Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

din 22.05.2020

 

 

Ca urmare a notificării adresate de IUGA ROXANA ȘI IUGA FLORIN LIVIU, cu domiciliul în municipiul Sfântu Gheorghe, str. Avântului, nr. 3, bl. 19, sc. B, et. 2, ap. 10, județul Covasna, în scopul „ELABORARE DOCUMENTAȚIE DE URBANISM PUZ-LOTIZARE LOCUINȚE INDIVIDUALE-CHILIENI”, amplasat în municipiul Sfântu Gheorghe, satul Chilieni,  jud. Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 2153/27.04.2020,

În baza:

- OUG nr. 68/2019, Art. 6. al. (1) privind înfiinţarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor prin reorganizarea Ministerului Mediului şi prin comasarea cu Ministerul Apelor şi Pădurilor, prin preluarea activităţilor şi structurilor acestuia, precum şi a unităţilor aflate în subordinea, coordonarea şi sub autoritatea celor două ministere,

- Hotărâre de Guvern nr. 43/16.01.2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor;

- HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;

- O.U.G. 195/2005 privind protecția mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările utlerioare;

- H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe, cu modificările și completările ulterioare;

- prevederile Ord. nr. 995/2006 pentru aprobarea listei planurilor şi programelor care intră sub incidenţa H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările și completările ulterioare;

- Ord. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;

- Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România;

- Ord. nr. 1.447 din 24 noiembrie 2017 privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare şi custodie a ariilor naturale protejate;

Agenţia de Protecţie a Mediului Covasna

- ca urmare a punctelor de vedere transmise de către membrii CSC- de la DSP Covasna  Notificare înregistrată la APM Covasna cu nr. 2422/13.05.2020;

- Proces verbal nr. 11 din data de 21.05.2020 încheiat în urma punctelor de vedere transmise de către membrii CSC;

- în conformitate cu prevederile art. 5. alin (3) pct. a) și a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potențiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe;

- în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

 

D e c i d e:

 

Planul „ELABORARE DOCUMENTAȚIE DE URBANISM PUZ-LOTIZARE LOCUINȚE INDIVIDUALE-CHILIENI”, amplasat în municipiul Sfântu Gheorghe, satul Chilieni, jud. Covasna, titular, IUGA ROXANA ȘI IUGA FLORIN LIVIU cu domiciliul în municipiul Sfântu Gheorghe, str. Avântului, nr. 3, bl. 19, sc. B, et. 2, ap. 10, județul Covasna nu necesită evaluare de mediu și nu necesită evaluare adecvată și se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

 

Descrierea planului:

 

Inițiatiorul lucrării solicită lotizarea parcelei cu suprafața de 16 800 mp în vederea construirii de case de locuit individuale prin extinderea intravilanului localității Chilieni.

Conform PUG aprobat terenul este:

  • partial ( 3 344mp) în intravilan, reglementat prin PUZ  aprobat .
  • partial (13 456mp) în extravilan

Conform PUG reactualizat, proiect în faza de avizare, intregul teren este prevăzut a fi introdus în intravilan ca zona de locuinte.

Lotul ce face obiectul studiului este teren arabil, nu exista construcții sau imprejmuiri.

Pe strada Campului exista case de locuit individuale.

La vest de terenul studiat sunt grădini ale unor gospodarii individuale, cu imprejmuiri provizorii.

acest proiect este oportun a fi realizat pe acest amplasament,  răspunde cerintelor populatiei de a construi case de locuit în zona.

 

SITUAȚIA PROPUSĂ:

Extindere intravilan

Intravilanul propus prin acest PUZ se inscrie in intravilanul propus prin PUG in curs de avizare si continua limita stabilita prin PUZ–ul cu care se invecineaza.

Din totalul de 16 800mp care reprezinta intreaga parcela suprafata de 13 456mp aflata momentan in extravilan va fi introdusa in intravilan.

Drumurile, inclusiv terenul necesar modernizarii acestora vor fi introduse in intravilan. 

Bilant teritorial  - zona reglementata

 

existent

propus

 

mp

%

mp

%

Teren arabil

16 800

88.89

-

-

Zona rezidentiala (inclusiv circulatii private)

-

-

14 971

79.21

Circulatii

2 100

1.11

3 929

20.79

TOTAL

18 900

100.00

18 900

100.00

 

Bilant teritorial  comparativ – CF 39649

 

existent

propus

 

mp

%

mp

%

Teren arabil în extravilan

13 456

80.11

_

_

Teren arabil în intravilan

 3 343

19.89

_

_

Teren aferent loturi case individuale

_

_

13 846

82.42

Zona aferenta circulatii publice

 

 

1 830

10.89

Zona aferenta circulatii private (acces la loturi)

 

 

