Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Nr. 73 din 08.11.2019

 

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de   EUROSTEEL SRL, cu sediul în municipiul Sfântu Gheorghe, Aleea Harniciei, nr. 12, județul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 4827/ 25.08.2018, înregistrată electronic în SIM cu nr. 205/22.08.2018, respectiv depunerii Memoriului de prezentare cu nr. 6703/07.10.2019

în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare, autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 24.10.2019 că proiectul „Amenajare atelier galvanizare electrolitica, montare sisteme de tratare a apelor uzate, platforme betonate si amplasare containere cu caracter provizoriu”, propus a fi amplasat în municipiul Târgu Secuiesc, str. Gării, FN, județul Covasna, nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului

Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

proiectul se încadrează în prevederile Hotărârii Guvernului nr. 292/2018, anexa nr. 2, la punctul  pct. 10.a și pct. 13.a

  1. în urma anunţurilor publice:

- anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat la sediul şi pe pagina proprie de internet în data de 31.10.2019;

- anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în Observatorul de Covasna din data de 28.10.2019;

nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;

  1. Punctele de vedere din partea membrilor Comisiei de Analiză Tehnică (CAT):

- Administrația Bazinală de Apă Olt - Sistemul de Gospodărire a Apelor Covasna (SGA) nr. 5654/SL/28.10.2019, înregistrată la APM Covasna cu nr. 7123/28.10.

2019, privind necesitatea obtinerii avizului de a gospodărire a apelor

- Direcția Județeană pentru Cultură Covasna, nr. 1395/23.10.2019, înregistrată la APM Covasna cu nr. 7023/23.10.2019, că nu este necesară obtinerea avizului de specialitate pentru proiect, deoarece amplasamentul nu se află în zona de protecţie a monumentelor istorice

           - Inspectoratul pentru Situații de Urgență Mihai Viteazul al Județului Covasna (ISU)

           nr. 2908437/23.10.2019 înregistrată la APM Covasna cu nr. 7103/25.10.2019, ca

           obiectivul face obiectul avizării şi/sau autorizării privind securitatea la incendiu

- Direcția de Sănătate Publică Covasna (DSP) nr.5099/22.10.2019, înregistrată la APM Covasna cu nr. 7096/25.10.2019, privind depunerea documentatiei la Biroul  avize şi autorizări  

  1. Proces-verbal ședință CAT nr. 28/24.10.2019;
  2. Lista de control EIA întocmit conform Ord. M.A.P.M. nr. 863 din 26 septembrie 2002 privind aprobarea ghidurilor metodologice aplicabile etapelor procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului;
  3. Memoriul de prezentare depus la APM Covasna cu nr. 6703/07.10.2019
  4. Prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

1.1Situatia existentă

Hala de productie (C2) cu suprafata desfasurata de 835 mp, si teren de 1000 mp in jurul halei, inchiriate de la municipiul Târgu Secuiesc (contract nr. 9344/31.10.2016, extras de carte funciara nr. 29103/01.09.2016; Terenul municipiului are in totalitate de 64901 mp si are destinatia de sit industrial). Pardoseala halei este betonata, iar terenul aferent este acoperita cu vegetatie (iarba). Situl industrial este accesibilă prin intermediul Drumului Județean 121, printr-o stradă de acces care face legătura între drum județean și sit industrial. În incinta sitului sunt realizate căi de acces asfaltate, în consecință nu sunt necesare de a realiza căi noi de acces respectiv nu este necesară modificarea celor existente

1.2 Situatia propusă

Se propune amplasarea unei linii de galvanizare si unei instalatii de tratatre (epurare) a apelor uzate in interiorul halei si amplasare de 3 containere metalice (Depozit produse finite; Depozit chimicale; Grupuri sanitare și vestiare), pe terenul din jurul halei, pe dale de beton si asigurarea cailor de acces pietonale tot din dale de beton

▪  Linia de galvanizare (Zincare slab acida, pH 5 – 5,8; T 50 – 70 ⁰C) va avea urmatoarele bai (in paranteza volumul acestora in mc): degresare ( 0,8); degresare (0,8); spălare (0,84); degresare electrolitică (0,9); spălare  (0,84); spălare ((0,84); decapare (0,84); spălare (0,84); spălare (0,84); spălare (0,84); zincare (0,9); zincare (0,9); zincare (0,9); zincare (0,9); zincare (0,9); zincare ( ); spălare (0,84); activare ( ); pasivare ( ); spălare (0,84); spălare (0,84); spălare (0,84); cuvă goală (0,7); cuvă goală (0,7); cuvă goală (0,7). Linia va fi dotata cu o centrifuga pentru uscarea pieselor

