Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

din 22.05.2020

 

Ca urmare a notificării adresate de TUZSON ZSOLT ALBIN, cu domiciliul în municipiul Sfântu Gheorghe, str. Vasile Goldiș, nr. 20, bl. 16, sc. C, ap. 7, județul Covasna, în scopul „ELABORARE PUZ ZONĂ REZIDENȚIALĂ”, amplasat în comuna Arcuș, satul Arcuș,  jud. Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 2211/30.04.2020,

În baza:

- OUG nr. 68/2019, Art. 6. al. (1) privind înfiinţarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor prin reorganizarea Ministerului Mediului şi prin comasarea cu Ministerul Apelor şi Pădurilor, prin preluarea activităţilor şi structurilor acestuia, precum şi a unităţilor aflate în subordinea, coordonarea şi sub autoritatea celor două ministere,

- Hotărâre de Guvern nr. 43/16.01.2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor;

- HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;

- O.U.G. 195/2005 privind protecția mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările utlerioare;

- H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe, cu modificările și completările ulterioare;

- prevederile Ord. nr. 995/2006 pentru aprobarea listei planurilor şi programelor care intră sub incidenţa H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările și completările ulterioare;

- Ord. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;

- Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România;

- Ord. nr. 1.447 din 24 noiembrie 2017 privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare şi custodie a ariilor naturale protejate;

 

 

Agenţia de Protecţie a Mediului Covasna ca urmare a:

 

- punctelor de vedere transmise de către membrii CSC;

- Adresa cu nr. 586/12.05.2020, înregistrat la APM Covasna cu nr. 2527/19.05.2020, emisă de Direcția Județeană pentru Cultură Covasna;

- Proces verbal nr. 11 din data de 21.05.2020 încheiat în urma punctelor de vedere transmise de către membrii CSC;

- în conformitate cu prevederile art. 5. alin (3) pct. a) și a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potențiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe;

- în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

 

D e c i d e:

 

Planul „ELABORARE PUZ ZONĂ REZIDENȚIALĂ”, amplasat în comuna Arcuș, satul Arcuș, jud. Covasna, titular TUZSON ZSOLT ALBIN, cu domiciliul în municipiul Sfântu Gheorghe, str. Vasile Goldiș, nr. 20, bl. 16, sc. C, ap. 7, județul Covasna nu necesită evaluare de mediu și nu necesită evaluare adecvată și se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

 

Descrierea planului:

 

Planul de față propune realizarea unei microzone de locuinte individuale in comuna Arcus. Terenul de amplasament studiat se afla in extravilanul satului Arcus, in partea de sud-est a acestuia. Se intentioneaza amenajarea unei zone cuprinzand loturi de locuinte  unifamiliale, independente, circulatii auto si pietonale, spatii verzi amenajate in vederea crearii unui confort corespunzator pentru rezidenti.  Ansamblul se contureaza ca o micro-zona amenajata, cu constructii si cladiri cu regim maxim de inaltime Parter + mansarda, acestea adapostind locuinte si anexe gospodaresti ( garaje proprii, centrale termice proprii, depozite de lemne, alte anexe similare ) , amplasate intr-un cadru natural propice, oferind conditii avantajoase prin relief, vegetatie, peisaje si clima pentru functionarea obiectivului propus de initiator. Se va realiza un drum nou derivat din  traseul DJ 121 B situat la vest de amplasament  care va deservi toate loturile. El va fi bordat de o fasie de spatiu verde public si trotuar pietonal.

Zona studiata este situata in extravilanul comunei Arcus. Terenul este liber de constructii si amenajari.

Suprafata totala de teren aflat in proprietatea beneficiarului este de 4,977 din care se propune reglementarea si introducerea in intravilan a suprafetei de 4.977 mp. Terenurile care compun amplasamentul sunt ocupate in timpul verii de vegetatie agricola.

 

PROPUNERI DE DEZVOLTARE URBANISTICA:

Conform temei de proiectare, s-au propus constructii si amenajari  specifice unei microzone de de locuit. In esenta este o incinta lotizata pentru constructii de locuinte individuale, independente.