1124

6.69

TOTAL

16 800

100.00

16 800

100.00

 

Lotizare:

Se propune lotizarea pentru construirea a  douazeci și șase de locuinte unifamiliale. Având în vedere numărul mare de loturi și cerintele indentificate pe piața imobiliara de către proprietarul terenului se propun mai multe tipuri de loturi:

- Lotizare intr-un singur rand, cu acces direct din strada: loturi dreptunghiulare cu un front stradal de 15m si o adancime de 47-48m, cu suprafate de aprox.710mp

- la nord doua loturi cu acces direct de pe strada Campului

- la sud doua loturi cu acces direct de pe strada propusa prin PUZ aprobat

- Lotizare pe doua randuri: loturi patratoase, cu un front stradal de 21m, cu suprafate de aprox. 510-525mp. Loturile din spate vor avea acces printr-o alee carosabila comuna pentru 2 case, alee prevazuta cu zona de intoarcere in zona portilor.

Loturile pot fi comasate cu respectarea indicilor urbanistici și a reglementarilor propuse

Loturile se pot comasa, cu respectarea reglemetarilor propuse (POT, CUT, regim de inaltime, retrageri)

 

Regimul de înaltime:

Regimul maxim de inaltime  al cladirilor:  

P.+1+M, cu sau fără subsol pentru locuinte și alte functiuni admise (servicii, sediu firma, comert)

P - pentru anexe

 

Inaltimi maxime admise

pentru locuinte și alte functiuni secundare admise

  • Inaltimea maxima la streasina: 7.5 m
  • Inaltimea maxima la coama: 14m
  • sarpanta va avea o panta de max. 45°

pentru anexe

  • Inaltimea maxima la streasina: 3m
  • Inaltimea maxima la coama: 6m

 

Modul de utilizare al terenului:

În vederea folosirii în mod eficient a suprafetei de teren existente în zona s-au stabilit valori maxime ale coeficientului de utilizare a terenului (CUT) si a procentului de ocupare a terenului (POT) in zona studiata si care sunt indicate în fisa de reglementari existente în cadrul Regulamentului urbanistic zonal.

zona locuinte:       

          POT max. 30%

          CUTmax=0.9

 

 Echiparea edilitara:

 Alimentarea cu apa:

-Necesarul de apa potabila  conform breviarului de calcul anexat este urmatorul :

Necesarul total pentru zona studiata

  • Q zi med. =21,84 mc/zi
  • Q zi max. =28,39 mc/zi
  • Q h max. =2,36mc/h = 0,66l/s

 

              Necesarul  de apa pe cladire :       

  • Q zi med. =0,84 mc/zi
  • Q zi max. =1,09 mc/zi
  • Q h max. =0,09 mc/h = 0,025 l/s

           Masuri P.S.I

Pentru asigurarea necesarului de apa pentru consum menajer si incendiu exterior s-a propus realizarea unei retele de distributie PEHD-De-110 mm pe intreaga lungime a strazii aferente zonei de locuinte cu racordare la reteaua de apa PEHD -De 110 mm amplasata pe str. Campului.

Canalizarea menajera

Canalizarea menajera în varianta finala este propusa a fi realizata prin extinderea retelei publice de pe str. Campului

Se propune ca intr-o primă etapa apele uzate menajere provenite de la instalatiile sanitare interioare sa fie  colectate  si evacuate la cate un bazin vidanjabil cu un volum de V= 10 mc (aferent fiecarei cladiri cu exceptia celor 2 loturi cu deschidere la str.Campului care urmeaza sa se racordeze la canalizare menajera din str.Campului)

Canalizarea pluviala

Colectarea apelor meteorice de pe partea carosabila a noii strazi  se va putea face prin rigole deschise .

Apele meteorice colectate de pe acoperisuri sunt ape conventional curate, vor fi colectate, prin jgheaburi si burlane si deversate in fiecare incinta spre zonele verzi, respectiv spre rigolele stradale.

Protectia lucrarilor edilitare

Realizarea lucrarilor de alimentare cu apa si canalizare menajera se va face tinand cont de toate Normativele si STAS-rile in vigoare existente la data elaborarii etapelor urmatoare de proiectare.

Alimentarea cu energie electrică

Viitorii consumatori se vor încadra în categoria de consumatori casnici conform Regulamentului de furnizare a energiei electrice.  

 

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele:

          Conform CU nr. 29 din 27.01.2020, eliberat de Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe, terenul identificat prin nr. CF. 39649 Nr. Top CAD: 39649, în suprafaţă totală de 16800 mp se află în proprietatea beneficiarului situat parțial în intravilanul satului Chilieni şi este liber de construcţii, folosință actuală arabil. Terenul ce face obiectul lucrarii este amplasat intre str. Campului si  PUZ Zona de locuit si servicii. Pe strada Campului exista case de locuit unifamiliale, la sud exista un PUZ aprobat cu aceeași destinație. Practic prin acest PUZ se completeaza zona rezidentiala a localitatii.

