Back

PROIECT DECIZIE ETAPĂ DE ÎNCADRARE PUZ

PROIECT DECIZIE ETAPĂ DE ÎNCADRARE

DIN DATA DE 20.12.2016

 

Ca urmare a notificării adresate de BARTHA LEVENTE CSABA, BARTHA MELINDA, GAL BARNA, GAL NOEMI ZSUZSANNA, GAL MARTA,  cu domiciliul în Municipiul Sfântu Gheorghe, strada Stadionului, nr. 15, bl.19, et. 4, ap. 21, judeţul Covasna, privind “ ELABORAREA PUZ PENTRU ZONĂ LOCUINȚE”, propus a fi amplasat în comuna ILIENI, satul SÂNCRAIU, nr. F.N. extravilan, judeţul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 7349/14.12.2016, în baza:

- H.G. nr. 38/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor,

- H.G. nr. 1000/2012, privind reorganizarea şi funcţionarea A.N.P.M. şi a instituţiilor aflate în subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;

- O.U.G. nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare

- H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe (*actualizată*);

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

 

- ca urmare a consultării autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 19.12.2016 la sediul APM Covasna (proces-verbal nr. 33);

-se va solicita punct de vedere sau aviz din partea Inspectoratului pentru Situații de Urgență Covasna’’;

- având în vedere că planul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;

- în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). corelat cu pct. c) şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

D e c i d e:

 

Planul urbanistic zonal “ZONĂ LOCUINȚE”, propus a fi amplasat în Municipiul Sfântu Gheorghe, strada Stadionului, nr. 15, bl.19, et. 4, ap. 21, extravilan, judeţul Covasna, nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

 

 

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

 – conform PUG aprobat al comunei ILIENI, terenul se află în extravilanul satului Sâncrai, în partea de nord a acestuia, fiind considerat zonă agricolă.

Obiectivul planului prevede stabilirea condițiilor necesare pentru realizarea unei micro - zone rezidențiale prin crearea de loturi construibile pentru locuințe individuale, cu regim maxim de înălţime D + P + 1 .Loturile vor beneficia de amenajări de teren pentru agrementarea cadrului amenajat, parcaje publice pentru autoturisme, pe suprafețe de grassbeton sau platformă pietruită, asfaltată, trotuare de acces, alei de incintă, zone verzi publice, curți și grădini private amenajate. Aliniamentul se va stabili astfel încât să se asigure o compoziție ordonată și controlată, se va determina spațiul edificabil. Spațiile libere de construcții și amenajări vor fi amenajate ca spații verzi. Se va asigura acces auto şi pietonal în interiorul amplasamentului. Suprafaţa totală de teren studiată este de 20 264 m2, teren aflat în proprietatea solicitanților. Terenul figurează în CF nr. 24558, CF nr. 26121, CF nr. 25488, CF nr. 130, CF nr. 24559.

Sub aspectul poziției, zona studiată se află la nord de satul Sâncrai la o distanță de cca. 400 m. Vecinătățile sunt : la nord, est, vest și sud sunt terenuri agricole în extravilan. Nu există cursuri de apă în apropiere. Pe terenurile îndepărtate, în intravilan, se găsesc construcții de locuit și case de vacanță, anexe gospodărești, nu se pune problema relaționării între funcțiuni acestea fiind compatibile cu cele propuse în prezenta documentație.

Indici de ocupare a terenului:

 POT maxim = 35,00%,

 CUT maxim = 0,77;

                                                          

Accesul în zona reglementată se va face de pe drumul local de exploatare agricolă existent, derivat din drumul județean Sfântu – Gheorghe - Ilieni . Se propune un drum cu două benzi de circulație care va asigura accesul la fiecare incintă. Drumul nou creat va avea un carosabil de 7 m. Se vor realiza: posibilități de parcare pentru autoturisme în interiorul incintelor; spații verzi plantate, cu rol decorativ, de agrementare în incintele interioare construcțiilor, precum și în spațiile publice, cu rol de protecție, absorbant pentru praf, pulberi, fixare a solului, perdele de protecție în calea curenților de aer. Se va asigura posibilitatea de acces pentru autoutilitare salvări, poliţie, pompieri, altele.