Piesele (suruburi de dimensiuni mici) sunt  încărcate în 6 tambururi rotative cu dimensiunile  L= 800 mm, D= 600 mm. Intr-un tambur pot fi introduce intre 70 - 100 kg șuruburi. Timpul de parcurgere a tamburului prin toata linia de galvanizare este de 110 minute. Ciclul unui tambur este 140 minute (10 minute încărcare tambur + 20 minute golire tambur si centrifugare +110 minute). Capacitatea de producție estimata este de 1300 kg/schimb

In procesul de galvanizare sunt utilizate următoarele substante/amestecuri chimice (declaratia beneficiarului):

-  predegresare, degresare chimica, degresare electrochimica: hidroxid de sodiu;

-  zincare acida: clorura de zinc, clorura de potasiu, acid boric, lunacid;

-  activare: acid azotic.

Apele uzate concentrate rezultate din procesul de galvanizare colectate separat in recipienti de mase plastice si depozitate in magazia de chimicale pana la valorificare

Apele uzate de concentratie mica sunt tratate in statie de preepurare ape uzate, dupa care sunt evacuate in canalizarea menajera

Scurgerile accidentale provenite din băile linia de galvanizare sunt colectate prin tăvi confecționate din plăci de polietilenă, amplasate sub băile liniei, si vor fi evacuate in două rezervoare din mese plastice armate cu fibră de sticlă, având volumul util de 7,0 mc fiecare, într-un bazin de beton impermeabilizat, subteran (montaj tip "tank in tank"). În aceste rezervoare se va realiza și golirea intenționată a cuvelor din cardul liniei de galvanizare. Volumul reprezintă 42% din volumul util total ale liniei de galvanizare. Apele vor fi repompate in statia de preepurare ape uzate

▪ Instalatia (funcționare automata, capacitate 3,0 mc/h) de preepurare ape uzate va avea urmatoarele componente:

- Instalația de preparare și dozare lapte de var. Rezervor 500 litri echipat cu mixer și pompă peristaltică automată, comandat de senzorul pH. Reactivul dozat: lapte de var

- Reactorul cu contact cu mixer lent. Rezervor cilindric de 5,0 mc cu partea colectoare conică, din polipropilenă, echipat cu mixer lent și senzor pH, cu control de nivel

- Rezervor concentrator de nămol. Rezervor cilindric de 5,0 mc cu partea colectoare conică din polipropilenă, cu control de nivel

- Pompă de nămol. Pompă cu membrană dublă, acționare pneumatică  FPM, din polipropilenă, Caracteristici: 3 mc/h, P=6 bar

- Filtru presă cu camera. Comandă hidraulică cu acționare manuală pentru închiderea presei, cu prinderea laterală a seturilor de plăci (plăci, rame, camere) cu pânză de presă din polipropilenă. Suprafață de filtrare  8,4 mp; Volum util 35 l; Grosimea turtei 30 mm

- Filtru multimedia. Monobloc, cilindric, funcționare automata. Coloana filtrantă: simplex, interior polietilenă, exterior fibră de sticlă armat cu rășină poliesterică, cu filtre de uniformizare a curgerii la cele două capete. Încărcătură filtrantă: nisip cuarțos multistrat cu granulație variabilă. Valve de acționare pneumatică, supapă de aerisire, robinete de prelevare probe, material conducte PVC, EPDM. Debit filtrare nominal : 3 mc/h.

- Filtrul cu rășini schimbătoare de ioni pentru metale grele. Coloana schimbătorului de ioni din rășină poliesterică armată cu fibră de sticlă Capacitate nominală : 3,0 mc/h. Volum rășină : 140 l. Mod de funcționare : manual, la epuizare rășinii încărcătura se schimbă. Legături hidraulice : DN40 (apă uzată brută), DN40 (apă tratată – epurată).

- Instalația de neutralizare a apei epurate. Rezervor cilindric de 6,0 mc din polipropilenă. cu senzor de pH și control de nivel,

▪  Instalatia de purificarea aerului de vapori si aerosoli rezultati la procesul  de galvanizare Sistemul este formată din:

-  Hote de formă și mărime adecvată, amplasate deasupra cuvelor de tratare,

-  Turn de spălare cu apă a gazelor reziduale, cu circulație în curent;

-  Ciclon de separare, Dn 1500 mm, H 5500 mm

-  Ventilator de 7,5 kW,

-  Pompă apă de 2,2 kW

-  Țeavă principală, Dn 600 mm

-  Țeavă secundară, Dn 400 mm

-  Țeavă auxiliară, Dn 160 mm

-   Coș, Dn 500 mm

▪  Utilitati:

- Alimentare cu apă: din rețeaua orășenească prin branșament propriu. Consumul de apa estimat este de 10 mc/zi, din care 0,5 mc in scop menajer. Apa utilizata in scop industrial va fi tratata cu o instalatie de dedurizare cu shimbatori de ioni, regenerare cu NaCl.

