Back

PROIECT DECIZIE ETAPĂ DE ÎNCADRARE PUZ

Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor

Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

 

PROIECT DECIZIE ETAPA DE ÎNCADRARE

din 27.10.2016

 

              privind PUZ - “Construire Case de Vacanță și Împrejmuire Teren”              Sat Bodoc, Com. Bodoc, jud. Covasna

 

 

       Ca urmare a notificării şi documentaţiei depusă de HOSSZU ARPAD cu domiciliul în com. Bodoc, satul Bodoc, nr. 74 jud. Covasna, înregistrată la A.P.M. Covasna cu nr.2890/24.05.2016, în baza:

- HG. nr. 38/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor,

- H.G. 1000/2012, privind reorganizarea şi funcţionarea A.N.P.M. şi a instituţiilor aflate în subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;

- O.U.G. nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare

- H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe (*actualizată*);

- Ord. nr. 995/2006 pentru aprobarea listei planurilor şi programelor care intră sub incidenţa H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe (*actualizată*);

     Planul este localizat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţul Covasna, dar este în apropierea ariei naturale protejate ROSPA0082 Munții Bodoc-Baraolt; 

    Titularul detine Certificat de Urbanism, nr.31 din 22.02.2015, în scopul: PUZ Constrire Csase de Vacanță și Împrejmuire, emis de Consiliul Judetean Covasna;

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna  având în vedere următoarele:

-consultării autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 02.06.2016 la sediul APM Covasna;

-Avizul de Gospodărire a Apelor nr.36/08.08.2016 emis de Sistemul de Gospodărire a Apelor Covasna;

-Aviz ANIF NR.19/08.09.2016, emis de ANIF Mureș-Oltul Superior Unitatea de Administrare Covasna, și Avizul privind clasa de calitate pentru elaborarea PUZ nr. 122414 DIN 14.04.2016 emis de Direcția pentru Agricultură Județeană Covasna;

-Aviz nr.558 din 18.10.2016 emis de Centru Județean pentru Protecția Naturii, Dezvoltare Rurală și Salvamont reprezentantul CJ Covasna administrator pentru aria protejată ROSPA0082 Munții Bodoc-Baraolt din apropiere;  

 în conformitate cu prevederile art.5, alin. (3), pct. A şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe; în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

        D e c i d e:

Planul Urbanistic Zonal “Construire Case de Vacanță și Împrejmuire Teren amplasat în extravilan Sat Bodoc, Com. Bodoc, jud. Covasna, titular HOSSZU ARPAD, nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

      a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

     Descrierea planului: PUZ “Construire Case de Vacanță și Împrejmuire Teren amplasat în extravilan Sat Bodoc, Com. Bodoc, jud. Covasna detaliază şi modifica din punct de vedere funcţional o serie de prevederi din PUG Comuna Bodoc propunând ca funcţiune pentru aceasta zona : ( ZONA DE LOCUINTE , AGREMENT SI SPORT ).   Plecând de la menţiunea că terenul studiat face parte din categoria de folosinta TEREN FANEATA SI ARABIL prezenta documentaţie propune modificarea funcţiunii , cu următorul mod de ocupare al solului  reflectat în parametrii urbanistici :  Procentul de ocupare al terenului P.O.T. pe loturi : Lot  cu suprafata de 12245.00 mp, Procentul de ocupare al terenului – PROPUS   = 25%, Coeficientul de utilizare al terenului  CUT pe loturi:Lot cu suprafata de 12245.00 mp, Coeficientul de utilizare al terenului– PROPUS = 0,5. Bilant propus – Lot – S teren = 12245.00 mp

 

 

Suprafata 

      lot

P.O.T. max   

    propus

C.U.T. max   

    propus

    H  max   

    propus

Suprafata

construita

Suprafata

desfasurata

Parcela 1

    3100

      25%

      0,5

   P, P+M

     775

    1550

Parcela 2

    1900

      25%

      0,5

   P,  P+M

     475

     950

Parcela 3

    1900

      25%

      0,5

   P, P+M

     475

     950

Parcela 4

    4418

      25%

      0,5

   P, P+M

    1105

     2210

Construcțiilor  de locuințe individuale  vor avea un regim  de înălțime mic, cuprins între Parter  și  P+M cu diferențieri volumetrice individuale pentru fiecare construcție în parte.  Accesul în incintele  parcelelor studiate se va asigura din drumul propus, ce urmeaza a fi realizat printr-un  profil stradal cu latimea de 7 ,00 m, marginit de un trotuar cu latimea de 1,00 m. Accesul la terenul studiat si loturile propuse se va face pe drumul existent dinspre strada Talomir , prin  intermediul  podetului existent cu latimea de 3,50m, amplasat perpendicular pe Paraul Talomir. Cu exceptia energiei electrice si a retelei  de aductiune cu apa  potabila ce se afla in apropierea terenului (strada Talomir ), celelalte retele de echipare edilitare in zona lipsesc – canal, gaze, telefonie etc. – și se impune asigurarea acestora in regim propriu de catre beneficiar. Alimentarea cu apă se va realiza din rețea  centralizata de apă potabilă. Imobilele propuse se vor racorda la reteaua comunala existenta in urma unor studii de specialitate. Canalizarea menajeră va fi realizată prin sistem propriu de canalizare cu bazin vidanjabil impermeabil. Apele pluviale colectate de pe teren inclusiv de la construcții, se vor colecta într-un sistem de rigole cu descărcare lângă drumul de acces. Alimentarea cu energie electrică se va face prin reteaua stradala existenta in vecinatatea terenului . Apa caldă  menajeră și încălzirea  se va produce individual  în centrale termice proprii pe combustibil solid.  Deşeurile şi reziduurile vor fi depozitate temporar în containere închise pe platforme special amenajate şi preluate de firme specializate.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: prezentul PUZ a fost elaborat în concordanţă cu prevederile PUG şi cu celelalte zone funcţionale din vecinătate;   