Obiective propuse :

Obiectivele principale propuse sunt :

  • CLADIRI DE LOCUIT UNIFAMILIALE, INDEPENDENTE,  anexe gospodaresti ( garaj, atelier de bricolaj, depozit combustibil solid, depozit unelte de gradinarie, sere, solarii, gratar amenajat, umbrar, pergola )
  • Acces carosabil, acces pietonal, trotuare.
  • Spatii verzi publice amenajate
  • Imprejmuire incinte

 

Bilant teritorial – situația propusă

Specificatie

ha

%

suprafata totala studiata

1,90

X

Suprafata reglementata

0,50

100,00

suprafata ocupata de constructii

0,06

12,00

Suprafata ocupata de circulatii pietonale

0,03

6,00

suprafata ocupata de circulatii carosabile

0,14

28,00

suprafata ocupata de echipamente edilitare

0,02

4,00

suprafata ocupata de destinatii speciale

0,00

0,00

Suprafata ocupata de curti si gradini

0,23

46,00

Suprafata ocupata de spatii verzi publice

0,02

4,00

Suprafata ocupata de alte functiuni

0,00

0,00

 

 

 

Din suprafata totala ocupata, suprafata ocupata de edificabil

0,11

22,00

suprafata totala ocupata

0,50

100,00

 

Indici de ocupare a terenului :

Procent de ocupare a terenului POT maxim  =  35,00 %

Coeficient de ocupare a terenului CUT maxim = 0,60

Dezvoltarea echiparii edilitare

Alimentare cu apa :        

Alimentarea cu apa se va realiza prin racord la reteaua centralizata de alimentare cu apa existenta la limita amplasamentului.  Apa va fi condusa la punctele de consum prin bransament la conducta de alimentare si retea de distribute interioara, tevi din material plastic pozate pe pat de nisip. Conductele de distributie preconizate vor urmari traseele cailor de circulatie carosabile si pietonale interioare propuse.

Canalizare menajera

Apele uzate menajere se vor conduce prin retea de canalizare menajera subterana catre reteaua centralizata de colectare existenta a comunei.

Canalizare pluviala

Apele meterorice si de suprafata se vor conduce prin rigole deschise pe langa  traseele carosabile si pietonale spre spatiile verzi amenajate, spre rigolele drumurilor publice.

Incalzire

Spatiile interioare vor putea fi incalzite de la centrale  termice proprii functionand  cu energie electrica, sau cu combustibil solid, lemn si peleti.

Apa calda menajera va fi putea fi furnizata de aceleasi centrale, in completare se va putea incerca utilizarea de panouri solare.

Alimentare cu energie electrica :

Pentru asigurarea alimentarii cu energie electrica necesara circuitelor de iluminat si prize precum si iluminatului exterior, se va realiza racordul la reteaua existenta aproape de amplasament.

Telecomunicatii :

Racordurile telefonice posibile pot fi realizate din instalatiile de telecomunicatii existente in zona intravilanului localitatii Arcus, pe baza avizelor solicitate de benefiar de la detinatorii retelelor Tc  existente, prin extinderea acestora.

Alimentare cu gaze naturale :

Nu exista retele de alimentare cu gaze naturale in zona.

Gospodarie comunala :

Se va rezolva in mod corespunzator colectarea si depozitarea temporara a deseurilor menajere si a celor rezultate din ambalaje si altele asemenea. Acestea se vor colecta conteinerizat si se vor depozita in depozitele agrementate din zona. Materialele refolosibile, PET-uri, hartie si carton, textile, sticla si metal se vor colecta separat si se vor preda la unitati specializate de colectare.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele:

          Conform CU nr. 150 din 01.04.2020, eliberat de Consiliul Județean Covasna, terenul identificat prin nr. CF. 27826, 26787 Arcuș, în suprafaţă totală de 4977 mp se află în proprietatea beneficiarului situat în extravilanul localității şi este liber de construcţii, folosință actuală arabil.

Amplasamentul studiat se afla situat in extravilanul comunei Arcus, in partea sud – est  a acestuia. El se intinde pe un teren orientat de la est spre vest. Este delimitat la vest de traseul  drumului judetean, la est, sud si nord de terenuri agricole.

Exista in zona interes din ce in ce mai crescut pentru dezvoltarea in perspectiva apropiata a unor microzone de locuinte, altele de productie si servicii, alte obiective. Apropierea de municipiu, preturile terenurilor precum si oportunitatile pe care zona le ofera, fac ca acest areal sa fie din ce in ce mai cautat

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

Obiectivele principale propuse sunt :

  • CLADIRI DE LOCUIT UNIFAMILIALE, INDEPENDENTE,  anexe gospodaresti ( garaj, atelier de bricolaj, depozit combustibil solid, depozit unelte de gradinarie, sere, solarii, gratar amenajat, umbrar, pergola )
  • Acces carosabil, acces pietonal, trotuare.
  • Spatii verzi publice amenajate
  • Imprejmuire incinte

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program:

Problemele de mediu relevante pentru plan sunt următoarele: echiparea cu utilităţi a amplasamentului de aşa manieră încât să nu impieteze asupra factorilor de mediu, folosind instalaţii, echipamente şi utilaje ale căror caracteristici sunt compatibile cu normele de protecţia mediului. Aspectele de protectia mediului se rezuma la rezolvarea utilitatilor de asa maniera incat sa nu impieteze asupra integritatii factorilor de mediu, folosind instalatii, echipamente si utilaje ale caror caracteristici sunt compatibile cu normele de protectia mediului, si, evident, o utilizare, o explotare corespunzatoare a tuturor constructiilor, amenajarilor si dotarilor.

