelor Comitetului Special Constituit din datele de  31.07.2015 la sediul APM Covasna;

- memoriu de prezentare intocmit conform Ordinului MMP 19/2010, înregistrat la APM Covasna cu nr. 7383/09.12.2015;

- Punctul de vedere favorabil cu condiţii al Compartimentului Arii Protejate din cadrul APM Covasna, referitor la impactul posibil asupra sitului NATURA 2000  ROSPA0082- Munţii Bodoc-Baraolt;

- în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). corelat cu pct. c) şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

              

 

        D e c i d e:

Planul Urbanistic Zonal Locuinţă-zona Patakikert, amplasat în extravilan com. Malnaş, satul Malnaş Sat, jud. Covasna, titular SZASZ LEVENTE BELA, nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

        Descrierea planului:

PUZ Locuinţă-zona Patakikert amplasat în extravilan com. Malnaş, satul Malnaş Sat, jud. Covasna  prevede cerinţe de stabilire a suprafeţelor construibile cu destinaţie de locuinţe precum şi a rezolvării utilităţilor tehnico-edilitare şi a sistemelor de deservire carosabilă. Funcţiunea dominantă a zonei sistematizate este cea de case de vacanţă în sistem individual, completat cu zone funcţionale cu caracter special de deservire şi spaţii verzi. Având în vedere marimea ansamblului şi suprafaţa efectiv sistematizată care ocupă 1400 mp, precum şi pentru a identifica cu uşurinţă prescripţiile şi recomandările regulamentului aferent PUZ, se propune împărţirea teritoriului studiat într-o sinsură Unitate Teritorială (UTR), ale cărei limite sânt la nord, vest şi est terenuri proprietate particulară, iar la sud drum de exploatare. Bilanţul teritorial este: suprafaţă teren studiat PUZ 1400mp, suprafaţă teren efectiv sistematizată 1400mp, suprafaţă construită propusă 200mp, suprafaţă construită desfăşurată maximă 500mp, suprafaţă teren curţi construcţii 1400mp, Coeficientul de Utilizare a Terenului maxim CUT 0,5, Procentul de Ocupare POT 30%. Beneficiarul doreşte să construiască o casă de vacanţă S+P+M cu structură de rezistenţă din zidărie de porotherm, planşeu de beton la cota 0,00 şi planşeu de lemn peste parter, acoperişul din structură de lemn tip şarpantă cu învelitoare de ţiglă. Alimentarea cu apă se face din puţ săpat. Apele menajere vor fi descărcate în bazin vidanjabil de 4 mc impermeabil. Apele pluvial vor fi preluate de sistemul de rigole adiacent căilor de acces. Alimentarea cu energie electrică din reţeaua existentă în zonă. Încălzirea şi apa caldă menajeră se asigură prin centrală termică pe combustibil solid. Deşeurile şi reziduurile vor fi depozitate temporar în containere închise pe platforme special amenajate şi preluate de firme specializate.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: prezentul PUZ a fost elaborat în concordanţă cu prevederile PUG şi cu celelalte zone funcţionale din vecinătate;   

c) relevanţa planului sau programului în/pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: planul va contribui la modernizarea şi dezvoltarea zonei;  

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program: respectarea conditiilor puse de Avizului favorabil Nr.1 din 01.02.2016 al Centrului Judeţean pentru Protecţia Naturii, Dezvoltare Rurală şi Salvamont, reprezentantul Consiliului Judeţean Covasna, administrator al ariei naturale protejate ROSPA0082- Munţii Bodoc-Baraolt;

e)relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: Încadrarea planului a fost efectuată în baza etapelor procedurale din evaluarea strategică de mediu (SEA); - planul urbanistic zonal implementează prevederile O.U.G. 195/2005 privind protecţia mediului, a O.U.G. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice;

 

 

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: : efect nesemnificativ; planul propune protejarea corespunzătoare a valorilor naturale şi construite;

b) natura cumulativă a efectelor: nu este cazul; 

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul; 

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): nu este cazul; 

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate: fără impact semnificativ;

 f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:        

