Back

PROIECT DECIZIE ETAPĂ DE ÎNCADRARE PUZ

 

PROIECT DECIZIE ETAPA DE ÎNCADRARE

 din 25.10.2016

 

 

privind PUZ - ZONĂ DE LOCUINŢE’’ satul Bretcu, comuna Bretcu,

jud. Covasna

 

Având în vedere:

-notificarea şi documentaţia depusă de TOTH AGNES cu domiciliul în com. Bretcu, sat Bretcu, nr.672, jud.Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 5835/06.10.2016. în baza:

- HG. nr. 38/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor,

- H.G. 1000/2012, privind reorganizarea şi funcţionarea A.N.P.M. şi a instituţiilor aflate în subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;

- O.U.G. nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare

- H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe (*actualizată*);

- Ord. nr. 995/2006 pentru aprobarea listei planurilor şi programelor care intră sub incidenţa H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe (*actualizată*);

- planul este localizat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţul Covasna; 

- titularul detine Certificat de Urbanism, nr.174 din 19.04.2016, în scopul: Elaborare PUZ “ZONĂ LOCUINŢE emis de Consiliul Judetean Covasna;

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

- ca urmare a consultării autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 21.10.2016 la sediul APM Covasna; în conformitate cu prevederile art.5, alin. (3), pct. A şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe; în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

decide:

  Planul Urbanistic Zonal - ZONĂ LOCUINŢE’’, amplasat în sat Bretcu, comuna Bretcu, jud. Covasna, titular TOTH  AGNES, nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

        Descrierea planului:

PUZ -“ ZONĂ LOCUINŢE’’ comuna Bretcu, sat Bretcu, jud. Covasna propune reglementarea unei zone din intravilanul satului Bretcu,comuna Bretcu,pentru construirea unei locuinte pe lot propriu.Suprafata totala de teren studiata este de 3452 mp,teren aflat in proprietatea privata a persoanelor fizice initiatoare a PUZ. Zona este situata in intravilanul comunei Bretcu si este sub restrictie de construire pana la elaborarea si aprobarea unui PUZ,care sa reglementeze indicatorii urbanistici de ocupare.La baza elaborarii prezentului proiect au stat urmatoarele documentatii : Planul de Amenajare a Teritoriului Judetului  Covasna (PATJ),Planul Urbanistic General al Comunei Bretcu ,aprobat prin HCL 2/2001,prelungit cu HCL 4/2016.

 

Bilanţul teritorial – situaţia porpusă:  suprafaţă totală studiată 0,35ha, -suprafaţă ocupată de construcţii 0,03 ha, -suprafaţă ocupată de platforme 0,00 ha, - suprafaţă ocupată de circulaţii carosabile 0,03 ha; -suprafaţă ocupată de echipare edilitara 0,01 ha, -suprafaţa ocupată de curţi grădini 0,13 ha; - suprafaţa edificabilă din total 0,11 ha; - suprafaţa ocupată de spaţii verzi/livada 0,15 ha; Procentul de ocupare a terenului POT maxim=25%, Procentul de ocupare a terenului POT realizat =8,57%, Coeficientul de ocupare a terenului CUT maxim=0,30,  Coeficientul de ocupare a terenului CUTrealizat=0,086. Alimentarea cu apa se va realiza prin racord la reteaua centralizata existenta. Apele uzate menajere se vor vor conduce catre reteaua centralizata de canalizare existenta in zona. Apele meteorice si de suprafata se vor conduce spre spatiile verzi si terenurile agricole din zona, prin rigole deschise. Încălzirea interioară se va realiza cu centrala termica  pe combustibil solid sau electric. Alimentarea cu energie electric se va realiza din reteaua locală existentă în zonă. Deşeurile menajere şi celelalte deşeuri (plastic ,hirtie, metal, sticla etc.) vor fi preluate, de unitati specializate de colectare. În interiorul incintei se vor realiza spaţii verzi amenajate cu rol de protectie ,rol decorativ si de agrementare vizuala si fizica.

Obiective propuse: clădiri de locuit, garaj, spaţii verzi amenajate, curte şi grădină,căi de circilaţie, împrejmuire, echipare edilitară.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: prezentul PUZ a fost elaborat în concordanţă cu prevederile PUG şi cu celelalte zone funcţionale din vecinătate;   

c) relevanţa planului sau programului în/pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: planul va contribui la modernizarea şi dezvoltarea comunei Bretcu,in contextual in care comuna Bretcu se inscrie in culuarul principal al judetului ,Sfantu Gheorghe –Targu Secuiesc,ca pol important de dezvoltare .

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program: nu este cazul;

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: Încadrarea planului a fost efectuată în baza etapelor procedurale din evaluarea strategică de mediu (SEA);

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: nu este cazul; 

b) natura cumulativă a efectelor: nu este cazul; 

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul; 

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): nu este cazul; 

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate: fără impact semnificativ asupra populaţiei, cu respectarea distantelor legale între locuinţe şi clădiri;

 f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:       

     (i)  caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: in zonă nu sunt obiective de interes cultural;   

     (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: atât în timpul execuţiei cât şi in timpul functionării obiectivele propuse respectă standardele şi normativele în vigoare;      

    (iii) folosirea terenului în mod intensiv: planul prevede realizarea unei zone functionale de locuinţe;

    g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe  plan naţional, comunitar sau internaţional: nu este cazul;

Obligaţiile titularului: 

- solicitarea şi obţinerea tuturor avizelor indicate în Certificat de Urbanism, nr.174 din 19.04.2016, în scopul:”ELABORARE PLAN URBANISTIC ZONAL PENTRU LOCUINTA emis de Consiliul Judetean Covasna;

- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- se va solicita punct de vedere sau aviz din partea Directiei de Sanatate Publica Covasna,

- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- să ia masuri prealabile executării construcţiei obiectivelor, de decopertare a stratului de sol fertil de pe suprafeţele amplasamentelor aprobate, pe care sa-l depoziteze şi să-l niveleze pe terenuri neproductive sau slab productive, indicate de organele agricole sau silvice, in vederea punerii in valoare sau a ameliorarii acestora, conform art. 100 din Legea nr. 18 din 19 februarie 1991 (*actualizată*) Legea fondului funciar;

- respectarea OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;

- respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei:

- respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor cu modificările şi completările ulterioare; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;

 Respectarea legislației de mediu în vigoare.

 

 Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

-Anunţurile privind iniţierea PUZ, publicate în ziarul Observatorul de Covasna din data de 26.09.2016 şi 29.09.2016;

-Procesul verbal NR.27 din 21.10.2016 al şedinţei CAT  la sediul APM Covasna;

- Anunţul public privind decizia etapei de încadrare şi proiectul deciziei afisat pe site-ul APM Covasna (http://apmcv.anpm.ro) din data 25.10.2016.

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului al planului. Documentaţia a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

 

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu –APM Covasna.

Înaintea demarării investiţiei privind lucrările propuse în prezentul PUZ se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentuluii aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveti obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei de emitere a avizului de mediu în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna.

Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

Decizia de incadrare a planului luata de catre APM Covasna se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a  implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

Autoritatea competentă  pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie  a  publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Astfel au fost mediatizate prin anunţuri în presa locala: elaborarea planului şi solicitarea de obţinere a avizului de mediu, încadrarea planului în categoria celor ce nu necesită efectuarea evaluării de mediu.

 

 

 

 

Director Executiv,

         ing. Neagu Gheorghe

 

 

 

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizari,                                          Intocmit,

        Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                         Ing. Bote Daniela