-  Energia electrica: din reteaua publica. Consumul orar estimat este de 60 kWh

-  Încălzirea spatiilor se realizeaza cu panouri radiante electrice

-  Evacuarea apelor uzate: se va realiza în rețeaua de canalizare din incinta sitului industrial, care este racordată la sistemul public de canalizare menajeră,

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității: nu este cazul

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate: Tipurile şi cantitatile de deşeuri ce vor rezulta

-  in timpul excutiei: pamant, pietris excavat, deseuri de materiale de constructii; deseuri de ambalaje material de constructii; deşeuri menajere

- in timpul exploatarii:

Cod deșeu

(HG 856/2002)

Denumire deșeu

Starea de

agregare

Activitatea care le generează

Mod de depozitare

11 01 05*

Acid clorhidric

 uzat

lichidă

Decaparea pieselor

Soluțiile sunt depozitate temporar în ambalaje din polietilenă și păstrate în magazia de chimicale până la valorificare

11 01 09*

Nămol de la stația de neutralizare

Uscata

Provenit din neutralizarea soluțiilor epuizate de la atelierul de tratare chimică a pieselor

Depozitare în containere metalice etanșe în depozitul nămol de la stația de neutralizare

15 01 10*

Ambalaje de substanțe periculoase

Solidă

Ambalaje de materii prime

Butoaie sau ca atare, magazia de chimicale

20 03 01

Deșeu menajer

Solidă

De pe tot amplasamentul

Colectare în europubele, pe o platformă amenajată

 

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: emisii de gaze de esapament, poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor, transportul materialelor, deşeurilor şi a componentelor necesare execuţiei, organizarea de şantier, praf de la manipularea unor materiale pulverulente; poluarea solului cu produse petroliere de utilaje defecte, alimentate sau neintretinute corespunzator

- surse de poluare atmosferei în perioada de funcţionare Vapori si aerosoli  de HCl, HNO3, NaOH, ZnCl2

- deversari accidentale de substante/preparate periculoase sau de ape uzate industriale netratate,  pe sol, in canalizarea localitatii, in apele de suprafata sau subterane

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice:

- în cazul unor poluări accidentale cu hidrocarburi provenite de utilajele și mijloacele de transport folosite în timpul execuției;

- deversari accidentale de substante/preparate periculoase sau de ape uzate industriale netratate pe sol, in canalizarea localitatii, in apele de suprafata sau subterane

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): - disconfort pentru populatie - emisii de praf, zgomot, vibratii, gaze de esapament, emisii specifice turnarii imbracamintei afalitice

2. Amplasarea proiectului

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: conform Certificatului de urbanism:

-  regimul juridic: imobil in proprietatea Drumuri Nationale, in administrarea  

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia:

-  nu este cazul

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – nu este cazul;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional;

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislația privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislația privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislației din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică – nu este cazul.

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: zona rezidentiala de servicii, industriala.

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: - nu este cazul

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată):

- Unitatea se afla in zona industriala a municipiului Târgu Secuiesc si nu se afla in apropierea ariilor naturale protejate, cu impact redus asupra populatiei si a ariilor naturale protejate in cazul functionarii normale, impact semnificativ  în cazul producerii unei poluări accidentale

  b) natura impactului:

- zgomote și vibrații, emisii de praf în atmosfera, poluarea solului cu produse petroliere, generate de utilaje pe perioada de execuție, sau a celor neintretinute corespunzator in timpul executiei

- impact potențial, asupra solului, apelor de suprafata si subterane in cazul producerii de poluări accidentale, impact asupra atmosferei prin evacuarea gazelori si vaporilor rezultati de la linia de galvanizare – in timpul exploatarii

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: impact redus in cazul functionarii normale, semnificativ în cazul producerii unei poluări accidentale

  e) probabilitatea impactului – redus, numai în cazul producerii unei poluări accidentale cu hidrocarburi, sau cu materiale în timpul execuției lucrărilor; probabil cu substante/

amestecuri sau deseuri periculoase in timpul functionarii

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impact redus in perioada de executie, impact, care poate fi semnificativ in cazul producerii de poluari accidentale in timpul functionarii

   g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

  (h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: pot fi evitate prin manipularea atentă a substantelor/preparatelor periculoase, a deşeurilor, prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor si instalatiilor; asigurarea etanseitatii liniei de galvanizare, a cuvelor de retentie, a sistemului de tratare si de evacuare ape uzate  

II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 (Actualizată), privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ.