Asigurare utilităţi:

- alimentarea cu apă potabilă se va realiza din rețeaua centralizată de distribuție a apei potabile existentă pe traseul drumului județean. Apa va fi condusă la zona studiată de-alungul drumului local existent, iar la punctele de consum prin branșamente la conducta de alimentare care va fi pozată pe traseul carosabilului interior.

- apele uzate menajere vor fi colectate în două bazine vidanjabile impermeabilizate amplasate în partea de sud – est a amplasamentului pentru asigurarea scurgerii în sistem gravitațional a apelor uzate și pentru a se asigura acces ușor pentru vidanjare. Se vor face contracte individuale pentru vidanjare. Canalizarea menajeră se va rezolva local prin acest sistem, urmând ca după asigurarea posibilităților de racordare la o rețea centralizată, canalizarea să se racordeze imediat la aceasta.

- apele meteorice și de suprafață se vor colecta și se vor conduce prin rigole deschise sau prin rigole realizate sub carosabil, de-alungul drumului carosabil interior propus, apoi spre spațiile verzi din partea de est a amplasamentului.

- apele pluviale vor fi îndepărtate de fronturile construite prin lucrări de sistematizare verticală și amenajări exterioare.

- asigurarea agentului termic: va fi în sistem local, cu centrală termică proprie, utilizând combustibil solid (lemne) sau electrică;

- energia electrică se va asigura prin branşament la reţeaua de distribuţie existentă în zona drumului județean pe baza soluției oferite de firma furnizoare.

- nu există rețea de alimentare cu gaze naturale în zonă;

- racordurile telefonice posibile pot fi realizate din instalațiile de telecomunicații, comunicații electronice existente în zona intravilanului localității Sâncrai, pe baza avizelor solicitate de beneficiari de la deținătorii rețelelor TC existente.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: nu este cazul.

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: planul va contribui la modernizarea şi dezvoltarea zonei;.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program: organizarea circulației, echiparea edilitară a terenului;

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: încadrarea planului a fost efectuată în baza etapelor procedurale din evaluarea strategică de mediu (SEA);

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: nu vor fi efecte semnificative;

b) natura cumulativă a efectelor: terenul este situat în extravilanul localității ;

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): nu este cazul;

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Planul propus, cu o suprafaţă totală de 20,264 m2, se află în extravilanul localităţii, dorindu - se înființarea unei zone de locuințe individuale;

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: nu este cazul;

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: în faza de implementare se vor respecta standardele şi normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: Amplasamentul se situează în afara siturilor Natura 2000 din județ. Pe amplasament nu există dotări turistice.

Obligaţiile titularului:

- solicitarea şi obținerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 371/08.08.2016, emis de Primăria Consiliului Județean Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;

- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- să ia masuri prealabile executării construcţiei obiectivelor, de decopertare a stratului de sol fertil de pe suprafeţele amplasamentelor aprobate, pe care sa-l depoziteze şi să-l niveleze pe terenuri neproductive sau slab productive, indicate de organele agricole sau silvice, in vederea punerii in valoare sau a ameliorarii acestora, conform art. 100 din Legea nr. 18 din 19 februarie 1991 (*actualizată*) Legea fondului funciar;

- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- respectarea OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor Legii nr. 24/2007 privind reglementarea şi administrarea spaţiilor verzi din intravilanul localităţilor (*actualizată*);

- respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;

- respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;

- respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor HG nr. 188/2002, modificată şi completată prin HG nr. 352/2005 şi HG nr. 210/2007 pentru aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;

- respectarea prevederilor Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor cu modificările şi completările ulterioare; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;

- respectarea OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în ziarele Observatorul de Covasna în data de 03.10.2016 şi 06.10.2016;

- Proiectul Deciziei etapei de încadrare se va publica pe pagina proprie de internet a APM Covasna http://apmcv.anpm.ro;

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu – APM Covasna.

Înaintea demarării investiţiei privind lucrările propuse în prezentul PUZ se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentului aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna. Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

 

 

 

Şef  Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                 Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                            ing.Ghican Oana Elena