Vecinatati:

  • vest:  drum de exploatare partial în intravilan, partial în extravilan
  • est:    teren arabil in extravilan
  • sud:   drum de exploatare și terenuri arabile in extravilan
  • nord: str. Campului

 

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

Se propune lotizarea pentru construirea a  douazeci și șase de locuinte unifamiliale. Cadrul natural va pus in valoare prin sistematizare, plantatii decorative si de aliniament.

Un rol important in zona il va avea sistematizarea circulatiei din incinta si amenajarea cu imbracaminti definitive a carosabilelor, protejand astfel prin delimitari clare mediul natural existent. Constructiile nu vor produce o interventie brutala in peisaj. Acestea vor fi realizate din materiale durabile pe baza unor proiecte autorizate.

 

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program:

Problemele de mediu relevante pentru plan sunt următoarele: echiparea cu utilităţi a amplasamentului de aşa manieră încât să nu impieteze asupra factorilor de mediu, folosind instalaţii, echipamente şi utilaje ale căror caracteristici sunt compatibile cu normele de protecţia mediului. Aspectele de protectia mediului se rezuma la rezolvarea utilitatilor de asa maniera incat sa nu impieteze asupra integritatii factorilor de mediu, folosind instalatii, echipamente si utilaje ale caror caracteristici sunt compatibile cu normele de protectia mediului, si, evident, o utilizare, o explotare corespunzatoare a tuturor constructiilor, amenajarilor si dotarilor.

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu:

Nu este cazul.

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: Efecte nesemnificative.

După terminarea lucrărilor este obligatorie refacerea cadrului natural afectat de lucrări.

b) natura cumulativă a efectelor: Nu este cazul

c) natura transfrontieră a efectelor: Nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): Construcțiile prevăzute vor respecta reglementările propuse prin plan.

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate):

Terenul are suprafață totală de 16800 mp și se află în intravilanul/extravilanul satului Chilieni, nr. CF 39649, Nr. Top. CAD: 39649. Categoria de folosință actuală a terenului este arabil cf. CU nr. 29 din 27.01.2020 emis de către Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe.

Indici de ocupare a terenului propuși:

Procent de ocupare a terenului POT maxim  = 30,00  %

Coeficient de ocupare a terenului CUT maxim = 0,9.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: distanţa faţă de obiectivele de interes cultural sunt mari, nu pot fi afectate.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: Atât în faza de construcție, cât și în faza de funcționare a obiectivelor propuse se vor respecta standardele și normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: Prin grija beneficiarilor se va asigura o bună gospodărire și folosire a incintei.

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: planul în sine nu are un efect asupra acestor zone.

 

Obligațiile titularului:

  • Solicitarea şi obținerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 29 din 27.01.2020, emis de Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;
  • Conform Procesului-verbal nr. 11 din data de 21.05.2020, încheiat în urma punctelor de vedere transmise de către membrii CSC s-a stabilit:

- necesitatea depunerii documentației la SGA Covasna în vederea obținerii avizului.

- respectarea condițiilor prevăzute în Avizul favorabil emis de DSP Covasna;

  • Respectarea legislației de mediu în vigoare.
  • Să respecte în integralitate prevederile următoarelor acte normative:
    • O.U.G. 195/2005 (*actualizată*) privind protecția mediului;
    • O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice;
    • Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
    • Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
    • Legea nr. 211 din 15 noiembrie 2011 privind regimul deşeurilor
    • Ordinul Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;
    • se vor respecta prevederile HG nr. 188 / 2002, modificată prin HG 352 / 2005, privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;
    • Legea nr. 47/2012 pentru modificarea și completarea Legii nr. 24/2007, privind reglementarea și administrarea spațiilor verzi din intravilanul localităților.
  • În perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii; Nu se vor folosi materiale poluante, periculoase și nocive;

Informarea și participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile privind inițierea PUZ, publicate în ziarul Observatorul de Covasna în data de  09.04.2020 și 14.04.2020;

- Proces verbal nr.11 din data de 21.05.2020 încheiat în urma punctelor de vedere transmise de către membrii CSC;

- Anunț public privind decizia etapei de încadrare și proiectul deciziei afișat pe site-ul APM Covasna (http://apmcv.anpm.ro) din data de 22.05.2020;

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu – APM Covasna.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări sau este revizuit, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentuluii aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările și completările ulterioare.

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU Gheorghe

 

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizații,                                                 Întocmit,

Ing. SIMINICEANU Gabriel Nicolae                                                Ing. FARKAS Berta