 

III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele:

- proiectul propus intră sub incidenţa prevederilor art. 48 b) din Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- conform procesului-verbal nr. 6 al ședinței CAT din data de 24.10.2019, proiectul nu necesită studiu de impact asupra corpurilor de apă;

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta: prevederile OUG 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare;
  2. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  3. Respectarea prevederilor Legii 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător; Legii  211/2011 privind regimul deşeurilor; Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare; HG 188/2002 (a), pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate; Ord.MS 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igiena si a recomandărilor privind mediul de viata al populatiei; SR 10009-2017 privind limitele admisibile a nivelului de zgomot; STAS 12574-87 privind conditiile de calitate ale aerului din zonele protejate; STAS 6161/3- 89 – masurarea nivelului de zgomot in localitatile urbane; HG 321/2005(A) privind evaluarea şi gestionarea zgomotului ambient; HG 856/2002 privind evidenta gestiunii deseurilor (a); HG 1175/2007 (ADR), pentru aprobarea Normelor de efectuare a activităţii de transport rutier de mărfuri periculoase în Romania; HG 1061/2008 privind transportul deseurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul Romaniei; HG 235/2007 privind gestionarea uleiurilor uzate
  4. Conform adresei nr. 357/19.03.2019 din partea Direcției Județene pentru Cultură Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 2334/ 27.03.2019, Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor;
  5. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate;
  6. După terminarea lucrărilor de execuție terenul ocupat temporar va fi redat destinației inițiale;
  7. Deşeurile se colectează selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/ eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  8. Implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;
  9. Pe parcursul execuţiei lucrărilor se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale;
  10. Obţinerea tuturor avizelor precizate în Certificatul de urbanism nr. 310/12.12.2017 emis de Primăria Municipiului Târgu Secuiesc, cu prelungirea valabilitatii şi respectarea condiţiilor din acesta şi din documentaţia tehnică;
  11. Toate băile liniei de galvanizare, centrifuga, respectiv toti componentii instalatiei de epurare a apelor uzate rezultate din proces trebuiesc asezate în cuve de retenție (cuvele liniei de galvanizare trebuiesc asezate alipite, ca sistemul să aibă continuitate), dimensionate corespunzător (V, L, l, H)
  12. Efectuarea unui breviar de calcul pentru consumurile de apă, evacuări de ape uzate
  13. Descrierea amanuntita a instalației de epurare a ape uzate galvanice, respectiv a procesului de epurare
  14. Planurile (vedere de sus) a liniei de galvanizare şi instalației de epurare, pe care vor fi vizualizate rețelele de alimentare, evacuările, băile de galvanizare, rezervoarele, robineți/vane, rezervoare, pompe, cuve de retenție, etc.)
  15. Depunerea documentatiilor pentru obtinerea actelor de reglementare din partea ISU Covasna SGA Covasna, DSP Covasna, (Autorizatie ISU, Aviz SGA; Aviz DSP). Decizia finală se emite după obţinerea avizelor.
  16. Titularul va informa în scris APM Covasna ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei.
  17. Titularul va notifica în scris APM Covasna la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.

 

Dupa terminarea lucrarilor titularul va depune documentatia la APM Covasna in vederea emiterii autorizatiei de mediu

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare

 

Nerespectarea prevederilor prezentului acord de mediu se sancţionează conform prevederilor legale în vigoare.

 

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, cu excepția situațiilor în care:

 

a) apar elemente noi, necunoscute la data emiterii acesteia,

b) este modificată legislația relevantă,

c) este schimbat regimul de protecție,

d) sunt modificate datele care au stat la baza emiterii.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un

drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ

competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului 445/2009Legii contenciosului administrativ 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie

neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. f), considerându-se că

acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanțe odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele

prevăzute la art. 21 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută

la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de solutionare a plângerii prealabile prevăzută la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU Gheorghe

 

 

 

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize,

Acorduri, Autorizaţii,                                                                  Întocmit,

Ing. SIMINICEANU Gabriel Nicolae                                            Ing. BORBÁTH József

 

 

 

 

 

Responsabil Biodiversitate,

Geogr. Berde Lajos