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu:

Nu este cazul.

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: Efecte nesemnificative.

După terminarea lucrărilor este obligatorie refacerea cadrului natural afectat de lucrări.

b) natura cumulativă a efectelor: Nu este cazul

c) natura transfrontieră a efectelor: Nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): Construcțiile prevăzute vor respecta reglementările propuse prin plan.

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Terenul este liber liber de constructii si amenajari. Este notat in cartea funciara nr 26787, 27826 Arcus. Suprafata totala de teren aflat in proprietatea beneficiarului este de 4,977 din care se propune reglementarea si introducerea în intravilan a suprafetei de 4.977 mp.

Indici de ocupare a terenului propuși:

Procent de ocupare a terenului POT maxim  = 35,00  %

Coeficient de ocupare a terenului CUT maxim = 0,6.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: se găsește în perimetrul sitului arheologic înscris în Repertoriul Arheologic Național cu denumirea de Așezarea hallstattiană de la Sfântu Gheorghe – Arcuș (Cod RAN 63401.22);

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: Atât în faza de construcție, cât și în faza de funcționare a obiectivelor propuse se vor respecta standardele și normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: Prin grija beneficiarilor se va asigura o bună gospodărire și folosire a incintei.

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: planul în sine nu are un efect asupra acestor zone.

Obligațiile titularului:

  • Solicitarea şi obținerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 150 din 01.04.2020, emis de Consiliul Județean Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;
  • Conform Procesului-verbal nr. 11 din data de 21.05.2020, încheiat în urma punctelor de vedere transmise de către membrii CSC s-a stabilit:

- necesitatea depunerii documentației la SGA Covasna în vederea obținerii avizului.

- necesitatea efectuării descărcării de sarcină arheologică în cazul efectuării unor lucrări care necesită intervenții în sol. Direcția Județeană pentru Cultură Covasna a emis Adresa cu nr. 586/12.05.2020, înregistrat la APM Covasna cu nr. 2527/19.05.2020  prin care comunică că terenul care va fi transformat în zonă rezidențială, se găsește în perimetrul sitului arheologic înscris în Repertoriul Arheologic Național cu denumirea de Așezarea hallstattiană de la Sfântu Gheorghe – Arcuș (Cod RAN 63401.22), prin urmare beneficiază de regimul de protecție al patrimoniului arheologic. În cazul efectuării unor lucrări care necesită intervenții în sol (construcții, amenajări ale terenului, branșamente subterane etc.), se va efectua o cercetare arheologică preventivă în vederea efectuării descărcării de sarcină arheologică în conformitate cu Art. 2., e), 1din OG nr. 43 din 2000 republicată, pe toată suprafața afectată de proiect.

  • Respectarea legislației de mediu în vigoare.
  • Să respecte în integralitate prevederile următoarelor acte normative:
    • O.U.G. 195/2005 (*actualizată*) privind protecția mediului;
    • O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice;
    • Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
    • Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
    • Legea nr. 211 din 15 noiembrie 2011 privind regimul deşeurilor
    • Ordinul Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;
    • se vor respecta prevederile HG nr. 188 / 2002, modificată prin HG 352 / 2005, privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;
    • Legea nr. 47/2012 pentru modificarea și completarea Legii nr. 24/2007, privind reglementarea și administrarea spațiilor verzi din intravilanul localităților.
  • În perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii; Nu se vor folosi materiale poluante, periculoase și nocive;

Informarea și participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile privind inițierea PUZ, publicate în ziarul Observatorul de Covasna în data de  04.05.2020 și 07.05.2020;

- Proces verbal nr. 11 din data de 21.05.2020 încheiat în urma punctelor de vedere transmise de către membrii CSC;

- Anunț public privind decizia etapei de încadrare și proiectul deciziei afișat pe site-ul APM Covasna (http://apmcv.anpm.ro) din data de 22.05.2020;

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu – APM Covasna.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări sau este revizuit, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentuluii aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările și completările ulterioare.

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU Gheorghe

 

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizații,                                                 Întocmit,

Ing. SIMINICEANU Gabriel Nicolae                                                Ing. FARKAS Berta