           c) relevanţa planului sau programului în/pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: planul va contribui la modernizarea şi dezvoltarea zonei;  

          d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program: respectarea conditiilor puse de -Avizul nr.558 din 18.10.2016 emis de Centru Județean pentru Protecția Naturii, Dezvoltare Rurală și Salvamont reprezentantul CJ Covasna administrator pentru aria protejată ROSPA0082 Munții Bodoc-Baraolt din apropiere;

          e)relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: Încadrarea planului a fost efectuată în baza etapelor procedurale din evaluarea strategică de mediu (SEA); - planul urbanistic zonal implementează prevederile O.U.G. 195/2005 privind protecţia mediului, a O.U.G. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice;

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: : efect nesemnificativ; planul propune protejarea corespunzătoare a valorilor naturale şi construite;

b) natura cumulativă a efectelor: nu este cazul; 

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul; 

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): nu este cazul; 

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate: fără impact semnificativ;

 f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:        

     (i)  caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: in zonă nu sunt obiective de interes cultural;   

      (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: atât în timpul execuţiei cât şi in timpul functionării obiectivele propuse respectă standardele şi normativele în vigoare;      

      (iii) folosirea terenului în mod intensiv: planul prevede realizarea unei zone de locuinţe, agreement și sport;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe  plan naţional, comunitar sau internaţional: planul urbanistic prevede o mai bună protecţie a zonelor protejate din cadrul sitului Natura 2000 ROSPA0082- Munţii Bodoc-Baraolt;   

      Obligaţiile titularului: 

- solicitarea şi obţinerea tuturor avizelor indicate în Certificat de Urbanism, nr.31 din 22.02.2015, în scopul: PUZ Constrire Csase de Vacanță și Împrejmuire, emis de Consiliul Judetean Covasna ;

- menţinerea stării de conservare favorabilă a speciilor şi habitatelor naturale precum şi asigurarea integrităţii Reţelei Ecologice Europene Natura 2000 / a ariilor naturale protejate, prin respectarea condiţiilor impuse de Avizul favorabil Nr.33 din 18.10.2016 al Centrului Judeţean pentru Protecţia Naturii, Dezvoltare Rurală şi Salvamont, reprezentantul Consiliului Judeţean Covasna, administrator al ariei naturale protejate ROSPA0082- Munţii Bodoc-Baraolt;

- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- respectarea OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;

- respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei:

- respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor cu modificările şi completările ulterioare; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;

 - Respectarea în integralitate a legislaţiei de mediu în vigoare şi a următoarelor acte normative:

  • O.U.G. 195/2005 (*actualizată*) privind protecţia mediului;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor cu modificările şi completările ulterioare; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;
  • Ordinul Ministerului Sănătăţii nr. 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;
  • O.U.G. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice;
  • Legea 107/1996 (*actualizată*) – legea apelor;
  • Legea 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea 101/2006 (*actualizată*) privind serviciul de salubrizare a localităţilor;
  • Ordinul 119/2014 al Ministerului Sănătăţii, pentru aprobarea Normelor de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei;
  • se vor respecta prevederile H.G. 188/2002, modificată prin H.G. 352/2005, privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;
  • Legea 47/2012 pentru modificarea şi completarea Legii 24/2007, privind reglementarea şi administrarea spaţiilor verzi din intravilanul localităţilor;
  • Legea 54/2012 (*actualizată*) privind desfăşurarea activităţilor de picnic;
  • H.G. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică;
  • Legea 86/2014 de aprobare a O.U.G. 34/2013 privind organizarea, administrarea şi exploatarea pajiştilor permanente şi pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr. 18/199;
  • Legea 46/2008 (*actualizată*) Codul silvic;
  • Legea 132/2010 (*actualizată*), privind colectarea selectivă a deşeurilor în instituţiile publice;
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

 

 Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

   -Anunţurile privind iniţierea PUZ, publicate în ziarul Observatorul de Covasna în data de 24.05.2016 şi 27.05.2016;

-Procesul verbal din 31.07.2015 al şedinţei CAT şi CSC la sediul APM Covasna;

-Anunţul public privind decizia etapei de încadrare, publicat in ziarul Observatorul de Covasna din data de 14.10.2016

- Anunţul public privind decizia etapei de încadrare şi proiectul deciziei afisat pe site-ul APM Covasna (http://apmcv.anpm.ro) din data 14.10.2016.

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului al planului. Documentaţia a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

 

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu –APM Covasna.

Înaintea demarării investiţiei privind lucrările propuse în prezentul PUZ se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentuluii aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveti obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei de emitere a avizului de mediu în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna.

Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

Decizia de incadrare a planului luata de catre APM Covasna se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a  implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

Autoritatea competentă  pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie  a  publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Astfel au fost mediatizate prin anunţuri în presa locala: elaborarea planului şi solicitarea de obţinere a avizului de mediu, încadrarea planului în categoria celor ce nu necesită efectuarea evaluării de mediu.

 

 

Director Executiv,

         ing. Neagu Gheorghe

 

 

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizari,                                               

         Ing. Siminiceanu Gabriel

                                                                                                             Întocmit,

                                                                                                       Ing. Constantin Jehac