     (i)  caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: in zonă nu sunt obiective de interes cultural;   

      (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: atât în timpul execuţiei cât şi in timpul functionării obiectivele propuse respectă standardele şi normativele în vigoare;      

      (iii) folosirea terenului în mod intensiv: planul prevede realizarea unei zone de locuinţe;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe  plan naţional, comunitar sau internaţional: planul urbanistic prevede o mai bună protecţie a zonelor protejate din cadrul sitului Natura 2000 ROSPA0082- Munţii Bodoc-Baraolt;

 

      Obligaţiile titularului: 

- solicitarea şi obţinerea tuturor avizelor indicate în Certificat de Urbanism, nr.12 din 22.01.2015, în scopul: Elaborare PUZ Locuinţă-zona Patakikertextravilan com. Malnaş, satul Malnaş Sat, jud. Covasna emis de Consiliul Judeţean Covasna;

- respectarea cu stricteţe a Avizului favorabil Nr.1 din 01.02.2016 al Centrului Judeţean pentru Protecţia Naturii, Dezvoltare Rurală şi Salvamont, reprezentantul Consiliului Judeţean Covasna, administrator al ariei naturale protejate ROSPA0082- Munţii Bodoc-Baraolt;

- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- respectarea OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;

- respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei:

- respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor cu modificările şi completările ulterioare; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;

 - Respectarea în integralitate a legislaţiei de mediu în vigoare şi a următoarelor acte normative:

  • O.U.G. 195/2005 (*actualizată*) privind protecţia mediului;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor cu modificările şi completările ulterioare; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;
  • Ordinul Ministerului Sănătăţii nr. 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;
  • O.U.G. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice;
  • Legea 107/1996 (*actualizată*) – legea apelor;
  • Legea 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea 101/2006 (*actualizată*) privind serviciul de salubrizare a localităţilor;
  • Ordinul 119/2014 al Ministerului Sănătăţii, pentru aprobarea Normelor de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei;
  • se vor respecta prevederile H.G. 188/2002, modificată prin H.G. 352/2005, privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;
  • Legea 47/2012 pentru modificarea şi completarea Legii 24/2007, privind reglementarea şi administrarea spaţiilor verzi din intravilanul localităţilor;
  • Legea 54/2012 (*actualizată*) privind desfăşurarea activităţilor de picnic;
  • H.G. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică;
  • Legea 86/2014 de aprobare a O.U.G. 34/2013 privind organizarea, administrarea şi exploatarea pajiştilor permanente şi pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr. 18/199;
  • Legea 46/2008 (*actualizată*) Codul silvic;
  • Legea 132/2010 (*actualizată*), privind colectarea selectivă a deşeurilor în instituţiile publice;

OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

 

 Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

  

-Anunţurile privind iniţierea PUZ, publicate în ziarul Observatorul de Covasna în data de 06.07.2015 şi 09.07.2015;

-Procesul verbal NR.23 din 31.07.2015 al şedinţei CAT şi CSC la sediul APM Covasna;

-Anunţul public privind decizia etapei de încadrare, publicat in ziarul x din data de x.x.2016

- Anunţul public privind decizia etapei de încadrare şi proiectul deciziei afisat pe site-ul APM Covasna (http://apmcv.anpm.ro) din data 02.02.2016.

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului al planului. Documentaţia a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

 

 

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu –APM Covasna.

Înaintea demarării investiţiei privind lucrările propuse în prezentul PUZ se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu.

 

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentuluii aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveti obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei de emitere a avizului de mediu în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna.

Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

Decizia de incadrare a planului luata de catre APM Covasna se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a  implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

Autoritatea competentă  pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie  a  publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Astfel au fost mediatizate prin anunţuri în presa locala: elaborarea planului şi solicitarea de obţinere a avizului de mediu, încadrarea planului în categoria celor ce nu necesită efectuarea evaluării de mediu.

 

 

Director Executiv,

         ing. Neagu Gheorghe

 

 

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizari,                                               

         Ing. Bălălău  Ileana Luminita

                                                                                                             Întocmit,

                                                                                                       Ing. Constantin Jehac