Back

concurs de recrutare pentru ocuparea funcţiilor publice de execuție vacante

Nr.  7559/22.11.2021                                                                                                                                                                                                                                                                                  

ANUNŢ

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna, cu sediul în Sfântu Gheorghe, jud. Covasna, B-dul G-ral Grigore Bălan, nr. 10, organizează concurs  de recrutare pentru ocuparea funcţiilor publice de execuție  vacante de:

1.Consilier, clasa I, grad profesional superior, ID 379594 - Compartimentul Calitatea Factorilor de Mediu-1 post

2.Consilier, clasa I, grad profesional superior, ID 379585 - Compartimentul Calitatea Factorilor de Mediu-1 post

Durata timpului de lucru: 8 ore/zi, respectiv 40 ore/săptămână.

Concursul de recrutare se va desfăşura la sediul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Covasna, din Sf.Gheorghe, B-dul G-ral Grigore Bălan, nr.10, jud.Covasna, astfel:

        - Proba scrisă  va avea loc în data de 23.12.2021, ora 10.00,

  •  interviul urmând a fi susținut în maxim 5 zile lucrătoare de la data susținerii    probei scrise.            

Condiţii de participare:

În vederea înscrierii la concurs, candidații trebuie să îndeplinească cumulativ condițiile generale prevăzute la art.465 din O.U.G. 57/2019 privind Codul Administrativ:

  • are cetăţenia română şi domiciliul în România;
  • cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
  • are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
  • are capacitate deplină de exerciţiu;
  • este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică.

Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;

  • îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;
  •  îndeplineşte condiţiile specifice, conform fişei postului, pentru ocuparea funcţiei publice;
  •  nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
  • nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
  •  nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
  •  nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.

 

Condiții specifice:

  • condiţiile de studii:

    - studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă

  • condiţiile de vechime în specialitate:

    - minimum 7 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice

 

Dosarele de concurs se depun de către candidați, la secretariatul Agenției pentru Protecţia Mediului Covasna din Sf.Gheorghe, B-dul G-ral Grigore Bălan, nr.10, jud.Covasna în termen de 20 zile de la data afișării prezentului anunț 23.11.2021, respectiv în perioada 23.11.2021-13.12.2021 și conțin în mod obligatoriu următoarele documente:

1. formularul de înscriere, care se va completa în momentul depunerii dosarului;
2. curriculum vitae, modelul comun european; 
3. copia actului de identitate;
4. copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări;
5. copia carnetului de muncă şi după caz, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi, după caz, în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice;
6. copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului;
7. cazierul judiciar care poate fi înlocuit cu o declarație pe proprie răspundere.În acest caz candidatul declarat admis la selecția dosarelor are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfășurării concursului dar nu mai târziu de data și ora organizării interviului.
8. declaraţia pe propria răspundere sau adeverinţa care să ateste calitatea sau lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia.

  Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.

   Copiile de pe actele prevăzute se prezintă în copii legalizate sau însoțite de documentele originale pentru certificarea cu conformitatea.

 

  Relații suplimentare se pot obține de luni până joi în intervalul orar 8.00-16.30 și vineri orele 8.00-14.00 la nr.de tel.0267/323701 int.18-consilier superior Resurse Umane – Farkas Georgeta, e-mail -farkas.georgeta@apmcv.anpm.ro precum și pe pagina de internet a Agenției pentru Protecția Mediului Covasna: http://apmcv.anpm.ro

 

Atribuții prevăzute în fișa postului:

Atribuţii generale

  •  participă la elaborarea şi implementarea programelor şi proiectelor în domeniul protecţiei naturii, conservarea speciilor şi habitatelor, ce urmează a fi finanţate din bugetul public naţional sau din alte surse, cu consultarea ANPM;
  • implementează şi/sau sprijină implementarea politicilor şi strategiilor privind educaţia ecologică şi conştientizarea publicului în domeniul ariilor protejate;
  • asigură accesul publicului la informaţia de mediu, consultarea şi participarea acestuia la luarea deciziilor privind mediul;
  • susţine şi se implică în iniţiativele societăţii civile în domeniul protecţiei mediului;
  • realizează pentru activităţile specifice: procedurile, bazele de date şi rapoartele necesare pentru implementarea controlului managerial intern în cadrul agenţiei;
  • la solicitarea superiorilor ierarhici întocmeste  raport de activitate;
  • respectă normele PSI, de securitate și sănătate în muncă conform legislației în vigoare;
  • respectă Codul de conduită, normele și îndatoririle funcționarului public, conform prevederilor OUG 57/2019-Codul Administrativ;
  • execută alte sarcini și atribuţii stabilite de Directorul Executiv al Agenției pentru Protecția Mediului Covasna;

 

Domeniul Deşeuri

 Atribuţii specifice:

  1. monitorizează implementarea legislaţiei de mediu în domeniul gestionării deşeurilor, la nivel judeţean
  2. înaintează rapoarte către ANPM privind acţiunile de implementare a legislaţiei referitoare la gestionarea deşeurilor la nivel judeţean;
  3. elaborează rapoarte privind starea mediului la nivel judeţean, pe domeniul gestionarea deşeurilor;
  4. asigură suportul tehnic pentru elaborarea actelor de reglementare, pe domeniul propriu de activitate şi participă la vizite de amplasament;
  5. asigură suportul tehnic pentru elaborarea răspunsurilor la sesizări, reclamaţii, întrebări din partea presei, pe domeniul propriu de activitate;
  6. asigură suportul tehnic şi participă la activităţi de informare şi conştientizare, pe domeniul propriu de activitate;
  7. participă la controale tematice, la solicitarea GNM;
  8. participă în programe şi proiecte naţionale şi internaţionale în domeniul gestionării deşeurilor;
  9. colaborează la elaborarea şi monitorizarea planurilor de gestionare a deşeurilor;
  10. aprobă transporturile de deşeuri periculoase pe teritoriul României;
  11. emite avizul de împrăştiere a nămolului conform legislaţiei în vigoare privind protecţia mediului şi în special a solurilor, când se utilizează nămoluri de epurare în agricultură;
  12. aprobă planurile elaborate de operatorii economici în vederea eliminării echipamentelor care conţin sau sunt contaminate cu PCB;
  13. identifică operatorii economici care trebuie să raporteze date şi informaţii referitoare la generarea şi gestionarea deşeurilor şi asigură instruirea acestora;
  14. colectează, validează şi prelucrează date şi informaţii referitoare la gestionarea deşeurilor, conform cerinţelor legale în vigoare, pe următoarele domenii:
  • generarea şi gestionarea deşeurilor municipale şi industriale;
  • deşeuri de ambalaje;
  • deşeuri de echipamente electrice şi electronice (DEEE);
  • vehicule scoase din uz (VSU);
  • deşeurilor de baterii şi acumulatori;
  • echipamente cu PCB / PCT;
  • uleiuri uzate;
  • nămoluri de la epurarea apelor uzate orăşeneşti;
  • depozitarea deşeurilor;
  • incinerarea deşeurilor;
  • transportul deşeurilor pe teritoriul României;
  1. realizează pentru activităţile specifice: procedurile, bazele de date şi rapoartele necesare  pentru implementarea controlului managerial intern în cadrul agenţiei;

Domeniul Chimicale

Atribuţii specifice:

  1. monitorizează implementarea legislaţiei de mediu în domeniul chimicale, la nivel judeţean;
  2. înaintează rapoarte către ANPM privind acţiunile de implementare a legislaţiei referitoare la chimicale la nivel judeţean;
  3. elaborează rapoarte privind starea mediului la nivel judeţean, pe domeniul chimicale;
  4. asigură suportul tehnic pentru elaborarea actelor de reglementare, pe domeniul propriu de activitate şi participă la vizite de amplasament;
  5. asigură suportul tehnic pentru elaborarea răspunsurilor la sesizări, reclamaţii, întrebări din partea presei, pe domeniul propriu de activitate;
  6. asigură suportul tehnic şi participă la activităţi de informare şi conştientizare, pe domeniul propriu de activitate;
  7. participă la controale tematice, la solicitarea GNM;
  8. participă în programe şi proiecte naţionale şi internaţionale în domeniul chimicale;
  9. identifică operatorii economici care trebuie să raporteze date şi informaţii referitoare la chimicale şi asigură instruirea acestora;
  10. colectează, validează şi prelucrează date şi informaţii în domeniul chimicale, conform cerinţelor legale în vigoare, şi întocmeşte inventarele specifice privind:
  • importatorii şi exportatorii de substanţe şi preparate sub incidenţa procedurii PIC;
  • substanţele care depreciază stratul de ozon şi operatorii economici care desfăşoară activităţi cu aceste substanţe;
  • gazele fluorurate cu efect de ser şi operatorii economici care desfăşoară activităţi cu aceste substanţe;
  • clădirile care conţin azbest în construcţie, al articolelor şi materialelor cu conţinut de azbest care devin deşeuri, al depozitelor cu deşeuri de azbest;
  • poluanţii organici persistenţi şi substanţele care vor fi incluse în anexele Regulamentului 850/2004 și ale Convenţiei Stockholm privind poluanţii organici persistenţi;
  • operatorii economici care desfăşoară activităţi cu mercur şi metale grele;
  • operatorii implicaţi și substanțele restricționate conform Regulamentului 552/2009;
  • operatorii implicați în activităţi cu substanţe eligibile la înregistrare conform Regulamentului 1907/2006;
  • realizează pentru activităţile specifice: procedurile, bazele de date şi rapoartele necesare pentru implementarea controlului managerial intern în cadrul agenţiei;

Domeniul Sol, Subsol

Atribuţii specifice:

  • desfăşoară activităţile specifice, conform prevederilor legale în vigoare, în scopul inventarierii, investigării, evaluării, remedierii şi monitorizării zonelor în care solul şi subsolul sunt contaminate;
  • realizează pentru activităţile specifice: procedurile, bazele de date şi rapoartele necesare pentru implementarea controlului managerial intern în cadrul agenţiei;

 

Domeniul Biodiversitate

Atribuţii specifice:

  1. implementează legislaţia din domeniul conservării naturii, biodiversităţii şi utilizării durabile a componentelor sale;
  2. atribuie administrarea ariilor naturale protejate, pe bază de convenţii de custodie, conform legislaţiei în vigoare;
  3. asigură administrarea ariilor naturale protejate care nu sunt atribuite în custodie;
  4. monitorizează activitatea de administrare a ariilor naturale protejate;
  5. elaboreaza măsuri minime de conservare pentru ariile naturale protejate de interes comunitar care nu sunt atribuite în custodie;
  6. îndeplinește atribuții referitoare  la managementul  ariilor naturale protejate pe baza delegării de competență din partea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului;
  7. derulează împreună cu Serviciul Avize, Acorduri, Autorizaţii procedura de evaluare adecvată pentru planuri/proiecte susceptibile să genereze un impact semnificativ asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;
  8. analizează capitolul de biodiversitate din cadrul documentaţiilor privind proiectele/planurile care pot avea un efect negativ semnificativ asupra ariilor naturale protejate, habitatelor naturale, speciilor de floră şi faună sălbatică;
  9. analizează documentaţii tehnice în vederea emiterii declaraţiei autorităţii responsabile cu monitorizarea siturilor Natura 2000 pentru proiectele majore cu finanţare din fonduri comunitare, în conformitate cu prevederile Regulamentului CE 1828/2006;
  10. analizează informațiile GIS privind planuri/proiecte/activități în raport cu ariile naturale protejate;
  11. participă în cadrul Comisiilor de Analiză Tehnică;
  12. contribuie la monitorizarea speciilor şi habitatelor de interes naţional şi comunitar;
  13. realizează şi gestionează baza de date privind reţeaua de arii naturale protejate;
  14. implementează Sistemul Integrat de Management și Conștientizare în România a rețelelei Natura 2000 (SINCRON);
  15. implementează componenta Conservarea Naturii din cadrul Sistemului Integrat deMediu (SIM);
  16. elaborează propuneri privind delimitarea ariilor naturale protejate de interes naţional, a căror limite nu sunt aprobate printr-un act normativ;
  17. emite autorizaţii de recoltare/capturare şi/sau achiziţie şi/sau comercializare a florilor de mină, a fosilelor de plante şi fosilelor de animale vertebrate şi nevertebrate, precum şi a plantelor şi animalelor din flora şi respectiv, fauna sălbatică în conformitate cu prevederile legislației specifice;
  18. transmite Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, un raport referitor la aplicarea derogărilor în cazul speciilor strict protejate, conform legislaţiei în vigoare;
  19. inventariază, monitorizează şi actualizează trimestrial datele privind grădinile zoologice, acvariile publice şi centrele de reabilitare şi/sau îngrijire;
  20. actualizează anual lista colecţiei de animale deţinute în grădinile zoologice, acvariile publice, centrele de reabilitare şi/sau îngrijire;
  21. transmite Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului date relevante în conformitate cu cerinţele registrului naţional privind capturile şi uciderile accidentale;
  22. înregistrează și realizează inventarul privind specimenele CITES în conformitate cu prevederile legislației specifice;
  23. participă la cursuri şi programe de perfecţionare profesională, întâlniri, conferinţe, simpozioane, pe probleme de protecţia naturii;
  24. asigură educarea şi informarea publicului privind obligaţiile ce le revin pentru protecţia şi conservarea capitalului natural la nivel local;
  25.  îndeplinește  orice alte obligații specifice care decurg din prevederile legislative în vigoare sau care sunt atribuite  de către ANPM;
  26. realizează şi actualizează baza de date privind privind locaţiile pentru introducerea deliberată în mediu şi introducerea pe piaţă a organismelor modificate genetic la nivel local;
  27. publică la sediul agenţiei pentru protecţia mediului, din judeţul unde urmează să aibă loc introducerea deliberată în mediu a unui organism modificat genetic, informaţia destinată publicului conform procedurii de autorizare.

 

Bibliografia și tematica:

1.Constituția României,  republicată cu modificările și completările ulterioare;

2. OUG nr.57/2019  privind Codul Administrativ– titlul I si II ale partii a VI-a, cu modificările și completările ulterioare;

3. OUG nr.137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare republicată, cu modificările și completările ulterioare;

4. Legea nr.202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările si completările ulterioare;

5.Hotărârea 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia, cu modificările ulterioare;

6.Ordonanţa de urgenţă nr. 92 din 19 august 2021 privind regimul deşeurilor-în integralitate;

7.Ordonanţa de urgenţă 195/2005 (*actualizată*) privind protecţia mediului aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare- în integralitate;

8.Legea 360/2003 (*republicată*) privind regimul substanţelor şi preparatelor chimice periculoase -în integralitate;

9.Ordin nr. 794/2012 privind procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deseuri de ambalaje- în integralitate;

10.Legea 212/21.07.2015 privind modalitatea de gestionare a vehiculelor si a vehiculelor scoase din uz -în integralitate;

11.Ordonanța de urgență nr 5/2015 privind deșeurile de echipamente electrice și electronice -în integralitate;

12.Ordonanţa de urgenţă 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare -în integralitate.

 

Tematica:

  • Drepturile, libertăţile şi îndatoririle fundamentale ale cetăţenilor;
  • Statutul funcţionarilor publici;
  • Prevenire şi sancţionare forme de discriminare;
  • Egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi ;
  • Organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • Reglementări privind regimul deșeurilor și a ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice.

 

Director Executiv

ing. Neagu Gheorghe

 

 

 

Afișat azi, 23.11.2021,ora 8.30

Consilier super. Resurse Umane Ing.Farkas Georgeta